Gå till innehåll

Bästa skattefria sajterna att spela på


Recommended Posts

46 minuter sedan, säger Ola Brandborn :

Du kan välja mellan skattefritt och rakeback/bonus, alternativt "bryta" dig in på typ franska Winamax. Spelregleringen förbjuder det sistnämnda, så bolag med svensk spelicens kan inte ge ens en keps i extra gåva.

Inom affärsvärlden gäller att det är tillåtet att ge en beslutsfattare gåvor av ringa värde. Skulle emellertid värdet bli för stort betraktas det hela som muta och därmed olagligt.

Det borde vara möjligt med ett liknande resonemang för spelbolag. Bolaget borde få ge gåvor av ringa värde utan att det betraktas som otillåten bonus. Problemet är bara att veta var gränsen går, men om det fungerar inom affärsvärlden så borde det väl fungera också för spelbolag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Inom affärsvärlden gäller att det är tillåtet att ge en beslutsfattare gåvor av ringa värde. Skulle emellertid värdet bli för stort betraktas det hela som muta och därmed olagligt.

Det borde vara möjligt med ett liknande resonemang för spelbolag. Bolaget borde få ge gåvor av ringa värde utan att det betraktas som otillåten bonus. Problemet är bara att veta var gränsen går, men om det fungerar inom affärsvärlden så borde det väl fungera också för spelbolag.

Pokerförbundet och Unibet försökte ge "kepsar" för några år sedan i samband med riktiga SM, och fick varning från Spelinspektionen. Det finns inget spelbolag som är villig att riskera miljonnböter för att ta reda på om gränsen går vid en keps eller ej.

Rakeback/Bonus är i alla fall tvärolagligt, och det var det JohanLj frågade efter.

Redigerad av Ola Brandborn
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Du kan välja mellan skattefritt och rakeback/bonus, alternativt "bryta" dig in på typ franska Winamax. Spelregleringen förbjuder det sistnämnda, så bolag med svensk spelicens kan inte ge ens en keps i extra gåva.

Okej om vi struntar i rakeback/bonus.

Vilka är dom bästa alternativen som finns?

Är det typ Pokerstars, Partypoker, Ipoker, Svenska spel och 888 som gäller då?

FInns det fler alternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger JohanLj :

Okej om vi struntar i rakeback/bonus.

Vilka är dom bästa alternativen som finns?

Är det typ Pokerstars, Partypoker, Ipoker, Svenska spel och 888 som gäller då?

FInns det fler alternativ?

Vad vill du spela för nivåer? Om jag minns rätt spelade du förr i tiden lite högre än gemene man.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, säger Lundin89 :

Vad vill du spela för nivåer? Om jag minns rätt spelade du förr i tiden lite högre än gemene man.

Mitt main game idag är PLO$1k. 

Första målet är att komma tillbaka till PLO$2k och PLO$5k.

Och det långsiktiga målet är att återigen kunna ta skott på PLO$40k om spelen är bra.

Jag spelar 4c, 5c och 6c.

Redigerad av JohanLj
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GGpoker ska väl vara skattefritt om man vågar chansa.
Det riktar sig inte mot svenska marknaden och man spelar på EU-licensen i Malta.

Du har rakeback (som visserligen suger med deras PVI-system om man är vinnande spelare.) och rake är ganska hög på de nivåer du spelar.
Min 'Cashback' är 50% men jag får snarare 30% effektivt med PVI-systemet. Det skiftar lite beroende på vilka stakes / games jag spelar. 

Fördelar:
- Rakeback & leaderboards.
- Softa games
- Mycket promotions som vi svenskar inte har tillgång till på andra sidor. Fick t.ex $200 dollar här om dagen för jag inte loggat in på ett tag. Man tackar!
- Mycket trafik 24/7 på 4+5 kortspoker (på allt som erbjuds egentligen).
- Detta är subjektivt såklart men jag älskar klienten och dessutom erbjuds run it twice utan extra kostnad.

Nackdelar:
- Hög rake (1.5bb cap på PLO$1000)
- Pengar in/ut måste gå via 3part (rekommenderar Luxon Pay som jag aldrig haft problem med), de har även crypto som alternativ på Luxonpay.
- inte 100% att det är skattefritt, bör ju vara det men man vet aldrig skatteverket gör för tolkningar.
- Lite suspekt säkerhet med kopplingar till hackade klienter osv men är från officellt håll 'löst nu'. Jag är inte speciellt orolig men förstår om andra är det. Går att googla om detta eller läsa på 2+2. 

