Gå till innehåll

En Änglabok om ditten och datten i livet. Plus en del whine.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 295
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

wp med kingsen, kan väl lasta flopp också men spelar typ ingen större roll.

 

Jo men risken att han då viker en sämre hand tyckte jag uppvägde risken med fd. Men visst funderade jag på det alternativet.

 

Idag har vi :roll: bakat saffransbullar. Eller rättare sagt jag stog för rengöringen ;-).

 

Tur man inte behövde gå ut i morse. Vaknade vid 06.30 och då va det -21 här i stan. Fick ett telefonsamtal från lilltjejen tidigare i fm. Den äldre av småglina verkar ha fått krupp. Blir läkarbesök senare idag för kontroll. Vet sen barndomen hur jobbigt det kan va. Bror min hade samma problem. Ända sättet att få honom att sluta hosta va att farsan tog på sig och gick ut på nätterna. Hoppas innerligt att det inte är så. Då har de en riktigt jobbig tid framför sig.

 

Fick ihop 1552 händerigår. Hela $9 upp i NL men iaf + $149 på PLO. Trotts den sedvanliga utsugningen av bordets fisk på PLO100 (ja skottade för bra värde). Fi har 81/2 och släpper inte en träff. Tyvärr denna gång rullade han in en runner runner färg istället för mellanparet när jag floppade stegen. Tappade 155BB där när han valde att syna min 5-beta ai på turn med det paret och 8-högt fd. Skönt att börja månaden med, om än ett litet, plus.

 

Med tanke på vädret så hittar vi detta som dagen citat:

 

Vad frost är för blomsterknoppen, det är själviskhet för vänskapen.

 

Nu ska här fixas lite lunch. Teriaki(?stavning)kyckling m ris till henne och grönsaker till mig. Har förresten tappat 6 kg på 3½ veckor nu. Siktar på matchvikten 85-87.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inget lkpg för mig på lördag - som vanligt. Vi hade visst ändrat datum på vår egen sista rankingturnering för att hinna med den innan årsfinalen. Tråkigt Tråkigt.

 

Till nästa år har vi dock bestämt oss för att ha våra turneringar i mitten av varje månad, just för att krocka med så lite som möjligt. Så då ska det nog bli mer Bjoelle i lkpg.

 

Andra ändringar är att vi kommer ha lite mer varierade turneringar och jobba lite hårdare på att fylla upp turneringarna. Kanske skall Ängeln på en visit i Hultsfred och spela nästa år? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den äldre av småglina verkar ha fått krupp. Blir läkarbesök senare idag för kontroll.

 

Detta var falsk alarm. Alla prover var bra.

 

Blir inget lkpg för mig på lördag - som vanligt. Vi hade visst ändrat datum på vår egen sista rankingturnering för att hinna med den innan årsfinalen. Tråkigt Tråkigt.:)

 

Ingen större fara. Dåligt med anmälningar, kanske vi ställer ing och kör nästa helg istället. Tar beslut i morgon.

 

Andra ändringar är att vi kommer ha lite mer varierade turneringar och jobba lite hårdare på att fylla upp turneringarna. Kanske skall Ängeln på en visit i Hultsfred och spela nästa år? :)

 

Säg bara till när ni spelar så ska vi se om vi kan få ihop det.

 

Fick in lite händer under em. Lustigt att jag alltid backar nått inköp. Verkar helt omöjligt att vinna på just em. Nya tag ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helgen efter är det superweekend :P så klaffar fan inte då heller. Dumt dumt.

 

Återkommer när vi har schemat satt för kommande år :)

 

Är inte säkert att det blir nått nästa helg. Måste se om jag kan ändra en sak först i så fall.

 

Idag är det fredag, dvs pokerfri dag. Tillbringat dagen på stan och införskaffat lite julklappar samy imundigat en god lunch bestående av marinerad entrecote med b-sås och stekt kulpotatis. Det går sakta framåt, som skölpaddan sa, med julklappsinköpen. Såg oxå en djvlgt snygg ytterrock. Är i behov av en ny. Fast den va allt lite dyr, eller egentligen inte dyr om man ser till kvaliteten men eftersom julen stundar och med den en massa klappar så avvaktar jag lite.

