Gå till innehåll

Fantasy NFL League


Recommended Posts

Vi har aldrig haft 48 timmar, vi har haft asap senaste 2 åren, har diskuterats 2 år på raken, och alla som var med i diskussionen kom överens om att alla trycks fram som inte är helt sinnesjuka.

 

Jag processar inte mina egna för att det inte ska bli fusk, Schoolmaster processar inte sina egna. Resten går direkt, jag är vid datorn 24/7 mer eller mindre :P

 

Edit; kan varit 3 år på raken, man tappar koll (= (Den stora anledningen till detta var torsdagsmatcherna, var massa trades som låstes då och man gjorde en trade som man inte fick en vecka senare osv... 2015 yao, trades ska gå insta, 48h är en livstid)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så jag ska tolka det här som att jag måste scrolla igenom 100+ sidor i den här tråden för att veta vilka regler som faktiskt gäller av de som tydligt är definierade för ligan i inställningarna?

 

Och när man tidigare har tänkt: "den traden är ingen idé, jag får ju ändå inte spela de nya spelarna den här veckan" så skulle man förstått att den regeln självklart inte egentligen gällde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill göra en höna av en fjäder så ja, då behöver du gå igenom 100+ sidor för att veta exakt vad som gäller för reglerna som är tydligt definierade för ligan i inställningarna gäller inte.

 

Annars så räcker det nog att logga in en gång per månad o gå igenom dom 3-4 sidorna som skrivs och ha någorlunda koll på vad som har gjorts i över 2 år på varje trade. Det finns ingen inställning som passar det vi söker, jag har spelat oändligt med ligor på 2+2 och andra ställen som har exakt dessa inställningar. Man vill inte låta folk vänta 48 timmar, men samtidigt vill man inte låta någon trejda bort hela sitt lag för ingenting när dom är ute från toppstriden, så då låter man den accepteras manuellt. Nu kanske vi har mer koll på alla som spelar, men just då hade vi inte det och det kändes som bästa lösningen.

 

Hur tycker du att jag ska skriva in denna inställning i ESPN för att göra det tydligare? Jag har inte så mycket alternativ, men är givetvis öppen för en förbättring om jag har missat något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill verkligen inte göra en höna av en fjäder. 1k är inte tillräckligt med pengar för att göra det här på annat än skoj.

 

Tycker bara att det är konstigt att det är valt 48h istället för 24h och league vote istället för commish vote när vi inte vill ha det.

 

Mitt förslag skulle vara att helt enkelt inte tillåta trades inom 24 timmar före match. Det är så vi har det i andra ligor jag spelar och det gör att man inte hamnar i ett läge där en sista-minuten-trade, som är ok i sig över tid, gör en stor skillnad just den veckan när någon har ett behov på kort sikt pga skada eller annat

 

Min uppfattning var att det var det vi hade, det är därför jag reagerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men man (eller jag) vill ju uppmuntra fler trades. Att det blir trades pga kortsiktiga behov är ju inget som är negativt? Påverkar ingen mer än någon annan heller.

 

Ditt förslag med att vi ska ha 24h på inställningarna hade ju inte påverkat något heller eftersom du har en lika stor poäng i just detta fall oavsett om det hade stått 24h eller 48h review process.

 

Att inte tillåta trades 24h innan match har jag verkligen inget emot, men jag tror inte majoriteten vill ha detta om jag minns rätt av våra tidigare diskussioner. För mig spelar det verkligen ingen roll, även om jag tycker det är roligare ju fler trades som görs.

 

Om detta varit oklart för resten och en majoritet vill ha dessa regler du förelår så är det ju bara att ändra. Hur ser resten på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att klargöra innan vi kommer dit (eller de lyckliga som tar sig dit), hur är det med trades lagom till playoff?

 

Nu hoppas man givetvis att alla spelar bästa lag från start till mål, även då man är utan chans att nå slutspel de sista veckorna, men tänkte mest på vad som gäller så folk inte tradar bort spelare till nån som tar sig till slutspel.

 

Tänkte det kunde vara bra att klargöra det.

 

Oh, by the way. GRAHAM IS BACK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att klargöra innan vi kommer dit (eller de lyckliga som tar sig dit), hur är det med trades lagom till playoff?

 

Nu hoppas man givetvis att alla spelar bästa lag från start till mål, även då man är utan chans att nå slutspel de sista veckorna, men tänkte mest på vad som gäller så folk inte tradar bort spelare till nån som tar sig till slutspel.

 

Tänkte det kunde vara bra att klargöra det.

 

Oh, by the way. GRAHAM IS BACK!

 

Hejsan hoppsan.... Finns ju ett standard-datum ESPN har som trade deadline. Det kommer vi att använda, fattar inte varför det står no trade deadline just nu, inget som jag har valt. Bra hittat.

 

Edit; TRADE DEADLINE

All standard leagues use the following trade deadline:

 

ALL trades must be accepted before Wednesday, November 25th, at 12pm ET.

 

Nu fanns det bara 19 och 26e som alternativ så jag valde 26e.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att ge upp säsongen.

Trist om du gör det. :cry:

 

Vad har vi annars för policy angående trades som ligger ute under pågående matcher eller att när något annat viktigt händer?

 

Alltså om man skickar iväg en trade om att få byta Adrian Peterson mot Jamaal Charles. Under tiden ens trade ligger ute så skadar sig Charles under träningen och Charles ägare snapacceptar traden så fort han får reda på detta innan APs ägare hinner ångra traden. Då går den inte igenom antar jag.

