Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

hej markus, spelar lägre än dig på svs. ska kanske leta mig upp i nivå snart, undrar om du tycker/tror att överbett på river är något som man i princip "måste" ha med i sin arsenal för att dominera högre nivåer?

Hej poppen. Tack för att du skriver. Nej, jag tror inte att det är nödvändigt. Nu finns det definitivt många som är bättre lämpade för att besvara frågan men så ser jag på det i alla fall. Hoppas att du lyckas med din klättring :)

använd den polariserat så bliru nog lurig :mrgreen:8-)

Hej obvspeltorsk. Tack för att du skriver. Finns det några egentliga alternativ till att använda det polariserat?

 

Redigering: klart det finns iofs, men tror du det finns någon bra melodi att använda på annat sätt?

Jag är övertygad om att en spelare som överbettar i "rätt" lägen höjer sin winrate helt klart.

Ja, det tror jag också. Jag tror dock varken att det är helt nödvändigt eller något man ska använda om det inte känns bekvämt eller om man är väldigt osäker i vilka lägen det ska användas.

 

---

 

Roligt spel idag. Hade helt klart kunnat sluta lite bättre om jag undvikit några riverkulor, men det vet man å andra sidan inte innan motståndaren snabbsynat. Hade lite bättre tolerans idag och tog mig upp ur ett hål några gånger, trots att jag hade lite oflyt. Främst med de händer som åkte in preflop. Känns som att min eventuella edge är väldigt mkt mindre på 5/10 och att det därför blir väldigt frustrerande att vara på rätt sida i setups och ändå förlora. Nåja, det ska nog jämna ut sig senare, eller så är det precis det det gör nu :)

 

---

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

BB ($1,856)

($2,055)

UTG ($4,751)

UTG+1 ($2,855)

Hero ($3,703)

 

BB posts (SB) $5

 

Dealt to Hero Q:heart: T:diamond:

 

UTG raises to $35, fold, Hero raises to $120, BB calls $115, fold, UTG calls $85

 

FLOP ($370) 4:club: Q:diamond: J:diamond:

 

BB checks, UTG checks, Hero bets $210, BB calls $210, UTG calls $210

 

TURN ($1,000) 4:club: Q:diamond: J:diamond: 2:club:

 

BB checks, UTG checks, Hero bets $580, BB calls $580, UTG calls $580

 

RIVER ($2,740) 4:club: Q:diamond: J:diamond: 2:club: 7:heart:

 

BB checks, UTG checks, Hero bets $2,793 (AI), BB folds, UTG folds

 

Hero shows Q:heart: T:diamond:

 

Hero wins $2,725

 

---

Vet inte riktigt hur jag bäst bör spela denna mot en spelare som är väldigt försiktig postflop. Bör lägga till lite i storleken på 3beten men annars är jag osäker vad som är bäst. Tror nästan jag gillar att checksyna just mot denna spelartyp. Blir ju dock sällan något generelfel att bara få in det iofs.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

BB ($1,827)

Hero ($3,068)

UTG ($4,118)

UTG+1 ($2,000)

CO ($930)

 

BB posts (SB) $5

 

Dealt to Hero 5:spade: 6:spade:

 

UTG raises to $28.75, UTG+1 calls $28.75, fold, fold, Hero raises to $147, fold, UTG+1 calls $118

 

FLOP ($328) 7:spade: 8:spade: J:heart:

 

Hero bets $190, UTG+1 raises to $390, Hero raises to $2,921 (AI), UTG+1 calls $1,462 (AI)

 

TURN ($4,033) 7:spade: 8:spade: J:heart: Q:diamond:

 

RIVER ($4,033) 7:spade: 8:spade: J:heart: Q:diamond: 4:heart:

 

UTG+1 shows 9:diamond: T:diamond:

(Pre 62%, Flop 63.4%, Turn 79.5%)

 

Hero shows 5:spade: 6:spade:

(Pre 38%, Flop 36.6%, Turn 20.5%)

 

UTG+1 wins $4,018

 

---

 

Vad sägs om river här mot så vitt jag vet en duktig och aggressiv spelare?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($2,640)

BB ($1,780)

Hero ($2,043)

CO ($433)

BTN ($1,258)

 

Dealt to Hero K:spade: Q:spade:

 

Hero raises to $35, fold, fold, fold, BB calls $25

 

