Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Misären fortsatte igår. Blev så less på mig själv och poker så tömde kontot. Ska pausa ett tag och sen är planen att återuppta spelandet när det känns roligt igen. Då lär det bli på lägre nivåer än 5/10 eftersom jag som skrivet ännu inte är bekväm med att förlora de summor jag gjort nu på slutet. Ikväll är planen att glömma sånt tråkigt, besöka stans krogar och gå på vildsvinsjakt.8-)

 

Är det så ni benämner kjoltygen uppe i norr? Gl anyhow!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så ni benämner kjoltygen uppe i norr? Gl anyhow!

 

Hej slanen och välkommen hit, tack för att du skriver. Nej, det är nog ingen allmänt vedertagen term för tjejer ens i norr. Det var någon som började med det på skämt och sedan har det blivit standard att använda. Nu när man ser det i skrift är det ju inte ens lite roligt. Jag ska ut och jaga snygga tjejer i alla fall. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En mycket trevlig lördagskväll blev det. Nu är revanschsuget på plats och planen är nu ett gäng med händer på 2/4 och 2.5/5 för att hitta lite självförtroende igen.

Roligt att höra, trevlig dagbok det här!

 

Gillar du Dylan finns risken att du också tycker om The Tallest Man on Earth, lite smakprov:

 

http://www.youtube.com/watch?v=RT7EJlg25CY

http://www.youtube.com/watch?v=ibEwxlV1ac4

 

GLGL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att höra, trevlig dagbok det här!

 

Gillar du Dylan finns risken att du också tycker om The Tallest Man on Earth, lite smakprov:

 

http://www.youtube.com/watch?v=RT7EJlg25CY

http://www.youtube.com/watch?v=ibEwxlV1ac4

 

GLGL!

 

Hej igen ch1ck3nl3g. Tack för att du skriver och för att du tycker om dagboken. Jag fick ingen direkt jättekänsla av att lyssna på Dylan. Är väl kanske precis som med den stora majoriteten av riktigt bra musik att man behöver lyssna flera gånger innan det sätter sig. Ska i alla fall lyssna på dina tips. Tack även för dem.

 

Fick in 1700 händer idag och kändes som att jag spelade rätt ok. Fick springa in en sån hand som visas nedan och det var inte en dag för tidigt kändes det som.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($1,398)

BB ($1,002)

UTG ($540)

CO ($945)

BTN ($1,197)

 

Dealt to Hero A:club: T:club:

 

fold, CO raises to $17.50, fold, Hero calls $15, fold

 

FLOP ($40) 4:club: T:diamond: 3:club:

 

Hero bets $30, CO raises to $90, Hero raises to $255, CO calls $165

 

TURN ($550) 4:club: T:diamond: 3:club: 9:diamond:

 

Hero bets $290, CO raises to $672 (AI), Hero calls $382

 

RIVER ($1,895) 4:club: T:diamond: 3:club: 9:diamond: 2:club:

 

CO shows Q:diamond: Q:club:

(Pre 68%, Flop 50.2%, Turn 70.5%)

 

Hero shows A:club: T:club:

(Pre 32%, Flop 49.8%, Turn 29.5%)

 

Hero wins $1,880

 

---

 

Är ju väldigt populärt att tycka fotbollsgalan är vedervärdig. Jag tycker ändå om delar av den. Blir så där varm och glad över att återuppleva de minnen som trots allt är positiva från fotbollssäsongen. Visst, en del element är ju så pinsamt att man vill byta kanal, men det hör ju som evenemanget till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knallar på och kör lite 2/4 så långt orken tillåter. Inte utan att det känns lite deppigt när det ju var mycket som var roligt i spelet på 5/10. Nåja, ändå bästa beslutet för det allmänna välmåendet tror jag. Har fått in 500 händer idag och tänkte försöka med minst lika många senare.

 

Vad sägs om turnbeslut mot motståndare med låg aggressivitet och högt glapp mellan VPIP och PFR?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

BB ($190)

($251)

UTG ($869)

UTG+1 ($793)

Hero ($821)

 

BB posts (SB) $2

 

Dealt to Hero K:spade: K:diamond:

 

UTG raises to $8, fold, Hero raises to $36, fold, fold, UTG calls $28

 

FLOP ($78) Q:heart: 7:spade: 8:spade:

 

UTG checks, Hero bets $58.50, UTG calls $58.50

 

TURN ($195) Q:heart: 7:spade: 8:spade: T:club:

 

UTG checks, Hero bets $136, UTG raises to $272, Hero ?

