Gå till innehåll

Ligger dom plus?


Recommended Posts

Det finns en lista över vilka som tjänat mest pengar på turneringar.

All Time Money List, Top 656937: Hendon Mob Poker Database (thehendonmob.com)

Listan toppas av Bryn Kenney, USA, som uppges ha vunnit 65M USD, alltså 650 000 000 kronor.

Listan gäller bruttoresultat, alltså utan hänsyn till vad inköpen har kostat. Frågan är hur en nettolista skulle se ut. Hur många turneringar har dom spelat och vad har varje turnering ungefär kostat? Det uppges att Bryn Kenney har spelat 201 turneringar. Han får alltså ha satsat max 65 M / 201 = 320 000 dollar per turneirng för att ha gått plus.

Jag antar att dom flesta turneringar har haft ett lägre inköp. Han ligger förmodligen på plus, men hur mycket?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i princip meningslöst att visa de siffrorna. Antar att det mest är för att det ser coolt ut för gemene amatör med stora belopp. Som du säger framgår inte ROI eller net profit. Fwiw kan någon med $10M cashes vara life time back. 
 

Gissar att 201 turneringar inte är alla han spelat. Snarare alla han cashat. Eller om det är större high rollers och mains som kanske registreras trots utanför pengarna. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Den 2024-04-13 kl 08:55, säger UnitOperations :

Fwiw kan någon med $10M cashes vara life time back. 

Jag kommer att tänka på Gustav "Gus" Hansen.

När boomen stod på sin topp väckte hans vilda stil mycket uppmärksamhet. Han kunde satsa på nästan vilka kort som helst och ändå vinna gång på gång. Han vann World Poker Tour hela tre gånger. 

Enligt listan har han vunnit 100 000 000 kronor, men han har inte synts till i pokersammanhang på många år. Jag läste någonstans att han har miljonskulder till höger och vänster och att han i princip är utfattig. Hans vilda stil fungerade bra i många år, men till sist kom verkligheten ifatt honom. Trots alla försök att komma tillbaka har han inte lyckats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-04-26 kl 08:29, säger Folke Rosvall :

Jag kommer att tänka på Gustav "Gus" Hansen.

När boomen stod på sin topp väckte hans vilda stil mycket uppmärksamhet. Han kunde satsa på nästan vilka kort som helst och ändå vinna gång på gång. Han vann World Poker Tour hela tre gånger. 

Enligt listan har han vunnit 100 000 000 kronor, men han har inte synts till i pokersammanhang på många år. Jag läste någonstans att han har miljonskulder till höger och vänster och att han i princip är utfattig. Hans vilda stil fungerade bra i många år, men till sist kom verkligheten ifatt honom. Trots alla försök att komma tillbaka har han inte lyckats.

image.png.dd95971d7a1cf7a1d761fed204247b33.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

200 000 000 kronor back?

Det var ju tur att han inte spelade på Svenska Spel. Att en spelare förlorade 600 000 kronor på en timme, och ett antal liknande fall, ledde till att Svenska Spel fick böta 100 miljoner kronor. Om Svenska Spel hade låtit en spelare förlora 200 miljoner kronor, låt vara på sju år, så hade dom nog förlorat spellicensen och fått stänga för gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...