Folke Rosvall Postad Söndag kl 09:57 Rapport Postad Söndag kl 09:57 För ett antal år sedan vann Finland med en låt framförd av ett gäng spöken. Utan spökdräkterna hade nog inte Finland vunnit. Det var kanske samma sak med Bulgarien. Deras show kanske avgjorde. Jag har en känsla av att om Eurovision Song Contest bara gick i radio skulle vi inte ha samma vinnare. Eller jag kanske är "helt ute och cyklar"? 1 Citera
Lobo Postad Söndag kl 10:10 Rapport Postad Söndag kl 10:10 8 minuter sedan, säger Folke Rosvall : För ett antal år sedan vann Finland med en låt framförd av ett gäng spöken. Utan spökdräkterna hade nog inte Finland vunnit. Det var kanske samma sak med Bulgarien. Deras show kanske avgjorde. Jag har en känsla av att om bara gick i radio skulle vi inte ha samma vinnare. Eller jag kanske är "helt ute och cyklar"? Eurovision Song Contest är en helhetstävling. Du är inte ute och cyklar. Min bedömning är att du var ganska 'träffsäker' 👍 Citera
Folke Rosvall Postad Söndag kl 10:30 Rapport Postad Söndag kl 10:30 18 minuter sedan, säger Lobo : Eurovision Song Contest är en helhetstävling. Du är inte ute och cyklar. Min bedömning är att du var ganska 'träffsäker' 👍 Tack! Citera
Markus8000 Postad Söndag kl 10:44 Författare Rapport Postad Söndag kl 10:44 1 timme sedan, säger Lobo : Att Sverige skulle vinna kunde du lätt få 100 gånger pengarna på. Det fanns ett boostat odds på Sverige (topp 10) till 2,70 på Svenska Spel. Hos ett annat bolag fanns det samma spel till 2,70 utan boost. Sveriges möjligheter var nog små redan på förhand. Ja men uppenbarligen hade jag ju helt fel. Spela på musik skulle jag nog inte välja att göra särskilt ofta. 46 minuter sedan, säger Lobo : Bengt Sonnert? 🙂 https://pokerforum.nu/topic/78363-bengt-sonnert-och-gambling/ Nej, han hette något i stil med Nadir. Vill minnas jag läst någon artikel i Aftonbladet om att han lyckats vinna många stora vinster. Men då är det ju inte han, tänker jag. 40 minuter sedan, säger Folke Rosvall : För ett antal år sedan vann Finland med en låt framförd av ett gäng spöken. Utan spökdräkterna hade nog inte Finland vunnit. Det var kanske samma sak med Bulgarien. Deras show kanske avgjorde. Jag har en känsla av att om Eurovision Song Contest bara gick i radio skulle vi inte ha samma vinnare. Eller jag kanske är "helt ute och cyklar"? Gissar att du tänker på Lordi? De var väl typ troll eller monster? Hursomhelst tror jag du har rätt i din analys, men kan tycka det är ok. Det är väldigt läckert när dans kombineras med sång. 27 minuter sedan, säger Lobo : Eurovision Song Contest är en helhetstävling. Du är inte ute och cyklar. Min bedömning är att du var ganska 'träffsäker' 👍 Helhet vette katten. Sverige på tjugonde plats är ju med kvällstidningsrubriker en skandal. Tyckte showen var bra och sången helt ok. Kanske blev det påverkat av att Felicia gjorde politiska uttalanden. 1 Citera
Folke Rosvall Postad Söndag kl 11:05 Rapport Postad Söndag kl 11:05 15 minuter sedan, säger Markus8000 : Gissar att du tänker på Lordi? De var väl typ troll eller monster? Ja dom hette nog Lordi. Citera
Markus8000 Postad Söndag kl 16:35 Författare Rapport Postad Söndag kl 16:35 Någon som vet var man kan följa upp andelsspelen? Typ hur mycket som satsats och vad resultatet blev? Eller är det hemligt? Citera
Lobo Postad 23 timmar sedan Rapport Postad 23 timmar sedan Idag utökar ATG sitt sportutbud med H2H-dueller på travet, men det behöver de inte vara så stolta över. ATG köper odds från Kambi Group, som redan oddsätter trav hos många andra operatörer. Svenska Spel är ett av dem, och vi kommer att få se samma odds på ATG, dock utan vinnare- och platsodds. https://bettingbladet.se/betting/atg-head-to-head/ Citera
Folke Rosvall Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan Den 2026-05-03 kl 12:21, säger Ola Brandborn : Premier League: Mycket talar för att det kommer avgöras på målskillnad mellan Arsenal och Mancheter City Arsenal har tydligen redan vunnit. Hur många omgångar är det kvar? Citera