FLOP ($75) K:diamond: 6:heart: 2:heart:

 

BB checks, Hero bets $56.25, BB calls $56.25

 

TURN ($187) K:diamond: 6:heart: 2:heart: Q:club:

 

BB checks, Hero bets $140, BB raises to $391, Hero calls $250

 

RIVER ($969) K:diamond: 6:heart: 2:heart: Q:club: 3:heart:

 

BB bets $600

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I sista handen hade jag nog foldat, då färgen sitter, och 22/66/FD är väl en stor del av händer som han slår om turn o värdebettar river, ser inte så många händer du slår tbh, 62/K6/K2 lär inte vara i hans range, och i med du bettade 2 gator, samt syna hans uppslag så kan han ju inte sätta dig på airballs direkt, utan du bör ha något relativt starkt. Har han kulor till att spela en J10/Ah10 sådär så credz till honom :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaren, försöker (lite som du skrev förut kanske) använda värdeöverbett mot synglada fiskar och överbettsbluff mot tighta fegisar. men det har ju ingenting att göra med att använda sig av en polariserad överbettstaktik mot "alla". på högre nivå när de flesta är tänkande anpassar ni då er mkt efter motståndaren eller låter ni i princip alla "gissa" lika mkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt, men det är absolut inte en nödvändighet för att lira på högre nivåer.

 

Absolut ingen nödvändighet som du säger. Men du blir ju satt i mer sjuka lägen mot en bra handreader som sen använder sig av överbets. Övertygad om att de appliceras rätt kommer din winrate påverkas positivt. Inte för att jag säger att jag använder de rätt då jag gör de i tid och otid, men när jag började med överbets förra året höjdes min winrate med cirkus 2bb/100 14 tablandes på NL100€ och NL200€ (visst finns de andra aspekter här men säker på att detta var en starkt bidragande orsak).

 

Ja, det tror jag också. Jag tror dock varken att det är helt nödvändigt eller något man ska använda om det inte känns bekvämt eller om man är väldigt osäker i vilka lägen det ska användas.

 

Sant, kan absolut göra mer skada än nytta. Men väldigt kul att exprimentera med och att tänka "outside the box" gör detta spelet så mycket roligare imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I sista handen hade jag nog foldat, då färgen sitter, och 22/66/FD är väl en stor del av händer som han slår om turn o värdebettar river, ser inte så många händer du slår tbh, 62/K6/K2 lär inte vara i hans range, och i med du bettade 2 gator, samt syna hans uppslag så kan han ju inte sätta dig på airballs direkt, utan du bör ha något relativt starkt. Har han kulor till att spela en J10/Ah10 sådär så credz till honom :D

 

Ja, jag är beredd att hålla med dig om det mesta här. Däremot lär jag nog ha en hel del luftpastejer i min range även fast jag betar både flopp och turn.

 

tack för svaren, försöker (lite som du skrev förut kanske) använda värdeöverbett mot synglada fiskar och överbettsbluff mot tighta fegisar. men det har ju ingenting att göra med att använda sig av en polariserad överbettstaktik mot "alla". på högre nivå när de flesta är tänkande anpassar ni då er mkt efter motståndaren eller låter ni i princip alla "gissa" lika mkt?

Ja, du verkar vara på rätt spår. Om jag talar för mig själv så är detta en exploativ del i mitt spel, så jag anpassar definitivt spelet efter motståndaren och hur min range förändras efter brädans utseende. Sedan är jag gode jävla långt från perfekt i ämnet så för utförligare tankar kanske exvis tordi vill utveckla.

Absolut ingen nödvändighet som du säger. Men du blir ju satt i mer sjuka lägen mot en bra handreader som sen använder sig av överbets. Övertygad om att de appliceras rätt kommer din winrate påverkas positivt. Inte för att jag säger att jag använder de rätt då jag gör de i tid och otid, men när jag började med överbets förra året höjdes min winrate med cirkus 2bb/100 14 tablandes på NL100€ och NL200€ (visst finns de andra aspekter här men säker på att detta var en starkt bidragande orsak).

 

 

 

Sant, kan absolut göra mer skada än nytta. Men väldigt kul att exprimentera med och att tänka "outside the box" gör detta spelet så mycket roligare imo.

