Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.

Recommended Posts

Postad
1 timme sedan, säger ShipThat$$ :

hur hårdhänt är grafen för augusti? 🤠 #kbt

Allt kommer komma i ljuset. VI e + men inte så mkt som vi vill. Det e väl korta versionen.

men just nu är den nyvunna peppen viktigare än postande av grafer på PF :) 

• Like 1
Postad

Den 3betssynen med KQs är inte att leka med. Gillar folden med J9o. Alliansen är förvisso sjövild, och det finns finns också mycket air i hans range, men jag förmodar att något hade gått sönder om du hade blivit utdragen på river. innocent.gif

• Haha 1
Postad
24 minuter sedan, säger ShipThat$$ :

tycker det är mys när man synar av där med KQs och villain har AA och egentligen gett exakt alla jävla hintar möjligt om att han har nuts

Jag tycker ju det är roligt att posta dom här offroad-händerna. 

Självklart är det här bords-dynamik och reads och flow och att det här bordet är exakt motsatsen mot det vanliga :)

Lilja har spelat uber-passiv men efter några beats börjat göra sånna här 40bb syner. 

AA/KK hade han ställt rakt ut pre. Så dom kan vi räkna bort.

så 1/3 att han sitter på exakt en sån näve han har är + i längden givet dynamiken. 

I vanliga fall är allt såklart katastrof både praktiskt och GTO.

Postad
59 minuter sedan, säger Lobo :

Den 3betssynen med KQs är inte att leka med.

Om man foldar har man 0% chans att vinna handen. :D 

1 timme sedan, säger Lobo :

Gillar folden med J9o.

Den är ju tyvärr ett måste.

Men man önskar i sånt där läge att man varken hade respekt för ens egen win-rate eller pengars värde. :) 

Postad
43 minuter sedan, säger massive :

AA/KK hade han ställt rakt ut pre. Så dom kan vi räkna bort.

kom ihåg att fish gör fishy stuff, inte mycket vi kan räkna bort hur som helst och ta för givet - i synnerhet inte slowrolls 😛 men sure, nåjs hand

Postad
Just nu, säger ShipThat$$ :

kom ihåg att fish gör fishy stuff, inte mycket vi kan räkna bort hur som helst och ta för givet - i synnerhet inte slowrolls 😛 men sure, nåjs hand

ok. jag nyanserar. Med tanke på rådande dynamik vid handens tillfälle är jag väldigt säker på att han ställer KK+ pre med väldigt hög frekvens, och även QQ men självklart. Vi kan ju inte veta. Vi gör ju kvalificerade gissningar. Har han KK+ en viss % av gångerna. Yes. Men inte tillräckligt ofta för att jag tror synen är minusEV för 1/3.

Det va allafall tanken in-game, vilket gjorde att jag kände mig självsäker på min syn.

I all annat fall är ju handen galenskap i alla avseenden. såklart :)

Postad (redigerade)
59 minuter sedan, säger massive :

Om man foldar har man 0% chans att vinna handen. :D 

""you miss 100% of the shots you don't take - Wayne Gretzky"- michael scott" - massive

Redigerad av KlonkSteve
  • Haha 1
Postad

Sen tycker jag åxå, även om jag inte har nått bra belägg för det, att om vi hamnar på ett bord, där dynamiken är 86o AI 200bb rakt ut, och spela 900bb potter AI med drag på flop för 3 av spelarna, och sen sitter det 2 andra tightarslen och bara väntar på bra händer, att det finns en poäng i att ta fiskarnas pengar innan någon annan gör det.

Eller hur tänker ni?