Lobo Postad Torsdag kl 19:04 Rapport Postad Torsdag kl 19:04 41 minuter sedan, säger Doctor_Strangelove : Och siffrorna är rätt skrämmande. https://deathpenaltyinfo.org/policy-issues/policy/innocence Rate of false conviction of criminal defendants who are sentenced to death Tack för länkarna. En intressant och lite obehaglig del var att dödsdömda får mer resurser och noggrannare granskning. Därför upptäcks fler felaktiga domar bland dem, men när någon får sitt dödsstraff omvandlat till livstid minskar ofta granskningen kraftigt. Då kan en person som fortfarande är oskyldig få sämre möjligheter att få sin oskuld upptäckt. Citera
Ola Brandborn Postad igår kl 09:25 Rapport Postad igår kl 09:25 (redigerade) Oddsen just nu på spelmarknaderna för USA-valet (Demokraterna först) Senaten: 1.50 - 2.50 Representanthuset: 1.06 - 8.00 Sjukt nöjd med mina spel från februari, 2.50 och 2.75 på Demokraterna i Senaten och 1.22 i Representanthuset. Oavsett hur det går så har oddsen flyttats i min favör. Men Trump hittar väl ett sätt att ogiltigförklara valet. Det är den stora risken. Redigerad igår kl 09:26 av Ola Brandborn Citera
Ola Brandborn Postad igår kl 09:36 Rapport Postad igår kl 09:36 Jag har principiellt inget emot dödsstraff men det skall vara ytterst klart i skuldfrågan, och brottet skall vara riktigt extremt. Typ Breivik. Inte att en jury vitingar dömer mot en random svart person som någon redneckscheriff plockat upp från gatan i USA. Citera
Folke Rosvall Postad 22 timmar sedan Rapport Postad 22 timmar sedan 3 timmar sedan, säger Ola Brandborn : Oddsen just nu på spelmarknaderna för USA-valet (Demokraterna först) Senaten: 1.50 - 2.50 Representanthuset: 1.06 - 8.00 Sjukt nöjd med mina spel från februari, 2.50 och 2.75 på Demokraterna i Senaten och 1.22 i Representanthuset. Oavsett hur det går så har oddsen flyttats i min favör. Men Trump hittar väl ett sätt att ogiltigförklara valet. Det är den stora risken. Det ser ju bra ut. Men jag har funderat på en sak. Varför är oddset för demokratisk seger så mycket lägre i representanthuset än i senaten? Citera
Markus80000 Postad 20 timmar sedan Rapport Postad 20 timmar sedan 5 timmar sedan, säger Ola Brandborn : Jag har principiellt inget emot dödsstraff men det skall vara ytterst klart i skuldfrågan, och brottet skall vara riktigt extremt. Typ Breivik. Inte att en jury vitingar dömer mot en random svart person som någon redneckscheriff plockat upp från gatan i USA. Intressant tagning. Vad avgör vad som är extremt? Citera
Lobo Postad 20 timmar sedan Rapport Postad 20 timmar sedan 4 minuter sedan, säger Markus80000 : Intressant tagning. Vad avgör vad som är extremt? Jag reagerade också på detta. I alla fall har dom redan hunnit avrätta en ny person. Är detta tillräckligt extremt och uppfyllde mördaren kriterierna för att bli avrättad? Execution Report: Jamaal Howard - Page 1 Citera
Folke Rosvall Postad 18 timmar sedan Rapport Postad 18 timmar sedan 1 timme sedan, säger Markus80000 : Intressant tagning. Vad avgör vad som är extremt? 1 timme sedan, säger Lobo : Jag reagerade också på detta. Han skrev typ Breivik. Alltså massmord. Citera
Lobo Postad 18 timmar sedan Rapport Postad 18 timmar sedan 4 minuter sedan, säger Folke Rosvall : Han skrev typ Breivik. Alltså massmord. Precis, då kunde det ändå vara intressant och höra vad han tycker om den senaste avrättningen jag länkade till. Det var extremt, men inget Breivik (massmord). Ska han bara dömas till livstid eller förtjänade han dödsstraff? Citera
Folke Rosvall Postad 18 timmar sedan Rapport Postad 18 timmar sedan I morgon har Solvalla årets näst finaste tävlingdag. Kriteriet har 2 miljoner i förstapris och Oaks har 1.5 miljoner. Jag ska inte dit, men jag tittar gärna på TV. Jag vet inget om hästarna men ser att favoriterna körs av M A Djuse och Kihlström. Dom vinner kanske. Förresten favoriten i Oaks heter Nightbird. Kommer ni ihåg Shakataks fina låt Nightbirds som spelades in för 40 år sedan? Men det finns en mycket bättre remix gjord av japanen Kadomatsu. Den lyssnar jag hellre på. Favoriten i Kriteriet heter Kodiak Zet, men det namnet ger mej inga associationer. 1 Citera