 

Men hur funkar det i lite mer tveksamma lägen som t.ex. om man skickar tradeförslaget nu och den alltså sträcker sig över söndagsmatcherna. Charles har en dålig dag och får typ 10 yards på 11 carries och ser helt borta ut medan AP får 35 carries 295 yards och 4 TDs. Har APs ägare då någon chans att ångra sin offer även fast Jamaals ägare accepterar traden under pågående matcher?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist om du gör det. :cry:

 

Vad har vi annars för policy angående trades som ligger ute under pågående matcher eller att när något annat viktigt händer?

 

Alltså om man skickar iväg en trade om att få byta Adrian Peterson mot Jamaal Charles. Under tiden ens trade ligger ute så skadar sig Charles under träningen och Charles ägare snapacceptar traden så fort han får reda på detta innan APs ägare hinner ångra traden. Då går den inte igenom antar jag.

 

Men hur funkar det i lite mer tveksamma lägen som t.ex. om man skickar tradeförslaget nu och den alltså sträcker sig över söndagsmatcherna. Charles har en dålig dag och får typ 10 yards på 11 carries och ser helt borta ut medan AP får 35 carries 295 yards och 4 TDs. Har APs ägare då någon chans att ångra sin offer även fast Jamaals ägare accepterar traden under pågående matcher?

 

Bra fråga, har faktiskt ingen aning. Enligt vår princip om att godkänna alla inte uppenbarligen felaktiga trader har jag inte kollat skadenyheter innan jag bekräftat trades, kanske ska göra det? När det gäller sena trader är det ju en problematik som togs upp tidigare om när de godkänns. Själv kan jag inte garantera att jag går in mer än en gång per dygn och kollar men Shahin är mer alert enligt egen utsago. Om traden går igenom före matchen uppstår inte problemet, vet inte vad man ska göra i situationen ovan? Åsikter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur funkar det i lite mer tveksamma lägen som t.ex. om man skickar tradeförslaget nu och den alltså sträcker sig över söndagsmatcherna. Charles har en dålig dag och får typ 10 yards på 11 carries och ser helt borta ut medan AP får 35 carries 295 yards och 4 TDs. Har APs ägare då någon chans att ångra sin offer även fast Jamaals ägare accepterar traden under pågående matcher?

 

Det är väl sånt man få ha i åtanke helt enkelt. Det låter lite som att "du" vill äta kaka och samtidigt ha den kvar, funkar inte riktigt i det här sammanhanget, IMO.

 

Kör på som det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist om du gör det. :cry:

 

Vad har vi annars för policy angående trades som ligger ute under pågående matcher eller att när något annat viktigt händer?

 

Alltså om man skickar iväg en trade om att få byta Adrian Peterson mot Jamaal Charles. Under tiden ens trade ligger ute så skadar sig Charles under träningen och Charles ägare snapacceptar traden så fort han får reda på detta innan APs ägare hinner ångra traden. Då går den inte igenom antar jag.

 

Men hur funkar det i lite mer tveksamma lägen som t.ex. om man skickar tradeförslaget nu och den alltså sträcker sig över söndagsmatcherna. Charles har en dålig dag och får typ 10 yards på 11 carries och ser helt borta ut medan AP får 35 carries 295 yards och 4 TDs. Har APs ägare då någon chans att ångra sin offer även fast Jamaals ägare accepterar traden under pågående matcher?

 

Nej man har ingen chans att ångra sin trade. Det enkla motdraget till detta är att inte ha trades ute under matchdagen. Med tanke på hur många som skadas så känns det väldigt riskabelt att ha trades ute under söndagen.

 

Trades går igenom även vid skador. Det är inget jag kan bestämma över... Däremot kan man väl säga att personen som gör detta får ganska tveksam karma. Med tanke på att vi är samma 14 personer som verkar spela varje år så kanske man inte vill få det ryktet (hoppas jag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl sånt man få ha i åtanke helt enkelt. Det låter lite som att "du" vill äta kaka och samtidigt ha den kvar, funkar inte riktigt i det här sammanhanget, IMO.

 

Kör på som det är.

Jag ville inget annat än att veta hur policyn för ligan är. Men nu vet jag och ska försöka undvika att ha trades ute under match. :)

 

Men hoppas ingen accepterar att byta bort folk som skulle IR-skada sig under träning eller så. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag till nästa år, om vi är 14, och än mer om vi utökar med fler lag så skulle det vara intressant att kanske ta bort en WR plats och kör 2RB 2WR 1Flex för att har fler alternativ på waivern.

 

Vi tog bort en bänkplats till i år om jag minns rätt, men inte direkt så det kryllar av bra waivers då skadorna rullar in.

 

Bara något att ha i åtanke för kommande år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag till nästa år, om vi är 14, och än mer om vi utökar med fler lag så skulle det vara intressant att kanske ta bort en WR plats och kör 2RB 2WR 1Flex för att har fler alternativ på waivern.

 

Vi tog bort en bänkplats till i år om jag minns rätt, men inte direkt så det kryllar av bra waivers då skadorna rullar in.

 

Bara något att ha i åtanke för kommande år.

Det är ju en smaksak, men jag tycker inte det ska vara för mycket folk på waivern, roligt när man måste chansa lite på vissa spelare innan de har slagit igenom.

 

Mindre roligt att förlora sin match med under 1 poäng. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...