 

 

---

 

Är denna för tunn i heads up mot okänd spelare eller passar den att ha i betfold-rangen?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

($1,481)

Hero ($1,555)

 

Dealt to Hero T:heart: 4:diamond:

 

Hero raises to $10, calls $6

 

FLOP ($20) 4:heart: 8:diamond: T:spade:

 

checks, Hero bets $15, calls $15

 

TURN ($50) 4:heart: 8:diamond: T:spade: 5:diamond:

 

checks, Hero bets $37.50, calls $37.50

 

RIVER ($125) 4:heart: 8:diamond: T:spade: 5:diamond: 7:heart:

 

checks, Hero bets $93.75,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av poppen

hej markus, jag försöker gå från niiit till bra och du är min förebild, just saain..... gl!!!!!!!!!!!!!!

 

Hej igen poppen. Känns väl inte riktigt som att du genuint menar vad du skriver, men jag skulle rekommendera att du tittar på någon som behärskar spelet bättre än vad jag gör i fall du vill utveckla en mer kreativ spelstil.

 

Hej Markus! glömde svara på detta förut! Jag menade fullt ut vad jag skrev! (även om det kanske såg ironiskt ut). Har spelat nitpoker på 0,5/1 i ca 5år utan att utvecklas , sedan du startade denna dagbok har jag slagit rekordmånad+hoppat upp på 1/2 och dessutom spelat mkt bättre! Hade precis tröttnat på poker och försökte lära mig omaha. Men denna dagbok gav mig en grym inspiration att satsa lite seriösare, när man fatta lite hur en duktig Lag spelare tänker! Så tack för inspirationen och en bra dagbok ock lycka till framöver!

 

Håller med de andra att jag skulle bli väldigt förvånad om en spelare som du beskriver höjer med en sämre hand i KK handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig dagbok, lycka till med grinden

 

Angående handen känns vik rätt standard där, du slår inte mycket

Hej Imfromsweden. Tack för att du skriver. Nej, precis. Slår inte särskilt mycket och betfoldar den mot väldigt många regs. Nu var det mot en spelare som jag bedömde vara mindre skicklig så jag synade hans klick med planen att syna blanka rivers. Mest eftersom jag ändå får anses vara högt upp i min range då jag ofta kommer panga tre gator med diverse drag och bakdörrar kombinerat med nämnda uppfattning om aktuell motståndare.

 

Känner igen ditt smeknamn. Hur går det för dig att spela nu för tiden? Spelar du någonsin på svs?

 

KK-handen känns som vik eller syn för att sedan syna av de blankaste rivrarna. Lutar dock emot gråt-fold pga att han verkar vara så passiv.

 

T4-handen är solklar valuebet imo. Lägre 2-par + random herocalls får vi syn av.

Hej igen Tsalem. Tack för synpunkter. Är väl ganska exakt hur jag tänkte. Såg aldrig instopp på turnklicken som ett alternativ och hade alltså tänkt syna av blanka rivers. En åtta eller sjua så lär jag syna väldigt fort.

 

Huvudet på spiken! Håller helt med. GLGL Markus

Hej Antisk. Tack för att du skriver. Jag tycker mycket om när spelare jag känner till som duktiga kommer med synpunkter.

Håller med, fast KK handen lutar nog alltid mot en "lolorkafold" mot en passivspelare. Gl

Hej Hestarion. Tack för att du skriver. Jag förstår inte riktigt vad lolorkafold innebär i detta fall men en spontan tolkning är att du lite smärtsamt vill folda, vilket jag har full förståelse för. Jag valde dock som synes ovan ett annat alternativ.

 

Hej Markus! glömde svara på detta förut! Jag menade fullt ut vad jag skrev! (även om det kanske såg ironiskt ut). Har spelat nitpoker på 0,5/1 i ca 5år utan att utvecklas , sedan du startade denna dagbok har jag slagit rekordmånad+hoppat upp på 1/2 och dessutom spelat mkt bättre! Hade precis tröttnat på poker och försökte lära mig omaha. Men denna dagbok gav mig en grym inspiration att satsa lite seriösare, när man fatta lite hur en duktig Lag spelare tänker! Så tack för inspirationen och en bra dagbok ock lycka till framöver!

