Gå till innehåll

Kukbajs ska sluta med heroin och vinna krkrkrkr

Recommended Posts

Postad
42 minuter sedan, säger kukbajs :

Är det bara jag som är bäng eller tar det typ hela tiden 0,3-1 sekunder innan någonting händer efter man har klickat på en knapp i klienten? Tycker inte att det brukar vara såhär laggigt. Jag har bra uppkoppling och data med relativt bra specs ...

Inge lagg för mig nu på kvällen. men slight delay från och till senaste dagarna

Postad (redigerade)

Snorungen stack igen på eftermiddagen, så började spela rätt sent. Har bara blivit 4h. Och bara kört /0,5 då jag brände rätt så mycket deg förra veckan. Typ 1,4k eller något i rullen. Behövs kanske en dag till på /0,5 innan jag sätter mig på /1 igen.

Dagens giraff:

verev.thumb.png.464cf12413df5a972270e2016199790d.png

Satan vad jag sprang över ev! Självklart kommer det att hända på /0,5, men inte på /1. :P

Har förresten fått praktik nu! Något företag som har en glassbil och en "matbil" vill ha en hemsida/app med vad de säljer och var bilarna befinner sig och lite sånt. Känns dock som att det inte blev så bra ställe som den intervjun som jag fuckade upp var till. De ville ju liksom anställa en utvecklare och deras produkt lär fortsätta utvecklas hela tiden. Känns lite som när man är klar med detta, så kommer man inte att behövas mer liksom. :S Drygt att jag, återigen, måste jobba med någon värdelös kursare. Får i alla fall jobba hemifrån, så det blir najs. Kommer kunna spela mycket. Börjar den 24 augusti, så har lite "lov" nu en vecka. Kommer satsa på 5h/dag typ tills mina 30h gått ut, då blir det Unibet.

Redigerad av kukbajs
  • Like 2
Postad (redigerade)
2 timmar sedan, säger Bryggkaffe :

Grymt ju! Skit samma att det inte känns perfekt, chanserna att landa nästa gig ökar ju betydligt om du gör det här bra och kan visa upp en bra referens i nästa ansökan. 

Ja, jag ska göra mitt absolut bästa i alla fall! Tycker det känns lite kul ändå. 🙂  

Redigerad av kukbajs
Postad (redigerade)

Fan vad görgött! Grattis :D
Precis som Bryggkaffe skriver så slamdunka denna så har du ofantligt mycket bättre chanser att hitta nytt sen när du kan visa upp konkret bra utfört arbete 🖖

Redigerad av ShipThat$$
  • Like 1
Postad (redigerade)
1 timme sedan, säger ShipThat$$ :

denna starten hade du gillat haha
image.thumb.png.e0d1dcd67885ef09eea7a4f0d25ba47a.png
image.thumb.png.8f06fd1e40aa7541088373d5dab148e5.png

Jag kan rekommendera att slå näven i skrivbordet, följt av ett ”Fiiiiitta, hur kan du ha sån jävla bögtur, ditt äckliga lilla blockmongo.” Sen känns det bättre. Försök att få in ett ”bögfitta” också - det är bra schvung i det ordet. ;) Jag skulle fan kunna bli mental gejm coach! Lära alla er sammanbitna nitfiskar hur man tiltar ordentligt!

TBONE brukar få damp ibland efter han har torskat lite, typ som Bill. Han lär vara skapligt stor förlorare, TBONE alltså. Bill med. Fy fan vad intressant det hade varit att få se Bills giraff. Hade fan kunnat betala för att få se den. Om han nu använder någon tracker. På de ~20k händer jag har är han -1700 typ. Asså lajf tajm, han måste fan vara minus flera 100k.

PS: Varför klickar du hela tiden mina opens? :P

Redigerad av kukbajs
  • Haha 2
Postad
17 timmar sedan, säger kukbajs :

Känns lite som när man är klar med detta, så kommer man inte att behövas mer liksom.

Det spelar inte så stor roll, jag har intrycket av att ditt CV ekar jävligt tomt, här har du chansen att (över)leverera, få något på ett papper, och kanske ett intyg från VD som säger att du är en klippa på detta.

• Like 3
Postad
2 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Det spelar inte så stor roll, jag har intrycket av att ditt CV ekar jävligt tomt, här har du chansen att (över)leverera, få något på ett papper, och kanske ett intyg från VD som säger att du är en klippa på detta.

Ja, asså, jag kommer köra på detta. ;) Men jag hade ändå önskat att jag till exempel hade fått praktik på det där stället som jag fuckade upp intervjun till. De har liksom en produkt som inte blir klar i samma bemärkelse som den appen detta företag vill ha. Aja, det är som det är. Det blir något att stoppa in i portfolion och så, som ni säger.