Man får avgöra själv här om Fördelarna överväger alla nackdelar.

Redigerad av Daxxar
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger JohanLj :

Mitt main game idag är PLO$1k. 

Första målet är att komma tillbaka till PLO$2k och PLO$5k.

Och det långsiktiga målet är att återigen kunna ta skott på PLO$40k om spelen är bra.

Jag spelar 4c, 5c och 6c.

Vad jag vet, finns det ingen sajt idag som är helt skattefri som erbjuder nivåerna du nämner på dagligt basis förutom GG-poker. Det ska nämnas att jag inte spelar där själv, men jag vet personer som spelar högt som har klarat sig från skatteproblem. Dock, eftersom det här är andrahandsinformation så låter jag det vara osagt vilka dessa spelare är. Själv skulle jag inte ta gift på att det är skattefritt. Däremot, så finns det inte, vad jag vet, någon reguljär sajt med licens så som party eller stars som erbjuder dom nivåer du eftersöker på daglig basis. Och även om du skulle välja någon av dessa två kan du vänta dig en hel del problem med KYC för att ens få deponera pengar. Huruvida GG är ett rimligt alternativ eller inte kan jag egentligen inte helhjärtat svara på, men där rullar nivåerna du söker varje dag och jag har sett folk med svensk flagg. Raken är förhållandevis hög, men efter deras senaste blunder med en (semi)super user så hävdar dom själva att alla ska ha ~50% RB i ca tre månader.

Du får givetvis ta detta med en stor nypa förnuft och göra din egen bedömning, men i dagens poker vet jag ärligt talat inte vilket som skulle vara alternativ nummer två utefter dina önskemål.

Jag hoppas min information är korrekt men eftersom jag som sagt inte själv spelar på GG-poker reserverar jag mig för eventuella feltolkningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger JohanLj :

Tack Daxxar och Lundin för era mycket utförliga svar!

När jag startade min comeback så försökte jag signa upp på GG men det gick inte som svensk. 

Har det ändrats eller måste man ta nån omväg där?

Lugnt lugnt,

Sen november 2022 kan man signa upp där som svensk. De hade inte en EU-licens innan dess om jag minns rätt och många andra svenskar signade upp via agenter. Varje månad ser jag mer och mer svenska flaggor på borden även om det fortfarande finns en del svenskar med österrikiska flaggor (de spelar via agenter).

Redigerad av Daxxar
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger JohanLj :

Tack Daxxar och Lundin för era mycket utförliga svar!

När jag startade min comeback så försökte jag signa upp på GG men det gick inte som svensk. 

Har det ändrats eller måste man ta nån omväg där?

kom ihåg att klicka i promon som gäller fram till 14 februari som är pga superuserhärvan. Folk får 50% rakeback från the get go, och du har 100 dagar på dig att behålla nivån genom att grinda ihop det som behövs för att behålla den nivån som motsvarar typ ~2,000 händer på 25/50.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-01-30 kl 12:36, säger Daxxar :

Lugnt lugnt,

Sen november 2022 kan man signa upp där som svensk. De hade inte en EU-licens innan dess om jag minns rätt och många andra svenskar signade upp via agenter. Varje månad ser jag mer och mer svenska flaggor på borden även om det fortfarande finns en del svenskar med österrikiska flaggor (de spelar via agenter).

Oj, jag hade för mig det var i höstas jag försökte signa up. Tiden går fort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-01-30 kl 16:02, säger killerwolf2 :

kom ihåg att klicka i promon som gäller fram till 14 februari som är pga superuserhärvan. Folk får 50% rakeback från the get go, och du har 100 dagar på dig att behålla nivån genom att grinda ihop det som behövs för att behålla den nivån som motsvarar typ ~2,000 händer på 25/50.

Den vill jag verkligen inte missa. 

Den väljer jag efter jag har reggat mitt konto eller hur?

https://www.pokernews.com/news/2024/01/ggpoker-killer-whale-rakeback-45292.htm

Dvs jag behöver inte fylla i nån bonuskod vid sign-up?