 

Tror inte det är en jättebra sak att göra i tid och otid 200 bb+ djupa, eftersom det ju faktiskt öppnar upp för rätt jobbiga situationer mot kreativa motståndare om man väljer att överbeta även en icke polariserad range, vilket jag förutsätter att du menar med "i tid och otid".

 

Redigering: Ett exempel på när det skulle kunna vara ett problem är möjligtvis denna hand om jag nu tänker rätt:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($1,848)

Hero ($2,000)

UTG ($3,075)

CO ($7,910)

BTN ($2,105)

 

Dealt to Hero K:heart: J:heart:

 

fold, fold, fold, SB raises to $30, Hero calls $20

 

FLOP ($60) 6:club: K:club: 6:heart:

 

SB bets $45, Hero raises to $120, SB raises to $195, Hero calls $75

 

TURN ($450) 6:club: K:club: 6:heart: 5:diamond:

 

SB checks, Hero checks

 

RIVER ($450) 6:club: K:club: 6:heart: 5:diamond: J:diamond:

 

SB checks, Hero bets $665, SB calls $665

 

Hero shows K:heart: J:heart:

 

Hero wins $1,765

 

hur går tankarna i q 10 pushen? förstår väl att du vill ha fold av aq och kq... tar du ofta gratiskort på turn med dina drag så du reppar väldigt starkt här eller vad?

Nej, jag betar många av mina drag också, vilka så klart finns med i rangen även på rivern. Tänker mig att kunna få fold av några händer, samt sjukt nog kunna få syn av en hel del svagare också :)

 

---

 

Fått in 500 händer efter jobbet och tänker kämpa mig igenom några till efter lite mat och nödvändiga sysslor i hemmet om det bara känns bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag betar många av mina drag också, vilka så klart finns med i rangen även på rivern. Tänker mig att kunna få fold av några händer, samt sjukt nog kunna få syn av en hel del svagare också

 

tycker iaf att det är en konstig bet=) om en polariserad range där innehåller aa kk triss 2par aq? k 10, 10 9, ax d och kx d . känns i så fall som att deras bluffcatchers i just detta läge bör vara aq och kq inte nån konstig j eller ännu sämre. de gångerna du får syn tror jag du förlorar >90% av gångerna. Förstår att du är mkt bättre än mig men tycker att det bara är en konstig bluff för att få bort aq och kq som ofta bör syna om du spelar drag på samma sätt, din hand har ju jättebra showdownvalue?. / o,5/1 fisken =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hh

 

Nej, jag betar många av mina drag också, vilka så klart finns med i rangen även på rivern. Tänker mig att kunna få fold av några händer, samt sjukt nog kunna få syn av en hel del svagare också :)

 

---

 

Fått in 500 händer efter jobbet och tänker kämpa mig igenom några till efter lite mat och nödvändiga sysslor i hemmet om det bara känns bra.

 

Lite skumt tänk där.. Du tror att fi kommer folda bättre händer, medans personen synar med sämre. Tänker du såhär eftersom du har en blocker på damen? Eller vartifrån kommer det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det är en jättebra sak att göra i tid och otid 200 bb+ djupa, eftersom det ju faktiskt öppnar upp för rätt jobbiga situationer mot kreativa motståndare om man väljer att överbeta även en icke polariserad range, vilket jag förutsätter att du menar med "i tid och otid".

 

Menade mer att jag gör de på "känsla" när jag uppfattar Fi:s range som svag alternativt/ att de kommer ett kort som jag anser borde stärka min range och samtidigt ett kort som sällan improvar Fi så kan de komma 1.2-2.8x pott. Sen finns de andra lägen där man utnyttjar folks rädsla för att göra hjältesyner. Tid och otid kanske inte är passande men mer att jag inte följer någon strategi för diverse brädor utan de blir mer FI-beroende dvs sjukt explo. Precis som du förklarade.

