Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

Jag skulle också vilja tacka alla för en jävligt rolig vecka/helg! Otroligt mycket jobb för min del men jag kan inte tänka mig ett roligare jobb.

Bra spelat alla som var där, nu återstår bara att sätta ihop allt till ett bra program...

 

/Producenten

 

När berättar ni vilka som ska vara med/är inbjudna? (bortsett från de som inte är klara eller ska kvala?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej alla glada.

 

Ville bara komma in hit och hälsa och försöka förklara lite från min synvinkel på all kritik som har skrivits på detta forum om Pokermiljonen och min och Dans roll i det hela. Speciellt min egen.

 

Först vill jag bara säga att jag har läst det mesta och tagit åt mig mycket, men inte velat vara speciellt aktiv i frågorna eftersom jag blivit avrådd av många, samt att det ÄR faktiskt jobbig att läsa vissa inlägg. Dels för att jag själv är inblandad i ett annat forum och lagt all kraft där.

 

Men många saker stämmer, vi har gjort en del felsägningar och det står jag för. Det var svårare att kommentera poker i början än vad jag trodde. Jag behärskar spelet (tro det eller ej) :) , men rollen som programledare/kommentator är inte lätt men jag har slipat mig och tänker bli mer drivande fram till action. Sedan får DG sätta en vassare analys om spelet.

 

Vissa av felen kunde vi inte råda över då vi i efterspeakern ibland hade fel grafik. Inte mycket att skylla på, men det var inte lätt i början när det färdigklippta programmet hade arbetats fram med fel kort i grafiken osv.

Men gör man fel så gör man och då får man stå för det och det gör jag till 100%. Detta ber jag om ursäkt för.

 

Det viktigaste är att det går att förbättra och det kommer vi att göra med säsong 2.

 

Vi har fått ihop ett riktigt bra startfält som ni har uppmärksammat positivt och ser fram emot en riktigt bra drabbning som håller på fram till jul. Det viktigaste är att ni får se på bra poker och jag hoppas att jag och DG inte skall förstöra för mycket för er :)

 

Jag läser allt här och har ni fler funderingar så kan ni skicka ett p.m så lovar jag att besvara detta.

 

Tack för mig och på återhörande.

 

//Joakim Geigert, Programledare för Pokermiljonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Respekt för detta inlägg, Joakim. Bra!

 

Sedan får DG sätta en vassare analys om spelet.

Låter bra, en av bristerna i säsong 1.

 

Vissa av felen kunde vi inte råda över då vi i efterspeakern ibland hade fel grafik.

Är det sant så är det ju enormt klantigt av ansvariga. Får inte ske.

 

Bra att ni tar kritiken (ibland lite väl vass i formuleringarna) på forumet på allvar och tätar till bristerna. Gör ni det så kan det bli kanon. Ser fram emot säsong 2!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När berättar ni vilka som ska vara med/är inbjudna? (bortsett från de som inte är klara eller ska kvala?)
På tv4.se och på unibet.com kommer du att hitta all information du behöver. Tv4 kommer även inför premiäravsnittet att gå ut med en pressrelease.

 

ojojoj..hemligt hemligt.. :P

Gdaily, vem ska vara med ?(Gdaily vet allt så det går inte att mörka saker här) :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Respekt för detta inlägg, Joakim. Bra!

 

Sedan får DG sätta en vassare analys om spelet.

Låter bra, en av bristerna i säsong 1.

 

Vissa av felen kunde vi inte råda över då vi i efterspeakern ibland hade fel grafik.

Är det sant så är det ju enormt klantigt av ansvariga. Får inte ske.

 

Bra att ni tar kritiken (ibland lite väl vass i formuleringarna) på forumet på allvar och tätar till bristerna. Gör ni det så kan det bli kanon. Ser fram emot säsong 2!

 

Tack...

