Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Ser inte poängen med att slå om J9 handen river? Sen tycker jag du borde slå om 22 mindre så att du kan vika om han ställer, känns inte som han 3betsbluffar dig ofta river i det läget, om han inte är helt värdelös så vet han ju att du har en del sett i din range som du checkar turn när stegen lägger sig och tror därför han bara synar med stegar/bakdörrsfärgar, så när han ställer in så känns det som han alltid har bättre kåk, framförallt nu när han inte har någon fold equity, men som spelat så är du ju tvingen att syna med tanke på oddsen, men hade föredragit omslag till typ 700-800 och vika om han ställer.

 

mackie

Hej igen mackie. Tack för att du skriver i dagboken. Du har helt rätt. Nu är det ju förvisso lätt att påpeka med facit i hand men ligger väldigt mycket i vad du säger.

 

Skulle kolla över lite betsizes i en del situationer i ditt fall, känns som du kan få några riktiga "aha-upplevelser" då ;p

 

just sayin

 

Hej igen obvspeltorsk. Tack för att du skriver. Det är så klart roligt med tips, men känns mer hjälpsamt i fall du vill specificera vilket situation det gäller.

 

vill också lära mig backa mycket utan att de tär:(

btw mycket bra db hoppas du fortsätter uppdatera

Hej EXTRAslant. Tack för dina synpunkter och för att du tycker om dagboken. Det hade varit skönt att vara immun mot de faktiska summorna man backar när det går på tok, men så är då inte fallet för mig i alla fall.

hej markus, jag försöker gå från niiit till bra och du är min förebild, just saain..... gl!!!!!!!!!!!!!!

Hej igen poppen. Känns väl inte riktigt som att du genuint menar vad du skriver, men jag skulle rekommendera att du tittar på någon som behärskar spelet bättre än vad jag gör i fall du vill utveckla en mer kreativ spelstil. :)

 

---

 

Gick fortsatt åt skogen ikväll. Satt ett par timmar och spelade 2.5/5, vilket slutade på ett dåligt sätt, precis som ett senare snabbt återupptaget 5/10-test. Träffade topptvå i en hand där brädan sprang ut dålig för min hand, och träffade bottentvå mot topptvå i en 3betad pott, sen stängde jag ner eländet. Känns inte särskilt roligt att spela poker just nu, men det fina med nämnda selektiva pokerminne är att det roliga bara är ett par bra sessioner bort. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

diazo: Håller inte med dig där tbh, när han pottar så ser jag inte poängen med slå om? Känns inte som vi får syn av speciellt mycket vi slår, och känns inte som topp två är en hand jag vill göra om till bluff river för att försöka folda ut sets typ. Jag kanske har missat något och är tacksam för synpunkter på mitt tänk men personligen hade jag snapcallat utan en tanke på att slå om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

diazo: Har faktiskt inte ens tänkt på folda turn fören du sa det nu, tänkte bara på riverbeslutet som jag ogillade starkt. Men tror folda turn är fine, är trots allt 3vägs och vi har bara toppar med ok kicker. Så det bästa är nog att bara folda turn när vi blir c/raisade, för hur många bluffar har han här egentligen? Såvida han inte flattar flopp med 2 spader utan träff och c/raisar den turn. Känns som det är värde rakt igenom när jag tänker efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J9an är ju superfin, perfekt för en merge där, förstår inte hur man ska spela den annorlunda

 

Hej igen diazo. Tack för ditt inlägg. Nu verkar det som att du inte menade allvar, men det var så klart en inte helt lyckad hand det där. Motståndaren i handen verkade gilla pokersnickerier så antar att jag fick någon spontan och konstig tanke under handens gång. När jag tittar på den i efterhand känns det allra bästa att vika turn precis som du skriver nedan, även om jag ju som bekant kommer ha en massa lufthänder så att toppar med ok kicker ändå får anses ligga rätt nära i vilken range jag spelar vidare.

