Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Första AA-handen är ju bet alla dagar i veckan. Som spelat foldar jag nog river. Är inte som på 2-4 där många regs ENBART bettar stege där utan förmodligen alla set och vissa t.o.m tvåpar som 98.

 

Sedan håller jag med Trillske om att du kan sizea större i sista handen. Är väl nästan bara fiskar som tolkar en pytteliten riverbet som "fegbet" och slänger in bluffar på det numer enligt mina senaste erfarenheter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första AA-handen är ju bet alla dagar i veckan. Som spelat foldar jag nog river. Är inte som på 2-4 där många regs ENBART bettar stege där utan förmodligen alla set och vissa t.o.m tvåpar som 98.

 

Sedan håller jag med Trillske om att du kan sizea större i sista handen. Är väl nästan bara fiskar som tolkar en pytteliten riverbet som "fegbet" och slänger in bluffar på det numer enligt mina senaste erfarenheter :)

 

Som sagt bet i AA-handen. Men folda river känns lite väl magstarkt när vi väl tagit den här linjen?

 

Tror också du kommer klättra rätt fort om du fortsätter posta händer och spela bra med volym. Du får ju feedback från en del duktiga spelare och du verkar ha viljan att vilja bli bättre och utvecklas. Ska också ta och läsa igenom händerna och svaren när jag får tid(ork).

 

GL to you sir. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ att folk är exakt lika dåliga fast på ett helt annat sätt (nästan tvärtom)?

Den känslan kommer följa med dig längre upp om du fortsätter så seriöst som nu. :-P

 

Ja, hehe, har som skrivet svårt att konkretisera känslan, men det är iaf något som är annorlunda. Är dock inte tillnärmelsevis skicklig nog för att kritisera någonting utan det är mest att många verkar tänka på annat sätt. Vi får helt enkelt se om mina tankar om olika linjer och balans i rangerna är helt uppåt väggarna eller inte. En sak är säker och det är att vissa av regsen är väldigt mycket skickligare än mig på att spela mot spelare som kanske inte är så duktiga.

 

Av händerna du postar ser det inte ut som slakt, förutom missklicken nedan.

 

 

Dealt to Hero A A

 

fold, CO raises to $30, Hero raises to $105, SB calls $100, fold, CO calls $75

 

FLOP ($325) 7 5 9

 

SB checks, CO checks, Hero checks

Alltså, det här var ju en hand som blev konstig just på grund av att jag inte betar flopp. Jag hade precis haft en tanke på att jag nog borde balansera min range för att passa på flopp i 3betade potter och fick någon bisarr idé om att detta var ett bra läge. Det var alltså inte en missklick även om jag önskar att så var fallet. Jag har dessutom väldigt hög cbetfrekvens i position på 3betade potter.

 

Själva grogrunden till tanken består dock. Jag bör balansera min checkrange ur position i 3betade potter eftersom jag nog blöder för mycket när någon motståndare stabbar och jag bara ger upp. Blir intressant att knåpa ihop några bra tankar kring det. :)

_____

 

 

Annars är det bara debatt-underlag som att jag personligen inte begriper din betsize med 78s, ser bara ut som du letar (som bäst när du får action) coinflip på en trots allt otroligt bra flopp. Argument för att ta i är väl typ att du tvingar folk att spela hårt tillbaka när de har bra drag och du har tex set, men påstår att det är långsökt.

Antar att du menar min höjningsstorlek på donken och jag är helt klart beredd att hålla med dig där. Brukar förvisso ta i generellt på dylika brädor, men det blev kanske ändå i mesta laget. Den där handen känns mest bara som en hand som jag inte kan göra några jättestora fel i men att jag nog ändå inte spelar den helt rätt. Jag vill ju höja donken med mina färdiga händer på denna bräda men att jag med en stor del av samma range kommer syna hans flopp3bet.

 

 

Sen är QQ rätt tung egentligen, men svårt att säga något alls när okänd FI gör sådär i en HH.