 

I KJ handen gillar jag överbettet. Ogillar flopraisen, men finns säkert en anledning till den? Tror aldrig att du kommer bli checkshovad av sämre i denna spot på 5/10 SEK så inget jag skulle vara orolig för. Sen bör de tilläggas att överbets förmodligen är bra mer effektivt på low-midstakes då dessa spelares ranger ofta är cappade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker iaf att det är en konstig bet=) om en polariserad range där innehåller aa kk triss 2par aq? k 10, 10 9, ax d och kx d . känns i så fall som att deras bluffcatchers i just detta läge bör vara aq och kq inte nån konstig j eller ännu sämre. de gångerna du får syn tror jag du förlorar >90% av gångerna. Förstår att du är mkt bättre än mig men tycker att det bara är en konstig bluff för att få bort aq och kq som ofta bör syna om du spelar drag på samma sätt, din hand har ju jättebra showdownvalue?. / o,5/1 fisken =)

 

Min tanke är att om min motståndare upplever min range som polariserad så behöver det inte nödvändigtvis vara just bättre Q-händer han synar med. Mot en polariserad range har AQ samma värde som Jx i klöver. Så tänker jag i alla fall. Sen är jag rätt så säker på att ingen av spelarna har något jättebra mtp brädans utseende och hur handen utspelar sig. Är ju inte fantastiskt roligt att sitta och checksyna tre gator med KQ i 3vägspott även om jag nu råkar ha en ganska balanserad range för att beta.

 

Sammanfattningsvis: jag gillar riverbeten men har lite svårt att konkretisera och motivera varför exakt. Min hand har förvisso ok sd-värde men om dom foldar vinner jag ju garanterat handen hehe.

 

 

 

Lite skumt tänk där.. Du tror att fi kommer folda bättre händer, medans personen synar med sämre. Tänker du såhär eftersom du har en blocker på damen? Eller vartifrån kommer det?

 

Hej sammajao. Tack för dina synpunkter. Ja, det är möjligt att jag tänker väldigt snett. Det händer mer än en gång per session kan jag lova. Jag har förvisso en blocker på damen, men mest för att väldigt få spelare orkar ta denna linje på denna bräda i 3vägspott med någon väldigt bra hand. Samtidigt kommer jag ju vara helt tom någon gång och då kan en synglad spelare kanske syna med sämre. Vet som skrivet inte riktigt hur jag ska kunna förklara mina tankar exakt, men hoppas att lite går att förstå i alla fall.

 

Bör väl mer komma från att KQ och AJ är samma sak från Fiendens perskeptiv?

Ja, precis så resonerar jag.

Menade mer att jag gör de på "känsla" när jag uppfattar Fi:s range som svag alternativt/ att de kommer ett kort som jag anser borde stärka min range och samtidigt ett kort som sällan improvar Fi så kan de komma 1.2-2.8x pott. Sen finns de andra lägen där man utnyttjar folks rädsla för att göra hjältesyner. Tid och otid kanske inte är passande men mer att jag inte följer någon strategi för diverse brädor utan de blir mer FI-beroende dvs sjukt explo. Precis som du förklarade.

 

I KJ handen gillar jag överbettet. Ogillar flopraisen, men finns säkert en anledning till den? Tror aldrig att du kommer bli checkshovad av sämre i denna spot på 5/10 SEK så inget jag skulle vara orolig för. Sen bör de tilläggas att överbets förmodligen är bra mer effektivt på low-midstakes då dessa spelares ranger ofta är cappade.

 

Det finns ingen direkt anledning till floppraisen. Kändes som en bräda jag kommer vilja bluffhöja någon gång här och där, varför jag någon gång så vill göra även med medelstarka händer. Inser att det öppnar upp för att spela ut mig både fram och tillbaka, men det är inget som jag tillämpar ofta. Gillar också riverbeten.

 

Jag förstår dock inte vad du menar med att en range är cappad. Trodde det hade med rake att göra :)

 

Sen har jag iofs jävligt svårt att se att någon av fienderna ska ha lyckats klicka sig till river med AJ. Ska vara exakt AJc isf.

Tror båda dessa spelare gillar att ta på sig snickarbyxorna när dom spelar poker så det finns nog allsköns olika drag där vissa antingen har eller skaffar sig ett par.