 

Håller med de andra att jag skulle bli väldigt förvånad om en spelare som du beskriver höjer med en sämre hand i KK handen.

 

Hej igen poppen. Tack för ditt fina inlägg. Inspiration är som jag ser det väldigt viktigt för att tvinga sig själv till vidare utveckling. Det finns trots allt fortfarande pengar att tjäna på poker, men det kräver en kontinuerlig kritisk utvärdering av sitt spel för att inte hamna bakom. Det gör mig i alla fall väldigt glad att du hittar inspiration genom dagboken. Sedan uppmanar jag som skrivet till att finna andra föregångare när det gäller spelteori och överhuvudtaget en vinnande spelstil på högre nivåer. Mitt sätt att spela är egenhändigt uttänkt och min intelligens sträcker sig uppenbarligen inte tillräckligt långt för att ta de sista stegen. Mycket också beroende på att tiden jag har tillgänglig inte motsvarar ambitionsnivån.

 

En bra grej som jag rekommenderar alla är i alla fall att alltid tvinga sig själv till egna tankar. Lätt att bara acceptera mycket kring poker som ensidigt rätt, i synnerhet när det kommer från duktiga spelare. Det i sig är så klart inte fel, de spelare som är skickliga är ju liksom skickliga av en orsak. Vad jag däremot menar med egna tankar är att man bör motivera det teoretiskt riktiga utifrån olika situationer och sedan försöka applicera på sin egen spelstil och huruvida det passar in eller ej. Jag gör många saker som är teoretiskt felaktiga men därmed inte sagt att det automatiskt är ogenomtänkt.

 

Min winrate på 2/4 tillhör gissningsvis de allra högsta vid en jämförelse mot andra regs, men jag stöter bevisligen på patrull när motståndet blir bättre. Antingen beror det på för många avvikelser från min ordinarie spelidé, ett omedvetet hinder mtp de faktiska pengar som ryker vid misslyckade spel, varians eller mest troligt att jag inte riktigt räcker till. Självförtroende är som tidigare nämnts en viktig aspekt i min och många andra pokerentusiasters spel, men det bör inte blandas ihop med självinsikt. Så länge jag inser att jag faktiskt är sämre än åtminstone hälften av regsen på 5/10 behöver faktiskt denna 2/4-vistelse inte vara ett jättesteg bakåt, snarare en tillfällig dipp som blir startskottet på något bra eftersom jag ju tvingats till att omvärdera flera saker jag gör. Mycket tack vare alla som skriver i dagboken.

 

Som redan nämnts folda KK näven. Betta 104.

 

Nöt på nu så vi kan veva 5/10 mot varandra snart igen!

Hej igen tordi. Tack ännu en gång för att du skriver. Verkar som att du är en av de motspelare som kanske njutit av min tillfälliga vistelse på 5/10. Skulle vara roligt att veta vad ditt smeknamn är på svenska spel, men har så klart full förståelse om du inte vill berätta :)

 

Angående händerna så verkar det vara unisont fold m kk och bet med 10 4. Tack allihopa.

 

---

 

En väldigt givande men ganska kort arbetsdag är till ända. Nu njuter jag av livet med en sydsluttning och ska börja med lite mat. Det blir tämligen enkelt idag, helstekt oxfilé med ugnsbakad potatis och vitlökssmör. Räknar med en aktiv tillagningstid på under 10 minuter och mer tid för kontemplation i väntan på resultatet. Ikväll är målet 2000 händer på 2.5/5 som högst. Hoppas på ett jättebra resultat i strävan mot att åtminstone närma mig noll-resultat för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är äckligt med poker alltså. Fy vad tråkigt det kan vara.