Jag förstår vad du menar med att handen är lite taget ur sitt sammanhang, men jag kommer ha en massa händer som jag stabbar med, drag eller lite random floats, och kände att hans range inte direkt är fullproppad med händer som slår mig. Fi är nickleeson så att du vet.

 

För att ändå ta en till är det enligt mig skum riversize på sista, du reppar random A/bluff i princip ännu bättre om du ökar, dv.s. vill han bluffa kan han göra det ändå och har han en random 6:a eller liknande kommer din size helt avgöra i vilken storlek potten slutar.

 

Håller med dig helt här och jag blir lite frustrerad när jag kollar på den i efterhand :)

 

---

 

Stort tack för energin du lagt ner Trillske. Du skriver och analyserar bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första AA-handen är ju bet alla dagar i veckan. Som spelat foldar jag nog river. Är inte som på 2-4 där många regs ENBART bettar stege där utan förmodligen alla set och vissa t.o.m tvåpar som 98.

 

Sedan håller jag med Trillske om att du kan sizea större i sista handen. Är väl nästan bara fiskar som tolkar en pytteliten riverbet som "fegbet" och slänger in bluffar på det numer enligt mina senaste erfarenheter :)

 

Hej Tsalem. Tack för synpunkterna. Jag håller med dig om att bet på flopp är att föredra. Sedan tycker jag dock att jag måste syna. Min tanke var att jag definitivt kan utesluta många av de tvåparshänder du verkar inkludera i dina tankar mtp att han kallsynar ett 3bet i sb, dessutom med co kvar att agera. Nu när man ser att han kan ha J10 off var jag dock helt galet ute, men gillar ändå spelet när man betänker att den informationen inte fanns tillgänglig när handen utspelade sig.

 

Sista handen är helt enkelt inte bra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt bet i AA-handen. Men folda river känns lite väl magstarkt när vi väl tagit den här linjen?

 

Tror också du kommer klättra rätt fort om du fortsätter posta händer och spela bra med volym. Du får ju feedback från en del duktiga spelare och du verkar ha viljan att vilja bli bättre och utvecklas. Ska också ta och läsa igenom händerna och svaren när jag får tid(ork).

 

GL to you sir. 8-)

 

Hej BD. Jag håller med dig här, känns som att synen är nödvändig mtp den tagna linjen. Hoppas i alla fall jag kan börja med att etablera mig på 5/10. Känner att min nuvarande entusiasm kommer ha svårt att klara av några större backdagar och att jag i ett sådant fall kommer ha nära till att ge upp, men viktigast är att jag kommer hålla ihop spelet så bra som jag bara kan.

 

Tack för att du skriver. Läs gärna igenom tidigare händer och åsikter också om det finns något där att komma med åsikter om. Det gäller så klart för alla andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste vi raisa flop i 87 näven? =) Beroende på FI och hur polarizerad han är med sina donkbets. Men tror generellt att vi får in alltför mkt deg mot en range som har oss krossad förutsatt att FI är vettig.

 

Sluta posta resultat också så blir diskussionerna bättre.

 

Jag tycker att jag måste höja floppen mtp att jag så kommer göra med de allra flesta färdiga händer som jag har + rena bluffar med exvis A i spader. Däremot kanske jag bör justera min range just i dessa fall och i stället syna med mina bästa händer för att sedan agera turn eller river. Kan vara en bra tanke faktiskt då det gör min motståndares spel mot min range lite besvärligare. Ska försöka låta bli att posta resultatet men har allt som oftast bråttom när det väl är dags för postning så det är mest därför det blivit som det blivit.

---

 

Hann med 600 händer ikväll innan det bar iväg för lite livelir och öldrickning.