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

BB ($2,032)

($435)

UTG ($1,837)

Hero ($2,244)

CO ($707)

 

BB posts (SB) $5

 

Dealt to Hero Q:diamond: A:diamond:

 

UTG raises to $35, Hero calls $35, fold, fold, calls $25

 

FLOP ($110) Q:heart: 6:heart: 7:spade:

 

checks, UTG bets $80, Hero raises to $220, folds, UTG calls $140

 

TURN ($550) Q:heart: 6:heart: 7:spade: 9:diamond:

 

UTG checks, Hero bets $340, UTG raises to $1,582 (AI)

 

 

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

BB ($2,044)

($2,000)

Hero ($2,060)

UTG+1 ($2,026)

CO ($554)

 

BB posts (SB) $5

 

Dealt to Hero 9:spade: 9:club:

 

Hero raises to $35, fold, fold, BB calls $30, calls $25

 

FLOP ($105) 9:diamond: 8:heart: 5:diamond:

 

BB checks, checks, Hero bets $78.75, BB raises to $247, calls $247, Hero calls $168

 

TURN ($847) 9:diamond: 8:heart: 5:diamond: J:club:

 

BB bets $400, raises to $1,717 (AI), Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deras range är cappad till ett begränsat urval av händer. Om den är de och vi kan reppa "allt" blir ett överbet ofta ett intressant vapen både för värde och bluff. Lite som din Q5 hand eller vad de var några sidor bak. Där fi i princip inte kan ha AQ och definitivt inte Q9 men som vi mycket väl kan ha barrellat oss till river med. Detta läget gillar jag överbet då fi är cappad vi är inte. Men som jag skrev tidigare om fi är medveten om detta bör hans synfrekvens rimligtvis vara högre (Dags att göra de för värde här istället). Medan vi istället applicera överbettet mot den mindre synglada spelaren som bluff i högre utsträckning.

 

Kan också tillägga att om du "vet" att fi checkraisar sina set oavsett brädstruktur och att han bara har "mellanmjölkshänder" i sin checksynrange vet du att han är cappad till ett visst antal händer. Vilket i sin tur gör att vi kan överbetta för värde/bluff tunnare än i andra spots. Summarum ett överbet fungerar bättre mot den sämre spelaren vars range är cappad oavsett om de är avsett för värde eller bluff. Är väl annars framför allt i blindsen där överbets används mest eftersom rangerna oftare är svagare (hos båda parter) vilket gör att vissa blir mer synbenägna pga detta andra tänker inte alls på de.

 

Vill tillägga att jag spelar väldigt explo i många lägen och de finns många på forumet som är sjukt mycket bättre både när de gäller spelet men framförallt i teorin. Dessvärre är de väldigt få som ens postar inputs och tankar numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tanke är att om min motståndare upplever min range som polariserad så behöver det inte nödvändigtvis vara just bättre Q-händer han synar med. Mot en polariserad range har AQ samma värde som Jx i klöver. Så tänker jag i alla fall. Sen är jag rätt så säker på att ingen av spelarna har något jättebra mtp brädans utseende och hur handen utspelar sig. Är ju inte fantastiskt roligt att sitta och checksyna tre gator med KQ i 3vägspott även om jag nu råkar ha en ganska balanserad range för att beta.

 

Sammanfattningsvis: jag gillar riverbeten men har lite svårt att konkretisera och motivera varför exakt. Min hand har förvisso ok sd-värde men om dom foldar vinner jag ju garanterat handen hehe.

 

Förstår vad du menar men vet inte om jag håller med om att det är bra. Jag fattar att aq och j har samma värde mot en polariserad range, men det är just det som är grejen att om du inte har en polariserad range där är det ju enklare att syna med aq och svårare att syna med en j. Dvs motsatt effekt mot vad du vill typ.. tack för en bra dagbok förresten som garanterat utvecklar mitt eget spel, känns redan bättre med överbettsen. / +4500bb i oktober

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deras range är cappad till ett begränsat urval av händer. Om den är de och vi kan reppa "allt" blir ett överbet ofta ett intressant vapen både för värde och bluff. Lite som din Q5 hand eller vad de var några sidor bak. Där fi i princip inte kan ha AQ och definitivt inte Q9 men som vi mycket väl kan ha barrellat oss till river med. Detta läget gillar jag överbet då fi är cappad vi är inte. Men som jag skrev tidigare om fi är medveten om detta bör hans synfrekvens rimligtvis vara högre (Dags att göra de för värde här istället). Medan vi istället applicera överbettet mot den mindre synglada spelaren som bluff i högre utsträckning.

