Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Ska försöka ge lite input, håller med om att AT kanske verkar lite onödig. 45cc, kan vi förvänta oss att gemene man viker Qx mot den här riversizen? Hade nog sizeat river lite större eller kanske överbetat turn eller iaf gjort något lite speciellt, att bara skjuta in tre standardsizegator vet jag inte om jag riktigt gillar. Obs suger på 5/6max och möjligt att jag är lite RO. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A10an känns löjligt spazzig. Samt att om jag ska ut på äventyr och leka Picasso i den här näven gillar jag cs flop och cr turn bättre, vi reppar så vidrigt tunt på flop, samt att jag inte skulle knackraisa flop med en enda näve här.

 

Håller med Vegas om 45an. Gillar inte riversizen här. Hans range är typ uteslutande enpars händer då folk generellt på denna nivån har total oförmåga att slowplaya set till river. Gillar typ 780 på river alternativt bara bomma igen, men de känns tråkigt. Vad har du för 3b% i CO? Jag som explolirare lägger ner AK handen på river alternativt överbettar för att få han att vika JJ- som de flesta regs faktiskt gör. Men ärligt talat lägger jag nog bara ner den på detta riverkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka ge lite input, håller med om att AT kanske verkar lite onödig. 45cc, kan vi förvänta oss att gemene man viker Qx mot den här riversizen? Hade nog sizeat river lite större eller kanske överbetat turn eller iaf gjort något lite speciellt, att bara skjuta in tre standardsizegator vet jag inte om jag riktigt gillar. Obs suger på 5/6max och möjligt att jag är lite RO. :)

 

Hej igen JackVegas. Tack för synpunkterna. Jag håller med om att en större riversize hade varit att föredra här. Finns inga direkt rimliga par+drag som synar turn och sedan viker river, vilket väl är det jag foldar ut med denna typ av bet. Kommer ihåg att min tanke när handen utspelade sig var att hitta en size som såg ut som ett värdebet men hade nog i efterhand betat mer även med mina bättre enparshänder. Det som inte syns och det som gör handen om möjligt ännu sämre spelad är att jag hade 3betat denna motståndare väldigt frekvent och att han gett upp nästan alla mot cbet på flopp.

 

A10an känns löjligt spazzig. Samt att om jag ska ut på äventyr och leka Picasso i den här näven gillar jag cs flop och cr turn bättre, vi reppar så vidrigt tunt på flop, samt att jag inte skulle knackraisa flop med en enda näve här.

 

Håller med Vegas om 45an. Gillar inte riversizen här. Hans range är typ uteslutande enpars händer då folk generellt på denna nivån har total oförmåga att slowplaya set till river. Gillar typ 780 på river alternativt bara bomma igen, men de känns tråkigt. Vad har du för 3b% i CO? Jag som explolirare lägger ner AK handen på river alternativt överbettar för att få han att vika JJ- som de flesta regs faktiskt gör. Men ärligt talat lägger jag nog bara ner den på detta riverkort.

 

Hej igen tordi. Tack för synpunkterna. Hehe, gillar Picasso-liknelsen. Du har helt rätt, jag är verkligen ute på hal is där. Den där handen är lite som att se Olof Mellberg köra överstegsfinter. Jag gillar att checkraisa denna typ av med både bluffar och värdehänder så gör i alla fall likadant på det viset. Så svårt att skriva frågor utan att det ser så himla oskönt ut, men vad är anledningen till att du aldrig skulle höja med en enda hand på just denna bräda?

 

Du har helt rätt i att hans range är ganska face up i 54-handen och att jag därför borde lägga eventuella balanseringstankar på hyllan och bara dra på ordentligt. Känner mig inte så sugen på att ge upp den river, även om det hade varit rätt i detta fall.

 

Sitter och spelar nu så kanske något osammanhängande text. Bara fråga om något är oklart. Tackar i alla fall ödmjukast för åsikterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte gå in alltför djupt på varför. Men när de kommer till regnbågebrädor där jag typ inte reppar något med en checkraise föredrar jag hellre att gå bananaz i senare skeden av näven för att de ser så mycket trovärdigt ut. Men visst går ju att vrida och vända på de. Cr vi alla värdenävar här är de väl cool men då förlorar vi ju istället pengar på att FI inte barrellar vidare med luft. Där vi kan cr bort luften på turn eller river istället. Samt att vi kan skjuta bort en hel del värde händer som istället går syn syn syn här.