 

Hatar ju mitt spel i denna hand. Allt, precis allt, är egentligen hemskt.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($1,960)

BB ($2,189)

Hero ($2,349)

 

Dealt to Hero 9:spade: T:spade:

 

Hero raises to $28.75, SB calls $23.75, BB calls $18.75

 

FLOP ($86.25) 7:spade: 3:spade: T:diamond:

 

SB bets $64.68, BB calls $64.68, Hero raises to $204, SB folds, BB calls $140

 

TURN ($560) 7:spade: 3:spade: T:diamond: J:heart:

 

BB checks, Hero bets $310, BB raises to $1,956 (AI), Hero calls $1,646

 

RIVER ($4,473) 7:spade: 3:spade: T:diamond: J:heart: 5:club:

 

BB shows 9:club: 8:club:

(Pre 31%, Flop 19.2%, Turn 77.3%)

 

Hero shows 9:spade: T:spade:

(Pre 69%, Flop 80.8%, Turn 22.7%)

 

BB wins $4,458

 

---

Är den här ok mot bo-hane?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($1,483)

Hero ($4,064)

UTG ($1,560)

CO ($1,428)

BTN ($2,617)

 

Dealt to Hero K:diamond: Q:heart:

 

UTG raises to $35, CO calls $35, fold, SB calls $30, Hero calls $25

 

FLOP ($140) 7:diamond: J:diamond: T:club:

 

SB checks, Hero bets $105, UTG calls $105, CO folds, SB folds

 

TURN ($350) 7:diamond: J:diamond: T:club: T:diamond:

 

Hero bets $262, UTG calls $262

 

RIVER ($875) 7:diamond: J:diamond: T:club: T:diamond: A:heart:

 

Hero bets $437, UTG raises to $1,158 (AI), Hero folds

 

UTG wins $1,735

 

---

 

Är den här ok mot bo-hane?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

BB ($330)

($2,517)

Hero ($2,426)

 

BB posts (SB) $5

 

Dealt to Hero 5:heart: Q:heart:

 

Hero raises to $28.75, fold, calls $18.75

 

FLOP ($62.50) 7:spade: 3:heart: K:diamond:

 

checks, Hero bets $46.87, calls $46.87

 

TURN ($156) 7:spade: 3:heart: K:diamond: T:club:

 

checks, Hero bets $117, calls $117

 

RIVER ($390) 7:spade: 3:heart: K:diamond: T:club: J:club:

 

checks, Hero bets $780, folds

 

Hero shows 5:heart: Q:heart:

 

Hero wins $380

 

---

 

Finns det alternativa sätt att spela denna hand?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($2,030)

Hero ($3,600)

CO ($1,843)

BTN ($2,000)

 

Dealt to Hero A:heart: K:diamond:

 

fold, fold, SB calls $5, Hero raises to $30, SB calls $20

 

FLOP ($60) J:diamond: A:diamond: 2:diamond:

 

SB checks, Hero bets $45, SB calls $45

 

TURN ($150) J:diamond: A:diamond: 2:diamond: 4:club:

 

SB checks, Hero bets $112, SB raises to $225, Hero calls $112

 

RIVER ($600) J:diamond: A:diamond: 2:diamond: 4:club: Q:heart:

 

SB bets $230, Hero calls $230

 

SB shows A:club: 2:spade:

(Pre 26%, Flop 44.4%, Turn 61.4%)

 

Hero shows A:heart: K:diamond:

(Pre 74%, Flop 55.6%, Turn 38.6%)

 

SB wins $1,045

 

---

 

Händerna ovan utspelar sig alltså mot i stort sett okända spelare. Bara så att ni vet varför jag inte postar mer information kring deras beteende.

 

---

 

Alltså lirat ca 4 timmar live ikväll mot det vanliga gänget. Turade i någon hand, oturade i någon annan. Det jag funderar på som vi inte riktigt var överens om var i ett fall där två motståndare hamnade all in pre, den ena med q10 ruter och den andra med AA i spader och klöver. Att AA är favorit äringa konstigheter men om man kör flopp, turn och river tre gånger, är AA favorit att vinna alla tre eller är det 50/50 att det blir seger eller förlust för q10 den tredje gången?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar tanken med Q5, hur ska han kunna syna? 2x pott är väl lite väl stort dock tycker jag. :)

 

Det gäller väl samtidigt för att passa sig för att tänka såhär och göra detta movet för mycket för det kan bita dig i röven. Man får tänka lite risk/reward också.