Håller också på med ett eget litet projekt, en app för att öva visualiseringskills i schack. Men den är inte så komplicerad, så kanske inget man kan visa upp ... Det senaste grupparbetet skulle jag kunna göra om lite, så att det blir något man kan visa upp också. Var ju ändå jag som gjorde 90% av allt. Då börjar jag att få ihop en liten portfolio i alla fall. 🙂 

Och ja, mitt CV är inte direkt omfattande. :P Jobbat 3-4 år på en schackklubb, jobbat 3 år på Samhall, jobbade något halvår med att undervisa läkarsekreterare ... that's it. Förutom typ sommarjobb och sånt skit när man var yngre. Har i alla fall en jävla massa utbildningar, men arbetslivserfarenhet är det tunt med. Är inte så jävla enkelt att fylla upp det när man aldrig får en chans. Men detta är väl kanske ett steg i rätt riktning. Jag kanske också kan bli en människa som jobbar och får lön och skit? Och då skulle jag även kunna fixa till mitt sociala liv i denna stad.

Postad

Va faaeen gör vi här? IbleffU är en kass /0,5-reg som har hållit på med min donk/3b en gång denna session mot mig och nu gör han det här jävla cp-spelet. Varför cb ~10%? :S Varför check/klicka turn? Borde fan bara ha synat. Ingenting makes sense ... Vad säger ni? Och ja, höja flopp hade nog gjort handen enklare att spela.

iPoker - kr0.50 NL (6 max) - Holdem - 6 players

badgerfast673 (BB): kr64.85 (VPIP: 26.73, PFR: 4.50, 3Bet Preflop: 0.83, Hands: 340)
pkrtimr (UTG): kr27.24 (VPIP: 37.02, PFR: 15.28, 3Bet Preflop: 3.04, Hands: 12,352)
SJonsuger (MP): kr107.59 (VPIP: 49.18, PFR: 1.41, 3Bet Preflop: 1.00, Hands: 874)
Owlich (CO): kr97.00 (VPIP: 23.63, PFR: 19.76, 3Bet Preflop: 8.26, Hands: 3,673)
rexhonest8438 (BTN): kr70.02
IbleffU (SB): kr128.43 (VPIP: 24.76, PFR: 16.66, 3Bet Preflop: 4.50, Hands: 24,342)

IbleffU posts SB kr0.25, badgerfast673 posts BB kr0.50

Pre Flop: (pot: kr0.75) rexhonest8438 has :Qc: :Jc:

fold, fold, fold, rexhonest8438 raises to kr1.25, IbleffU raises to kr5.50, fold, rexhonest8438 calls kr4.25

Flop: (kr11.50, 2 players) :Qh: :7d: :5d:
IbleffU bets kr1.50, rexhonest8438 calls kr1.50

Turn: (kr14.50, 2 players) :8d:
IbleffU checks, rexhonest8438 bets kr9.71, IbleffU raises to kr19.42, rexhonest8438 calls kr9.71

River: (kr53.34, 2 players) :Tc:
IbleffU bets kr40.00, fold

IbleffU wins kr51.21

Postad
7 timmar sedan, säger kukbajs :

Försök att få in ett ”bögfitta” också - det är bra schvung i det ordet. ;) Jag skulle fan kunna bli mental gejm coach!

Jag skulle anlita dig! Be praktiken dra å pipsvängen å kör!

Postad
1 timme sedan, säger kukbajs :

Jag kanske också kan bli en människa som jobbar och får lön och skit? Och då skulle jag även kunna fixa till mitt sociala liv i denna stad.

Vi tror på dig!

Postad
1 timme sedan, säger kukbajs :

IbleffU är en kass /0,5-reg

Det är nyckeln till handen. 

Min åsikt. Han är så sinnesjukt jävla stark här. Allt skriker sop-reg styrka om denna hand.

Pre: Han 3bettar, och från blindsen tillochmed, med en alldeles för tight range. = styrka

Man kan tillochmed fundera på fold pre här, då din hand inte står bra mot hans 3bet-range

Flop: Han är så jävla livrädd å tappa dig med sitt monster.

Turn: Vilken tight och dålig sop-reg på 50öres checkraisar turn med nått annat än stål? Och minclick?

River: Vilken tight och dålig sop-reg på 50öres går B75 OOP rakt in i dig med nått annat än nöt? Vem? :) Nämn 1.

• Thanks 1
Postad
8 minuter sedan, säger ShipThat$$ :

detta, men köper argumentet men vägrar folda QJs här såvida inte typ rebeccagoat 3betar

Jag foldar inte heller QJs här i poss.

Men hur ser det ut mot JJ+ och AK/AKs som är det enda som finns i hans range?