 

Denna reggen spelar alltså 21/19

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($969)

BB ($1,085)

Hero ($990)

BTN ($2,749)

 

Dealt to Hero K:diamond: K:heart:

 

Hero raises to $17.50, fold, fold, BB raises to $70, Hero raises to $152, BB calls $82.50

 

FLOP ($307) 2:heart: 9:club: 4:heart:

 

BB checks, Hero bets $165, BB raises to $643, Hero raises to $837 (AI), BB calls $194

 

TURN ($1,982) 2:heart: 9:club: 4:heart: 3:spade:

 

RIVER ($1,982) 2:heart: 9:club: 4:heart: 3:spade: 9:heart:

 

Hero shows K:diamond: K:heart:

(Pre 78%, Flop 66.2%, Turn 81.8%)

 

BB shows 8:heart: 7:heart:

(Pre 22%, Flop 33.8%, Turn 18.2%)

 

BB wins $1,967

 

---

Är det standard på flopp eller ska jag köra mindre size?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

BB ($873)

($985)

Hero ($1,007)

 

BB posts (SB) $2.50

 

Dealt to Hero 7:diamond: 8:diamond:

 

Hero raises to $14.37, fold, calls $9.37

 

FLOP ($31.24) 7:heart: 3:spade: 4:spade:

 

checks, Hero bets $993 (AI), calls $970 (AI)

 

TURN ($1,972) 7:heart: 3:spade: 4:spade: 6:spade:

 

RIVER ($1,972) 7:heart: 3:spade: 4:spade: 6:spade: A:diamond:

 

shows A:spade: Q:spade:

(Pre 60%, Flop 53.8%, Turn 100.0%)

 

Hero shows 7:diamond: 8:diamond:

(Pre 40%, Flop 46.2%, Turn 0.0%)

 

wins $1,957

 

---

Vika pre?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($1,816)

($833)

UTG ($1,087)

UTG+1 ($312)

CO ($844)

 

Hero posts (SB) $2.50

 

Dealt to Hero J:diamond: A:diamond:

 

fold, fold, CO raises to $17.50, Hero raises to $65, fold, CO calls $47.50

 

FLOP ($135) J:heart: 2:club: T:heart:

 

Hero bets $101, CO raises to $230, Hero raises to $1,751 (AI), CO calls $549 (AI)

 

TURN ($1,694) J:heart: 2:club: T:heart: 6:spade:

 

RIVER ($1,694) J:heart: 2:club: T:heart: 6:spade: 8:club:

 

CO shows K:spade: K:diamond:

(Pre 68%, Flop 80.2%, Turn 88.6%)

 

Hero shows J:diamond: A:diamond:

(Pre 32%, Flop 19.8%, Turn 11.4%)

 

CO wins $1,679

 

---

 

:S

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($2,251)

BB ($989)

UTG ($1,537)

CO ($473)

BTN ($1,098)

 

Dealt to Hero 9:heart: 9:spade:

 

fold, fold, BTN raises to $14.37, Hero raises to $58.74, fold, BTN calls $44.37

 

FLOP ($122) 2:club: 4:spade: 3:spade:

 

Hero bets $91.86, BTN calls $91.86

 

TURN ($306) 2:club: 4:spade: 3:spade: 6:diamond:

 

Hero checks, BTN bets $306, Hero calls $306

 

RIVER ($918) 2:club: 4:spade: 3:spade: 6:diamond: 5:spade:

 

Hero bets $1,794 (AI), BTN calls $641 (AI)

 

BTN shows 7:diamond: A:spade:

(Pre 29%, Flop 30.9%, Turn 15.9%)

 

Hero shows 9:heart: 9:spade:

(Pre 71%, Flop 69.1%, Turn 84.1%)

 

BTN wins $2,186

 

---

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($546)

BB ($340)

UTG ($831)

CO ($1,117)

Hero ($1,969)

 

Dealt to Hero A:club: K:club:

 

fold, CO raises to $14, Hero raises to $39.50, fold, fold, CO raises to $84, Hero raises to $171, CO raises to $258, Hero raises to $345, CO raises to $432, Hero raises to $519, CO raises to $606, Hero raises to $693, CO raises to $780, Hero raises to $867, CO raises to $954, Hero raises to $1,041, CO raises to $1,117 (AI), Hero calls $76.94

 

FLOP ($2,241) 3:spade: 2:diamond: 9:diamond:

 

TURN ($2,241) 3:spade: 2:diamond: 9:diamond: J:heart:

 

RIVER ($2,241) 3:spade: 2:diamond: 9:diamond: J:heart: 8:heart:

 

CO shows Q:club: Q:heart:

(Pre 54%, Flop 74.4%, Turn 86.4%)

 

Hero shows A:club: K:club:

(Pre 46%, Flop 25.6%, Turn 13.6%)

 

CO wins $2,226

---

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($563)

BB ($936)

CO ($980)

Hero ($1,043)

 

Dealt to Hero J:heart: J:spade:

 

CO raises to $12, Hero raises to $44, SB calls $42, fold, fold

 

FLOP ($104) Q:heart: 5:heart: 9:heart:

 

SB bets $56, Hero calls $56

 

TURN ($216) Q:heart: 5:heart: 9:heart: T:club:

 

SB bets $112, Hero calls $112

 

RIVER ($440) Q:heart: 5:heart: 9:heart: T:club: 7:club:

 

SB bets $351 (AI), Hero calls $351

 

SB shows T:diamond: T:spade:

(Pre 17%, Flop 4.9%, Turn 63.6%)

 

Hero shows J:heart: J:spade:

(Pre 83%, Flop 95.1%, Turn 36.4%)

 

SB wins $1,128

----

 

Grande finale

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($2,751)

BB ($693)

UTG ($2,285)

CO ($1,288)

Hero ($1,868)

 

Dealt to Hero 8:spade: T:spade:

 

fold, fold, Hero raises to $14.37, SB calls $11.87, fold

 

FLOP ($33.74) J:club: Q:spade: 5:spade:

 

SB checks, Hero bets $25.30, SB raises to $70.60, Hero raises to $201, SB raises to $653, Hero raises to $1,104, SB raises to $2,737 (AI), Hero calls $749 (AI)

 

TURN ($3,741) J:club: Q:spade: 5:spade: 7:club:

 

RIVER ($3,741) J:club: Q:spade: 5:spade: 7:club: 6:heart:

 

Hero shows 8:spade: T:spade:

(Pre 37%, Flop 37.6%, Turn 25.0%)

 

SB shows J:spade: Q:club:

(Pre 63%, Flop 62.4%, Turn 75.0%)

 

SB wins $3,726

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tråkiga runouts, men nästan 400bb deep är hålpipa + fd inte direkt nöten? i bästa fall flippar du knappt sen kan han ha dig totalt dominerad.

 

Hej igen Hestarion. Tack för att du skriver. Jag inser att det är nog så tunt. Tror dock det är ganska sällan någon 2.5/5-spelare stackar av med ett drag här så uppfattade som en 40-procentare typ alltid.

 

h

Hej Robin90. Tack för att du skriver. Utveckla gärna dina tankegångar.

 

:D

 

Hej Earthnut2. Tack för att du skriver och för att du tyckte om mitt lilla skämt. :)

 

---

 

Fantastiskt rolig helg börjar lida mot sitt slut. Siktar nu på att göra lite nytta och få in några händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T8ss handen är rejält slaktad, att spela den handen i pos här är väl typ en av de mest profitabla situationerna vi kan hamna i :). syn syn syn fö helvede!

 

Hej freddyponken. Tack för att du skriver. Dörren var väl redan till viss del öppen, men du har naturligtvis helt rätt. Det var min smutstvätt som åkte fram igen :)

 

---

 

Blev så fantastiskt trött under eftermiddagssessionen så la ner trots ett bra spring. Annars brukar jag kunna köra på hur länge som helst när det känns som att träffprocenten och spelet är bättre än vanligt.

 

La mig i soffan och kollade någon X-men som gick på TV. Somnade nästan omedelbart och det var verkligen fantastiskt skönt. En riktigt bra tupplur ska inte underskattas. Det ska dock X-men göras. Herrejisses att det inte verkar vara min typ av film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underskattat att sova ett tag på dagen, sålänge man inte sover för länge och får återuppleva morgontröttheten på kvällen :) Sen tycker jag inte du skall dömma X-men när du redan halvsov när du börja kolla!

 

mvh X-men lover

 

Hej igen Hestarion. Tack för att du skriver. Möjligt att X-men förtjänar en ärligare chans av mig. Får se om det blir någon möjlighet till det. Jag kommer inte sjukanmäla mig från jobbet för det i alla fall ;)

 

---

 

Bränt in dryga 1000 händer idag, tyvärr med lite negativt resultat men med ganska ok spel ändå tyckte jag. Var på plussidan men bestämde mig då för att pompa in 200 bb med AQ bara för att jag kunde typ. Det fanns då ingen annan för mig logisk anledning så här i efterhand.