Folke Rosvall Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan (redigerade) 13 timmar sedan, säger Lobo : Idag utökar ATG sitt sportutbud med H2H-dueller på travet, men det behöver de inte vara så stolta över. ATG köper odds från Kambi Group, som redan oddsätter trav hos många andra operatörer. Svenska Spel är ett av dem, och vi kommer att få se samma odds på ATG, dock utan vinnare- och platsodds. https://bettingbladet.se/betting/atg-head-to-head/ Är oddsen helt fasta eller ändras dom i takt med att mer och mer pengar kommer in? Redigerad 9 timmar sedan av Folke Rosvall Citera
Ola Brandborn Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan 7 minuter sedan, säger Folke Rosvall : Arsenal har tydligen redan vunnit. Hur många omgångar är det kvar? En match kvar. Chansen gick ur för Manchester City när de bara kryssade mot Bournemouth, vilket gav Arsenal en ointaglig ledning. Citera
Ola Brandborn Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan 30 maj blir nästa tillfälle för Arsenalfansen (jag är inte en av dem, Luton är mitt lag) då de möter Paris Saint-Germain i Champions League-finalen. Kan de ta en dubbel (ligatiteln och Champions League) samma år (samma fråga gäller såklart även för PSG). Citera
Folke Rosvall Postad 7 timmar sedan Rapport Postad 7 timmar sedan På bettingbladet.se (tack Lobo) hittade jag följande intressanta information om Pokerförbundets möte med Finansinspektionen: Pokerförbundet pressar på för ändrade regler – så var mötet 1 Citera
Lobo Postad 6 timmar sedan Rapport Postad 6 timmar sedan 3 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Är oddsen helt fasta eller ändras dom i takt med att mer och mer pengar kommer in? Semifasta. Fisken har inte hittat ut till h2h-spel, så spelen kommer oftast bara på ena sidan. Citera
Folke Rosvall Postad 6 timmar sedan Rapport Postad 6 timmar sedan 9 minuter sedan, säger Lobo : Semifasta. Fisken har inte hittat ut till h2h-spel, så spelen kommer oftast bara på ena sidan. Ok. Jag tycker det verkar osäkert med H2H-spel överhuvudtaget. Risken för fixade resultat borde vara större än för övriga spel. Citera
Ola Brandborn Postad 5 timmar sedan Rapport Postad 5 timmar sedan 1 timme sedan, säger Folke Rosvall : Ok. Jag tycker det verkar osäkert med H2H-spel överhuvudtaget. Risken för fixade resultat borde vara större än för övriga spel. Behöver inte vara "fixade resultat", bara att kuskarna inte kör för bästa plats, varför jaga in femte plats när sjätte ger i princip lika mycket prispengar. Citera
Folke Rosvall Postad 4 timmar sedan Rapport Postad 4 timmar sedan 36 minuter sedan, säger Ola Brandborn : Behöver inte vara "fixade resultat", bara att kuskarna inte kör för bästa plats, varför jaga in femte plats när sjätte ger i princip lika mycket prispengar. Det är sant. Citera
Lobo Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 2 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Ok. Jag tycker det verkar osäkert med H2H-spel överhuvudtaget. Risken för fixade resultat borde vara större än för övriga spel. 1 timme sedan, säger Ola Brandborn : Behöver inte vara "fixade resultat", bara att kuskarna inte kör för bästa plats, varför jaga in femte plats när sjätte ger i princip lika mycket prispengar. Det finns fortfarande bolag som inte bryr sig om ifall ekipagen får några prisplaceringar eller inte. Det räcker att den ena hästen är före den andra i resultatlistan. Unibet var först med att ändra så att någon häst måste få prispengar för att spelen ska vara giltiga. Detta kan vi tacka (eller inte) Robert Bergh för, när han utnyttjade kryphålet. När jag spelade hos Bet365 första gången tryckte jag på maxknappen, och då var det tillåtet att spela 98k på en vanlig H2H-duell, så man förstår att det kliade i fingrarna. Idag är det helt andra limiter. Många lämnar också över sin riskhantering till sina leverantörer, och de som inte gör det kan inte stava till riskhantering. Något som är positivt när det gäller ATG och H2H-dueller är att de har lagt till en flik för H2H på hästsidan. Detta kan ta andelar från andra Kambi-bolag eftersom det är så tillgängligt. När du ändå spelar, spela en H2H. Citera
Recommended Posts