 

När det gäller grafikfelen i början så kan inte produktionen lastas eftersom det första bolaget som skulle ta hand om detta mörkade att dom inte hade kapaciteten att göra ett fullvärdigt jobb så hamnade i en krissituation och fick lösa det på bästa sätt. Man kan väl säga att ni fick en del att prata om... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av grejerna som störde mig förra säsongen var när Glimne sågade kändisarna/amatörerna. Som när Hoa-Hoa visade sina kort varje gång han vunnit utan syn. Då påpekade genast Glimne hur fel detta var. Jag menar en sån grej det behöver ju inte påpekas varje gång.

 

Edit: För övrigt var Glimne bättre på TV4 än på eurosport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur stor del av kommentarena ni gör live, men om ni vill få analysen så bra som möjligt så är det ju bättre om ni skickar hem Glimne så att han kan göra förhandsanalys vid skrivbordet och komma förbered till kommenteringen (eller vad det nu heter). Det borde iallafall ta bort de värsta fadäserna.

 

Med lite editering så borde det väl inte vara så supersvårt att blanda livekommentarer med efterhandsinspelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur stor del av kommentarena ni gör live, men om ni vill få analysen så bra som möjligt så är det ju bättre om ni skickar hem Glimne så att han kan göra förhandsanalys vid skrivbordet och komma förbered till kommenteringen (eller vad det nu heter). Det borde iallafall ta bort de värsta fadäserna.

 

Med lite editering så borde det väl inte vara så supersvårt att blanda livekommentarer med efterhandsinspelat.

 

Helt rätt och det är precis vad vi kommer att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är bra och vi är alla lyckliga tillsammans när vi sitter i ring och sjunger om hur bra vi på forumet är och kan klappa varandra på ryggen och skrika åt "utbölingarna" som (eftersom dom inte är med i pf) inte kan nånting om poker och ständigt gör fel.

Om bara VI som sitter och ugglar framför pf.nu skulle få våran chans ute i det verkliga livet skulle vi slå världen med häpnad.

 

För att kunna göra ett bra pokerprogram som kan tilltala flertalet tittare och samtidigt tillfredställa (vilken hopplös uppgift!!) de kunniga pokerspelarna i sverige så krävs en blandning av Folklighet, Kunskap och lite skapad dramatik. Tex i en spel situation så kan vi som vet en del om poker förstå och känna dramatiken bara genom att titta på korten , men för det stora flertalet som sitter i stugorna behövs lite hjälp att få just den förhöjda känslan, tex genom musik. sen kanske inte man alltid lyckas men shit happends.

Och jag tror nog att de som producerar programmet åxå ser felaktigheter som gjorts tidigare och gör allt vad dom kan för att förbättra det till nästa säsong.

 

Jag är övertygad att säsong 2 kommer att bli oerhört mycket bättre,

både med högre klass på själva pokerspelet och rent tv-mässigt än säsong 1 , men att det kommer vara felfritt ....nej.

men varför skulle MTV/TV4 vilja ta bort glädjen för oss PF.nu:are och göra ett felfritt program så att vi inte skulle kunna gnälla och beklaga oss mellan våra utdragningar och taskiga syner på pokerbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insiktsfullt av dig Nicklas, tack för ett mycket bra inlägg.

 

Jag skulle bara vilja säga att jag tror att jag skrivit fel tidigare i denna tråd angående sändningstid för första programmet. Jag kommer inom kort att lägga ut den rätta tiden och även repristiderna. Varje program kommer nämligen att repriseras flera gånger under samma vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan svara på hur blind-strukturen ser ut denna säsong?

 

Blir det bara all-in spel med 3 spelare kvar eller finns det en chans att få se dom lira ut varandra istället?

Tyvärr är det så att ett entimmesprogram i TV bara är ca 46 minuter utan reklam. Under den tiden hinner man med mellan 13 och 16 givar. 5 stycken är ju givna, nämligen de där någon åker ut. Utöver dem försöker vi välja ut de mest spännande givarna. Självklart blir det en del all-ins men vi ska försöka ta med även andra givar med bra spel.

