Folke Rosvall Postad Fredag kl 16:35 Rapport Postad Fredag kl 16:35 13 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Jag skulle tro att det redovisas som 80 miljoner, men att spelaren bara får 24 miljoner. 6 timmar sedan, säger Lobo : ATG:s spelchef – så blir det med jackpots i V85 Det var alltså som jag trodde. Citera
Cyklop Postad Fredag kl 20:16 Rapport Postad Fredag kl 20:16 3 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Det var alltså som jag trodde. 9 timmar sedan, säger Lobo : ATG:s spelchef – så blir det med jackpots i V85 Tack för länken Lobo. Det är märkligt med alla varianter och begränsningar när det gäller antal kuponger, radinsatser, jackpotregler, mm. ATG marknadsför travet som ett skicklighetsspel, men försöker ändå begränsa de spelare som de anser vara alltför skickliga och beräknande. Vad säger ni om att vi går samman och kräver minst 85% vinståterbetalning på alla Vx-spel, samt att alla jackpot:ar ersätts av en omfördelning till de övriga vinstgrupperna i samma omgång? Citat Vad händer om det till exempel finns 35 milj kr i åttarättspoolen och ett 30% system blir ensam. Får den alla de pengarna då eller bara sina 30 procent? Och vad händer med det som blir över? – Om ett system som valt att spela med sänkt insats, 30 procent, blir ensam med åtta rätt får vinnaren 30 procent av vinstpoolen. Resterande 70 procent fonderas. Vad händer om det finns, låt oss säga 30 miljoner i allarättspoolen. 2 system har alla rätt. En med 50 öres radpris och en med 50%. Blir det 15m till den förste och 7.5m till den andre och vad händer med de andra 7.5m? Eller finns det en annan uträkning? 20m till den förste och 10m till den andre? – Det blir 1,5 vinnande system – 20 miljoner till ordinarie insats och 10 till den som spelat 50 %. Citera
Folke Rosvall Postad Lördag kl 03:43 Rapport Postad Lördag kl 03:43 7 timmar sedan, säger Cyklop : Vad säger ni om att vi går samman och kräver minst 85% vinståterbetalning på alla Vx-spel, samt att alla jackpot:ar ersätts av en omfördelning till de övriga vinstgrupperna i samma omgång? Sannolikheten att det skulle lyckas är ungefär noll procent. För några år sedan var det en optimist, jag har glömt vad han hette, som trodde att han skulle kunna utmana dåvarande V75. Han startade ett alternativt V75 med bättre villkor för spelarna. Men omsättningen blev bara runt 30 000 kronor om jag minns rätt. ATG trodde att det var ett hot så man inledde en rättsprocess alldeles i onödan. Man hade kunnat sitta och göra ingenting och låta alltsammans dö automatiskt. Vi får nog fortsätta med nuvarande villkor. Eller sluta spela. För egen del spelar jag bara när återbetalningen ligger runt 100% eller mer. Citera
Ola Brandborn Postad Lördag kl 10:13 Rapport Postad Lördag kl 10:13 Rune Andersson, stor traventusiast och snorrik. Mellby Gård (sajten hette väl Legolas) Citera
Lobo Postad Lördag kl 10:14 Rapport Postad Lördag kl 10:14 6 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Sannolikheten att det skulle lyckas är ungefär noll procent. För några år sedan var det en optimist, jag har glömt vad han hette, som trodde att han skulle kunna utmana dåvarande V75. Han startade ett alternativt V75 med bättre villkor för spelarna. Men omsättningen blev bara runt 30 000 kronor om jag minns rätt. ATG trodde att det var ett hot så man inledde en rättsprocess alldeles i onödan. Man hade kunnat sitta och göra ingenting och låta alltsammans dö automatiskt. Vi får nog fortsätta med nuvarande villkor. Eller sluta spela. För egen del spelar jag bara när återbetalningen ligger runt 100% eller mer. Det är nog större risk att de sänker återbetalningen till 60% än höjer till 85%.😀 Du tänker på Legolasbet, där bl.a. Rune Andersson stod bakom. När man såg vad de erbjöd förstod man direkt att de inte skulle lyckas. De införskaffade också en oddssektion mot slutet med vanliga sporter. De lade ner under covid-krisen. Tidigare än dom försökte även Trottingbet med samma koncept. Konstigt att styrelsen i Legolasbet inte var bättre pålästa efter det misslyckandet. Citera