 

Förstår inte alls J9, både han och vi har galet mycket färg i rangen och han drar pott. Är väl inget man foldar, men raise tycker jag är väldigt onödigt.

Hej igen Trillske. Tack för att du skriver. Jag håller med dig. Till och med nära att man bör folda. Hade tyckt mer om spelet med säg A i spader och en nia, även om denna spelare senare visade sig hellre gett bort en närstående släkting än att vika en färg.

 

diazo: Håller inte med dig där tbh, när han pottar så ser jag inte poängen med slå om? Känns inte som vi får syn av speciellt mycket vi slår, och känns inte som topp två är en hand jag vill göra om till bluff river för att försöka folda ut sets typ. Jag kanske har missat något och är tacksam för synpunkter på mitt tänk men personligen hade jag snapcallat utan en tanke på att slå om.

Hej igen mackie. Tack för din text. Nu skojade ju diazo på ett mycket framgångsrikt sätt, men jag håller med dig. Tror dock fold turn är bästa spelet i detta fall.

 

svensk mästare i att vara sämst på att vara ironisk när jag är full :(

Tack för att du i alla fall förtydligande den ironiska touchen. Det är ofta roligt att vara full så hoppas att det var så även för dig.

Haha.. inte ens 10 smileys hade räddat dig.

Han hittade verkligen en lagom koncis tonalitet i inlägget. Snyggt av diazo återigen.

Vaknat till liv nu, bara jag som vill folda turn då?

Nej, det är en tanke jag haft efter att ha kollat på handen i efterhand. Jag kommer garanterat förlora minst pengar i längden på att vika turn. Även om jag som skrivet högre upp kommer ha en massa luft här så är en raise väldigt, väldigt ofta stål här.

diazo: Har faktiskt inte ens tänkt på folda turn fören du sa det nu, tänkte bara på riverbeslutet som jag ogillade starkt. Men tror folda turn är fine, är trots allt 3vägs och vi har bara toppar med ok kicker. Så det bästa är nog att bara folda turn när vi blir c/raisade, för hur många bluffar har han här egentligen? Såvida han inte flattar flopp med 2 spader utan träff och c/raisar den turn. Känns som det är värde rakt igenom när jag tänker efter.

 

Tror jag hade en tanke om att hans range innehåller extremt många tvåparhänder av någon anledning, men när han sizear river på det där viset borde jag ha anat oråd. Tack återigen mackie, och för all del alla andra som deltar i diskussionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte särskilt roligt att spela poker just nu, men det fina med nämnda selektiva pokerminne är att det roliga bara är ett par bra sessioner bort. :-)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($4,328)

Hero ($4,926)

CO ($1,783)

BTN ($1,955)

 

Dealt to Hero A:club: Q:club:

 

CO raises to $28.75, fold, SB calls $23.75, Hero raises to $115, fold, SB calls $86.25

 

FLOP ($258) 6:club: 3:club: 2:club:

 

SB checks, Hero bets $129, SB calls $129

 

TURN ($517) 6:club: 3:club: 2:club: Q:diamond:

 

SB checks, Hero bets $388, SB raises to $1,358, Hero raises to $4,681 (AI), SB calls $2,725 (AI)

 

RIVER ($8,685) 6:club: 3:club: 2:club: Q:diamond: 8:diamond:

 

Hero shows A:club: Q:club:

 

Hero wins $8,670

 

---

 

Tänkte köra SM ikväll om jag bara hinner hem i tid. Det hade varit väldigt roligt att vinna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var då gode chanslös i SM. QQ vs KK mot en spelare som i mina ögon gjort sig känd för att vara en shortstackare med mindre goda vanor. Förlorade och sedan gick resten av bara farten. Är ju precis som alltid annars lätt att vara efterklok men kändes som att de spelare jag ställdes mot inte motiverade att ta ett så pass ev-neutralt-nära beslut som att få in det pre från utg med QQ. Nåja, är ingen direkt gigant i turneringar, men 5-manna är det jag spelar till vardags och därför rimligtvis den enda chans jag kunde ha i SM. Får se hur det blir med main event. Hoppet är ju som bekant det sista som överger en. Precis som Ratko och Gurra tänker nere vid lokala pizzerian när jackvegasmaskinen ska läsas sönder och samman ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka till ruta 1 om man säger så. Är då tur man har ett jobb så att ens uppehälle inte är beroende på detta trams. Då hade man väl iofs fått se till att bli skickligare ;)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($2,412)

