pagelius Postad 4 December , 2005 Rapport Postad 4 December , 2005 Varför missar Joakim Geigert alltid en massa outs? Därför att det går fort ibland och då väljer vi att nämna det mest påtagliga för att inte tjata sönder handen. Vi har provat och rabbla ibland men tagit bort det för att det låter för jävligt. Den med Swartling kunde jag ha nämnt Q eller 9 t.ex. men nu blev det inte så. Sorry. Hoppas att det inte blir världskrig nu... Joakim Jag förstår att ni inte alltid nämner springande drag. Men en Q eller en 9 är väl precis lika påtagligt som ett A, är ju lika stor chans att de olika kommer och alla hade gett Peter bästa handen. Om jag har förstått det rätt läggs kommenteringen på efter att spelet har ägt rum. I och med att du inte nämner Q eller 9 så känns det ju ganska uppenbart att något av de korten inte kommer komma, för isåfall hade du förmodligen nämnt de outsen. Problemet är helt enkelt att det tar lite av spänningen. Citera
Orcus Postad 4 December , 2005 Rapport Postad 4 December , 2005 Ikväll ska det klonkas! Klonkmaster Mkt snyggt PxT Citera
Jimmyboy Postad 4 December , 2005 Rapport Postad 4 December , 2005 Gogo PxT! Ska bli kul att se dig i finalen med de stora grabbarna Citera
pagelius Postad 4 December , 2005 Rapport Postad 4 December , 2005 Ok, kanske får lägga mig på den punkten, inte nån svenskalärare direkt. Men tycker det borde heta höjer på vanlig svenska (fast jag föredrar bettar). Isåfall är väl satsa bättre översättning, höja är raise på engelska. Citera
PxT Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Tackar! Varför jag tog synen med färgdraget där berodde på att jag fick så kalla kort innan och det kändes som om stacken bara krympte. Sedan committade jag ju nästan mig själv med höjningen på flopp också. Men ärligt talat trodde jag inte att han hade en femma utan ett par som 88 eller något, så jag trodde att mitt ess också gav mig några outs. Citera
Casper Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Isåfall är väl satsa bättre översättning, höja är raise på engelska. Sant. Citera
Nusseman Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Tackar! Varför jag tog synen med färgdraget där berodde på att jag fick så kalla kort innan och det kändes som om stacken bara krympte. Sedan committade jag ju nästan mig själv med höjningen på flopp också. Men ärligt talat trodde jag inte att han hade en femma utan ett par som 88 eller något, så jag trodde att mitt ess också gav mig några outs. Jaja, det var ändå dåligt spelat. Citera
PxT Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Tackar! Varför jag tog synen med färgdraget där berodde på att jag fick så kalla kort innan och det kändes som om stacken bara krympte. Sedan committade jag ju nästan mig själv med höjningen på flopp också. Men ärligt talat trodde jag inte att han hade en femma utan ett par som 88 eller något, så jag trodde att mitt ess också gav mig några outs. Jaja, det var ändå dåligt spelat. Det är jag benägen att hålla med om. Citera
Doc Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Ganska ointressant spel i gårdagens program. Man såg tydligt att de hade haft svårt att täcka in hela programtiden. Många fler jaså-händer visades än vad man är van vid. Men jag skrattade gott åt den självgode Svartlings sorti. Det var underhållning i den högre skolan: "Jag spelade Doyle Brunsonskt" Jaså!!? Ogenomtänkt aggresivitet kallar jag det. Tror han har lite för höga tankar om sin egen skicklighet eller så hade han bara en urusel dag. Men nu återstår bara kvalitetsomgångar. Startfälten för de två semifinalerna ser hyperbra ut. Enda smolket i bägaren är att man nu börjar se slutet på denna omgången. Vad kommer sen? Mer poker på TV, tack! Citera
