Gå till innehåll

Fantasy NFL League


Recommended Posts

Nej, det är vecka 11 som gäller. Alltså den veckan som TGrinder och jag möts. Den som vinner matchupen vinner också sidobettet. Eller hur var det så vi kom överens TGrinder?

 

Jag har swishat in mina 5k till Shahin nu.

 

Stämmer bra! Det är alltså Week 11 som gäller. Vinnaren i matchen Team Lynch vs Bad Luck in Fantasyland tar hem 5K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant helt klart.

 

Bettet gäller även vid potentiella trades fram till dess? Bör väl göra det då båda parter är i sits att neka potentiella trades som slängs upp gissar jag.

 

Tänkte det vore bra för bettet att bara klargöra det också.

 

Det blir hur som helst en intressant vecka 11 att följa. GL GL båda två, jag hoppas på push :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bettet gäller även vid potentiella trades fram till dess? Bör väl göra det då båda parter är i sits att neka potentiella trades som slängs upp gissar jag.
Ja, man får ju sköta sitt lag som man vill tills dess. Plocka upp spelare från FA och göra trades, vore fördel för er andra om vi låste våra trupper i 2+ veckor. Speciellt när vi är de två lagen med mest FA pengar. 8-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte är lika intressant som vårat side-bet men Giants DE, Jason Pierre-Paul är tillbaka den här helgen mot Buccaneers. Men personligen tycker jag det ska bli väldigt intressant och se vad han kan åstadkomma efter att ha sprängt bort halva handen under Fourth of July firandet.

 

 

kFgH6BU.png

 

Redigerad av TGrinder
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte är lika intressant som vårat side-bet men Giants DE, Jason Pierre-Paul är tillbaka den här helgen mot Buccaneers. Men personligen tycker jag det ska bli väldigt intressant och se vad han kan åstadkomma efter att ha sprängt bort halva handen under Fourth of July firandet.

 

 

kFgH6BU.png

Ja lite intressant e det. Borde väl inte påverka så jättemycket tror jag. Lite lättare för QBn att slita sig loss kanske när han väl kommit så långt, om han bara får tag i tröjan med ena handen eller så. Men för att ta sig förbi O-line och fram till QBn lär han inte behöva nån greppstyrka, och en defensive end e ju sällan i position att göra en interception.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu sitter man i skiten med den regel vi har att vi ej kan ta någon free agent utan måste vänta in fönster för waiver.

 

Har 2 TE som båda nu blitt skadade och blev utbudad på waiverförsöket att få in en ny, och då man endast hade den chansen så är kvarvarande valet nu att hoppas någon skadad spelar, eller ta en en 8e TE i SD eller Chicago som lirar Måndag natt... lite såna situationer som suger rejält och anledning jag tog upp det tidigare och hoppas vi kan rösta angående inför nästa år, känns kallt att lira med 1 man kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu sitter man i skiten med den regel vi har att vi ej kan ta någon free agent utan måste vänta in fönster för waiver.

 

Har 2 TE som båda nu blitt skadade och blev utbudad på waiverförsöket att få in en ny, och då man endast hade den chansen så är kvarvarande valet nu att hoppas någon skadad spelar, eller ta en en 8e TE i SD eller Chicago som lirar Måndag natt... lite såna situationer som suger rejält och anledning jag tog upp det tidigare och hoppas vi kan rösta angående inför nästa år, känns kallt att lira med 1 man kort.

Mm det är faktiskt lite kallt när man har spelare som är Q eller så och inte kan ändra dom i sista stund. Det optimala hade varit att ha FA "auktion" eller vad man kallar det varje dag förutom på söndagar då det borde vara free agents som man kan plocka närsomhelst. Men ESPN har ingen sån inställning.

 

I just det här fallet så hade du ju dock faktiskt kunna budat på fler än bara 1 TE för att vara säker på att du skulle få någon.

 

Jag som har 2 TEs försökte hitta ett passligt tradeförslag faktiskt. Och Vereen mot Vernon Davis hade jag skickat om inte Vereen hade bye just vecka 11.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo förstår va du menar, men lite segt att ha 2 TE's och buda på säg 2-3 st till också för att antingen då släppa de man har (och då ej få tillbaka dom då man har noll budget) eller att ha 4 tight ends om det går genom.

 

En kombination av systemen borde funka, där spelare som ej droppats är Free agents och kan plockas upp direkt under viss tidsperiod. Men finns det inget sånt system så är det såklart inte mycket att göra. Nu får jag hoppas att Green dopar sig till Måndag natt. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo förstår va du menar, men lite segt att ha 2 TE's och buda på säg 2-3 st till också för att antingen då släppa de man har (och då ej få tillbaka dom då man har noll budget) eller att ha 4 tight ends om det går genom.

Jag vet inte vilken spelare du planerade att droppa till förmån för en TE ikväll, men säg att du tänkte droppa Green för att plocka upp Clay. Då hade du ju även kunnat lagt en order om att droppa Green för att plocka upp Jared Cook osv.

 

Cook ordern ignoreras ju om Clay ordern går igenom så du hamnar aldrig i ett läge där du har 4 TEs eller riskerar att behöva släppa 2 olika spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Week 11 är här och match mellan Team Lynch och Bad Luck in Fantasyland.

 

Inget av lagen har imponerat, så här långt och båda lagen är pressade att vinna för att hålla slutspelshoppet vid liv. Deras profil värvningar i draften Geno (skadad, bänkad, en lyckad match, bänkad) och CMike (Fjärde string, tredje string, andra string, snack om första string, cuttad) har inte levererat och inget talar väl direkt för att någon av dem skall göra något avtryck denna säsong.

 

Men viktigast är ändå 5000kr-bettet som står på spel i denna match. Lagens form är toppade vilket man kan se genom att ESPN just nu projicerar dessa två lag att få mest och näst-mest poäng denna vecka. Det spås alltså bli en poängrik och spännande affär, sen är väl frågan om matchen lever upp till de högt ställda förväntningarna eller ej. :-)

 

4ItPP4m.png?2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...