 

Överlag synar jag hellre ner med mina svagare värdehänder mot en flop checkraise där fi knappt reppar något än när han går cs cs cr alternativt cs cr 4/5 pott bet/överbet på denna typ av bräda. Spec mot splashigare regs. Som knackraisar typ any overs.

 

Sen tycker jag mkt spelar in på hur barrell glad FI är ifråga. Vissa skjuter bara flop och ger upp andra kommer skjuta vidare och överbetta river för att de vet att de vet att du din range är svag överlag.

 

Kan också tillägga att Ahög kommer stå rätt bra på flop.. Samt att FI många gånger kommer se kort som improvar oss som bra barrellkort.

 

Anyways, har inte nämnt att jag uppskattar en dagbok där de faktiskt skrivs och postas lite händer berörande poker.Tycker du mitt tänkande är skevt tveka inte på att tala om de så de bidrar till mer diskussion!

 

Eh blev lite blurrigt de men iaf något som kan bidra till diskussion =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte gå in alltför djupt på varför. Men när de kommer till regnbågebrädor där jag typ inte reppar något med en checkraise föredrar jag hellre att gå bananaz i senare skeden av näven för att de ser så mycket trovärdigt ut. Men visst går ju att vrida och vända på de. Cr vi alla värdenävar här är de väl cool men då förlorar vi ju istället pengar på att FI inte barrellar vidare med luft. Där vi kan cr bort luften på turn eller river istället. Samt att vi kan skjuta bort en hel del värde händer som istället går syn syn syn här.

 

Överlag synar jag hellre ner med mina svagare värdehänder mot en flop checkraise där fi knappt reppar något än när han går cs cs cr alternativt cs cr 4/5 pott bet/överbet på denna typ av bräda. Spec mot splashigare regs. Som knackraisar typ any overs.

 

Sen tycker jag mkt spelar in på hur barrell glad FI är ifråga. Vissa skjuter bara flop och ger upp andra kommer skjuta vidare och överbetta river för att de vet att de vet att du din range är svag överlag.

 

Kan också tillägga att Ahög kommer stå rätt bra på flop.. Samt att FI många gånger kommer se kort som improvar oss som bra barrellkort.

 

Anyways, har inte nämnt att jag uppskattar en dagbok där de faktiskt skrivs och postas lite händer berörande poker.Tycker du mitt tänkande är skevt tveka inte på att tala om de så de bidrar till mer diskussion!

 

Eh blev lite blurrigt de men iaf något som kan bidra till diskussion =)

 

Jättebra förklarat och inser nu uppsidorna med cc flopp och cr turn. Tror jag kommer vilja ha cr-range även i fortsättningen, men ska definitivt testa experimentera med ditt förslag på linje. Gillar ju absolut tanken på att en hyffsat aggro reg kommer att skjuta vidare på kort som träffar oss. Är dock inte jättekul att gå cc handen ut med exvis 10 på turn då det är rätt få som faktiskt går betbetbet med bluffar. Kan vara lite därför jag valde höjning på flopp. Blir helt enkelt lite mer lättspelat. Vad som sedan fick explotankarna att rusa i kreativitet efter 4beten på flopp är lite mer höljt i dunkel. :)

 

Tack för en bra text tordi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka ge lite input, håller med om att AT kanske verkar lite onödig. 45cc, kan vi förvänta oss att gemene man viker Qx mot den här riversizen? Hade nog sizeat river lite större eller kanske överbetat turn eller iaf gjort något lite speciellt, att bara skjuta in tre standardsizegator vet jag inte om jag riktigt gillar. Obs suger på 5/6max och möjligt att jag är lite RO. :)

 

Funderade på ett par grejer till. När du skriver överbeta turn, vilken typ av size tänker du dig då, är det för att ha ett pottstorleksbet kvar inför river typ?

 

Vet inte heller vad RO betyder riktigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några händer från förmiddagen.