 

Den här snappade man ju av på river också. Ibland känner man sig så smutsig efter en pokerhand.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($831)

Hero ($823)

CO ($737)

BTN ($796)

 

Dealt to Hero 3:spade: A:heart:

 

fold, fold, SB calls $2, Hero raises to $12, SB calls $8

 

FLOP ($24) 2:heart: 9:diamond: 7:club:

 

SB checks, Hero bets $18, SB calls $18

 

TURN ($60) 2:heart: 9:diamond: 7:club: 4:club:

 

SB bets $60, Hero calls $60

 

RIVER ($180) 2:heart: 9:diamond: 7:club: 4:club: 9:spade:

 

SB bets $168, Hero calls $168

 

SB shows Q:heart: A:club:

(Pre 73%, Flop 84.9%, Turn 84.1%)

 

Hero shows 3:spade: A:heart:

(Pre 27%, Flop 15.1%, Turn 15.9%)

 

SB wins $503

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Hestarion. Tack för att du skriver. Möjligt att X-men förtjänar en ärligare chans av mig. Får se om det blir någon möjlighet till det. Jag kommer inte sjukanmäla mig från jobbet för det i alla fall ;)

 

---

 

Bränt in dryga 1000 händer idag, tyvärr med lite negativt resultat men med ganska ok spel ändå tyckte jag. Var på plussidan men bestämde mig då för att pompa in 200 bb med AQ bara för att jag kunde typ. Det fanns då ingen annan för mig logisk anledning så här i efterhand.

 

Den här snappade man ju av på river också. Ibland känner man sig så smutsig efter en pokerhand.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($831)

Hero ($823)

CO ($737)

BTN ($796)

 

Dealt to Hero 3:spade: A:heart:

 

fold, fold, SB calls $2, Hero raises to $12, SB calls $8

 

FLOP ($24) 2:heart: 9:diamond: 7:club:

 

SB checks, Hero bets $18, SB calls $18

 

TURN ($60) 2:heart: 9:diamond: 7:club: 4:club:

 

SB bets $60, Hero calls $60

 

RIVER ($180) 2:heart: 9:diamond: 7:club: 4:club: 9:spade:

 

SB bets $168, Hero calls $168

 

SB shows Q:heart: A:club:

(Pre 73%, Flop 84.9%, Turn 84.1%)

 

Hero shows 3:spade: A:heart:

(Pre 27%, Flop 15.1%, Turn 15.9%)

 

SB wins $503

 

Tunn värdebet av fi ;) Men dessa situationer uppstår ofta när man spelar att man sätter fi på bluff! Händer som nu att man synar ner en bluff fast med sämre hand. Frågan är om och när man ska höja ist för syna i dessa lägen!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tunn värdebet av fi ;) Men dessa situationer uppstår ofta när man spelar att man sätter fi på bluff! Händer som nu att man synar ner en bluff fast med sämre hand. Frågan är om och när man ska höja ist för syna i dessa lägen!?

 

Hej igen jimenez. Tack för att du skriver. Helt klart en väldigt tunn värdebet eller så mer troligt en bluff, vilket du också verkar mena med din blinkande smileygubbe. Rolig hand var det i alla fall. Jag ansåg uppenbarligen att det fanns en rimlig chans att min hand faktiskt var bäst eftersom det i min - enligt mig inte helt knivskarpa - motståndares range finns en helt del bra, halvbra och dåliga draghänder. Sedan kan man absolut bryta iväg en höjning i dessa lägen men väljer då hellre händer som typ alltid förlorar vid visning och då om jag läser min kombattant som äventyrlig och fantasifull med draghänder.

 

höj när du inte har showdown-värde såklart.

 

Hej igen thefman. Tack för att du skriver och hoppas råbiffen gick bra i fall du nu testat. Jag håller med dig. Min hand står nog rätt ok mot min motståndares range här.

 

---

 

Idag ska jag spela några pokerhänder och hoppas föga överraskande på ett bra resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...