 

Rent spontant finns det rätt många situationer man skulle kunna tänka så i annars, eller? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför hatar du T9s handen?

 

Hej igen DickNiaz. Hatar är ett nog så starkt ord. Vi kör på ogillar i stället. Jag tycker att jag kan syna flopp mtp att jag faktiskt har toppar till mitt färgdrag. Sedan så anser jag att hans range krossar mig rätt hårt på turn och att jag därför synar av 170 bb med pipa och färgdrag. Känns inte så bra tycker jag. Syn flopp, syn turn och sedan göra något bra på river. :)

 

Tack för din fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför donkar du KQ handen 4vägs?

 

Inget fan av OVB jammen med Q5 heller. De är typ bara KQ du foldar ut.

 

AK handen väntar ja och ser va andra tycker.

 

Hej Lolomgsiick. Jag försöker som tidigare skrivits hitta fram till en något mer balanserad donkrange. Tycker att detta är ett bra läge då jag kommer gilla att leda även med så pass starka händer som triss och stege. Anledningen till att jag inte alltid använder standardpass här är att många är ganska skickliga på att pottkontrollera i position, speciellt när det gäller i potter som är med flera spelare. Tycker själv att spelet i den handen är bra, men kan så klart vara ute och cykla.

 

Jag tror definitivt han foldar även starkare händer än KQ, speciellt när ju min motståndare verkar vara av det försiktigare slaget. Ibland gör jag så här när min uppskattning är att motståndarens range väldigt sällan är av det starkare slaget och där det ffa finns en rimlig chans att jag har något jättebra. Starkaste motivet till spelet är dock att jag väldigt, väldigt gärna ville vinna handen hehe.

 

Ingen verkar tycka något om AK-handen så känn dig fri att skriva dina åsikter.

 

Tack för synpunkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar tanken med Q5, hur ska han kunna syna? 2x pott är väl lite väl stort dock tycker jag. :)

 

Hej igen JackVegas.

Ja, hehe, jag tänkte ungefär så. Du har rätt i att det kanske blev i mesta laget även för en överbet då potten är på 380. 640 blir det nästa gång 8-)

 

Tack för dina synpunkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller väl samtidigt för att passa sig för att tänka såhär och göra detta movet för mycket för det kan bita dig i röven. Man får tänka lite risk/reward också.

 

Rent spontant finns det rätt många situationer man skulle kunna tänka så i annars, eller? :mrgreen:

Hej Staash. Tack för dina åsikter. Du har helt rätt i att man inte kan göra på detta vis i tid och otid. Det gör jag inte heller, men ibland så drar jag till med det och försöker då anpassa dem efter min syn på spelaren. Är det någon som är ganska försiktig gör jag det med bluffar och är det någon som gärna synar så gör jag det med nötter.

 

Risken är så klart att han synar/ställer och att jag då får känna mig korkad för en stund. Rewarden är att jag för en stund får känna mig som en frän spelare med Tony G-stort pokerhjärta + icke att förglömma, får posta den för diskussionsunderlag i min pokerdagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar Q5 då hela hans range blir bluffcatcher. Samt att han sällan kommer ha set på river då han alltsom oftast kommer ha hört av sig innan om så var fallet. Kan tycka att 695 gör samma trick men whatever =) Sen att du bara foldar ut KQ är ju bull. Oavsett vad han har så kan du ha nöt och han kan TYP inte. Är FI medveten om de så kommer han iofs också ha en högre riversynfrekvens. Summarum gillar jag riverbettet riktigt mycket mot denna fi men även överlag då de inte är så jävla kul att syna i den här spotten som fi.