Joakim G Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Varför missar Joakim Geigert alltid en massa outs? Därför att det går fort ibland och då väljer vi att nämna det mest påtagliga för att inte tjata sönder handen. Vi har provat och rabbla ibland men tagit bort det för att det låter för jävligt. Den med Swartling kunde jag ha nämnt Q eller 9 t.ex. men nu blev det inte så. Sorry. Hoppas att det inte blir världskrig nu... Joakim Jag förstår att ni inte alltid nämner springande drag. Men en Q eller en 9 är väl precis lika påtagligt som ett A, är ju lika stor chans att de olika kommer och alla hade gett Peter bästa handen. Om jag har förstått det rätt läggs kommenteringen på efter att spelet har ägt rum. I och med att du inte nämner Q eller 9 så känns det ju ganska uppenbart att något av de korten inte kommer komma, för isåfall hade du förmodligen nämnt de outsen. Problemet är helt enkelt att det tar lite av spänningen. Givetvis har du rätt. Det blev fel den här gången. Citera
evilPTP Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Grattis PxT!!! Är du garanterad några prispengar nu när du kommit till final? Citera
PxT Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Tack, tack! Prisstrukturen i finalen ser ut som följer: 1:a 1 000 000 2:a 280 000 3:a 120 000 4:a 60 000 5:a 30 000 6:a 10 000 Så jag är alltså garanterad 10 000kr. Citera
Hakflem Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Tack, tack! Prisstrukturen i finalen ser ut som följer: 1:a 1 000 000 2:a 280 000 3:a 120 000 4:a 60 000 5:a 30 000 6:a 10 000 Så jag är alltså garanterad 10 000kr. Hmm, man kan ju misstänka att det kan bli deals med den prisstrukturen... Eller är sånt bannlyst i Pokermiljonen? Citera
dlinder Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Haha... vettig prisstruktur, eller något. Men ska det heta "pokermiljonen" så ska det väl vara en miljon i förstapris. Citera
trisslott Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Ojojoj vilket segt program det var igår! Satt och störde mig på Greger och Herr Swartling så att jag höll på bli helt galen. Vilka tror killarna att dom är? Två st 40+ killar som tror att dom är "huuur bra som helst"!!! Sen tar ju Swartling priset i hans citat om att han var nöjd med sitt spel och att han spelade: "Doyle Brunsonskt" LOL Grattis PxT, hoppas du fortsätter att klonka även på finalbordet! Citera
Damp Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 PXT, grattis till finalen. Bra att Gävle visar framfötterna Citera
Staahla Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Ojojoj vilket segt program det var igår! Satt och störde mig på Greger och Herr Swartling så att jag höll på bli helt galen. Vilka tror killarna att dom är? Två st 40+ killar som tror att dom är "huuur bra som helst"!!! Sen tar ju Swartling priset i hans citat om att han var nöjd med sitt spel och att han spelade: "Doyle Brunsonskt" LOL Grattis PxT, hoppas du fortsätter att klonka även på finalbordet! Greger? Vad gjorde han som du störde dig på? Killen var ju knappast kaxig i de klipp som visades på tv i varje fall. Meritmässigt så är han väl dessutom ett par klasser bättre än de övriga deltagarna i det avsnittet. Citera
jaroiten Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Visst Swartling spelade aggresivt och så.. men hans AQ mot Malin var ju bara lol... och sen att reraisa Greger allin efter han höjt upp det till 14k med 34567 på brädan.. Ifall han seriöst inte trodde att Greger satt på en åtta så kunde han ju bara ha callat åtminstone för att Greger hade ju bara 4k kvar typ och skulle hur som helst också trycka in dem.. Citera
Bein Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Det var den värsta prisstrukturen jag sett. helt ärligt. ska vinnaren få så mycket mer än 6an? tycker inte det. tycker itne heller vinnaren borde få så mycket mer än 2an. Citera
Bein Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 dessutom sa glimne i gårdagens programm att man ALDRIG är mer än 3 givar från att åka ur men det stämmer väll inte? 100k stack vs 1k stack 500/1000 blinds. 1k blir 2k. 2k blir 4k. 4k blir 8k. det var 3 givar och man var inte ute. Citera
Staahla Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Du kanske inte ska ta allt så bokstavligt, Bein... Citera
Bein Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Du kanske inte ska ta allt så bokstavligt, Bein... nej men det var så konstigt för det var inte ens i närheten av å stämma. Citera
bustard Postad 6 December , 2005 Rapport Postad 6 December , 2005 Nån mer än jag som tyckte det var tomtigt av peter swartling att när utg raisar, utg+1 reraisar, att som utg+2 gå allin med a-k? Citera
Recommended Posts