 

Fi heter janneblaze och verkar vara ganska duktig av vad jag kunnat se. 8% 3bet i SB. Hur föreslår ni att man gör`?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($995)

BB ($1,485)

UTG ($226)

CO ($1,210)

Hero ($1,132)

 

Dealt to Hero K:spade: K:club:

 

fold, CO calls $5, Hero raises to $18.12, fold, BB raises to $66.24, fold, Hero calls $48.12

 

FLOP ($139) 4:spade: 4:club: 5:club:

 

BB bets $105, Hero

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

BB ($872)

($195)

UTG ($3,635)

Hero ($1,000)

CO ($1,028)

 

BB posts (SB) $2.50

Hero posts $5

 

Dealt to Hero 9:diamond: 8:club:

 

fold, Hero raises to $6.87, CO calls $14.37, fold, fold

 

FLOP ($28.74) 6:club: 2:diamond: 7:diamond:

 

Hero bets $27.18, CO calls $27.18

 

TURN ($83.10) 6:club: 2:diamond: 7:diamond: 2:spade:

 

Hero bets $67.95, CO calls $67.95

 

RIVER ($219) 6:club: 2:diamond: 7:diamond: 2:spade: 3:club:

 

Hero bets $169,

 

---

Stabba turn eller ta gratiskort och vb/bluffa river?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

BB ($1,257)

($3,042)

UTG ($1,629)

UTG+1 ($2,000)

Hero ($2,210)

 

BB posts (SB) $2.50

 

Dealt to Hero 7:club: 8:club:

 

fold, fold, Hero raises to $14.37, BB raises to $53.74, fold, Hero calls $39.37

 

FLOP ($112) 2:club: K:club: 4:spade:

 

BB bets $75, Hero calls $75

 

TURN ($262) 2:club: K:club: 4:spade: K:diamond:

 

BB checks, Hero

 

---

 

Bara glömma frågan om 3betproccent. Såg ju nu hur man gör. Har 14 % på co, vilket ju känns lite väl högt om man säger så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar flopp cb i KK handen för att låta honom skjuta en tunna till med sin luft, alternativt slänger jag på en liten raise om jag tror han är kapabel till att 3b bluffa.

 

Sista handen skjuter jag nog på turn för att balansera mina Kx händer.

 

Hatar allt annat än syn flop med KK.

 

 

I tvåan har vi har fler händer att balansera på turn än Kx IMO. Dvs som vi mår bättre av att checka bakom med. Tror vi kan ta gratiskortet och ändå bluffa missade rivers profitabelt. Enda nackdelen är väl att där är en liten del av motståndarens range som det krävs två tunnor för att bluffa bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar allt annat än syn flop med KK.

 

I tvåan har vi har fler händer att balansera på turn än Kx IMO. Dvs som vi mår bättre av att checka bakom med. Tror vi kan ta gratiskortet och ändå bluffa missade rivers profitabelt. Enda nackdelen är väl att där är en liten del av motståndarens range som det krävs två tunnor för att bluffa bort.

 

Mot spewig fi så tkr jag en liten raise kan vara rätt najs också mtp att vi typ inte kan träffa den floppen. Men som standard obv syn.

 

Nu var det längesen jag spelade NL och min tankeprocess är väl inte på topp i det spelet. Men spontant tror jag det är väldigt svårt att få bort händer som 77-TT om vi checkar bakom turn och skjuter river. Dessutom ger vi händer som QJ, Ax chansen att träffa river och aldrig lägga mot ett bet där. Tror inte heller vi får betalt speciellt ofta för färgen om vi checkar bakom turn, så därför lutar jag mer mot att skjuta, men som sagt så är inte NL mitt bread and butter längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar allt annat än syn flop med KK.

 

 

I tvåan har vi har fler händer att balansera på turn än Kx IMO. Dvs som vi mår bättre av att checka bakom med. Tror vi kan ta gratiskortet och ändå bluffa missade rivers profitabelt. Enda nackdelen är väl att där är en liten del av motståndarens range som det krävs två tunnor för att bluffa bort.

 

 

 

Mot spewig fi så tkr jag en liten raise kan vara rätt najs också mtp att vi typ inte kan träffa den floppen. Men som standard obv syn.