 

109an känns brutalt slaktad i mina ögon. Peelar bara flop alltsom oftast även om de är en smaksak. Ogillar sitsen vi sätter oss i på turn. Då jag inte gillar att betsyna och betfolda är kriminellt. Vad försöker vi får värde av med turnbet? Känns lite som du tänker att du har så mycket equity så du skjuter vidare utan att riktigt tänka igenom beslutet. Är planen att shova any bomba blank river eller att knacka bakom unimproved? (Antar alternativ 1 given den tagna linjen). Men är planen att skjuta av bättre 10or? Nu är de ju typ bara hoppas att han har KQss som är en av få nävar vi gör bra mot. Resterande range sprattlar vi mot.

 

KQhanden squeezar jag pre typ jämnt. Men gillar hur du spelade handen i övrigt.

 

AK handen spelar jag likadant alternativt foldar river. Känns lite som en sån spot man klickar syn och muckar större delen av fallen. Svårt att se vad randomfirre ska dyka upp med här som vi slår efter hans mincr och mindre riverbet, typ Ax10d? Men gillar tanken att shova/raisa stort river. Vi har ju nötblockers liksom. Överlag när randomfirre kör dessa riversizningar är de lite som blockbet. Har han färg kommer han typ jämnt betta större. Tror fan vi är slagna här rätt ofta överlag typ Fold > Raise > Syn även om man kan argumentera för att alla gånger vi har naken Kd ska de raisas river då vi inte har jättemånga combos av Kd som inte är nöt.

 

Ursäktar om vissa av posterna blir lite resultatorienterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bara är ja som har problem med att tänka "outside the box". Men foldar han set här (33/77 är väl de han kan ha. Kaaaaanske TT) eller KJ här antar ja att det är ok.

 

Man är väl för insnöad på std linjerna :S

 

Är så klart ingen grej som är nödvändig för att spela poker men det kan vara kul att testa något annorlunda ibland. Man ska nog försöka spela efter sina egna tankar så mycket som möjligt. Det som är standardlinjer för en spelare kan vara tvärtemot vad någon annan tycker. Tack för synpunkter igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att jag måste höja floppen mtp att jag så kommer göra med de allra flesta färdiga händer som jag har + rena bluffar med exvis A i spader. Däremot kanske jag bör justera min range just i dessa fall och i stället syna med mina bästa händer för att sedan agera turn eller river. Kan vara en bra tanke faktiskt då det gör min motståndares spel mot min range lite besvärligare. Ska försöka låta bli att posta resultatet men har allt som oftast bråttom när det väl är dags för postning så det är mest därför det blivit som det blivit.

---

 

Var drar vi gränsen för färdiga händer som raisas? Överlag har vi ytterst få värdehänder här som vi gladligen raisar och stoppar in 200BB med imo. Så tycker syn med merparten av rangen och börja pensla turn och river känns roligare. Går ju att bara floata As10x med liksom. Tror en raiserange på flop kommer innehålla för mycket drag och för lite nöt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ingen poker ikväll då jag känner mig lite förkyld och vill försöka vara fräsch på jobbet imorrn. Hittade däremot tre andra händer som var lite intressanta. Skriv gärna vad ni tycker:

 

---

 

Vad tycker ni är lämpligt riverspel här?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($1,155)

Hero ($2,235)

UTG ($2,038)

CO ($1,199)

BTN ($1,256)

 

Dealt to Hero T:heart: A:spade:

 

fold, CO calls $10, fold, fold, Hero raises to $35, CO calls $25

 

FLOP ($75) A:club: 8:spade: J:diamond:

 

Hero bets $56.25, CO calls $56.25

 

TURN ($187) A:club: 8:spade: J:diamond: K:diamond:

 

Hero bets $140, CO calls $140

 

RIVER ($468) A:club: 8:spade: J:diamond: K:diamond: 8:club:

 

---

 

Vad anser ni om detta riverspel?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($1,303)

BB ($1,552)

CO ($1,304)

Hero ($3,119)

 

Dealt to Hero K:club: K:spade:

 

fold, Hero raises to $28.75, fold, BB raises to $100, Hero calls $71.25

 

