kukbajs Postad igår kl 11:15 Författare Rapport Postad igår kl 11:15 3 timmar sedan, säger massive : Har nån "TV" längre? Alltså gamm-TV med kanaler och program man inte får välja själv? Kom ihåg när jag jobba hemtjänst så städade jag hos en halvblind tant som hade en stor jävla relik till sterio i vardagsrummet. Det första hon sa varje gång jag kom va om jag kunde hjälpa henne att sätta på lite musik för hon såg så dåligt serdu. Så där stod jag och bläddrade i en diger samling av kassetband och CD-skivor med dansbandsmusik och läste upp titlarna tills hon hittade ått hon gillade. Hon hörde dåligt åxå, så hon drog upp volymen på både öronapparaten och stereon på max och blästade ut den medans jag städade. Haha, vilken skön tant! 🙂 Var och träffade en till Hinge-brud nyss, men hon var för vanlig och framgångsrik för vi ska passa, tror jag. Snackade om att köpa hus för flera miljoner och skit. Autistbruden var mycket bättre. Jag kan träffa två till i veckan om jag vill, men jag misstänker att de också kommer vara normala, så vettefan om det är värt. Autistbruden ville typ gånpå museum eller spela biljard eller något sånt. Biljard blir ju kul! Växte typ upp i en biljardsalong. Var längesen nu. Hon är fan nästan manligare än jag (i och för sig inte särskilt svårt), dricker whiskey, spelar biljard, ser krigsdokumentärer etc. Citera
ShipThat$$ Postad igår kl 13:15 Rapport Postad igår kl 13:15 1 timme sedan, säger kukbajs : Hon är fan nästan manligare än jag be henne slänga ihop en macho-sallad 1 Citera
ShipThat$$ Postad igår kl 13:17 Rapport Postad igår kl 13:17 22 timmar sedan, säger kukbajs : Träffade du också frugan via apparna? haha nej det gjorde jag inte, visste vem hon var sen tidigare och när jag såg henne irl var hon alldeles för snygg för att jag skulle låta det passera så jag öppna från knapp och flata hennes 3bet i pos 2 Citera
kukbajs Postad 21 timmar sedan Författare Rapport Postad 21 timmar sedan (redigerade) Fem timmar spelade och vi landade på +175,96 krkrkrkrkrkr med ganska mycket mersmak, i vanlig ordning. Torskade en 200bb pott mot Svintilt (superspewfisk) som pottade pottade och degade in i mina trips. Han hade binkat kåk på river. Och så är vi ett par inköp under ev. Men jag är glad över att det bara var drygt två bajs in. Det går ju typ inte att vara över. Aja, jag har i alla fall börjat vinna igen, två dagar på rad nu. Har 1,9k i rulle och lånade 1000 kr från polers för att ha råd och träffa autistbruden i veckan, men blir antagligen lite över från det. Jag skulle typ kunna spela /1, men jag tror inte att jag riktigt känner mig mentalt förberedd för det. Det har gått såååå jävla dåligt senaste tiden på den jävla nivån. Dagens giraff: I och med att det är söndag så kommer här även månadsgiraffen: Här kommer en hand också. Är det för tunt att dega rivern? Kan handen spelas på något annat sätt? iPoker - kr0.50 NL (6 max) - Holdem - 6 players IbleffU (CO): kr115.85 (VPIP: 24.19, PFR: 16.63, 3Bet Preflop: 4.63, Hands: 27,877) Brassarn79 (BTN): kr87.97 (VPIP: 20.09, PFR: 2.77, 3Bet Preflop: 1.16, Hands: 1,765) designfalse745 (SB): kr100.25 (VPIP: -, PFR: -, 3Bet Preflop: -, Hands: 1) rexhonest8438 (BB): kr52.29 bizzy123 (UTG): kr88.94 (VPIP: 22.09, PFR: 9.70, 3Bet Preflop: 2.30, Hands: 16,956) dicemystery43 (MP): kr134.59 (VPIP: 40.97, PFR: 30.21, 3Bet Preflop: 19.81, Hands: 302) designfalse745 posts SB kr0.25, rexhonest8438 posts BB kr0.50 Pre Flop: (pot: kr0.75) rexhonest8438 has fold, fold, IbleffU raises to kr1.25, fold, fold, rexhonest8438 raises to kr5.00, IbleffU calls kr3.75 Flop: (kr10.25, 2 players) rexhonest8438 bets kr3.38, IbleffU calls kr3.38 Turn: (kr17.01, 2 players) rexhonest8438 bets kr12.75, IbleffU calls kr12.75 River: (kr42.51, 2 players) rexhonest8438 ????????? Redigerad 21 timmar sedan av kukbajs Citera
KlonkSteve Postad 21 timmar sedan Rapport Postad 21 timmar sedan Blärk, skulle nog säga player dependent? Mtp runouten så finns det väl en hel del som slår oss? JT, Q8, Q9, bakdörr spader, sets mot ev Qx som vi får värde av(där det mot många är tvek att vi får värde). Där en hel del säkert raisar turn med den delen av rangen som nu slår oss, men kan tänka mig det finns en hel del som bara synar. Så jag hade nog jammat vs en station, men vs regish spelare checkat ner. Vs unknown är jag nog mer benägen att checka än att betta. Ok nu bara blajjar jag på känner jag haha, men det korta svaret är nog att jamm är för light vs de flesta. 😅 Och vid check, om jag får en bet emot mig foldar jag. Finns ju pissmkt som slår oss, och väldigt lite som görs om till bluff imo. 1 Citera
