Gå till innehåll

Fantasy NFL League


Recommended Posts

Alltså om man skickar iväg en trade om att få byta Adrian Peterson mot Jamaal Charles. Under tiden ens trade ligger ute så skadar sig Charles under träningen och Charles ägare snapacceptar traden så fort han får reda på detta innan APs ägare hinner ångra traden. Då går den inte igenom antar jag.
Steel, hoppas du förstår att min Jamaal-jinx var en tidig revansch för din 0.6p seger.. :P
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har vi för settings vad gäller free agents och waiver?

 

Gillar inte sättet vi har det upplagt på då man är tvärkörd om man får dåliga besked angående några spelare på en Söndag då vi inte kan ta in några free agents.

 

Så har man inte sett i glaskulan och dragit in nån på waivern så kan man se sig i röven om att det ska lösa sig, medan jag har polare som också lirar på Espn och de har möjlighet att plocka upp free agents fram till matchstart typ.

 

Något vi kan ändra på, eller vill alla ha det som det är nu?

 

 

 

 

Utöver detta så är Graham öppen för förslag på eventuell flytt, om det finns någon som sitter på någon WR som kan tänkas flytta.

Redigerad av Leppo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har vi för settings vad gäller free agents och waiver?

 

Gillar inte sättet vi har det upplagt på då man är tvärkörd om man får dåliga besked angående några spelare på en Söndag då vi inte kan ta in några free agents.

Det finns olika system. Man kan köra utan waivers och då är spelarna som inte tillhör något lag konstant free agents och tillhör inget specifikt lag utan det är "first come first served" som får plocka upp spelaren. Nackdelen med detta är att folk som inte är online 24/7 och följer matcherna stenhårt har svårt att plocka upp de riktigt attraktiva spelarna.

 

Sen finns det ett vanligt waiver system där spelare som droppas från ett lag är ute på "waivern" i antingen 1 eller 2 dagar (beroende på vad man har ställt in det på) och under tiden en spelare ligger på waivern så kan samtliga lag lägga in ett "claim" för att få honom. När waiver-perioden för en viss spelare är över tilldelas han till laget som vill ha honom och har högst waiver-priority. Waiver-priority kan bestämmas genom att antingen ge det sämst placerade laget högst priority och det bäst placerade sämst osv. Eller så har man ett kösystem där man helt enkelt börjar med en godtycklig ordning och därefter så hamnar man längst bak i kön efter att man har plockat upp en spelare.

 

Sen finns det "Free Agent Auction (continuosly)" vilket är vad vi kör med. Fjärde valet är "Free Agent Auction" där spelarna bara uppe för auction under en eller ett par dagar efter att de har släppts eller spelat match. Lägger ingen något bud på spelaren under denna period så blir spelaren free agent och kan då plockas upp närsomhelst.

 

Hoppas jag förklarade det ok. Jag skulle nog själv föredra "Free Agent Auction".

Utöver detta så är Graham öppen för förslag på eventuell flytt, om det finns någon som sitter på någon WR som kan tänkas flytta.
Vad är det för kaliber av WR du är ute efter? Tycker inte direkt att Graham sticker ut från mängden av TEs i år, kan nog bli svårt att få något mer än WR3, låg WR2 för honom.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att Free Agent Auction låter bäst.

 

Givetvis inte något som skall ändras nu oavsett, men kan vara bra att ha i tanke till nästa år o se vad folk vill ha för system.

 

Jag gillar att det finns fler spelare tillgängliga och jag gillar att du som coach har möjlighet att ändra ifall det händer något oväntat i sista stund, och du ej behöver vänta till nästa waiverfönster öppnas så att säga.

 

Vad gäller Graham så ska jag ta mig ett kik o se om jag kan slänga ut nå förslag på trades till någon :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Hogge

 

Om du håller på och bjuder över mig i draften för du räkna med att hamna i frysboxen. :mrgreen:

 

@Antiskt

 

instämmer med Gamblob.

 

Sikta på dessa gubbar:

 

QB Sam Bradford.

RB Lamar Miller

RB Frank Gore

WR Jarvius Landry

WR Jeremy Maclin

WR John Brown

TE: Delaine Walker

D: Miami

 

Där har du några som är bra värde i förhållande till standardranking.

Snart halvvägs in på säsongen så kan man ju skratta lite försiktigt åt den här listan.