Lobo Postad Lördag kl 10:20 Rapport Postad Lördag kl 10:20 6 minuter sedan, säger Ola Brandborn : Rune Andersson, stor traventusiast och snorrik. Mellby Gård (sajten hette väl Legolas) Från början var tanken så, men ATG ansåg sig ha varumärkesrätten till namnet och sa nej. Citera
Folke Rosvall Postad Lördag kl 11:40 Rapport Postad Lördag kl 11:40 1 timme sedan, säger Lobo : Från början var tanken så, men ATG ansåg sig ha varumärkesrätten till namnet och sa nej. Jag vill minnas att ATG inte tyckte om att konkurrenten använde ATGs databas. Men var det inte så att ATG förlorade i rätten? Citera
Lobo Postad Lördag kl 13:05 Rapport Postad Lördag kl 13:05 1 timme sedan, säger Folke Rosvall : Jag vill minnas att ATG inte tyckte om att konkurrenten använde ATGs databas. Men var det inte så att ATG förlorade i rätten? Legolasbet startade upp innan 2019, så de kunde inte ta del av ATG:s databas mer än det som var offentligt. Jag vet inte hur stor åtkomst bookmakers med licens har idag? Citera
Folke Rosvall Postad Lördag kl 13:09 Rapport Postad Lördag kl 13:09 2 minuter sedan, säger Lobo : Legolasbet startade upp innan 2019, så de kunde inte ta del av ATG:s databas mer än det som var offentligt. Jag vet inte hur stor åtkomst bookmakers med licens har idag? Såvitt jag minns tyckte ATG inte om att Legolasbet tog del av det som var offentligt. Man ville ha monopol på informationen. Citera
Lobo Postad Lördag kl 16:24 Rapport Postad Lördag kl 16:24 3 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Såvitt jag minns tyckte ATG inte om att Legolasbet tog del av det som var offentligt. Man ville ha monopol på informationen. Enligt ATG var alla spelbolag som tog del av deras information parasiter. Citera
Folke Rosvall Postad Söndag kl 03:23 Rapport Postad Söndag kl 03:23 I går föll både femmorna och sexorna på V85. Såvitt jag förstår så borde det innebära att 80% flyttas över till nästa lördag. Men där finns redan 80% av dom 93 miljoner som ingen fick på nyårsafton eftersom åttorna föll. Det borde bli cirka 75 + 20 = 95 miljoner extra utöver det vanliga spelet. Återbetalningen borde bli över 100% om alla vinstgrupper överlever. ATG gnuggar händerna. Citera
Lobo Postad Söndag kl 11:02 Rapport Postad Söndag kl 11:02 Vi får väl nämna att duktige Johan Untersteiner vann sex lopp på V85 i går. Man såg hur segergesten blev allt lamare efter varje seger han tog. Mänskligt av den gode Johan att inte förnedra sina motståndare, men ändå behålla sin tradition. När rekordet slogs var det en sträckt arm igen. Segrarna underlättades så klart av de vältränade hästarna, men framförallt av startspåren hans styrningar fick. 1, 5, 1, 1, 8, 3, 10 och 1. Jag körde ett script för att se hur svårslaget rekordet kommer att vara. Jag gjorde då som Folke gör, tittade på streckprocenten, så detta är i överkant av förståeliga skäl. Minst: 1 seger: 99.07% 2 segrar: 89.10% 3 segrar: 61.52% 4 segrar: 27.94% 5 segrar: 7.36% 6 segrar: 0.96% 7 segrar: 0.04% Det svåra med detta rekord är att få till 7-8 styrningar vecka efter vecka med stor vinstchans på förhand, det är inte alltid det går att köra i alla lopp heller. 1 Citera
