Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Blev 687 händer idag. Har väldigt körigt på jobbet så kände inte att toleransen och kanske inte heller spelet var på topp. Träffade en färgstege, vilket ju inte hör till vanligheterna.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

BB ($1,279)

($2,847)

UTG ($1,694)

UTG+1 ($1,524)

Hero ($2,015)

 

BB posts (SB) $5

 

Dealt to Hero 9:spade: 6:spade:

 

fold, UTG+1 raises to $28.75, Hero raises to $101, BB calls $96.25, fold, fold

 

FLOP ($241) 7:spade: 9:club: 5:spade:

 

BB checks, Hero checks

 

TURN ($241) 7:spade: 9:club: 5:spade: Q:diamond:

 

BB bets $180, Hero calls $180

 

RIVER ($603) 7:spade: 9:club: 5:spade: Q:diamond: 8:spade:

 

BB checks, Hero bets $1,732 (AI), BB calls $997 (AI)

 

Hero shows 9:spade: 6:spade:

 

Hero wins $2,582

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

BB ($1,294)

($1,413)

UTG ($1,744)

UTG+1 ($1,509)

Hero ($2,183)

 

BB posts (SB) $5

 

Dealt to Hero 2:club: A:club:

 

UTG raises to $35, fold, Hero calls $35, fold, raises to $145, fold, Hero calls $110

 

FLOP ($330) J:club: 3:club: K:spade:

 

bets $165, Hero raises to $400, raises to $1,268 (AI), Hero calls $868

 

TURN ($2,867) J:club: 3:club: K:spade: 9:diamond:

 

RIVER ($2,867) J:club: 3:club: K:spade: 9:diamond: 6:heart:

 

Hero shows 2:club: A:club:

(Pre 57%, Flop 66.2%, Turn 18.2%)

 

shows Q:spade: T:club:

(Pre 43%, Flop 33.8%, Turn 81.8%)

 

wins $2,852

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($2,201)

BB ($1,400)

UTG ($2,537)

CO ($1,181)

BTN ($985)

 

Dealt to Hero Q:club: J:club:

 

fold, fold, BTN raises to $28.75, Hero calls $23.75, fold

 

FLOP ($67.50) Q:diamond: 3:club: 7:heart:

 

Hero checks, BTN bets $50.62, Hero raises to $151, BTN calls $100

 

TURN ($369) Q:diamond: 3:club: 7:heart: 6:spade:

 

Hero bets $277, BTN raises to $805 (AI), Hero calls $527

 

RIVER ($1,980) Q:diamond: 3:club: 7:heart: 6:spade: A:heart:

 

Hero shows Q:club: J:club:

(Pre 66%, Flop 80.9%, Turn 18.2%)

 

BTN shows 6:diamond: 7:club:

(Pre 34%, Flop 19.1%, Turn 81.8%)

 

BTN wins $1,965

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($2,132)

BB ($531)

UTG ($2,042)

CO ($829)

Hero ($8,001)

 

Dealt to Hero K:diamond: T:club:

 

UTG calls $10, fold, Hero raises to $36.25, fold, fold, UTG calls $26.25

 

FLOP ($87.50) 4:diamond: Q:club: J:club:

 

UTG checks, Hero bets $65.62, UTG calls $65.62

 

TURN ($218) 4:diamond: Q:club: J:club: T:spade:

 

UTG checks, Hero bets $164, UTG calls $164

 

RIVER ($546) 4:diamond: Q:club: J:club: T:spade: 5:diamond:

 

UTG checks, Hero bets $1,700, UTG folds

 

Hero shows K:diamond: T:club:

 

Hero wins $533

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fint med lite galna linjer, QJs slakta du fint :)

 

Hej urmy och tack för dina synpunkter. Har ibland svårt att tyda ironiska undertoner på nätet så undrar om du på riktigt tycker det är fint eller om du menar tvärtom. Hursom, jag tycker inte att den är totalslaktad på samma sätt som du verkar tycka. Kommer höja denna typen av bräda med många bluffar och tycker att jag då och då får ta tunt värde på så sätt som visas i handen. Tror att mina motståndare får fortsätta med händer sämre än QJ om de inte ska folda för mycket. Är antagligen något snett i mitt resonemang, varför det skulle vara roligt att läsa din syn på hur handen bör spelas i stället.

