Gå till innehåll

Kukbajs ska sluta med heroin och vinna krkrkrkr


kukbajs

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Månaden är redan slut. Om det möjligtvis har undgått någon, så har det ej gått så bra för mig denna månad. :P

image.png.353730c7ac7de63f55a4507f3951bbda.png

Men jag få la skylla mig själv. Kan fan inte sitta och spela, när jag är för väck för att ens kunna se mina kort lol.

Känner mig överlag mer cluless än någonsin, typ. Så jag får fan hålla mig till /0.5-1 tills jag blivit bättre. Skulle nog behöva få in mer studier än nu (inget alls), men har fan ej råd att betala för något träningsmaterial.

Inte spelat färdigt för idag, men lär ju inte kunna förändra resultatet särskilt mycket, ville bara få månadssummeringen överstökad. Får hoppas jag slipper skämmas i slutet av nästa månad. 😃 Ska spela mindre och söka mer jobb i september också.

Pöss pöss

Redigerad av kukbajs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Bidde +500 idag i alla fall som plåster på såren. :)

Fattar fan aldrig såna här spots. Bättre att inte c-beta? C-beta större?

image.thumb.png.cf18cadd54909f5bbf6197595f6b2923.png

Har inte mycket stats på fienderna, men CO spelar 33/22 över 9 händer och BU 50/25/20 över 8 händer.

Redigerad av kukbajs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger kukbajs :

Känner mig överlag mer cluless än någonsin, typ. Så jag får fan hålla mig till /0.5-1 tills jag blivit bättre. Skulle nog behöva få in mer studier än nu (inget alls), men har fan ej råd att betala för något träningsmaterial.

Ahh se till du vinner på dom lägre nivåerna innan du går upp i nivå iaf... 😕 Så i ditt fall gäller det väl att bemästra 0.5-1 nästa.

När det gäller att bli bättre, jobba på dina ranges (det är ju gratis på gtow med preflop iaf) och du behöver inte följa dom punkt och pricka heller då många händer är runt breakeven där i perfect play. Så man kan ju bygga egna ranges utifrån dom som passar en själv. Tex spelar man många bord är det nog +värde på att spela något tightare och tvärtom samma. Jag vet ju att du spelar "random" hand ibland lite Phil Hellmuth style  också vilket jag tror är viktigt att komma ifrån. Ex du väljer en spot att "bluffa" i preflop,istället för att låta händerna diktera när du ska "bluffa".

Sen sa jag ju åt dig att du måste bluffa mer riv, sen sist vi spelade gjorde du det och jag synade ner dig rätt löst även på river och fick lite dåligt samvete för tipset. Men anledningen till synsen var att du har uppenbara "sizing" tells i ditt spel, så det är något du måste jobba på. Det ser ut som att du väljer sizings beroende på din hand, det är väl okay mot hobbyspelare att göra så då man kan maximera value när man har nått och minimera när man inte har, men regs kommer ju plocka upp på detta. Bättre mot regs att du väljer sizing beroende på Flop och situation så att alla händer i din range i den spotten har samma sizing.

 

Se det inte som ett diss av ditt spel utan dom saker jag själv plockat upp som jag tycker gör dig "enklare" att spela mot.Jag har ju själv otroligt mycket att förbättra i mitt eget spel också.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger aml :

När det gäller att bli bättre, jobba på dina ranges (det är ju gratis på gtow med preflop iaf) och du behöver inte följa dom punkt och pricka heller då många händer är runt breakeven där i perfect play. Så man kan ju bygga egna ranges utifrån dom som passar en själv. Tex spelar man många bord är det nog +värde på att spela något tightare och tvärtom samma. Jag vet ju att du spelar "random" hand ibland lite Phil Hellmuth style  också vilket jag tror är viktigt att komma ifrån. Ex du väljer en spot att "bluffa" i preflop,istället för att låta händerna diktera när du ska "bluffa".

Skulle det inte vara bättre att bara syna preflop här? Han får ju 5,5 (troligen 6,5) mot 1,5 i odds. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Lobo :

Nej, frågan var ställd till dig eftersom du är duktig på att analysera. Ville bara höra din åsikt.

Aha! I teorin ska vi ju iofs vara tightare mot en Bet+Call än bara en Bet även om man får bättre odds så ska man ju slå 2 spelare istället för 1 ur pos dessutom.

Med tanke på hur hög raken är på SvS när man ser floppen så är nog en Fold att föredra. (Om man inte tycker att dom 2 spelarna man möter är fiskar då).

Om man 3 bettar där och får 2 syn så tror jag det är bäst att bara checka den floppen med 2 st att agera efter en och se vad som händer,om CO bettar big flop och BB foldar kanske man kan checkraisa all in flop direkt där, man borde ha runt 30% equity i snitt om man blir synad och en hel del fold equity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, säger aml :

Ahh se till du vinner på dom lägre nivåerna innan du går upp i nivå iaf... 😕 Så i ditt fall gäller det väl att bemästra 0.5-1 nästa.