KlonkSteve Postad 21 timmar sedan Rapport Postad 21 timmar sedan Ok ligger halvdöd i soffan och kollar Prime samtidigt som jag skrev ovan, så feel free att totalt ignorera. 😅 Citera
massive Postad 12 timmar sedan Rapport Postad 12 timmar sedan 9 timmar sedan, säger kukbajs : Svintilt Jag älskar att spela mot honom. Jag har aldrig förstått nöjjesspelare som går in och spelar 26/6 med noll i 3/4bet och noll aggro post. E det ens kul? Jag skulle spela som Svintilt eller Lassethkiller eller 98/81 snubben häromdagen. 9 timmar sedan, säger kukbajs : I och med att det är söndag så kommer här även månadsgiraffen: Stabil snubbe! 9 timmar sedan, säger kukbajs : Här kommer en hand också. Är det för tunt att dega rivern? Kan handen spelas på något annat sätt? Finns det nån linje, förutom bet bet som gör att du får mer information om vad gode bleff faktiskt sitter på för näve, och som gör river-beslutet enklare? 9 timmar sedan, säger kukbajs : River: (kr42.51, 2 players) rexhonest8438 ????????? Min åsikt är att den här handen handlar inte om river. Utan om linjen vi tar, som gör att vi hamnar i ett ingenmansland på sista. 9 timmar sedan, säger KlonkSteve : Blärk, skulle nog säga player dependent? Helt klart. Bleff har inget monster pre. För mig handlar de tom 1: Vi hade kunnat tagit en linje tidigare i handen som får honom att avslöja sig om han trappar ett monster, triss ish? 2: Som spelat blir riverbeslutet typ bara "hur mkt synar han av med QKo" Synar han vinner vi. Slår han om har vi en enkel fold. Citera
Bryggkaffe Postad 5 timmar sedan Rapport Postad 5 timmar sedan 15 timmar sedan, säger kukbajs : Är det för tunt att dega rivern? Kan handen spelas på något annat sätt? Både check/fold och block/fold lär prestera utmärkt och vara >>>> att dega. Hela FI:s range som du slår är ju exakt Ett Par och han har inga offsuit-händer med en spader att hitta på något med (utom möjligen KsQx som alltid checkar tillbaka eller synar en block). Deg är tunt skulle jag säga. Litar inte på att en 16 PFR spelare har så många KQo med sig pre mot BB 3bet, och att han synar så många Qx på river som vi behöver. Citera
massive Postad 5 timmar sedan Rapport Postad 5 timmar sedan 29 minuter sedan, säger Bryggkaffe : Litar inte på att en 16 PFR spelare har så många KQo med sig pre mot BB 3bet, Om vi leker med tanken att han alltid har med sig broadways, som KQ, IP/CO, då? (som jag e övertygad om) 31 minuter sedan, säger Bryggkaffe : och att han synar så många Qx på river som vi behöver. Jag tror han synar Qx 100% bara vi väljer rätt size, den intressanta frågan är vilken? förutom deg, som jag åxå tycker e för tunt, allafall mot spelaren ifråga. Citera
Bryggkaffe Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 1 timme sedan, säger massive : Om vi leker med tanken att han alltid har med sig broadways, som KQ, IP/CO, då? Det är väl bara att räkna kombos lite grovt med ens egna antaganden. Jag skulle höfta att spelartypen har drygt 5 färger, 5 sets, 2 stegar, nån enstaka 98s på river som slår oss. Så 13 ish kombos. Så då ska vi hitta fler än 13 synande kombos som vi slår bland drygt 15 Qx, kanske 10 JJ/TT och enstaka T9s. Jag skulle då utesluta jam och killgissa att en 10-15% block riktad mot händer sämre än Qx är några kronors högre EV än check mot en passiv nit. Men det är ju lite slirig terräng då man öppnar upp sig för att bli bluffad, så man får välja offer med omsorg när man block/foldar. Hade vi inte spader ess är det en check/fold. 2 Citera
Lobo Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan Är ni medvetna om att kb inte ens har ett pottbet kvar på river? Citera
kukbajs Postad 6 minuter sedan Författare Rapport Postad 6 minuter sedan 4 timmar sedan, säger massive : Om vi leker med tanken att han alltid har med sig broadways, som KQ, IP/CO, då? (som jag e övertygad om) Jag tror han synar Qx 100% bara vi väljer rätt size, den intressanta frågan är vilken? förutom deg, som jag åxå tycker e för tunt, allafall mot spelaren ifråga. Jag såg framför mig att hur han skulle syna med KQ. Men jag räknade inte direkt kombos som @Bryggkaffe. Jag tror ni är inne på rätt spår ändå, att beta litet. Det känns inte som att IBleffU skulle bluffdega, eller vad säger du kamrat @massive? Men ja, det är väl kanske bäst med check eller block ... Tack för alla era svar. 🙂 Denna hand skulle jag kanske kunna försöka solva. Måste bara ge IBleffU den prefloprange som han spelar. Jag har PIOBasic från när jag spelade betydligt högre stejks. Fast det känns liiite svårt att exakt naejla hans prefloprange. Jag kan ju inte använda solvade ranger i alla fall, för han spelar inte ens i närheten enligt GTO. Citera
Recommended Posts