Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Den 2026-03-11 kl 15:11, säger Lobo :

När folk berättar för mig hur mycket dom trivs på sina jobb brukar jag svara dom. -Då jobbar du inte tillräckligt hårt. Först brukar dom stå som fågelholkar innan motargumenten kommer. tongue.gif

Denna + insändare i DN + lite politik. Gubbigaste tråden i PF:s historia skruvar upp tempen och jag är inte alls säker på att världen är redo.

Allvarligt så förstår jag inte riktigt nån av er kring jobbdiskussionen, allra minst när det sker på PF. Bäst borde väl vara med frihet att jobba som man vill och känner för?

Det var åtminstone något som fångade mig initialt med poker. Den underliggande känslan av frihet.

JP på v85 i morgon och jag har svårt förhålla mig till det. Jag tycker det är oseriöst att ATG erbjuder sin Cadillac med så bristfälliga verktyg, men samtidigt ser spelvärde riktigt gött ut.

Svårt se mig ha karaktären att avstå i principiell trots under dessa förutsättningar.

Postad
1 timme sedan, säger Folke Rosvall :

Jag ser att Unibet erbjuder 3.5 gånger pengarna på att Libralerna klarar 4 procent-spärren. Nu har Liberalerna ändrat sej om Sverigedemokraterna och välkomnar dom i en eventuell kommande regering. Kommer Unibet att sänka oddset nu?

Du som är så liberal, Folke. Du kanske röstar på Liberalerna, även om deras politik inte är särskilt liberal i den meningen. Själv hade jag kunnat tänka mig en röst på Simona, om jag inte varit så förtjust i Ebba.

Postad
27 minuter sedan, säger Markus8000 :

Denna + insändare i DN + lite politik. Gubbigaste tråden i PF:s historia skruvar upp tempen och jag är inte alls säker på att världen är redo.

Vi får skylla på Jorma - Det var där det började.🙂

Postad

Det var du Markus8000 som startade tråden, så om du tycker att den spårar ur så får vi väl diskutera någon annanstans.

52 minuter sedan, säger Lobo :

Du som är så liberal, Folke. Du kanske röstar på Liberalerna, även om deras politik inte är särskilt liberal i den meningen. Själv hade jag kunnat tänka mig en röst på Simona, om jag inte varit så förtjust i Ebba.

Tyvärr är inte något av riksdagens partier särskilt liberala. Alla vill på ett eller annat sätt begränsa människors rätt att bestämma över sej själva. Egentligen är det ganska komiskt att när det gäller föräldrarnas rätt att bestämma vem som ska vara hemma med barnen är Sverigedemokraterna liberala medan Liberalerna är antiliberala.

Säg ifrån Markus8000 om du tycker att din tråd spårar ur för mycket.

• Like 1
Postad
38 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Det var du Markus8000 som startade tråden, så om du tycker att den spårar ur så får vi väl diskutera någon annanstans.

Tyvärr är inte något av riksdagens partier särskilt liberala. Alla vill på ett eller annat sätt begränsa människors rätt att bestämma över sej själva. Egentligen är det ganska komiskt att när det gäller föräldrarnas rätt att bestämma vem som ska vara hemma med barnen är Sverigedemokraterna liberala medan Liberalerna är antiliberala.

Säg ifrån Markus8000 om du tycker att din tråd spårar ur för mycket.

Du är verkligen ett föredöme när det kommer till att följa forumets regler. Bra gjort Folke!

Min post var dock mer menad att skoja om dess natur. Vi är ca tre till max sju personer som läser och skriver. Tråden lever sitt eget liv och ska så få göra. Hoppas nån yngling nån gång kommer in och skriver om hur helgens bästa var första samlaget. Då är cirkeln sluten på nåt vis.