När det gäller att bli bättre, jobba på dina ranges (det är ju gratis på gtow med preflop iaf) och du behöver inte följa dom punkt och pricka heller då många händer är runt breakeven där i perfect play. Så man kan ju bygga egna ranges utifrån dom som passar en själv. Tex spelar man många bord är det nog +värde på att spela något tightare och tvärtom samma. Jag vet ju att du spelar "random" hand ibland lite Phil Hellmuth style  också vilket jag tror är viktigt att komma ifrån. Ex du väljer en spot att "bluffa" i preflop,istället för att låta händerna diktera när du ska "bluffa".

Sen sa jag ju åt dig att du måste bluffa mer riv, sen sist vi spelade gjorde du det och jag synade ner dig rätt löst även på river och fick lite dåligt samvete för tipset. Men anledningen till synsen var att du har uppenbara "sizing" tells i ditt spel, så det är något du måste jobba på. Det ser ut som att du väljer sizings beroende på din hand, det är väl okay mot hobbyspelare att göra så då man kan maximera value när man har nått och minimera när man inte har, men regs kommer ju plocka upp på detta. Bättre mot regs att du väljer sizing beroende på Flop och situation så att alla händer i din range i den spotten har samma sizing.

 

Se det inte som ett diss av ditt spel utan dom saker jag själv plockat upp som jag tycker gör dig "enklare" att spela mot.Jag har ju själv otroligt mycket att förbättra i mitt eget spel också.

Ja, bra skrivet, som vanligt.

Vet knappt själv om jag förstår logiken bakom mina sajses, men ah, sant att jag ibland baserar det på min handstyrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sov bort halva dagen och måste upp tidigt till beroendemottagningen imorgon, så blev bara tre timmar. -500 kr och kändes aldrig som jag ens var nära. Lite dåligt spring, lite spew.

Tar gärna en reality-check på dessa händer. Både är mot vad jag anser vara ok regs.

image.thumb.png.299b5dab06fd3f4130326681f09bac55.png

image.thumb.png.81c33fb25e107a8790e85f883f6d0b8b.png

Blir ju osäker när man blir snapad i båda ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger kukbajs :

Blir ju osäker när man blir snapad i båda ...

Första handen gillar jag raise på flop där. Det ser väldigt starkt ut och man får förmodligen bort AdXd också och slipper åka på den. Sen har man många bra turns man kan ställa på.

Andra handen tycker jag är helt okay. Dock lär man vara försiktig där så man inte överbluffar vilket man förmodligen gör därav syn av FI. I teorin vill man inte bluffa alla missade färg drag där vilket dom flesta förmodligen gör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger aml :

Första handen gillar jag raise på flop där. Det ser väldigt starkt ut och man får förmodligen bort AdXd också och slipper åka på den. Sen har man många bra turns man kan ställa på.

Högst osannolikt att reg foldar 2 overs + gutter på den floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TdJd-handen:

Köper stabb flopp då vi har många trevliga runouts med våra backdoors men när A landar turn vill jag ge upp. 

Fi borde ju ha jättemkt starka Ax när han sqzar från bb, och tror lätt han kan floata många av dem på flopp ändå. 

Visst, vi kan väl få folds på underpar till Q och A, men magkänslan säger mig att det finns fan så många fler combos av Ax än underpar? Ingen aning dock om det stämmer, men känns som det. 

Givet att vi bettar turn som vi gjorde känns jamm river som en total självmordsbluff. När han synar så stor bet turn måste ju hans range va svinstark med minst Ax och tror vi får extremt få fold på riv. 

Men ordbajsar nu bara rakt upp och ner, inte kollat djupare på det! 😛

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger RuoXuan :

Högst osannolikt att reg foldar 2 overs + gutter på den floppen.

Ahh jag såg action fel. Trodde Hero callade flop. Tänkte det var en bra flop annars att raisa den andra på istället för att floata. Få bort lite mellan par samt AdXd backdoors.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, alltså, såhär i efterhand känns det som båda bluffarna kanske var överambitiösa.

I TJs-handen tänkte jag att de flesta Ax/Qx borde själva cb, men det gör de kanske inte? Därav lutade jag åt pocket par, men det gick ju inte att få fold ändå. :P
 

I 33-handen tänkte jag på rejs för den floppen borde ej vara bra för FI, men sen visste jag inte vad jag skulle göra om FI skulle ställa eller bara syna. River är kanske bara ge upp … eller turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, säger kukbajs :

Jag blir überknullad som vanligt och är inte ens nära. Hur många jävla dagar i rad har jag åkit på råpisk?

Det går inte att slå limpsynarna.

35bb pre? AAK med Kx?

Du springer skit, men spelar skit åxå :) 

I all välmening såklart kompiis kamrat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...