 

Varför betar vi inte flopp i 69s handen? Är inte detta en bräda vi gärna betar och får in det på? Måste vara jättebra för balans i vår cb-range om inte annat. Vilka händer betar vi flopp med här om inte denna?

 

Hej igen DickNiaz. Tack för att du skriver. Jag blev utan tid för floppbeslutet och betar nog denna de allra flesta gångerna. Tycker dock det kan vara ganska fint att checka bakom flopp och göra något bra på senare gator med denna typ av hand. Att beta flopp och få in det kommer aldrig vara något stort misstag, samtidigt som det heller aldrig kommer få +ev-mätaren att skjuta i höjden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ställt in mig på rejäl grind ikväll, men tappade lusten efter att ha förlorat 2.5 inköp på typ 2 minuter. Först med toppar och turnat färgdrag i 3betad pott, där jag bara synade flopp, turn och river där beslutet på sistnämnda gata nog borde varit annorlunda. Sedan med JJ mot QQ pre där jag tyvärr inte träffade någon knekt. Gjorde några konstiga spel som jag kanske skulle ha hoppat över. Nu blir det en bra nattsömn i stället. Nya tag en annan dag. :)

 

Redigering: Vi tar en hand också mot spelare jag aldrig mött:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($2,221)

BB ($469)

UTG ($1,584)

Hero ($2,000)

BTN ($1,958)

 

Hero posts $10

 

Dealt to Hero K:club: A:spade:

 

fold, Hero raises to $20, BTN calls $35, fold, BB calls $25

 

FLOP ($110) J:diamond: 8:spade: K:heart:

 

BB checks, Hero bets $82.50, BTN calls $82.50, BB folds

 

TURN ($275) J:diamond: 8:spade: K:heart: 5:club:

 

Hero bets $206, BTN calls $206

 

RIVER ($687) J:diamond: 8:spade: K:heart: 5:club: A:diamond:

 

Hero bets $515, BTN raises to $1,634 (AI)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan göra mycket kul med c/r, men det blir lite på egen hand för du kommer inte få så mycket hjälp i forum då folk inte är så vana med det.

 

Men ska du krossa de högre nivåerna får du nog lita på dig själv. :-)

 

Går ju alltid att cr flop med tpgk och dunka alla gator och få fi att folda bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker vi kan börja med att checksyna flop i QJ näven. Tycker checkback i 96 handen är ballt. Även om som du säger att bara få in de självklart är fine.

Hej igen tordi. Japp, standardlinjen med QJ får anses vara checksyn, vilket också är det mest lättspelade. Sedan tycker jag att man kan försöka hitta alternativ i sitt spel, där CR flopp helt klart känns som en fungerande variant.

 

QJ ligger såklart fint till mot knapprange, c/r flop är inte grisdåligt men blir såklart lurigt när man får syn, då sätter man sig med 2pbet oop på turn med en hand som inte går att v-betta.

 

Ok, tack för ditt förtydligande. Nu förstår jag dig bättre och de problem som kan tänkas uppstå givet den tagna flopplinjen. Är väl inte helt säker på att handen inte kan värdebetas även turn, vilket ni säkert redan förstått när ni sett handen.

 

Du kan göra mycket kul med c/r, men det blir lite på egen hand för du kommer inte få så mycket hjälp i forum då folk inte är så vana med det.

 

Men ska du krossa de högre nivåerna får du nog lita på dig själv. :-)

 

Hej igen Trillske. Tack för att du skriver. Ja, jag har iofs full förståelse att mina linjer ibland sticker skickliga spelare i ögonen eftersom de spelar på ett synnerligen annorlunda sätt. Poker är ju intressant på så vis att det förvisso finns det som kan anses vara facit, men att det ändå nästan alltid kan diskuteras. Ingen exakt vetenskap om man nu kan säga så. Hoppas att ni duktiga spelare ibland kan försöka tänka bortanför vana och försöka hjälpa mig utifrån tagen linje, även om jag uppskattar precis alla typer av konstruktiva åsikter.