FLOP ($205) A:heart: 4:heart: Q:club:

 

BB bets $140, Hero calls $140

 

TURN ($485) A:heart: 4:heart: Q:club: 7:heart:

 

BB checks, Hero checks

 

RIVER ($485) A:heart: 4:heart: Q:club: 7:heart: T:heart:

 

BB checks, Hero bets $340,

 

---

 

Tycker att jag får checka och ge upp många händer på turn efter floppcbet så försöker knåpa lite med den rangen. Vad tycker ni om denna linje och hur vill vi agera mot ett riverbet i varierande storlek?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($1,273)

BB ($355)

Hero ($2,416)

CO ($1,344)

BTN ($2,176)

 

Dealt to Hero 9:spade: T:spade:

 

Hero raises to $35, fold, BTN calls $35, fold, BB calls $25

 

FLOP ($110) 9:heart: T:diamond: 3:spade:

 

BB checks, Hero bets $82.50, BTN calls $82.50, BB folds

 

TURN ($275) 9:heart: T:diamond: 3:spade: A:heart:

 

Hero checks, BTN bets $110, Hero calls $110

 

RIVER ($495) 9:heart: T:diamond: 3:spade: A:heart: K:heart:

 

Hero checks, BTN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egenhändigt rökt souvas tillsammans med egenhändigt plockad råstekt mandelpotatis kombinerad med ett portugisiskt vin som måhända kanske inte var optimalt anpassad till maten men ändå smakade fint. Alltsammans inget mindre än fantastiskt gott.

 

Nu kör jag mellan 700 och 1000 händer lite beroende på hur det går och hur det känns. Good will hunting på kanal 5 klockan 22. Den rekommenderas varmt för er som inte sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 1300 händer drygt. Lämpligt riverspel, syna eller höja?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

BB ($2,133)

Hero ($3,860)

UTG ($2,855)

CO ($2,000)

 

BB posts (SB) $5

 

Dealt to Hero J:heart: 9:spade:

 

fold, fold, BB raises to $30, Hero calls $20

 

FLOP ($60) 5:diamond: 4:club: J:spade:

 

BB bets $45, Hero calls $45

 

TURN ($150) 5:diamond: 4:club: J:spade: 9:club:

 

BB bets $112, Hero calls $112

 

RIVER ($375) 5:diamond: 4:club: J:spade: 9:club: 8:heart:

 

BB bets $281, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egenhändigt rökt souvas tillsammans med egenhändigt plockad råstekt mandelpotatis kombinerad med ett portugisiskt vin som måhända kanske inte var optimalt anpassad till maten men ändå smakade fint. Alltsammans inget mindre än fantastiskt gott.

 

wow. just wow. varifrån kommer du, om man får fråga? souvas är fan bland det bästa som finns. ingen kan misslyckas med det heller, alltid lika gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 1300 händer drygt. Lämpligt riverspel, syna eller höja?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

BB ($2,133)

Hero ($3,860)

UTG ($2,855)

CO ($2,000)

 

BB posts (SB) $5

 

Dealt to Hero J:heart: 9:spade:

 

fold, fold, BB raises to $30, Hero calls $20

 

FLOP ($60) 5:diamond: 4:club: J:spade:

 

BB bets $45, Hero calls $45

 

TURN ($150) 5:diamond: 4:club: J:spade: 9:club:

 

BB bets $112, Hero calls $112

 

RIVER ($375) 5:diamond: 4:club: J:spade: 9:club: 8:heart:

 

BB bets $281, Hero

 

Raisar nog oftast turn i detta läget. Som spelat beror det helt på FI imo men mot i princip alla fiskar är det solklar raise imo. Jag tror dock även att en del regs kommer syna av dig här med överpar/lägre tvåpar/ev AJ-KJ då de säkert kommer kan tro din range på river är begränsad till J8/88/bluffar så generellt är nog raise till cirka 720-770 att föredra(och självklart folda mot shove).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...