 

Nu var det längesen jag spelade NL och min tankeprocess är väl inte på topp i det spelet. Men spontant tror jag det är väldigt svårt att få bort händer som 77-TT om vi checkar bakom turn och skjuter river. Dessutom ger vi händer som QJ, Ax chansen att träffa river och aldrig lägga mot ett bet där. Tror inte heller vi får betalt speciellt ofta för färgen om vi checkar bakom turn, så därför lutar jag mer mot att skjuta, men som sagt så är inte NL mitt bread and butter längre.

 

Jag tror att man kan välja båda alternativen precis som ni är inne på. Jag väljer dock oftare en raise än vad ni verkar förespråka. Känns som att han definitivt kommer vilja bluffa på denna bräda med en hel del händer, samtidigt som jag ibland skulle bluffhöja med lite färg- och stegdrag. Finns också en del kort som kan döda action plus att han ju har kvar en del värdehänder som han kan syna med.

 

Vad gäller andra handen tycker jag att den är väldigt svår. Är ju precis som metaddict skriver en hel del händer som jag kommer checka bakom för pottkontroll. Problemet med den delen av rangen är att jag får svårt att beta den för värde på river då han kommer ta checksynlinje med nästan allt. Jag kommer alltså sköta värdebetandet åt honom. Väger nästan mer mot bet turn och en allin eller ge upp på river.

 

Bra synpunkter båda två. Tack så mycket! :)

---

 

Var många ganska intressanta händer här på eftermiddagen:

 

Håller på att bli utan tid så blir en riktigt skön klick på turn. Ok river?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($569)

BB ($1,138)

Hero ($1,750)

CO ($935)

BTN ($1,068)

 

Dealt to Hero Q:diamond: Q:spade:

 

Hero raises to $17.50, fold, fold, fold, BB raises to $45, Hero calls $27.50

 

FLOP ($92.50) J:spade: 5:diamond: 8:diamond:

 

BB bets $90, Hero calls $90

 

TURN ($272) J:spade: 5:diamond: 8:diamond: Q:heart:

 

BB bets $200, Hero raises to $400, BB calls $200

 

RIVER ($1,072) J:spade: 5:diamond: 8:diamond: Q:heart: T:club:

 

BB checks, Hero bets $1,215 (AI),

 

---

Syna eller gå all in på turn?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

($1,000)

Hero ($1,160)

 

Hero posts (SB) $2.50

 

Dealt to Hero J:diamond: J:club:

 

Hero raises to $15, raises to $50, Hero calls $35

 

FLOP ($100) 6:club: 7:heart: J:heart:

 

bets $75, Hero calls $75

 

TURN ($250) 6:club: 7:heart: J:heart: 4:heart:

 

checks, Hero bets $140, raises to $495, Hero raises to $1,035 (AI), calls $380 (AI)

 

RIVER ($2,000) 6:club: 7:heart: J:heart: 4:heart: 8:heart:

 

shows A:heart: J:spade:

(Pre 30%, Flop 3.9%, Turn 18.2%)

 

Hero shows J:diamond: J:club:

(Pre 70%, Flop 96.1%, Turn 81.8%)

 

wins $1,985

 

---

Fi 34% i 4bet

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($1,143)

($1,545)

UTG ($2,306)

UTG+1 ($512)

CO ($944)

 

Hero posts (SB) $2.50

 

Dealt to Hero J:club: J:heart:

 

fold, fold, CO raises to $15, Hero raises to $60, fold, CO raises to $180, Hero raises to $1,143 (AI), CO calls $764 (AI)

 

FLOP ($1,893) 6:spade: 3:club: T:spade:

 

TURN ($1,893) 6:spade: 3:club: T:spade: A:heart:

 

RIVER ($1,893) 6:spade: 3:club: T:spade: A:heart: 7:diamond:

 

CO shows K:club: A:spade:

(Pre 42%, Flop 28.3%, Turn 95.5%)

 

Hero shows J:club: J:heart:

(Pre 58%, Flop 71.7%, Turn 4.5%)

 

CO wins $1,878

 

---

Ok spelat mot fi med hög 3bet och cbet

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,252)

BB ($190)

CO ($545)

Hero ($1,429)

 

Dealt to Hero A:heart: J:club:

 

CO raises to $15, Hero calls $15, SB raises to $70, fold, fold, Hero calls $55

 