Tack, jag hade förmodligen missat detta om inte du nämnt det lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-01-29 kl 18:48, säger Daxxar :

GGpoker ska väl vara skattefritt om man vågar chansa.
Det riktar sig inte mot svenska marknaden och man spelar på EU-licensen i Malta.

Du har rakeback (som visserligen suger med deras PVI-system om man är vinnande spelare.) och rake är ganska hög på de nivåer du spelar.
Min 'Cashback' är 50% men jag får snarare 30% effektivt med PVI-systemet. Det skiftar lite beroende på vilka stakes / games jag spelar. 

Fördelar:
- Rakeback & leaderboards.
- Softa games
- Mycket promotions som vi svenskar inte har tillgång till på andra sidor. Fick t.ex $200 dollar här om dagen för jag inte loggat in på ett tag. Man tackar!
- Mycket trafik 24/7 på 4+5 kortspoker (på allt som erbjuds egentligen).
- Detta är subjektivt såklart men jag älskar klienten och dessutom erbjuds run it twice utan extra kostnad.

Nackdelar:
- Hög rake (1.5bb cap på PLO$1000)
- Pengar in/ut måste gå via 3part (rekommenderar Luxon Pay som jag aldrig haft problem med), de har även crypto som alternativ på Luxonpay.
- inte 100% att det är skattefritt, bör ju vara det men man vet aldrig skatteverket gör för tolkningar.
- Lite suspekt säkerhet med kopplingar till hackade klienter osv men är från officellt håll 'löst nu'. Jag är inte speciellt orolig men förstår om andra är det. Går att googla om detta eller läsa på 2+2. 

Man får avgöra själv här om Fördelarna överväger alla nackdelar.

Ja med EU-licens måste det väl vara skattefritt. Annars får man väl skatta, inte hela världen. 

Använder Luxon själv numera.

Nu med 50% rakeback känns ju GG väldigt attraktivt om gamesen är softa. Ser ju så ut när man kollat en del videos på highstakes PLO på youtube.

Jag såg superuser grejen på 2+2. Nog hyfsat riskfritt på highstakes PLO. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notera PVI systemet/scammen och raken på de höga nivåerna. PLO1k är nog en kämpig grind med väldigt selektiva bordsval. Trafiken är såklart oslagbar dock. Skadar nog inte att hålla ett öga i andra lobbys med. Om du nu får in deg på de licenserade dvs. 

En affiliate kan vara praktiskt för större transaktioner på GG. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, säger UnitOperations :

Notera PVI systemet/scammen och raken på de höga nivåerna. PLO1k är nog en kämpig grind med väldigt selektiva bordsval. Trafiken är såklart oslagbar dock. Skadar nog inte att hålla ett öga i andra lobbys med. Om du nu får in deg på de licenserade dvs. 

En affiliate kan vara praktiskt för större transaktioner på GG. 

Ska ge det en chans iaf. Har hört om pvi systemet. 

Tack för tipset om en affiliate!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, säger killerwolf2 :

därför jag rekar du lågvolymar, undvik plo1k om det är lägsta nivån du spelar, dom gillar inte masstablare/högvolymare, autosänkning på pvi. var selektiv och ta dina spots med omsorg!

Ja det är faktiskt så jag har tänkt. Har andra ställen där jag kommer köra mer volym.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger UnitOperations :

Notera PVI systemet/scammen och raken på de höga nivåerna. PLO1k är nog en kämpig grind med väldigt selektiva bordsval. Trafiken är såklart oslagbar dock. Skadar nog inte att hålla ett öga i andra lobbys med. Om du nu får in deg på de licenserade dvs. 

En affiliate kan vara praktiskt för större transaktioner på GG. 

Kan du eller någon annan reka en affiliate? Dom två stora affilitates jag kör antingen arbetar inte med GG eller kan inte arbeta med GG för svenskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, säger JohanLj :

Kan du eller någon annan reka en affiliate? Dom två stora affilitates jag kör antingen arbetar inte med GG eller kan inte arbeta med GG för svenskar.

Man kan tydligen inte ha en affiliate om man spelar under ggpoker.eu

Kan man spela under nåt annat skin och ändå räknas eu-licensen och man kan då deposita mer via affiliaten?

vliket skin rekas i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...