 

Kan också tillägga att om du "vet" att fi checkraisar sina set oavsett brädstruktur och att han bara har "mellanmjölkshänder" i sin checksynrange vet du att han är cappad till ett visst antal händer. Vilket i sin tur gör att vi kan överbetta för värde/bluff tunnare än i andra spots. Summarum ett överbet fungerar bättre mot den sämre spelaren vars range är cappad oavsett om de är avsett för värde eller bluff. Är väl annars framför allt i blindsen där överbets används mest eftersom rangerna oftare är svagare (hos båda parter) vilket gör att vissa blir mer synbenägna pga detta andra tänker inte alls på de.

 

Vill tillägga att jag spelar väldigt explo i många lägen och de finns många på forumet som är sjukt mycket bättre både när de gäller spelet men framförallt i teorin. Dessvärre är de väldigt få som ens postar inputs och tankar numera.

 

Ok, då förstår jag bättre vad du menar. Tack för förklaringen tordi. I sådana fall har jag nog tänkt rätt men inte riktigt känt till att det heter just cappad range. Jag har ett ganska talande tidigare postat exempel på när jag tänker så men där det gick dåligt, minst sagt:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($796)

BB ($513)

Hero ($1,968)

BTN ($1,563)

 

Dealt to Hero K:spade: 8:spade:

 

Hero raises to $14, BTN calls $14, fold, fold

 

FLOP ($34) J:heart: 3:club: 5:spade:

 

Hero bets $25.50, BTN calls $25.50

 

TURN ($85) J:heart: 3:club: 5:spade: T:club:

 

Hero bets $63.75, BTN calls $63.75

 

RIVER ($212) J:heart: 3:club: 5:spade: T:club: A:diamond:

 

Hero bets $144, BTN raises to $288, Hero raises to $1,865 (AI), BTN calls $1,172 (AI)

 

Hero shows K:spade: 8:spade:

(Pre 16%, Flop 5.2%, Turn 0.0%)

 

BTN shows A:club: A:spade:

(Pre 84%, Flop 94.8%, Turn 100.0%)

 

BTN wins $3,117

 

Vidare så är det självklart en väldigt exploativ del i spelet, men det kan så klart även medföra att det blir en väldigt intressant dynamik mot spelare som man möter väldigt många gånger.

 

Tack återigen för dina välskrivna inlägg tordi och tålamodet du visar mot mig som kanske är något trög ibland.

 

Förstår vad du menar men vet inte om jag håller med om att det är bra. Jag fattar att aq och j har samma värde mot en polariserad range, men det är just det som är grejen att om du inte har en polariserad range där är det ju enklare att syna med aq och svårare att syna med en j. Dvs motsatt effekt mot vad du vill typ.. tack för en bra dagbok förresten som garanterat utvecklar mitt eget spel, känns redan bättre med överbettsen. / +4500bb i oktober

 

Jag tror att jag kanske misslyckades med att redogöra för mitt huvudsakliga budskap. Det är en bluff. Sedan finns då den pikanta detaljen att det i vissa undantagsfall kan bli så att en sämre hand synar. Min syn är att händer som aa och kk svårligen kan inkluderas som värdehänder i en polariserad range, varför min motståndares eventuella syn att jag inte har en polariserad range kan innebära att han foldar alldeles för mycket i denna spot. Orsaken till våra olika synpunkter kan kanske ha med vår skilda syn på just en polariserad range i denna situation.

 

Jag hävdar alltså fortsatt att jag gillar spelet, men tror att det likväl kan strida mot all relevant pokerteori. Du har med andra ord antagligen helt rätt, men jag tycker annorlunda. :)

 

Roligt att du tycker om dagboken och tack för dina inlägg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ge dagboken ett nytt namn. Rösta gärna mellan nedanstående alternativ eller så kom med något eget som inte är alltför elakt mot mig :)

 

- Markus spelar poker

 

- Markus försöker spela bra poker

 

- En antiversion av Andrea Gail

 

- Andrea Gail

 

- Billy Tyne åker till Flemmish Cap

 

- Avgrunden

 

- Såsom i himmelen

 

- Blood in blood out

 

- Snickarbyxor på

 

- Pokerteori är överskattat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markus spelar intressant poker

 

m1n p0k3rd4gb0k, nej jag har ingen aning :)

 

Tre tunnor är bättre än två

 

800kg Poker

 

Explospelarens guide till pengarna(/whatever)

 

Tack för alla förslag. Gillar samtliga så ska fundera över vilket jag kör på i slutändan.

