Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det värsta är ju att de inte ens lyssnar på kritiken mot programmet.

Det skulle vara spännande att få höra motiveringen till varför de har valt om plagiatexperten som kommentator. I första säsongen är det ju absolut förlåtligt att man gör missar, och även om det är allt mer uppenbart att Glimnes "expertkunskaper" sträcker sig till att avgöra valören på ett spelkort så kan man ju inte klandra producenterna för att de valde att testa honom. Att han får vara med igen är helt absurt.

 

Jag tycker iofs att man borde klandra producenten/erna istället. Glimne må vara lite av en pokerprofil i Sverige, därav valet av kommentator. Geiger kanske ska va den charmiga killen som piffar upp underhållningsvärdet :?

 

Iaf, precis som tidningar har även tv folk som tittar och korrigerar den färdiga produktionen. Många journalister får sitt material omjusterat, rättstavat etc. Hur kan det då komma sig att ingen ens verkar märka/korrigera dessa grundläggande fel som kommentatorerna gjort i pokermiljonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta är ju att de inte ens lyssnar på kritiken mot programmet.

Det är klart att vi lyssnar på kritiken. Vi vet lika väl som ni att vi gjorde en massa kommentatorsmissar. Vi ska göra allt för att bli bättre nu i höst. Jag tycker själv att vi fått ihop ett fenomenalt startfält, vi har hittat en coolare inspelningsplats och vi ska självklart jobba hårt med att bli bättre i kommenteringen.

Det som känns oehört tråkigt är att vissa fortfarande inte kan sluta tjata om specifika kommentatorsmissar.

Vi har gjort fel, vi ska göra allt för att göra ett bättre program i höst. Punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som känns oehört tråkigt är att vissa fortfarande inte kan sluta tjata om specifika kommentatorsmissar.

Det här visar väldigt tydligt att ni inte lyssnar. Glimne gör inte enstaka missar ibland, hela han är ett stort misstag som kommentator. Jag kan inte minnas ett enda tillfälle från förra säsongen då han sa något av värde, berättade något man själv inte kunda skåda eller gav någon som helst slags analys överhuvudtaget. En expertkommentator ska inte berätta vad som händer, han ska berätta VARFÖR det händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker iofs att man borde klandra producenten/erna istället. Glimne må vara lite av en pokerprofil i Sverige, därav valet av kommentator. Geiger kanske ska va den charmiga killen som piffar upp underhållningsvärdet :?

Jag var lite otydlig, men jag menade att det var en producentmiss att välja Glimne, och en miss som väldigt lätt kan rättas till i nästa säsong.

 

Och som kubo säger i ovanstående inlägg, det handlar inte om några isolerade kommentatorsmissar. Missarna i sig är inte problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker iofs att man borde klandra producenten/erna istället. Glimne må vara lite av en pokerprofil i Sverige, därav valet av kommentator. Geiger kanske ska va den charmiga killen som piffar upp underhållningsvärdet :?

Jag var lite otydlig, men jag menade att det var en producentmiss att välja Glimne, och en miss som väldigt lätt kan rättas till i nästa säsong.

 

Och som kubo säger i ovanstående inlägg, det handlar inte om några isolerade kommentatorsmissar. Missarna i sig är inte problemet.

 

Håller med dig helt o hållet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Kubo... Jag säger ju att jag är högst medveten om vilka fel vi har gjort. Man kan tycka vad man vill om Dan Glimne och det är väldigt tydligt vad du, och tyvärr många andra här på forumet, tycker om honom men jag, kanalen och våra sponsorer ser många kvaliteter i honom. Jag vet precis som du att det finns en hel drös pokerexperter som skulle kunna göra djupare analyser men få av dem skulle göra sig lika bra i TV. När jag skriver en sån sak vet jag att ni kommer att bomba tillbaka men jag kommer att stå fast vid att han är en bra TV personlighet och en otroligt kunnig person. Jag ska, som jag sagt, göra allt jag kan för att kommenteringen ska bli bättre i höst. Hoppas att det kommer att märkas och att ni ger Pokermiljonen 2 en chans i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vilka kvaliteer är det han har som gör honom till ett så självklart val då? Han kan säkert vara hur kunnig som helst, men så länge det inte märks i programmet är det ju helt irrelevant.