 

Bradford 18 PRK

Miller 55 PRK

Gore 19 PRK

Landry 26 PRK

Maclin 15 PRK

Brown 24 PRK

Walker 21 PRK

Miami 31 PRK

 

Kanske inte direkt förvånande att Luck har tagit minst poäng i ligan så här långt om man draftade efter den där listan. :twisted:

 

Ryktas för övrigt att C-Mike ska få starta i Dallas nästa vecka. Medan Geno fortfarande nöter bänk och har typ 0 upside.. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ryktas för övrigt att C-Mike ska få starta i Dallas nästa vecka. Medan Geno fortfarande nöter bänk och har typ 0 upside.. ;-)

 

Angående Geno:

 

"You can say many things about the 24-year-old quarterback. Sure, the young kid is immature, and he might be off putting to teammates, but professionals do not have to be best friends. The truth is, Smith is more athletic, and throws better deep passes then Fitzpatrick. Fitzpatrick does not have the arm to utilize a vertical passing game to push defenders out of the box and make them pay on play action. Geno Smiths talents are suited for this offense, which focuses on creating mismatches in the passing game and setting up the pass with the run. He has the ability to get first downs with is feet to extend drives, something that Fitzpatrick cannot do. If Fitz cannot figure out how to cut down on the turnovers, even in victories, there is no reason to leave Geno on the bench."

 

Oerhört underhållande när du sitter och uttalar dig om saker du inte verkar ha någon koll på alls efter att ha följt NFL i 1 säsong.:lol:

 

Keep em' coming..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om waiverproblematiken för söndagar. Är bara o lägga till listan över saker att rösta om för nästa år. Jag har inte kikat på det än, men det kanske finns ett alternativ för att ha alla lediga på söndagar.

 

Ja, är ju något vi får bestämma till nästa år.

 

Jag tycker det är bättre som vi har det nu, IMO bör det inte löna sig att kasta sig först på köpknappen på Charcandrick West när Jamaal Charles blir skadad utan beslut om hur mycket han är värd för var och en fattas i lugn och ro senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, är ju något vi får bestämma till nästa år.

 

Jag tycker det är bättre som vi har det nu, IMO bör det inte löna sig att kasta sig först på köpknappen på Charcandrick West när Jamaal Charles blir skadad utan beslut om hur mycket han är värd för var och en fattas i lugn och ro senare.

 

Instämmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK att retas lite va

 

från Kens blogg

 

New Orleans Saints @ Indianapolis Colts

 

I truly don’t get this line. The Saints suck. QB Drew Brees is almost finished and the team lacks talent elsewhere.

On top of that they're usually a lot worse on the road. The Colts on the other hand are great at home. QB Andrew Luck looked great against the Patriots and I expect him to have a great game.

I have this power ranked at -7.5.

Bet: Colts -4.5, +104, 1 unit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK att retas lite va

 

från Kens blogg

 

New Orleans Saints @ Indianapolis Colts

 

I truly don’t get this line. The Saints suck. QB Drew Brees is almost finished and the team lacks talent elsewhere.

On top of that they're usually a lot worse on the road. The Colts on the other hand are great at home. QB Andrew Luck looked great against the Patriots and I expect him to have a great game.

I have this power ranked at -7.5.

Bet: Colts -4.5, +104, 1 unit

 

Tanken var inte så fel preflop, men det verkar som att Brees hittat några favoriter i NO's lineup och kommer säkert plocka några fler W's innan denna säsong är slut.

 

Annat är det med mitt lag i fantasy, där är det slut på W's nu... fml

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Hogge

 

Klart att det är okej att retas. :-D

 

Vissa gillar att sitta på läktaren, mumsa korv, och peka finger åt de som försöker. Själv är jag nere på planen och kämpar. Vi är olika som personer.

 

Luck hade 2 interceptions och laget en fumble i första halvlek, då ser det inte vackert ut. Men han fick till slut en högre QB-ranking än Brees, 81,0 mot 77,4.

 

Annars hade du kunnat fokusera på resten, d v s att jag gick 6-0 på övriga tips denna vecka, men vi är ju som sagt olika som personer.

 

@Samuel

 

Tack för god match. Jag lider med dig. Att göra 171 poäng och torska är inte kul. Jag vet då det var jag till sista sekund. Du hade vunnit enkelt mot alla andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Hogge

 

Bara om det går dåligt på Battle of Malta, eftersom SM lagts så att det krockar. Har inte kollat schemat så noga, kanske finns det tid till någon SM-turre.

 

I sådant fall är det endast för att jag råkar befinna mig på plats. Jag tycker att hela förfarandet av gamla styrelsen är åt helvete. Personligen är jag övertygad om ogint spel av minst en person.

 

Hur är det nu, bor du där? I sådant fall tittar jag gärna förbi på en öl. Kanske en gemensam rail på en NFL-match?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...