($2,308)

 

posts (SB) $5

 

Dealt to Hero 4:diamond: A:diamond:

 

raises to $30, Hero calls $20

 

FLOP ($60) 2:club: 5:spade: T:diamond:

 

Hero checks, bets $45, Hero calls $45

 

TURN ($150) 2:club: 5:spade: T:diamond: 8:diamond:

 

Hero checks, bets $112, Hero raises to $315, calls $202

 

RIVER ($780) 2:club: 5:spade: T:diamond: 8:diamond: 3:heart:

 

Hero bets $585, raises to $1,918 (AI), Hero calls $1,333

 

Hero shows 4:diamond: A:diamond:

(Pre 72%, Flop 71.8%, Turn 79.5%)

 

shows 4:heart: 6:diamond:

(Pre 28%, Flop 28.2%, Turn 20.5%)

 

wins $4,602

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($2,159)

Hero ($2,820)

UTG ($2,051)

CO ($508)

BTN ($1,942)

 

Dealt to Hero A:diamond: Q:heart:

 

fold, fold, BTN raises to $22.50, SB calls $17.50, Hero raises to $105, BTN calls $82.50, SB raises to $405, Hero raises to $862, fold, SB raises to $2,159 (AI), Hero calls $1,297

 

FLOP ($4,424) 3:club: 4:diamond: 6:diamond:

 

TURN ($4,424) 3:club: 4:diamond: 6:diamond: K:spade:

 

RIVER ($4,424) 3:club: 4:diamond: 6:diamond: K:spade: 3:diamond:

 

SB shows A:spade: A:heart:

(Pre 94%, Flop 93.6%, Turn 100.0%)

 

Hero shows A:diamond: Q:heart:

(Pre 6%, Flop 6.4%, Turn 0.0%)

 

SB wins $4,409

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($1,990)

BB ($2,100)

UTG ($1,955)

CO ($3,715)

BTN ($748)

 

Dealt to Hero A:heart: K:diamond:

 

fold, fold, BTN raises to $30, Hero raises to $120, BB raises to $440, fold, Hero raises to $1,990 (AI), BB calls $1,550

 

FLOP ($4,010) J:diamond: 2:spade: K:heart:

 

TURN ($4,010) J:diamond: 2:spade: K:heart: T:spade:

 

RIVER ($4,010) J:diamond: 2:spade: K:heart: T:spade: 5:spade:

 

Hero shows A:heart: K:diamond:

(Pre 7%, Flop 9.4%, Turn 9.1%)

 

BB shows A:diamond: A:spade:

(Pre 93%, Flop 90.6%, Turn 90.9%)

 

BB wins $3,995

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($5,913)

BB ($788)

CO ($1,325)

BTN ($1,975)

 

CO posts $5

CO posts $5

 

Dealt to Hero 9:club: T:club:

 

CO checks, BTN raises to $40, Hero raises to $130, fold, fold, BTN raises to $280, Hero calls $150

 

FLOP ($580) K:diamond: 8:club: T:diamond:

 

Hero checks, BTN bets $255, Hero calls $255

 

TURN ($1,090) K:diamond: 8:club: T:diamond: 9:spade:

 

Hero checks, BTN bets $425, Hero raises to $5,378 (AI), BTN calls $1,015 (AI)

 

RIVER ($3,970) K:diamond: 8:club: T:diamond: 9:spade: Q:spade:

 

Hero shows 9:club: T:club:

(Pre 47%, Flop 55.6%, Turn 68.2%)

 

BTN shows 4:diamond: J:diamond:

(Pre 53%, Flop 44.4%, Turn 31.8%)

 

BTN wins $3,960

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

($4,686)

Hero ($1,907)

 

Dealt to Hero J:spade: J:diamond:

 

Hero raises to $25, raises to $75, Hero calls $50

 

FLOP ($150) 7:club: 6:heart: 6:diamond:

 

bets $89, Hero raises to $253, raises to $657, Hero raises to $1,832 (AI), calls $1,175

 

TURN ($3,814) 7:club: 6:heart: 6:diamond: A:diamond:

 

RIVER ($3,814) 7:club: 6:heart: 6:diamond: A:diamond: A:heart:

 

Hero shows J:spade: J:diamond:

(Pre 79%, Flop 8.9%, Turn 4.5%)

 

shows 6:club: 8:club:

(Pre 21%, Flop 91.1%, Turn 95.5%)

 

wins $3,799

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($1,990)

Hero ($1,869)

CO ($2,499)

BTN ($2,464)

 

Dealt to Hero Q:diamond: Q:club:

 

fold, BTN raises to $22.50, fold, Hero raises to $95, BTN raises to $264, Hero raises to $483, BTN raises to $2,464 (AI), Hero calls $1,386 (AI)

 

FLOP ($3,743) 6:diamond: A:diamond: A:heart:

 

TURN ($3,743) 6:diamond: A:diamond: A:heart: K:club:

 

RIVER ($3,743) 6:diamond: A:diamond: A:heart: K:club: Q:spade:

 

Hero shows Q:diamond: Q:club:

(Pre 69%, Flop 0.1%, Turn 0.0%)

 

BTN shows A:club: 6:club:

(Pre 31%, Flop 99.9%, Turn 100.0%)

 

BTN wins $3,728

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($1,440)

BB ($4,220)

Hero ($1,805)

BTN ($3,633)

 

Dealt to Hero A:diamond: A:spade:

 

Hero raises to $28.75, fold, SB calls $23.75, fold

 

FLOP ($67.50) 6:heart: 6:club: Q:club:

 

SB checks, Hero bets $50.62, SB raises to $177, Hero calls $126

 

TURN ($421) 6:heart: 6:club: Q:club: 6:spade:

 

SB checks, Hero bets $290, SB raises to $660, Hero calls $370

 

RIVER ($1,741) 6:heart: 6:club: Q:club: 6:spade: T:spade:

 

SB bets $574 (AI), Hero calls $574

 

SB shows A:heart: 6:diamond:

(Pre 6%, Flop 95.4%, Turn 100.0%)

 

Hero shows A:diamond: A:spade:

(Pre 94%, Flop 4.6%, Turn 0.0%)

 

SB wins $2,876

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($1,395)

BB ($1,015)

UTG ($2,307)

CO ($2,993)

BTN ($955)

 

Dealt to Hero Q:diamond: K:spade:

 

fold, CO raises to $35, fold, Hero raises to $120, fold, CO calls $85

 

FLOP ($250) 6:club: 6:heart: 6:diamond:

 

Hero bets $130, CO calls $130

 

TURN ($510) 6:club: 6:heart: 6:diamond: 7:heart:

 

Hero bets $310, CO calls $310

 

RIVER ($1,130) 6:club: 6:heart: 6:diamond: 7:heart: 3:spade:

 

Hero bets $835 (AI), CO calls $835

 

Hero shows Q:diamond: K:spade:

(Pre 45%, Flop 28.3%, Turn 15.9%)

 

CO shows 9:heart: 9:spade:

(Pre 55%, Flop 71.7%, Turn 84.1%)

 

CO wins $2,785

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($1,488)

Hero ($3,231)

CO ($398)

BTN ($1,194)

 

Dealt to Hero J:heart: J:club:

 

fold, BTN calls $10, fold, Hero raises to $35, BTN calls $25

 