 

Faktiskt, som Martin Dahlin som fotbollskommentator...

 

Pekka3, jag kommer titta på pokermiljonen2. Upplägget är riktigt bra i övrigt imo. Dessutom ska det bli skoj att se hur Ni motbevisar oss genom bättre kommentering etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar i alla fall Glimne. Pokermiljonen har en annan inriktning än femmans program. Glimne går hem i stugorna, och det är där som Unibet hittar sina kunder, bland de sominte redan är frälsta. De som redan hänger på exempelvis det här forumet spelar ju på andra sajter (där man får bonus och inte behöver betala pengar för att sätta in med kreditkortet exempelvis).

 

Sedan vet jag ju att fyran hyrt in experthjälp som skall just kolla så det inte kommer "grodor ur munnen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, dags att lugna ner sig lite... Jag tycker precis som ni att även om Glimne är väldigt kunnig inom spelområdet så är kanske pokeranalys inte hans starkaste sida. Men som Pekka sa här så ser faktiskt startfältet i PM2 grymt intressant ut och jag tycker att man får ge honom en chans till. Jag tänker iaf göra det.

 

Ett alternativ till en eventuell PM3 vore kanske att ha olika pokerproffs som gästkommentator till varje program - någon som kunde ge sin analys i de lite klurigare händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Kubo... Jag säger ju att jag är högst medveten om vilka fel vi har gjort. Man kan tycka vad man vill om Dan Glimne och det är väldigt tydligt vad du, och tyvärr många andra här på forumet, tycker om honom men jag, kanalen och våra sponsorer ser många kvaliteter i honom. Jag vet precis som du att det finns en hel drös pokerexperter som skulle kunna göra djupare analyser men få av dem skulle göra sig lika bra i TV. När jag skriver en sån sak vet jag att ni kommer att bomba tillbaka men jag kommer att stå fast vid att han är en bra TV personlighet och en otroligt kunnig person. Jag ska, som jag sagt, göra allt jag kan för att kommenteringen ska bli bättre i höst. Hoppas att det kommer att märkas och att ni ger Pokermiljonen 2 en chans i alla fall.

 

Tro mig Pekka, efter den här säsongen kommer ALLA tittare se att kejsaren är naken!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska, som jag sagt, göra allt jag kan för att kommenteringen ska bli bättre i höst. Hoppas att det kommer att märkas och att ni ger Pokermiljonen 2 en chans i alla fall.

 

Det omtalte programmet var mitt første møte med "pokermiljonen" og jeg kommer nok til å følge med videre på tross av kommentatorene. Positivt at dere jobber med forbedringer. Det jeg savnet mest var en ekspert som kunne vurdere kvaliteten på spillet. Jeg er selv ingen ekspert, men syns det ble mye passiv calling og overspilling av Ax i dette programmet og skulle gjerne hørt noen analyser for å kanskje lære litt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tänk om man inför PM3 utnyttjar det digitala mediat så att man kan välja ljudspår och på så sätt välja själv vem som ska kommentera. Kan ju i och för sig bli lite dyrare att hyra in fler personer. Men det finns säkert fullt med pokerexperter på PF.nu som är villiga att ställa upp mot en billig peng.

 

Eller varför inte redan nu ge ut PM1 som en DVD box, där experterna själva får kommentera sina egna händer på sitt egen ljudspår. Eller varför inte 4 spår, ett orginal ett när experterna kommenterar, ett med kändisarna och ett med internetspelarana. Då måste man ju se om programet minst 3 gånger.

 

Personligen skulle jag nog inte vilja betala för PM1, men skull PM2 komma ut som dvdbox med kommentorspår från spelarna så skulle jag lätt köpa den.

