Gå till innehåll

Fantasy NFL League


Recommended Posts

Yes, har ett bud på honom sen i går, får väl se om jag får honom men jag har svårt att se att någon annan skulle ha större behov.

 

Nu vekrar Kendall Wright ha gått sönder också, men jag känner inte riktigt att jag har råd att plocka någon free agent i stället. Om någon har ett seriöst tradeförslag lyssnar jag, tror ändå Wright har rätt stor uppsida på sikt. Det är alltså en WR jag behöver isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte Geno såg riktigt bra ut trots 1 INT i senaste matchen. 20 PTS i första matchen sen skadan får ändå ses som ett riktigt bra resultat.

Sen kommer Jagauars defense passa Geno som handen i handsken då dom tillåtit 17.9 fantasy points per game to opposing arms.

 

Det va ju (behöver nog inte nämna några namn) som sa att det va 0 upside i Geno för inte så länge sen..:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl på hur man definierar upside... Om definitionen är att man kanske kan använda han med 6 lag på BYE i en 14 mannaliga så ja, då har han upside, men det har nästintill varje QB i ligan då.

 

Om vi snackar top10 QB framöver som jag tycker är resonabelt när du snackar om upside så har han ju mer eller mindre 0 upside imo, även om han är ett ok streamingalternativ för denna vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt att Lynch lyckades hypa upp Geno så mycket så att någon spenderade FA$12 på honom. :shock::shock: Fast nu är han ju droppad igen så bara för Lynch att plocka upp honom.

 

Handlar nog mer om devas okunnighet som lägger ett bud på ett QB som ingen vill ha mer än att han är hypead av mig.

 

Faktum kvarstår dock att han gjorde 20 PTS i första matchen sedan skadan.

 

Hur gåre för C-Mike förresten? :lol: Can i get some hype in the chat please..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum kvarstår dock att han gjorde 20 PTS i första matchen sedan skadan.
Att han trots det antagligen bänkas till förmån för en halvskadad Fitzpatrick visar väl hur mycket Jets coacher tror på Geno.
Hur gåre för C-Mike förresten? Can i get some hype in the chat please..
Aja, inget värde för mig att lära dig strategi. Men du kan ju fundera på varför det finns en massa starting-QBs på FA konstant medan inte en enda #1 RB överlever en dag som free-agent. :mrgreen:

 

Vi möts i vecka 11, jag lovar att starta C-Mike då om du lovar att starta Geno.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han trots det antagligen bänkas till förmån för en halvskadad Fitzpatrick visar väl hur mycket Jets coacher tror på Geno.

Aja, inget värde för mig att lära dig strategi. Men du kan ju fundera på varför det finns en massa starting-QBs på FA konstant medan inte en enda #1 RB överlever en dag som free-agent. :mrgreen:

 

Men det fanns enligt dig 0 upside och ändå går han in och dunkar 20 PTS. Du fortsätter även återigen att komma med tomma argument om att Fitzpatrick skulle vara en bättre QB än Geno. Haha, jag vet inte om du trollar? Samtidigt kan man väl inte begära mer av någon som följt ligan i drygt 1 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det fanns enligt dig 0 upside och ändå går han in och dunkar 20 PTS. Du fortsätter även återigen att komma med tomma argument om att Fitzpatrick skulle vara en bättre QB än Geno. Haha, jag vet inte om du trollar? Samtidigt kan man väl inte begära mer av någon som följt ligan i drygt 1 år.

Men det finns verkligen 0 upside, eller i alla fall väldigt nära. 20 poäng är visserligen över avg för en QB men du får det att låta som att det var någon monstermatch men det kanske det var med Geno-mått. Jets offensiv är inte byggt för en topp 10 fantasy QB och är Geno typ QB 12 eller liknande som måste anses vara ett drömscenario för honom så går det ändå alltid att hitta mer eller mindre likvärdiga alternativ på FA.

 

Om C-Mike skulle få starta i Dallas så går det inte hitta något liknande på FA och nu är han bara en skada av mycket skadebenägna Run-DMC från att få starta.

 

Går du med på att starta Geno när vi möts om jag startar C-Mike?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det finns verkligen 0 upside, eller i alla fall väldigt nära. 20 poäng är visserligen över avg för en QB men du får det att låta som att det var någon monstermatch men det kanske det var med Geno-mått. Jets offensiv är inte byggt för en topp 10 fantasy QB och är Geno typ QB 12 eller liknande som måste anses vara ett drömscenario för honom så går det ändå alltid att hitta mer eller mindre likvärdiga alternativ på FA.

 

Om C-Mike skulle få starta i Dallas så går det inte hitta något liknande på FA och nu är han bara en skada av mycket skadebenägna Run-DMC från att få starta.

 

Går du med på att starta Geno när vi möts om jag startar C-Mike?

 

För att vara första matchen för säsongen får det väl ändå anses som en succé fantasy-mässigt. Vad förväntas han göra enligt dig? Gå in och göra 30+ PTS? En Top13 QB som tex Wilson har haft EN enda match under hela säsongen med 20+ PTS. Och då anses ändå Wilson Top5 QB i ligan av många experter.