FLOP ($160) 8:spade: 3:heart: 5:heart:

 

SB bets $95, Hero calls $95

 

TURN ($350) 8:spade: 3:heart: 5:heart: 3:diamond:

 

SB checks, Hero checks

 

RIVER ($350) 8:spade: 3:heart: 5:heart: 3:diamond: 8:heart:

 

SB checks, Hero bets $175

 

---

 

Här blev det tråkigt

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,262)

BB ($1,137)

CO ($489)

Hero ($3,537)

 

Dealt to Hero Q:diamond: J:heart:

 

fold, Hero raises to $14.37, fold, BB calls $9.37

 

FLOP ($31.24) 2:spade: 8:heart: 2:diamond:

 

BB checks, Hero bets $23.43, BB calls $23.43

 

TURN ($78.10) 2:spade: 8:heart: 2:diamond: J:diamond:

 

BB checks, Hero bets $58.57, BB raises to $253, Hero calls $195

 

RIVER ($585) 2:spade: 8:heart: 2:diamond: J:diamond: Q:spade:

 

BB bets $845 (AI), Hero folds

 

BB wins $571

 

---

 

Kanske lägger upp lite för många händer. Är det bättre att sålla lite hårdare eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot spewig fi så tkr jag en liten raise kan vara rätt najs också mtp att vi typ inte kan träffa den floppen. Men som standard obv syn.

 

Nu var det längesen jag spelade NL och min tankeprocess är väl inte på topp i det spelet. Men spontant tror jag det är väldigt svårt att få bort händer som 77-TT om vi checkar bakom turn och skjuter river. Dessutom ger vi händer som QJ, Ax chansen att träffa river och aldrig lägga mot ett bet där. Tror inte heller vi får betalt speciellt ofta för färgen om vi checkar bakom turn, så därför lutar jag mer mot att skjuta, men som sagt så är inte NL mitt bread and butter längre.

 

Du har absolut poänger, hängde väl mest upp mig på att du nämnde enbart Kx när det finns så många andra händer man måste tänka över balans med ;) Jag är inte alls säker. Och det finns såklart även händer vi måste betta på turn så uppenbarligen behöver vi lite bluffar. Detta är ju en bra hand mtp noll SD-värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade på ett par grejer till. När du skriver överbeta turn, vilken typ av size tänker du dig då, är det för att ha ett pottstorleksbet kvar inför river typ?

 

Vet inte heller vad RO betyder riktigt :)

 

Överbetar turn för att helt enkelt skaffa mer FE och bygga lite historik om han nu skulle se handen vid showdown. Då gör jag det med drag nästa gång igen och you got a stew goin'. :) Kikar på hans riverstats innan jag bestämmer om jag ska skjuta ett tredje skott eller inte efter att han har synat turnöverbetet. Tänker mig typ 280-290 kanske, bara så att du ligger en bra bit över pott.

 

RO = Resultatsorienterad :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det bör finnas i originalpopupen som dyker upp när du klickar på namnet i HUDen.

 

Sjuk comeback igår för övrigt, snyggt jobbat!

 

Missade denna post. Det var precis där jag såg den statistiken. Tack för din hjälp i alla fall. Ja, det var rena rama sköna söndagen när jag väl kommit tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överbetar turn för att helt enkelt skaffa mer FE och bygga lite historik om han nu skulle se handen vid showdown. Då gör jag det med drag nästa gång igen och you got a stew goin'. :) Kikar på hans riverstats innan jag bestämmer om jag ska skjuta ett tredje skott eller inte efter att han har synat turnöverbetet. Tänker mig typ 280-290 kanske, bara så att du ligger en bra bit över pott.

 

RO = Resultatsorienterad :)

 

Jag gillar verkligen den tanken. Kommer ju kännas tråkigt om han gillrat en fälla och höjer mig, men gissar att det inte kommer hända så många gånger mtp att det verkligen är som tordi skriver att de allra flesta höjer riktigt bra träffar.

 

Måste börja lära mig titta på sådana där riverstats och sånt. Det är verkligen en sån där grej jag skulle ha nytta av.