FLOP ($75) 8:club: 2:diamond: T:heart:

 

Hero bets $56.25, BTN calls $56.25

 

TURN ($187) 8:club: 2:diamond: T:heart: 2:club:

 

Hero bets $140, BTN calls $140

 

RIVER ($468) 8:club: 2:diamond: T:heart: 2:club: 4:club:

 

Hero bets $351, BTN raises to $703, Hero calls $351

 

BTN shows 4:diamond: 4:spade:

(Pre 20%, Flop 8.4%, Turn 4.5%)

 

Hero shows J:heart: J:club:

(Pre 80%, Flop 91.6%, Turn 95.5%)

 

BTN wins $1,859

 

---

 

Sen mitt i allt elände när man spelar som allra sämst smeker man in denna, vilket naturligtvis undermedvetet kommer få mig att tro det är en kanonidé att spela 98s mot 4bet från utg även i fortsättningen. Viker turn nästa gång ;)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($2,078)

BB ($5,017)

UTG ($2,000)

CO ($271)

BTN ($1,283)

 

Dealt to Hero 8:club: 9:club:

 

UTG raises to $30, fold, fold, Hero raises to $120, fold, UTG raises to $360, Hero calls $240

 

FLOP ($730) 3:diamond: 2:club: J:club:

 

Hero checks, UTG bets $500, Hero raises to $1,000, UTG raises to $1,500, Hero calls $500

 

TURN ($3,730) 3:diamond: 2:club: J:club: A:heart:

 

Hero checks, UTG bets $140 (AI), Hero calls $140

 

RIVER ($4,010) 3:diamond: 2:club: J:club: A:heart: Q:club:

 

Hero shows 8:club: 9:club:

(Pre 38%, Flop 54.5%, Turn 20.5%)

 

UTG shows K:spade: A:spade:

(Pre 62%, Flop 45.5%, Turn 79.5%)

 

Hero wins $3,995

 

---

 

Är ju uppenbarligen en hel del händer som vid första anblicken är extremt hemska. Känns dock som att jag måste fortsätta stacka hyfsat tunt pre eftersom jag är ute på äventyr med så himla många andra händer som jag tvingas folda. Måste samtidigt försöka identifiera spelare som bara sitter och väntar mot mig och spelar toppen av deras range vidare, medan de foldar väldigt mycket redan på flopp. Det är en hel del av dem märker jag, vilket så klart är förståeligt när de börjar ha fler händer mot mig och därmed märker hur jag spelar. :)

 

Tycker överhuvudtaget jag haft ett mycket sämre tålamod de senaste veckorna så om jag inte vänder på trenden tömmer jag kontot INNAN jag väljer att gå bananas hu på 100/200 och tar en paus i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delar med mig av mina synpunkter på HU-händerna.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($2,412)

($2,308)

 

posts (SB) $5

 

Dealt to Hero 4:diamond: A:diamond:

 

raises to $30, Hero calls $20

 

FLOP ($60) 2:club: 5:spade: T:diamond:

 

Hero checks, bets $45, Hero calls $45

 

TURN ($150) 2:club: 5:spade: T:diamond: 8:diamond:

 

Hero checks, bets $112, Hero raises to $315, calls $202

 

RIVER ($780) 2:club: 5:spade: T:diamond: 8:diamond: 3:heart:

 

Hero bets $585, raises to $1,918 (AI), Hero calls $1,333

 

Hero shows 4:diamond: A:diamond:

(Pre 72%, Flop 71.8%, Turn 79.5%)

 

shows 4:heart: 6:diamond:

(Pre 28%, Flop 28.2%, Turn 20.5%)

 

wins $4,602

 

Jag tycker turn är en syn här, A hög är ofta bäst hand och du reppar en extremt konstig hand som c/car flop och c/rar turn. Du reppar mycket finare genom att checkraisa bra rivers, väldigt många kommer att completa stegar och andra mysiga händer!