 

Kanske kom lite OT men jag är inte helt nykter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som känns oehört tråkigt är att vissa fortfarande inte kan sluta tjata om specifika kommentatorsmissar.

Det här visar väldigt tydligt att ni inte lyssnar. Glimne gör inte enstaka missar ibland, hela han är ett stort misstag som kommentator. Jag kan inte minnas ett enda tillfälle från förra säsongen då han sa något av värde, berättade något man själv inte kunda skåda eller gav någon som helst slags analys överhuvudtaget. En expertkommentator ska inte berätta vad som händer, han ska berätta VARFÖR det händer.

 

Eftersom det är många som ogillar Glimne, skulle bara vilja veta helt realistiskt vem man skulle ha istället? Om man går på linjen att bara ha en expertkommentator!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Eftersom det är många som ogillar Glimne, skulle bara vilja veta helt realistiskt vem man skulle ha istället? Om man går på linjen att bara ha en expertkommentator!

 

De kunde ju ha reparerat sitt sjukt konstiga beslut, att inte ha med första säsongens bästa spelare igen, med att låta honom vara expertkommentator.

 

Skulle vart kul om han var med, han borde rimligtvis kunna nått om poker och skulle förmodligen göra sig bra i TV ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som känns oehört tråkigt är att vissa fortfarande inte kan sluta tjata om specifika kommentatorsmissar.

Det här visar väldigt tydligt att ni inte lyssnar. Glimne gör inte enstaka missar ibland, hela han är ett stort misstag som kommentator. Jag kan inte minnas ett enda tillfälle från förra säsongen då han sa något av värde, berättade något man själv inte kunda skåda eller gav någon som helst slags analys överhuvudtaget. En expertkommentator ska inte berätta vad som händer, han ska berätta VARFÖR det händer.

 

Eftersom det är många som ogillar Glimne, skulle bara vilja veta helt realistiskt vem man skulle ha istället? Om man går på linjen att bara ha en expertkommentator!

 

Vore kul att ha ett brett pokerprogram med flera experter. Några från forumet skulle kanske kunna ställa upp:

 

Programledare: QoS

 

Experter:

 

PLO: gdaily

FLT: Hjort, gdaily

NLT: Swede, Ector och en hel del andra

Riggning: Eddie88, elvis77

Hur man LAGgar för största möjliga swings: Parre

Hur man skriver underhållande dagbok: Parre

 

Några fler förslag på ämnesområden resp experter?

 

EDIT: Detta inlägg kanske ska klippas ut, blev lite väl OT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några fler förslag på ämnesområden resp experter?

Jag nominerar mig själv till när AKs händer skall spelas :cool:

 

Sen skulle det vara bra om man hade två experter som fick ta olika ställningar i de olika fallen och argumentera för det ena eller andra valet. Skulle kanske inte hända i alla händer men ibland så hade det kommit lite händer som kan må bra av detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några fler förslag på ämnesområden resp experter?

Jag nominerar mig själv till när AKs händer skall spelas :cool:

 

Sen skulle det vara bra om man hade två experter som fick ta olika ställningar i de olika fallen och argumentera för det ena eller andra valet. Skulle kanske inte hända i alla händer men ibland så hade det kommit lite händer som kan må bra av detta.

 

Kan hålla med om det första och det sista ;) TV4 har ju två personer som recenserar filmer (tror iaf att de fortfarande har det) och det är ju hur bra som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när Glimne blir kvar som kommentator kan ni väl framföra önskemålen om lite mer analys av spelet och inte bara ett rent återberättande om vad som sker? Kul är också om han har lust att säga om han tycker spelarna spelar korrekt eller fel.

 

Till exempel gjordes några spel i säsong 1 som, åtminstone enligt mig, var helt uppåt väggarna fel, men som Glimne inte kommenterade särskilt utan "bara lät passera". Tänker på vad Hegerfors skulle säga om någon i en VM-match skjuter bollen åt fel håll vid en straff eller något, sådant måste kommenteras! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...