ShipThat$$ Postad 18 timmar sedan Rapport Postad 18 timmar sedan 1 minut sedan, säger Lobo : Är det då texten 'with cold calls 2,5' nej det är bara att solvern tillåter nodes multiway preflop, alltså tillåter att folk synar bakom för att sedan föreslå action nedan ser du action, fold fold open call och sen kukbajs pos där 3bet är rekommenderat 14bb om alla spelar 100bb eff 1 Citera
Lobo Postad 18 timmar sedan Rapport Postad 18 timmar sedan (redigerade) 26 minuter sedan, säger ShipThat$$ : nej det är bara att solvern tillåter nodes multiway preflop, alltså tillåter att folk synar bakom för att sedan föreslå action nedan ser du action, fold fold open call och sen kukbajs pos där 3bet är rekommenderat 14bb om alla spelar 100bb eff Aha, oright, tack. Några sista frågor. Är det även 14bb HJ vs SB, alltså two ways? Jag missar säkert något, men varför Varför lyser QJ illrött när det står 9,2 raise och 7,3 call? Redigerad 18 timmar sedan av Lobo Citera
ShipThat$$ Postad 17 timmar sedan Rapport Postad 17 timmar sedan 1 minut sedan, säger Lobo : Är det även 14bb HJ vs SB, alltså two ways? Nej för då spelar vi vs färre spelare. se nedan som du ser skiljer sig strategin lite åt headsup kontra multiway; headsup tar man en lite mer mix-approach dvs har mer low frequency 3bets med AXs medan multiway är det mer straight forward - vi synar istället sämre AXs för att "coolra" bägge spelarna flush over flush (bortsett från A5s som alltid älskar raise). 1 minut sedan, säger Lobo : Varför lyser QJ illrött när det står 9,2 och 7,3? siffrorna representerar hur stor del av vår range som gör si och så. vi har inga shoves -> 0% av vår range klickar all-in, vi har en del 3bets -> 9,2% av vår totala range 3betar, vi har aningen färre calls -> närmare bestämt 7,3% av vår totala range och överlägset vanligaste action är fold och det gäller för 83,5% av vår range. 1 Citera
ShipThat$$ Postad 17 timmar sedan Rapport Postad 17 timmar sedan nu vill jag aldrig mer posta screenshots från gto wiz 1 Citera
Lobo Postad 14 timmar sedan Rapport Postad 14 timmar sedan 3 timmar sedan, säger ShipThat$$ : nu vill jag aldrig mer posta screenshots från gto wiz Hade du lagt ut det ordentligt direkt, så hade du sluppit följdfrågor. Nu ser man vad som händer. Heads-up och OOP 3-bettar jag till 9 bb med hela rangen om någon öppnar till 2,5 bb. Multiway, med en synare, hade jag 3-bettat till 11,5 bb. Jag använder dessa sizings ganska konsekvent, trots att de är lägre än vad solvern rekommenderar. Man kan väl inte argumentera emot vad en solver säger, men om man inte själv använder en solver kan det bli svårt att veta hur man ska spela postflop med de nya förutsättningarna. Att då få rådet att använda en viss sizing när man är van vid en annan kan därför skapa direkta problem på floppen, eftersom man inte har någon solver som berättar hur man ska spela där. Då kan det vara bättre att använda en sizing som man förstår och kan spela konsekvent. Citera
ShipThat$$ Postad 13 timmar sedan Rapport Postad 13 timmar sedan precis allt gick att se hela tiden Citera
Lobo Postad 13 timmar sedan Rapport Postad 13 timmar sedan 49 minuter sedan, säger ShipThat$$ : precis allt gick att se hela tiden Tack för tiden du lade ner, det uppskattas. 1 Citera
kukbajs Postad 11 timmar sedan Författare Rapport Postad 11 timmar sedan Jag fattar ingenting: Jag å Lillis önskar er en fin afton! ❤️ Citera
Lobo Postad 11 timmar sedan Rapport Postad 11 timmar sedan 27 minuter sedan, säger kukbajs : Jag fattar ingenting: Jag å Lillis önskar er en fin afton! ❤️ Det var jag som missade att du hade en dryg eftersynare i QJ-handen, sen missade shipthat att jag hade ändrat texten han redan hade citerat. Sen var det igång. I och för sig missade jag att du satt ur position också ps: Det var faktiskt dina fina resultat som fick mig att börja med poker igen. Citera
kukbajs Postad 11 timmar sedan Författare Rapport Postad 11 timmar sedan Jag vet inte om detta händer er, men ibland älskar jag människor så mycket, så jag vet inte vad jag ska göra ... Citera
massive Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan 1 timme sedan, säger kukbajs : Jag vet inte om detta händer er, men ibland älskar jag människor så mycket, så jag vet inte vad jag ska göra ... E Citera
massive Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan 1 timme sedan, säger kukbajs : Jag fattar ingenting: Jag å Lillis önskar er en fin afton! ❤️ desamma! Citera
kukbajs Postad 8 timmar sedan Författare Rapport Postad 8 timmar sedan Haha, kommer inte ens ihåg att jag skrivit här. Men okej, det var ej så illa som det hade kunna varit. Inga dick picks eller dylikt. Asså jag lovar detta ej är fylla å blejs (okej, det är det också), men jag älskar er alla gullungar ❤️ Citera
kukbajs Postad 8 timmar sedan Författare Rapport Postad 8 timmar sedan 2 timmar sedan, säger ShipThat$$ : Ta ett till glas rött Det dricker ju bara bögar!!! Oh wait ... 1 Citera
ShipThat$$ Postad 7 timmar sedan Rapport Postad 7 timmar sedan 58 minuter sedan, säger kukbajs : Det dricker ju bara bögar!!! Oh wait ... kalibratörer* 1 Citera
kukbajs Postad 6 timmar sedan Författare Rapport Postad 6 timmar sedan 46 minuter sedan, säger ShipThat$$ : kalibratörer* Bahahahaha. Ni kommer aldrig släppa det där va? 1 Citera
Recommended Posts