 

Ja, jag har ju iaf tidigare inte haft något annat val än att lita på mig själv, men det har ju som skrivet medfört att jag gör massor av misstag mot bättre vetande. Många spelare har andra problem som humörsrelaterade eller pengarelaterade, medan mina alltså huvudsakligen är koncentrerade kring kunskap.

 

Går ju alltid att cr flop med tpgk och dunka alla gator och få fi att folda bättre :)

Det är förstås ingen omöjlighet och en inte heltigenom dum idé, men då väljer man så klart hellre händer som inte kan vinna vid visning.

 

Mm, vore... ballt.

 

Ballt är ett bra ord.

 

---

 

Fortsatt tuffa jobbdagar, men ska göra ett försök till att spela lite. För er som snusar kan jag rekommendera den estetiskt överlägsna general portion extra stark. Det var en nyhet för mig och smaken var dessutom helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant linje du väljer med QJ. Du säger att fi följer med sämre händer, men jag får inte ihop ditt resonemang. Obv bred range på knapp och jag gillar själv att klicka galet med musen för att skruva till det för fi men kan inte se hur c/r är +ev här. Utveckla gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gör det med AQ istället

 

Hej DavidDuzak. Tack för att du skriver. Ja, man kanske bör hålla sig till de allra bästa toppar-händerna för dessa spel.

 

 

 

Intressant linje du väljer med QJ. Du säger att fi följer med sämre händer, men jag får inte ihop ditt resonemang. Obv bred range på knapp och jag gillar själv att klicka galet med musen för att skruva till det för fi men kan inte se hur c/r är +ev här. Utveckla gärna.

Hej Soni. Tack för att du skriver. Jag vet inte hur jag ska kunna utveckla mer än att jag höjer för värde och att jag tror han kommer folda för mycket om han viker allt sämre än QJ. Nu gjorde han ju lite både och. Synade med sämre men fick bättre.

 

Redigering: Jag inser att hans synrange trots allt innehåller fler händer som slår mig än tvärtom och att en checksynlinje är mer standard. Om det varit oklart alltså :)

ja fast nu förbättra han och stacka av, säger inte ett skit om hans turntendenser.

 

Korrekt. Han förbättrade och jag förlorade handen. Förstår sedan inte vad du menar med hans turntendenser, men jag är ingen höjdare på att utläsa sånt av hold em manager så det kollade jag aldrig upp när handen utspelade sig. Jag bara körde. Verkar vara unisona synpunkter på att min höjning är dålig så jag tar till mig av kritiken. Tack så mycket. :)

 

---

 

Gick på tok ytterligare en kväll. Spelade ok till en början men var på fel sida i några händer som är svåra att komma ifrån och sen fortsatte eländet. Ska försöka låta bli att lessna och återkomma med positiva tankar och kreativt spel i morgon. Jag önskar er alla en god natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QJ är ju inte katastrof men inte speciellt bra heller. Turnsizen är mest knas

 

förtydligande: tycker inte att QJ är dåligt för att vi inte kan få värde av sämre utan för att vi kommer bli väldigt överkörda om vi inte synar med såna händer här

 

Hej juventini. Tack för att du skriver. Gillar detta inlägg väldigt mycket och tror det är i kring krokarna av detta jag egentligen tänker men inte lyckas förmedla. Ett tillägg är att jag inte bedömer så många spelare som jag mött hittills kapabla till att köra över så mycket utan att de tvärtom hellre foldar än illa fäktar. Antar att du vill beta mindre på turn för att inducera en shove från sämre händer och därmed syna med min hand?

 

Observera att jag med ovanstående inte lägger någon värdering i spelarbasens kvalitet utan bara i hur det generella spelet verkar vara. Brukar försöka undvika att kritisera de som är skickligare än mig själv hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tillägg är att jag inte bedömer så många spelare som jag mött hittills kapabla till att köra över så mycket utan att de tvärtom hellre foldar än illa fäktar.

 

Ja, så är det säkert.. men möjligheten finns iaf för dom :)

 

Antar att du vill beta mindre på turn för att inducera en shove från sämre händer och därmed syna med min hand?