Markus80000 Postad 17 timmar sedan Rapport Postad 17 timmar sedan 1 timme sedan, säger Folke Rosvall : I morgon har Solvalla årets näst finaste tävlingdag. Kriteriet har 2 miljoner i förstapris och Oaks har 1.5 miljoner. Jag ska inte dit, men jag tittar gärna på TV. Jag vet inget om hästarna men ser att favoriterna körs av M A Djuse och Kihlström. Dom vinner kanske. Förresten favoriten i Oaks heter Nightbird. Kommer ni ihåg Shakataks fina låt Nightbirds som spelades in för 40 år sedan? Men det finns en mycket bättre remix gjord av japanen Kadomatsu. Den lyssnar jag hellre på. Favoriten i Kriteriet heter Kodiak Zet, men det namnet ger mej inga associationer. Snyggt och ämneskategoriskt rätt kasta in lite sväng en fredagkväll. Jag hade inte hört låten förut och tyckte den var medioker. Måste vara nåt sånt här som ligger till grund för musiken man hör medan man väntar på telefonsupport. Vad gäller travet blir det kul se var Intro hamnar till slut. Var på 4 % i mitten av veckan, sen drar kuskens val i sig i gång en cirkus, plus att kusken själv är väldigt offensiv i sin förhandstaktik, vilket också är en strategi. Plus då utrustningsförändringar. Ja, det kan vara mycket att analysera i trav, men finns också en del vinning i att tänka GTO, vilket kanske de tidiga spelarna gör. 1 Citera
Lobo Postad 16 timmar sedan Rapport Postad 16 timmar sedan 38 minuter sedan, säger Markus80000 : Vad gäller travet blir det kul se var Intro hamnar till slut. Var på 4 % i mitten av veckan, sen drar kuskens val i sig i gång en cirkus, plus att kusken själv är väldigt offensiv i sin förhandstaktik, vilket också är en strategi. Plus då utrustningsförändringar. Ja, det kan vara mycket att analysera i trav, men finns också en del vinning i att tänka GTO, vilket kanske de tidiga spelarna gör. Barfota runt om nu också. Hade ett drag att bjuda på, Gosa Gosing, till just nu, 6%. Den lär stiga, för infon är inte så dold. Jag läste dock att det kan bli skor runt om, då är den inte aktuell om den stiger. Först stod det skor runt om, sen ändrades det till barfota runt om. Jag håller en tumme för både Global Halo och Thai Medina i Oaks, den sistnämnda är en fin liten rackare. 1 Citera
Markus80000 Postad 16 timmar sedan Rapport Postad 16 timmar sedan 1 minut sedan, säger Lobo : Barfota runt om nu också. Hade ett drag att bjuda på, Gosa Gosing, till just nu, 6%. Den lär stiga, för infon är inte så dold. Jag läste dock att det kan bli skor runt om, då är den inte aktuell om den stiger. Först stod det skor runt om, sen ändrades det till barfota runt om. Jag håller en tumme för både Global Halo och Thai Medina i Oaks, den sistnämnda är en fin liten rackare. Det är ju storm och regn idag i Stockholm. Då brukar jag tänka mer hårdaste hästarna vinner snarare än balettdansöserna som åker iväg på sommarbana. Gillar därför extra din spaning på Gosa Gosing. Är det nåt Katja Melko kan så är det att träna styrka. Problemet är väl att Clarissa är monstret i klassen och någonstans ska tronskiftet ske. Kanske är smart spela utgång på Clarissa och ta med GG beroende på procent? Citera
Lobo Postad 16 timmar sedan Rapport Postad 16 timmar sedan Jag slänger också in en låt. Det är med Slade, från 1974 - Far far away. Detta är riktigt bra, och det är 10 år före deras största hit my oh my. Citera
Markus80000 Postad 14 timmar sedan Rapport Postad 14 timmar sedan 1 timme sedan, säger Lobo : Jag slänger också in en låt. Det är med Slade, från 1974 - Far far away. Detta är riktigt bra, och det är 10 år före deras största hit my oh my. Om jag vore Commudus så är det tumme ner, men älskar trådens elasticitet. Från dödsstraff till lite lätt rock. Och så Folkes bakgrundsmusik som spänner över allt. Det som behövs är lite mer offensiv så om Nebbis (bäst någonsin), CarlDenStore, brusig, båten eller stoffereimy kommer in så är vi hemma. Citera
Markus80000 Postad 12 timmar sedan Rapport Postad 12 timmar sedan Vilka tre nu levande skulle ni välja middag med? Citera
Ola Brandborn Postad 4 timmar sedan Rapport Postad 4 timmar sedan 18 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Det ser ju bra ut. Men jag har funderat på en sak. Varför är oddset för demokratisk seger så mycket lägre i representanthuset än i senaten? Det beror på hur många platser, och vilka platser, som det röstas om. Citera
Ola Brandborn Postad 4 timmar sedan Rapport Postad 4 timmar sedan 14 timmar sedan, säger Lobo : Precis, då kunde det ändå vara intressant och höra vad han tycker om den senaste avrättningen jag länkade till. Det var extremt, men inget Breivik (massmord). Ska han bara dömas till livstid eller förtjänade han dödsstraff? Lyckligtvis är det inte jjag som skriver lagarna. Men i Breviks fall handlar det inte om att skjuta ihjäl någon, utan att planera i flera år hur man ska ta ihjäl så många som möjligt, och sedan metodiskt fullfölja sina planer. Citera