 

Nu vet jag vad RO står för. Tack för din post JackVegas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började känna på 5/10 nyss. Var back 4 k efter 200 händer och rejält bitter på varför jag till varje pris ska in där och gnugga. Lyckades sen vända på steken tack vare rätt ok spel och en hel del good run. Medan jag spelar där får jag ibland känslan av att jag verkligen inte har en aning om vad jag gör i jämförelse med vissa regs som spelar där. Det lär väl visa sig hur jag står mig i konkurrensen men ett ca 7 bi-back skulle resultera i ordentliga svettpärlor och gråt i hals så får hoppas jag springer bra. Kanske dags att man tar och utvecklar sin table selection och kliva från bordet när nokipolido och nickleeson är de som sitter kvar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte du kommer ha något problem med /10, men det skadar inte med tableselection, brukar ju vara många bord uppe.

 

Hej igen Trillske. Tack för att du skriver. Jag tror definitivt jag behöver table selecta men gillar spelet så pass mycket att jag brukar spela även mot er som hör till de främsta på nivån. Vem vet, jag kanske snappar upp något bra :)

 

---

Tryckt in 6k händer idag, vilket jag är väldigt nöjd med. Dryga 3 k av dessa var på 5/10. Tog ett tag att vänja sig, men det ska nog gå att med mina mått spela bra även där. Det som var lite tufft var att det satte sig en spelare med 500 kronor och spelade 70 % av händerna som körde upp stacken till 5k varav väldigt stor del tidigare tillhörde mig. 4betsynade bland annat en kk-hand rätt in i aa för 400 bb-pott.

 

---

Vad är lämpligt här? BB heter Bo-hane för er som vet vem det är. Har ju knappt några händer på spelarna på 5/10.

 

Edit: det är sb som donkar. Jag sitter på knappen

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

BB ($856)

($1,750)

UTG ($3,626)

UTG+1 ($1,298)

Hero ($1,845)

 

BB posts (SB) $5

 

Dealt to Hero 7:diamond: 7:club:

 

fold, UTG+1 raises to $35, Hero calls $35, BB calls $30, calls $25

 

FLOP ($140) 7:heart: 9:club: 8:club:

 

BB bets $70, calls $70, UTG+1 folds, Hero calls $70

 

TURN ($350) 7:heart: 9:club: 8:club: A:diamond:

 

BB bets $175, raises to $450, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blixtfold turn, bo-hane har bara 88-99-J10 i rangen där.

 

Hej Lirardanne. Tack för att du skriver och snyggt läst, bo-hane hade J10. Jag valde att gå all in men då får man kanske vara försiktig mot honom i framtiden. Kändes annars som att jag låg väldigt bra till så trodde alternativen var att syna eller ställa.

 

En observation kring chattaktiken verkar det vara stor skillnad jämfört med 2.5/5 där de olika spelen oftast kritiseras i stridens hetta. På 5/10 verkar det vara vanligt förekommande med nithån och "rungood-anklagelser". Typ att flera skriver att Anna14 har sådan konstant tur medan den spelaren tvärtemot hävdar att oturen grinar henne i ansiktet, följt av något exempel på beat och någon kontring på att den som anklagat henne minsann fått aa mot kk. Det var iaf mer underhållande än att läsa svordomar riktade mot någon stackare som dragit till en färg utan odds :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1500 händer och det kändes som över förväntan volymmässigt i alla fall. Hann med att slakta några händer ordentligt. Annars upplever jag att spelet är annorlunda på 5/10 jämfört med vad jag förväntat mig. Mest en känsla som är lite svår att beskriva.

 

---

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($1,520)

BB ($2,457)

Hero ($2,136)

BTN ($1,995)

 

Dealt to Hero 7:spade: 8:spade:

 

Hero raises to $35, fold, fold, BB calls $25

 

FLOP ($75) 9:spade: 5:spade: K:heart:

 

BB bets $56.25, Hero raises to $196, BB raises to $557, Hero raises to $918, BB calls $360

 

TURN ($1,911) 9:spade: 5:spade: K:heart: 4:heart:

 

BB checks, Hero bets $1,183 (AI), BB calls $1,183

 

RIVER ($4,277) 9:spade: 5:spade: K:heart: 4:heart: T:heart:

 

BB shows 9:club: 9:heart:

(Pre 81%, Flop 65.3%, Turn 77.3%)

 

Hero shows 7:spade: 8:spade:

(Pre 19%, Flop 34.7%, Turn 22.7%)

 

BB wins $4,262

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($1,382)

BB ($2,355)

UTG ($2,000)

CO ($1,809)

Hero ($2,032)

 

Dealt to Hero A:heart: A:diamond:

 

fold, CO raises to $30, Hero raises to $105, SB calls $100, fold, CO calls $75

 

FLOP ($325) 7:heart: 5:club: 9:spade:

 

SB checks, CO checks, Hero checks

 

TURN ($325) 7:heart: 5:club: 9:spade: 8:diamond:

 

SB bets $140, CO folds, Hero calls $140

 

RIVER ($605) 7:heart: 5:club: 9:spade: 8:diamond: 3:heart:

 

SB bets $453, Hero calls $453

 

Hero shows A:heart: A:diamond:

(Pre 83%, Flop 79.7%, Turn 0.0%)

 

SB shows T:diamond: J:club:

(Pre 17%, Flop 20.3%, Turn 100.0%)

 

SB wins $1,497

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

BB ($3,242)

($1,984)

UTG ($843)

Hero ($2,076)

 

BB posts (SB) $5

 

Dealt to Hero Q:heart: Q:diamond:

 

fold, Hero raises to $28.75, BB raises to $96.25, fold, Hero calls $67.50

 

FLOP ($202) 6:diamond: J:diamond: T:club:

 

BB bets $151, Hero calls $151

 

TURN ($506) 6:diamond: J:diamond: T:club: 2:spade:

 

BB checks, Hero bets $253, BB raises to $2,994 (AI), Hero calls $1,575 (AI)

 

RIVER ($4,163) 6:diamond: J:diamond: T:club: 2:spade: 3:club:

 

Hero shows Q:heart: Q:diamond:

(Pre 81%, Flop 55.4%, Turn 70.5%)

 

BB shows T:diamond: 9:diamond:

(Pre 19%, Flop 44.6%, Turn 29.5%)

 

Hero wins $4,148

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($2,148)

($1,878)

UTG ($1,955)

UTG+1 ($2,957)

CO ($3,010)

 

Hero posts (SB) $5

 

Dealt to Hero A:heart: A:club:

 

fold, fold, CO raises to $20, Hero calls $15, calls $10

 

FLOP ($60) T:spade: A:diamond: 9:heart:

 

Hero checks, checks, CO checks

 

TURN ($60) T:spade: A:diamond: 9:heart: 6:heart:

 

Hero bets $40, calls $40, CO folds

 

RIVER ($140) T:spade: A:diamond: 9:heart: 6:heart: 6:diamond:

 

Hero bets $50, calls $50

 

Hero shows A:heart: A:club:

 

Hero wins $234

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars upplever jag att spelet är annorlunda på 5/10 jämfört med vad jag förväntat mig. Mest en känsla som är lite svår att beskriva.

Typ att folk är exakt lika dåliga fast på ett helt annat sätt (nästan tvärtom)?

Den känslan kommer följa med dig längre upp om du fortsätter så seriöst som nu. :-P

 

Av händerna du postar ser det inte ut som slakt, förutom missklicken nedan.

 

 

Dealt to Hero A A

 

fold, CO raises to $30, Hero raises to $105, SB calls $100, fold, CO calls $75

 

FLOP ($325) 7 5 9

 

SB checks, CO checks, Hero checks

 

_____

 

Annars är det bara debatt-underlag som att jag personligen inte begriper din betsize med 78s, ser bara ut som du letar (som bäst när du får action) coinflip på en trots allt otroligt bra flopp. Argument för att ta i är väl typ att du tvingar folk att spela hårt tillbaka när de har bra drag och du har tex set, men påstår att det är långsökt.

 

Sen är QQ rätt tung egentligen, men svårt att säga något alls när okänd FI gör sådär i en HH.

 

För att ändå ta en till är det enligt mig skum riversize på sista, du reppar random A/bluff i princip ännu bättre om du ökar, dv.s. vill han bluffa kan han göra det ändå och har han en random 6:a eller liknande kommer din size helt avgöra i vilken storlek potten slutar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...