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

($4,686)

Hero ($1,907)

 

Dealt to Hero J:spade: J:diamond:

 

Hero raises to $25, raises to $75, Hero calls $50

 

FLOP ($150) 7:club: 6:heart: 6:diamond:

 

bets $89, Hero raises to $253, raises to $657, Hero raises to $1,832 (AI), calls $1,175

 

TURN ($3,814) 7:club: 6:heart: 6:diamond: A:diamond:

 

RIVER ($3,814) 7:club: 6:heart: 6:diamond: A:diamond: A:heart:

 

Hero shows J:spade: J:diamond:

(Pre 79%, Flop 8.9%, Turn 4.5%)

 

shows 6:club: 8:club:

(Pre 21%, Flop 91.1%, Turn 95.5%)

 

wins $3,799

 

Mtp. din spelstil så är jag riktigt förvånad att du inte 4betar pre, men han kanske 3betar 2% och viker till 110% av 4bets, vad vet jag. :) Postflop ser inte särskilt vackert ut, beroende på dynamik osv så synar jag flop ibland men det är långt ifrån ett standard/måste. Att 4betställa en så pass låst bräda är dock avdelning abomination och åstadkommer inget positivt alls, men det tippar jag på att du redan vet. ;)

 

 

Gillar att du "airar" din dirty laundry som engelsmännen säger, de händerna brukar både vara mest intressanta samt skapa bäst diskussioner. Fortsatt kul att läsa din dagbok, keep it up och jobba hårt så kan jag garantera att du når dina mål! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna pre med 89s sista handen hade nog jag föredragit!?

 

Hej igen jimenez. Tack för din synpunkt. Jag håller med dig. Det är en fin hand att bara syna med i detta läge. Vi är nog gissningsvis också överens med en väldigt stor del av pokervärlden kring att det är en dålig idé att syna 4bet vs utg. Att man skäms över att visa sin hand är väl ett ypperligt tecken på att man nog tagit sig vatten över huvudet. :)

 

Nu kom jag också på att jag ska lyssna på några Bob Dylan-låtar. Ska bli spännande att se hur det fungerar till grinden.

 

Helt seriöst vad fan håller ni på med i den 89s vs AK handen?

 

Hej dallzz;1720753. Tack för din fråga. Du ställer mig lite mot väggen här. Jag har nämligen svårt att svara på vad som egentligen hände och därmed även att motivera mitt spel med något godtagbart argument. Fungerar det att säga att jag bara körde?

 

Delar med mig av mina synpunkter på HU-händerna.

 

 

 

Jag tycker turn är en syn här, A hög är ofta bäst hand och du reppar en extremt konstig hand som c/car flop och c/rar turn. Du reppar mycket finare genom att checkraisa bra rivers, väldigt många kommer att completa stegar och andra mysiga händer!

 

Hej igen JackVegas. Tack för väldigt ingående och bra synpunkter. Nu blir det ganska svårt för mig att ge några djupare tankegångar kring mitt spel HU eftersom mina ranger ju där är betydligt mindre planerade jämfört med spel mot flera motståndare. Just syn/syn/checkraise gillar jag väldigt mycket att köra i vissa hu-situationer 5-max så jag tar tacksamt emot förslaget. Det ska dock sägas att jag absolut hade det faktum i bakhuvudet att min hand var bäst, varför det fanns checksynplaner på vissa riverkort. Tycker att min tagna linje fungerar givet den omständigheten, även om jag håller med dig om att turnspelet som sådant blir lite konstigt.