Hoppas att det var svar på din fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan svara på hur blind-strukturen ser ut denna säsong?

 

Blir det bara all-in spel med 3 spelare kvar eller finns det en chans att få se dom lira ut varandra istället?

Tyvärr är det så att ett entimmesprogram i TV bara är ca 46 minuter utan reklam. Under den tiden hinner man med mellan 13 och 16 givar. 5 stycken är ju givna, nämligen de där någon åker ut. Utöver dem försöker vi välja ut de mest spännande givarna. Självklart blir det en del all-ins men vi ska försöka ta med även andra givar med bra spel.

Hoppas att det var svar på din fråga.

 

Nja, inte riktigt det svaret jag tänkt mig. Det jag undrar är om ni har längre perioder innan blindsen höjs. Förra säsongen så var det ju antingen all-in eller fold som gällde när det var få spelare kvar.

 

Om 3 spelare sitter med 70k var och blindsen är 5k-10k så blir det ju bara all-ins preflop. Om blindsen däremot är 2k-4k så kanske man får se lite postflop spel, och det tycker iaf jag är roligare att se på. Dessutom blir turfaktorn mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer iaf att ge det en ny chans. Missa tyvärr många avsnitt av förra omgången pga av de sena sändningstiderna. Men de repriser jag såg var inte fel alla fel som sas som störde mig utan att jag hade problem att se vilka kort det låg på bordet, men det antar jag och hoppass jag ni kommer att göra bättre denna gången.

 

Jag hoppas att det blir en bra omgång och det vore ju kul med flera bra poker produktioner.

 

Sen vore det ju kul att få se TF spela i pokermiljonen. Han är ju en super kändis nu när han har slagit Marko i HU ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen vore det ju kul att få se TF spela i pokermiljonen. Han är ju en super kändis nu när han har slagit Marko i HU ;)

Tyvärr kommer detta aldrig att ske Cheunce :( Förmodligen pga av bristande talang/tid/engagemang men också pga att jag hyser ett, förmodligen obefogat, hat mot jocke geigert som programledare(namnet rättstavat?)... Det bara är något med hans programledarstil som får det att krypa i skinnet på mig, inte mkt att göra nåt åt...

 

I övrigt så säger jag bara; mer poker i rutan!

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan svara på hur blind-strukturen ser ut denna säsong?

 

Blir det bara all-in spel med 3 spelare kvar eller finns det en chans att få se dom lira ut varandra istället?

Tyvärr är det så att ett entimmesprogram i TV bara är ca 46 minuter utan reklam. Under den tiden hinner man med mellan 13 och 16 givar. 5 stycken är ju givna, nämligen de där någon åker ut. Utöver dem försöker vi välja ut de mest spännande givarna. Självklart blir det en del all-ins men vi ska försöka ta med även andra givar med bra spel.

Hoppas att det var svar på din fråga.

 

Nja, inte riktigt det svaret jag tänkt mig. Det jag undrar är om ni har längre perioder innan blindsen höjs. Förra säsongen så var det ju antingen all-in eller fold som gällde när det var få spelare kvar.

 

Om 3 spelare sitter med 70k var och blindsen är 5k-10k så blir det ju bara all-ins preflop. Om blindsen däremot är 2k-4k så kanske man får se lite postflop spel, och det tycker iaf jag är roligare att se på. Dessutom blir turfaktorn mindre.

Strukturen är helt ok men självklart är den brantare än många "vanliga" turneringars. Detta för att vi ska ha en chans att hinna spela in alla avsnitt. Det blir en hel del post-flop spel, det vågar jag lova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så här kommer det att se ut:

 

Premiär i TV4+ söndagen 4:september kl 23.05 och på TV4 visas samma avsnitt följande torsdag (8/9) kl 00.05.

 

Sen kommer det även att vara 2 eller 3 repriser till under veckan i TV4, TV4+ och TV400. Håll utkik efter den sändningen som passar dig bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...