Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ser inte att jag missade skriva frågan riktad till alla. Det jag önskar alla läsare ska skriva alltså vilka tre man vill käka med.

Att du gör dig lustig och inte svarar på min viktiga fråga får du stå för. Enligt min tolkning så har inte heller du nån aning men väljer ändå uttrycka dig i absoluta termer. 

Postad
9 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Edward Blom, Hasse Nilsson och en tredje svensktalande person... kungen kanske? Det hade nog blivit en rolig middag.

På tal om det: Den roligaste middag jag någonsin haft var när Jonas Gardell och Mark Levengood försynt frågade om de fick sitta vid mitt bord i en fullsatt restaurang i samband med en konsert. 25-30 år sedan

Edward var ju med i Sveriges dummaste och man fick sig ett rejält garv när Mari frågade hur många veckor det går på ett år.

Då hörde man Edward svara:
-65 … nej, jag menade 62. 😂

Postad
20 timmar sedan, säger Markus80000 :

Vilka tre nu levande skulle ni välja middag med?

Jag kan tänka mig en middag med Simona Mohamsson. Vem matchar vi detta med som inte tar över huvudrollen? Elon Musk funkar väl inte? 

Postad
10 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

På tal om topp-trelistor.

Thåström har ju varit inblandad i tre av topp tre svensk-svenska covers. Men vilken ordning tycker ni?  Och finns det någon annan som har en realistisk chans att slå sig in?

* Imperiet : Balladen om briggen Blue Bird 
* Ebba Grön: Den ena handen vet vad den andra gör (här har jag en rolig story att dra någon gång)
* Imperiet: Fredmans Epistel n:o 81

Överlägset Ebba Grön där, och ja, det finns det. Livet är en fest eller den avslutade mjukisen Ska vi gå hem till dig. För övrigt fungerar hela skivan, och jag tror inte Uggla har gjort många låtar som är dåliga, det kan i så fall vara någon från den första - Bobo Viking

screenshot-1791663514865.png

Postad (redigerade)
6 timmar sedan, säger Markus80000 :

Och igen en miss. Helt sjukt hur man kan missbedöma en omgång så stort. Är typ 400 spänn det handlar om så det är inte direkt slutet på livet. I torsdags när jag skulle sova så var det ändå spännande.

IMG_1694.png

IMG_1693.png

IMG_1692.png

IMG_1691.png

IMG_1690.png

IMG_1689.png

Så är det ibland. Snygg bong. 👍

Redigerad av Lobo
Postad
22 minuter sedan, säger Lobo :

Överlägset Ebba Grön där, och ja, det finns det. Livet är en fest eller den avslutade mjukisen Ska vi gå hem till dig. För övrigt fungerar hela skivan, och jag tror inte Uggla har gjort många låtar som är dåliga, det kan i så fall vara någon från den första - Bobo Viking

screenshot-1791663514865.png

Sorry not sorry, men den bästa covern Uggla gjort är Jazzgossen. Och fantastiskt att en över 100 år gammal låt fungerar utmärkt även i original än i dag.

Postad (redigerade)
8 timmar sedan, säger Markus80000 :

Att du gör dig lustig och inte svarar på min viktiga fråga får du stå för. Enligt min tolkning så har inte heller du nån aning men väljer ändå uttrycka dig i absoluta termer. 

Jag är ytterst förvirrad, vem är "du" i meningen ovan... Kontext saknas, men jag gissar ändå att du menar mig? Vilken är då denna viktiga fråga? Om Marc och Jonas fick sitta vid mitt bord? Herregud Markus, du ska vara poikerspelare, då ska du väl kunna något om mönsterigenkänning?

Om jag säger att två komiker, nåja en-och-en-halv, i alla fall frågar om de får sitta vid mitt bord och jag samtidigt säger att det var den roligaste middag jag någonsin haft, så borde väl slutsatsen vara klar för alla? Jag uppfattade i alla fall din fråga som rent retorisk, inget som krävde ytterligare svar.

Redigerad av Ola Brandborn
Postad

Ingen ”behöver” svara på mina frågor och du kan nog slå mina mer offensiva frågor mot en arbetsvecka. Fattar dock fortfarande inte, du förespråkar dödsstraff för extrema brott men inte kan definiera extrema brott.