---

Intressant pokerkväll där jag tycker att jag spelat fint.

 

Lessnade efter denna så lade bara ner direkt trots ganska gött värde. Motståndaren i fråga spelar 17/15 och öppnar få händer från utg eller vad det nu kallas i 5max.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

BB ($2,247)

($1,786)

UTG ($4,397)

Hero ($1,038)

CO ($731)

 

BB posts (SB) $5

 

Dealt to Hero K:club: K:diamond:

 

UTG raises to $30, Hero raises to $105, fold, fold, fold, UTG raises to $4,397 (AI), Hero calls $933 (AI)

 

FLOP ($2,091) 6:heart: 5:diamond: 9:club:

 

TURN ($2,091) 6:heart: 5:diamond: 9:club: T:heart:

 

RIVER ($2,091) 6:heart: 5:diamond: 9:club: T:heart: A:diamond:

 

UTG shows 9:spade: 9:heart:

(Pre 20%, Flop 90.6%, Turn 95.5%)

 

Hero shows K:club: K:diamond:

(Pre 80%, Flop 9.4%, Turn 4.5%)

 

UTG wins $2,076

 

---

 

Är back väldigt mycket pengar på att stoppa in det pre med qq sen jag började på 5/10. De flesta har varit så här. Tycker ni att handen ska spelas annorlunda? Spelaren jag möter tror jag är en regular.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

BB ($5,644)

Hero ($2,115)

UTG ($1,878)

UTG+1 ($2,105)

CO ($1,311)

 

BB posts (SB) $5

 

Dealt to Hero Q:diamond: Q:heart:

 

UTG raises to $35, fold, fold, BB calls $30, Hero raises to $160, UTG raises to $347, fold, Hero raises to $585, UTG raises to $1,878 (AI), Hero calls $1,293

 

FLOP ($3,791) 6:heart: 2:club: K:spade:

 

TURN ($3,791) 6:heart: 2:club: K:spade: 4:spade:

 

RIVER ($3,791) 6:heart: 2:club: K:spade: 4:spade: 6:diamond:

 

Hero shows Q:diamond: Q:heart:

(Pre 19%, Flop 8.4%, Turn 4.5%)

 

UTG shows A:spade: A:club:

(Pre 81%, Flop 91.6%, Turn 95.5%)

 

UTG wins $3,776

 

---

 

Nu kollar jag slutet av hannibal med lite lokal ost och korv. Sedan blir det sängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan 2 k händer så fortsätter få in det som för mig är bra volym. Över 10 K händer även denna vecka. Hoppas kunna hålla i detta, men det är så klart direkt korrelerat till hur bra det går. Min ambition är att sluta göra sådana här spel. Min första magkänsla är att jag ska folda flopp. Sedan ringer telefonen och jag börjar steka på turn. Fortsätter prata i telefonen och ändrar mig helt plötsligt, ställer in och får blixtsyn. Finns absolut spelare som man får se till att stacka mot här. Det är inte så många och jag tror definitivt inte att aktuell motståndare är en av dem.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

BB ($841)

Hero ($2,022)

UTG ($2,182)

UTG+1 ($2,687)

CO ($789)

 

BB posts (SB) $5

 

Dealt to Hero K:heart: K:spade:

 

UTG raises to $30, UTG+1 calls $30, fold, fold, Hero raises to $150, UTG calls $120, UTG+1 calls $120

 

FLOP ($455) 6:heart: 2:spade: 4:spade:

 

Hero bets $280, UTG folds, UTG+1 raises to $590, Hero calls $310

 

TURN ($1,635) 6:heart: 2:spade: 4:spade: Q:heart:

 

Hero checks, UTG+1 bets $770, Hero raises to $1,282 (AI), UTG+1 calls $512

 

RIVER ($4,199) 6:heart: 2:spade: 4:spade: Q:heart: 9:club:

 

Hero shows K:heart: K:spade:

(Pre 81%, Flop 13.3%, Turn 4.5%)

 

UTG+1 shows 4:club: 4:heart:

(Pre 19%, Flop 86.7%, Turn 95.5%)

 

UTG+1 wins $4,184

 

---

 

Nu ska jag göra mig i ordning för en snabbvisit på fest. Sedan blir det tidig kväll då morgondagen erbjuder uppvaknade i ottan och spännande aktiviteter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...