 

Ja, dels det. Det finns ingen anledning att sizea så mycket på dessa brädor med dessa stackdjup men massa anledningar att sizea mycket mindre.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, så är det säkert.. men möjligheten finns iaf för dom :)

 

 

 

Ja, dels det. Det finns ingen anledning att sizea så mycket på dessa brädor med dessa stackdjup men massa anledningar att sizea mycket mindre.

 

GL!

 

Ja, jag tror jag inser några av fördelarna med det i alla fall. Har av någon anledning börjat med annorlunda betstorlekar i vissa spots på 5/10. Blir till att försöka rätta till det i fortsättningen. Tack ännu en gång för åsikter.

 

Fått in 994 händer idag innan tröttheten tog över och endast drygt 4000 händer för veckan. Under rådande förutsättningar med jobb och allt annat är jag ganska nöjd med volymen men jag har ju ett icke uttalat mål på att försöka komma upp i 10 k per vecka så helt glad kan jag inte vara.

 

En hand som även alla heads up-intresserade kan ha bra synpunkter på. Jag har bara 22 händer på motståndaren här, men vill minnas att han spelat högre förr. Bör river värdebetas och vilken storlek bör användas?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

($5,882)

Hero ($3,076)

 

Hero posts (SB) $5

 

Dealt to Hero 5:spade: 9:spade:

 

Hero raises to $25, calls $15

 

FLOP ($50) Q:diamond: 5:heart: 9:diamond:

 

checks, Hero bets $37.50, raises to $145, Hero calls $107

 

TURN ($340) Q:diamond: 5:heart: 9:diamond: T:spade:

 

bets $230, Hero calls $230

 

RIVER ($800) Q:diamond: 5:heart: 9:diamond: T:spade: A:spade:

 

checks, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta samma storlek som du skulle ha gjort med JT/67dd om du nu bettat dom! :-)

 

Ja, de händerna hade jag definitivt betat eftersom de ju inte har något som helst sd-värde. Jag betade halvpott på river och fick syn av något sämre. Tror precis som du skriver att jag hade behövt sticka in några fler bbs i betstorleken av balanseringsskäl. Hade tyckt om ca 580 eller nåt.

 

---

 

Nu ska jag in och köra några händer. Är ganska bakfull så det lär inte bli lång session om det börjar dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bah, var duktig med volymen och fick in 3500 händer idag. Gick riktigt bra från början och såg ut att gå mot ett skönt plus, men sedan tvärvände det och jag förlorade alla betydande potter. Fick min själ sönderläst också ;)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

BB ($1,274)

Hero ($3,359)

UTG ($1,995)

UTG+1 ($3,617)

CO ($1,185)

 

BB posts (SB) $5

 

Dealt to Hero A:heart: 7:heart:

 

fold, UTG+1 raises to $28.75, fold, fold, Hero raises to $117, UTG+1 raises to $246, Hero raises to $435, UTG+1 calls $188

 

FLOP ($875) 4:diamond: K:club: 5:spade:

 

Hero bets $360, UTG+1 calls $360

 

TURN ($1,595) 4:diamond: K:club: 5:spade: 2:heart:

 

Hero bets $797, UTG+1 calls $797

 

RIVER ($3,190) 4:diamond: K:club: 5:spade: 2:heart: 6:spade:

 

Hero bets $1,767 (AI), UTG+1 calls $1,767

 

Hero shows A:heart: 7:heart:

(Pre 32%, Flop 17.6%, Turn 15.9%)

 

UTG+1 shows J:diamond: J:club:

(Pre 68%, Flop 82.4%, Turn 84.1%)

 

UTG+1 wins $6,709

 

----

 

Den här är på begäran av min motspelare

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($456)

BB ($3,445)

CO ($1,938)

Hero ($4,016)

 

Dealt to Hero A:club: 2:club:

 

fold, Hero raises to $28.75, fold, BB raises to $107, Hero raises to $217, BB calls $110

 

FLOP ($440) 7:club: 9:spade: 2:diamond:

 

BB checks, Hero bets $220, BB calls $220

 

TURN ($880) 7:club: 9:spade: 2:diamond: 5:diamond:

 

BB checks, Hero bets $660, BB folds

 

Hero shows A:club: 2:club:

 

Hero wins $865

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...