Ola Brandborn Postad 4 timmar sedan Rapport Postad 4 timmar sedan 14 timmar sedan, säger Folke Rosvall : I morgon har Solvalla årets näst finaste tävlingdag. Kriteriet har 2 miljoner i förstapris och Oaks har 1.5 miljoner. Jag ska inte dit, men jag tittar gärna på TV. Jag vet inget om hästarna men ser att favoriterna körs av M A Djuse och Kihlström. Dom vinner kanske. Förresten favoriten i Oaks heter Nightbird. Kommer ni ihåg Shakataks fina låt Nightbirds som spelades in för 40 år sedan? Men det finns en mycket bättre remix gjord av japanen Kadomatsu. Den lyssnar jag hellre på. Favoriten i Kriteriet heter Kodiak Zet, men det namnet ger mej inga associationer. Detta kräver ju en video såklart, i äkta 80-talsupplösning: Citera
Ola Brandborn Postad 4 timmar sedan Rapport Postad 4 timmar sedan 12 timmar sedan, säger Lobo : Jag slänger också in en låt. Det är med Slade, från 1974 - Far far away. Detta är riktigt bra, och det är 10 år före deras största hit my oh my. Slade är, helt oirsoniskt, ett av världens bästa band. Men my oh my är inte deras största hit. Den spelades in 1973 och går fortfarande, drygt 50 år senare, periodvis på repeat på brittiska radiostationer. Jag säger inte mer än så, ska bli kul om ni kan lista ut vilken det är utan att tjuvkika. /Stort Slade-fan. Citera
Markus80000 Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 9 timmar sedan, säger Markus80000 : Vilka tre nu levande skulle ni välja middag med? Denna är riktigt kul men drunknade i Olas undvikande svar Citera
Folke Rosvall Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 9 timmar sedan, säger Markus80000 : Vilka tre nu levande skulle ni välja middag med? Varför inte Lobo, Ola Brandborn och Markus80000? Citera
Ola Brandborn Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan 10 timmar sedan, säger Markus80000 : Vilka tre nu levande skulle ni välja middag med? Edward Blom, Hasse Nilsson och en tredje svensktalande person... kungen kanske? Det hade nog blivit en rolig middag. På tal om det: Den roligaste middag jag någonsin haft var när Jonas Gardell och Mark Levengood försynt frågade om de fick sitta vid mitt bord i en fullsatt restaurang i samband med en konsert. 25-30 år sedan Citera
Folke Rosvall Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan 1 timme sedan, säger Ola Brandborn : Detta kräver ju en video såklart, i äkta 80-talsupplösning: Det finns en remix av Toshiki Kadomatsu, eller jag kanske inte ska säga remix, för det verkar som om han har lagt till en massa ljud som inte fanns i originalet. Som jag skrev tycker jag att hans version är mycket bättre. Videon visar nattlig bilkörning i Tokyo och det ger mej många minnen. Jag har varit i Japan 15 gånger och både kört och åkt bil många gånger i den miljön. Titta och njut! Citera
Markus80000 Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan 1 timme sedan, säger Folke Rosvall : Varför inte Lobo, Ola Brandborn och Markus80000? Jag skulle gärna delta i alla fall. Men är ju lite som Tinder var förut att man får jobba hårt för underlag då 90% faller bort på vägen. 43 minuter sedan, säger Ola Brandborn : Edward Blom, Hasse Nilsson och en tredje svensktalande person... kungen kanske? Det hade nog blivit en rolig middag. På tal om det: Den roligaste middag jag någonsin haft var när Jonas Gardell och Mark Levengood försynt frågade om de fick sitta vid mitt bord i en fullsatt restaurang i samband med en konsert. 25-30 år sedan Det låter kul. Fick dom sitta där och hur irrationell var Jonas? — Jag får själv verkligen kämpa och missar säkert nån viktig, men: 1. Axl Rose 2. Barack Obama 3. Silvio Berlusconi — Och om nån annan gillar spela gitarr så är detta ett bortglömt örhänge. Snubben som spelar detta är också väldigt supergrym efter att ha testat själv. Citera
Ola Brandborn Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan På tal om topp-trelistor. Thåström har ju varit inblandad i tre av topp tre svensk-svenska covers. Men vilken ordning tycker ni? Och finns det någon annan som har en realistisk chans att slå sig in? * Imperiet : Balladen om briggen Blue Bird * Ebba Grön: Den ena handen vet vad den andra gör (här har jag en rolig story att dra någon gång) * Imperiet: Fredmans Epistel n:o 81 Citera
Recommended Posts