 

 

Mtp. din spelstil så är jag riktigt förvånad att du inte 4betar pre, men han kanske 3betar 2% och viker till 110% av 4bets, vad vet jag. :) Postflop ser inte särskilt vackert ut, beroende på dynamik osv så synar jag flop ibland men det är långt ifrån ett standard/måste. Att 4betställa en så pass låst bräda är dock avdelning abomination och åstadkommer inget positivt alls, men det tippar jag på att du redan vet. ;)

Ja, av alla slaktade händer vet det då tusan om inte denna är allra värst. Fick någon idé om att min höjning då definitivt inte var för att bluffa och att jag därför fick lov att stacka av. Så himla hemsk känns den. I synnerhet när jag ju som du påpekar härjar så mycket i dessa lägen preflop att JJ definitivt är tillräckligt stark för att baka in i värderangen. Det har jag också normalt sett i ringspel, men hu bestämde jag mig tydligen för att det optimala var att försöka vilseleda min motståndare och sedan bränna iväg 200 bb med näranoll i equity. Jag var tvungen att slå upp abomination och det var verkligen ett passande ord för mitt spel även om jag hoppas att en eventuell gud inte ser mina tagna pokerlinjer som ett direkt angrepp.

 

Gillar att du "airar" din dirty laundry som engelsmännen säger, de händerna brukar både vara mest intressanta samt skapa bäst diskussioner. Fortsatt kul att läsa din dagbok, keep it up och jobba hårt så kan jag garantera att du når dina mål! :)

 

Är ingen världsmästare på att tyda engelska uttryck men om jag förstår dig rätt menar du att smutstvätten är de dåligt spelade händerna och det stämmer väldigt väl överens med vad jag vill åstadkomma. Även de händer som jag egentligen skäms över bör läggas upp i dagboken. Nog finns det tillfällen där jag hånglat med en tjej som egentligen inte passar mig i smaken, men som någon av mina kompisar ändå tycker är rätt ok. Det gör dom inte snyggare i mina ögon, men det kan alltid sammanfattas med att smaken är olika. :)

 

---

 

Det är väldigt mycket värt att någon skriver i dagboken när min spelglädje sviktat lite mot slutet. Tack återigen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag spelat min bästa poker. Ett tag. Sen gick jag berserk i några händer samtidigt som jag blev utsatt för några märkliga spel också. Resultatmässigt en fortsatt torka men jag försöker fokusera på det som gick fint.

 

Några händer:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($392)

BB ($2,330)

UTG ($995)

CO ($2,096)

Hero ($3,162)

 

Dealt to Hero 8:diamond: A:diamond:

 

UTG raises to $35, fold, Hero calls $35, fold, fold

 

FLOP ($85) 9:heart: J:club: Q:diamond:

 

UTG bets $42.50, Hero raises to $125, UTG calls $82.50

 

TURN ($335) 9:heart: J:club: Q:diamond: 3:diamond:

 

UTG checks, Hero checks

 

RIVER ($335) 9:heart: J:club: Q:diamond: 3:diamond: 9:diamond:

 

UTG bets $167, Hero raises to $505, UTG raises to $835 (AI), Hero calls $330

 

UTG shows Q:heart: Q:spade:

(Pre 68%, Flop 84.7%, Turn 77.3%)

 

Hero shows 8:diamond: A:diamond:

(Pre 32%, Flop 15.3%, Turn 22.7%)

 

UTG wins $1,990

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($2,093)

BB ($866)

UTG ($2,012)

CO ($2,946)

BTN ($400)

 

Dealt to Hero A:heart: 5:heart:

 

UTG raises to $35, fold, BTN calls $35, Hero calls $30, BB calls $25

 

FLOP ($140) 9:heart: 8:heart: 5:club:

 

Hero checks, BB bets $105, UTG folds, BTN folds, Hero raises to $260, BB raises to $831 (AI), Hero calls $571

 

TURN ($1,802) 9:heart: 8:heart: 5:club: 3:club:

 

RIVER ($1,802) 9:heart: 8:heart: 5:club: 3:club: 4:spade:

 

Hero shows A:heart: 5:heart:

(Pre 58%, Flop 49.1%, Turn 29.5%)

 

BB shows J:heart: 9:club:

(Pre 42%, Flop 50.9%, Turn 70.5%)

 

BB wins $1,787

 