 

Men visst kan vi köra att jag startar Geno om du startar C-Mike, förutsatt att båda spelar. Annars blir det väl lite tråkigt? Vi kan krydda med ett side-bet om du vill också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara första matchen för säsongen får det väl ändå anses som en succé fantasy-mässigt. Vad förväntas han göra enligt dig? Gå in och göra 30+ PTS? En Top13 QB som tex Wilson har haft EN enda match under hela säsongen med 20+ PTS. Och då anses ändå Wilson Top5 QB i ligan av många experter.

 

Men visst kan vi köra att jag startar Geno om du startar C-Mike, förutsatt att båda spelar. Annars blir det väl lite tråkigt? Vi kan krydda med ett side-bet om du vill också.

Nej, 20 poäng var helt klart över min förväntan. Men succé är att ta i då laget förlorade och han spelade rätt instabilt. Fick nästan alla sina poäng i "garbage time" mot ett rätt dåligt Oakland försvar när matchen mer eller mindre redan var avgjord. Och ja om Geno skulle snitta 20p varje vecka hade han ju haft ett väldigt högt värde. Är nog inte särskilt många som rankar Wilson som top5 rest of the season.

 

Svårt att veta på förhand om båda kommer spela eller ej. Menar du om de är på active roster eller vad? Du kan skicka ditt förslag på side-bet till mig via PM. Misstänker att många börjar tröttna på den här sandlådan. "Samtidigt kan man väl inte begära mer av någon som följt ligan i drygt 1 år."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, 20 poäng var helt klart över min förväntan. Men succé är att ta i då laget förlorade och han spelade rätt instabilt. Fick nästan alla sina poäng i "garbage time" mot ett rätt dåligt Oakland försvar när matchen mer eller mindre redan var avgjord. Och ja om Geno skulle snitta 20p varje vecka hade han ju haft ett väldigt högt värde. Är nog inte särskilt många som rankar Wilson som top5 rest of the season.

 

Svårt att veta på förhand om båda kommer spela eller ej. Menar du om de är på active roster eller vad? Du kan skicka ditt förslag på side-bet till mig via PM. Misstänker att många börjar tröttna på den här sandlådan. "Samtidigt kan man väl inte begära mer av någon som följt ligan i drygt 1 år."

 

Du väljer att läsa det du vill läsa, tydligen. Jag skrev att det va en succé fantasy-mässigt. Är väl medveten om att dom förlorade matchen, jag såg matchen. Ingen har påstått att han ska snitta 20 PTS / game heller men jag vill påstå att han helt klart har potential att vara Top15 rest of the season om han får starta resterande matcher. Vi får se hur allt slutar.

 

Tar alla bets upp till 5K. Allt från fantasy-points till vinnare av matchen mellan oss. Säg till vad som är av mest intresse. Vi håller det officiellt här i tråden istället, så något PM är inte aktuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar alla bets upp till 5K. Allt från fantasy-points till vinnare av matchen mellan oss. Säg till vad som är av mest intresse. Vi håller det officiellt här i tråden istället, så något PM är inte aktuellt.

5k sek vinnare av matchen ställer jag lätt upp på om Shahin eller någon annan trovärdig är villig att ställa upp som escrow.

 

Att betta på vem av C-Mike eller Geno som får mest fantasy poäng känns som ett rån då C-Mike i minst 70% av fallen kommer få mer poäng den veckan. Men antar att du vill betta med stipulationen att Geno måste starta annars blir det void. Och i så fall blir det ojämnt åt andra hållet då QBs snittar mer poäng än RBs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice! :) Bara Shahin godkänner att vara escrow då. I så fall skickar vi pengarna till honom innan den här veckans matcher börjar så slipper vi att skador under helgen påverkar våra vinst sannolikheter innan pengarna är inne. Ok?

 

Kan skeppa Måndag om vi har hittat en escrow. Spelarna är ju fortfarande låsta så det är inte så att någon av oss kommer kunna utnyttja eventuella skador eller inte. Fine?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, blir nästan mer spännande än ligan i sig! :lol: Schysst om du ställer upp som escrow.

 

Inga problem...

 

För att det ska vara solklart bara eftersom ni inte möter varandra, bettet går ut på vilket av era lag som producerar mest poäng denna vecka, vecka 9?

 

Jag har PMat min swish till er båda, ni får båda bekräfta att det är vad vadet går ut på bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem...

 

För att det ska vara solklart bara eftersom ni inte möter varandra, bettet går ut på vilket av era lag som producerar mest poäng denna vecka, vecka 9?

 

Jag har PMat min swish till er båda, ni får båda bekräfta att det är vad vadet går ut på bara.

 

Nej, det är vecka 11 som gäller. Alltså den veckan som TGrinder och jag möts. Den som vinner matchupen vinner också sidobettet. Eller hur var det så vi kom överens TGrinder?

 

Jag har swishat in mina 5k till Shahin nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...