Folke Rosvall Postad Söndag kl 11:52 Rapport Postad Söndag kl 11:52 (redigerade) 52 minuter sedan, säger Lobo : Vi får väl nämna att duktige Johan Untersteiner vann sex lopp på V85 i går. Ja det var verkligen en prestation. Det måste väl vara någon form av rekord, även om man jämför med V75-tiden. 8 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Återbetalningen borde bli över 100% om alla vinstgrupper överlever. Detta var en underskattning. Om jag inte misstar mej måste omsättningen bli en bra bit över 250 miljoner för att återbetalningen ska sjunka under 100%. Och så stor lär omsättningen inte bli. Jag minns ett fall för flera år sedan där återbetalningen på V75 blev någonting i stil med 170%. En stor jackpot fördes över från elitloppslördagen till elitloppssöndagen (där omsättningen är mycket lägre). Så gör man inte längre så det rekordet (170%) kommer nog inte att slås. Redigerad Söndag kl 11:55 av Folke Rosvall Citera
Markus8000 Postad Söndag kl 11:58 Författare Rapport Postad Söndag kl 11:58 54 minuter sedan, säger Lobo : Vi får väl nämna att duktige Johan Untersteiner vann sex lopp på V85 i går. Man såg hur segergesten blev allt lamare efter varje seger han tog. Mänskligt av den gode Johan att inte förnedra sina motståndare, men ändå behålla sin tradition. När rekordet slogs var det en sträckt arm igen. Segrarna underlättades så klart av de vältränade hästarna, men framförallt av startspåren hans styrningar fick. 1, 5, 1, 1, 8, 3, 10 och 1. Jag körde ett script för att se hur svårslaget rekordet kommer att vara. Jag gjorde då som Folke gör, tittade på streckprocenten, så detta är i överkant av förståeliga skäl. Minst: 1 seger: 99.07% 2 segrar: 89.10% 3 segrar: 61.52% 4 segrar: 27.94% 5 segrar: 7.36% 6 segrar: 0.96% 7 segrar: 0.04% Det svåra med detta rekord är att få till 7-8 styrningar vecka efter vecka med stor vinstchans på förhand, det är inte alltid det går att köra i alla lopp heller. Jag uppskattar din förmåga att formulera dig smakfullt. Ja, jag tycker han varit lite underskattad ändå. Champ på så stor bana som Åby och alltid öppen för att testa i ledningen. Sen ska sägas att stallet har material utöver det vanliga. 1 Citera
Markus8000 Postad Måndag kl 11:50 Författare Rapport Postad Måndag kl 11:50 United kickar Amorin. Alltså, jag har ju följt laget alltid och det är nästan fascinerande hur misskött klubben är numera. Det är rätt att kicka Amorin och bara hoppas dom tar nån riktig ledare som nästa. Mitt första steg hade varit att rycka bindeln från Bruno. Pinsamt att han fått vara kapten i Man U. Citera
Folke Rosvall Postad Måndag kl 13:26 Rapport Postad Måndag kl 13:26 1 timme sedan, säger Markus8000 : United kickar Amorin. Alltså, jag har ju följt laget alltid och det är nästan fascinerande hur misskött klubben är numera. Det är rätt att kicka Amorin och bara hoppas dom tar nån riktig ledare som nästa. Mitt första steg hade varit att rycka bindeln från Bruno. Pinsamt att han fått vara kapten i Man U. Jag är verkligen imponerad av att du orkar hålla koll på ledare, tränare, kaptener och allt vad som finns. Det tyder på stort intresse. Citera
Markus8000 Postad Måndag kl 16:16 Författare Rapport Postad Måndag kl 16:16 2 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Jag är verkligen imponerad av att du orkar hålla koll på ledare, tränare, kaptener och allt vad som finns. Det tyder på stort intresse. Det kommer av en livslång kärlek som odlades under Sir Alex. Läste även Roy Keanes biografi och älskade den. Sen har det gått utför. Citera
Recommended Posts