---

Mot reg som normalt spelar väldigt rättfram och som är tight preflop. Tror inte alls han slowspelar någon triss eller har särskilt många tvåpar med tvåor på floppen här.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($2,145)

BB ($2,939)

UTG ($1,357)

CO ($2,072)

Hero ($2,055)

 

Dealt to Hero 6:spade: 4:club:

 

fold, fold, Hero raises to $22.50, fold, BB calls $12.50

 

FLOP ($50) 5:diamond: 4:spade: 2:heart:

 

BB checks, Hero bets $37.50, BB calls $37.50

 

TURN ($125) 5:diamond: 4:spade: 2:heart: 3:diamond:

 

BB checks, Hero bets $93.75, BB calls $93.75

 

RIVER ($312) 5:diamond: 4:spade: 2:heart: 3:diamond: 2:club:

 

BB checks, Hero bets $156, BB raises to $942, Hero calls $786

 

Hero shows 6:spade: 4:club:

(Pre 37%, Flop 35.5%, Turn 96.6%)

 

BB shows 5:club: A:club:

(Pre 63%, Flop 64.5%, Turn 3.4%)

 

Hero wins $2,182

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($1,997)

($2,558)

 

Dealt to Hero T:club: A:club:

 

raises to $30, Hero raises to $110, calls $80

 

FLOP ($220) J:club: 6:club: 3:diamond:

 

Hero bets $140, raises to $410, Hero raises to $1,887 (AI), folds

 

Hero shows T:club: A:club:

 

Hero wins $1,025

 

---

En ny låt jag tycker mycket om:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en mycket trevlig gårdagskväll med middag och roligt sällskap. Vi kör en slags rotationsordning i det gänget och igår föll turen på mig. Har pratat gott om mina raggmunkar länge så det var självklara valet tillsammans med rimmat sidfläsk, rårörda lingon och veteöl. Inga konstigheter. Börjar bli något av min paradrätt och det kändes lite ospännande så bröt av lunkkänslan med att köra en råbiff till förrätt. Den gjorde jag av oxfilé och serverade tillsammans med vad jag förstått är standardtillbehör med skillnaden att rödbetor ersatte capris. Resultatet visas nedan om jag nu lyckas få in bilden.

 

916i.jpg[/url]

 

---

 

Idag är planen att dra in några händer även om det faktiskt känns lite motigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugna med semi-tilten Markus, pengarna och spelet finns kvar imorgon också. Undviker man den typen av sessioner är det i längden enorm skillnad i rikedom.

 

Hej igen Trillske. Som skrivet, tack för visad omtanke. Är dock inte på direkt dåligt humör över mitt dåliga flow. Spelar bara så här dåligt ibland :)

 

Har då fasen inget flyt heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har precis upptäckt denna db och undrar bara hur du gick tillväga med råbiffen? köttkvarn som gäller kanske?

 

pokern orkar jag inte kommentera annat än att det är spya och slask ;)

 

gl

 

Hej thefman. Roligt att du hittat in, tack för att du skriver. Köttkvarn är naturligtvis ett alternativ, att skrapa köttet är ett annat. Det senare alternativet förespråkas av Mannerström medan många andra kockar tycker att smaker försvinner med det tillvägagångssättet. Jag har ingen köttkvarn så det blev till att skära väldigt små kuber nästan direkt efter att ha tagit fram köttet ur frysen. Storleksmässigt ungefär som lökbitarna på bilden. Därefter lät jag köttet tina upp.

 

---

 

Nu kör jag en ny session och håller tummarna för ett bra resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misären fortsatte igår. Blev så less på mig själv och poker så tömde kontot. Ska pausa ett tag och sen är planen att återuppta spelandet när det känns roligt igen. Då lär det bli på lägre nivåer än 5/10 eftersom jag som skrivet ännu inte är bekväm med att förlora de summor jag gjort nu på slutet. Ikväll är planen att glömma sånt tråkigt, besöka stans krogar och gå på vildsvinsjakt.8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...