 

Igår va det rätt kul. frugan spelade samtidigt på SvS som jag. Rätt va det är hör man bara: -Vilket värde, måste bara skotta. Hon hade hittat några av sina favoriter i PLO på ett 1/2 bord. Hon satte sig med 100BB. Tog inte lång stund förrän hon hade tripplat stacken och hon klev av. Nog va det värde alltid. Varje höjning hon gjorde renderade i minst 3 syn ibland 4.

Roligast va när hon fick in det efter att 3-betat med AAKK på knappen och sb 4-betar. Förste raisaren viker faktiskt och hon slår om igen och får en 6-bet ai för ~170BB. Fi hade 66T8es.

 

Själv klämde man in 1654 händer igår. Plusade nästan 10 inköp. Höll mig hela tiden på min nivå. 943 händer i NL och + $162, i PLO 711 händer och + $326.

 

Totalt december:

NL + $171

PLO + $475

 

Idag ingen poker som sagt. Nu fika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Blev inget spel på klubben idag. Vad det beror på kan man fundera på. Julbord? Fel lördag? Eller annat?

 

Istället blev det en dag på stan med julklappsinköp. Är nästa helt klart nu. Bara ett barnbarn kvar och det är en 11-årig grabb som har allt. Så där är det lite klurigt så att säga. Hade bestämt mig för att köpa den däringa rocken idag. Men så blev det icke. Slut i min storlek :-(. Så nu får man hitta någon annan som passar istället.

 

Blir nog ingen eller väldigt lite poker idag. Får se hur det känns efter maten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja. Dåligt med uppdateringar här har det varit. Men har prioriterat annat i livet förra veckan.

 

Ska ha en pokerfri helg denna helg. Vi skulle haft några vänner på Luciamiddag ikväll. Tyvärr ringde de i morse ochlämnade återbud då hennes (de är alltså sambos) dotter som bor i hufudstaden blivit akut sjuk. Första bästa tåg skulle de ta. Sånt har man förståelse för. Familjen först sen andra prioriteringar. Så nu står man här med en fläskgryta med ädelost för ett kompani. Det kan man stå ut med att äta några dagar i rad. Värre är det med rötjutet. Hur fan ska man bli av med det. Är ju ingen fantast av sånt och dricker det bara vid tillställningar och då mest som artighet. Får väl ge bort det. Vet inte hur länge man kan ha det stående. Är iofs två flaskor för dryga 2hundringen stycket så nån kanske skulle uppskatta dem.

 

Pokermässigt har det svängt rejält. Började veckan med att tappa $1400 på två dagar när variansen slog till i PLO. Att det dessutom inte gick att träffa nått i Texas hjälpte ju till. Tog dock tillbaka tappet nästan helt under onsdag torsdag.

 

Haft en liten dispyt med ett av barna. Gällde en sak som jag tyckte va onödig att lägga pengar på. Inte så att vi är osams men jag kan ibland tycka att det konsumeras alldeles för mycket i vårt samhälle. Inte av snålhet utan mer att det skapas så många behov av olika tillverkare idag. Behov som vi egentligen inte har förrän någon säger att det här måste du ha. Kanske är jag gammalmodig men jag anser att pengar ska spenderas men på rätt sätt. Inte onödiga saker.

 

Med ovanstående i åtanke kommer här dagen citat av Anthony Crosland:

 

Vad en generation anser vara lyx, anser nästa vara en nödvändighet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja. Dåligt med uppdateringar här har det varit. Men har prioriterat annat i livet förra veckan.

 

Ska ha en pokerfri helg denna helg. Vi skulle haft några vänner på Luciamiddag ikväll. Tyvärr ringde de i morse ochlämnade återbud då hennes (de är alltså sambos) dotter som bor i hufudstaden blivit akut sjuk. Första bästa tåg skulle de ta. Sånt har man förståelse för. Familjen först sen andra prioriteringar. Så nu står man här med en fläskgryta med ädelost för ett kompani. Det kan man stå ut med att äta några dagar i rad. Värre är det med rötjutet. Hur fan ska man bli av med det. Är ju ingen fantast av sånt och dricker det bara vid tillställningar och då mest som artighet. Får väl ge bort det. Vet inte hur länge man kan ha det stående. Är iofs två flaskor för dryga 2hundringen stycket så nån kanske skulle uppskatta dem.

 

Pokermässigt har det svängt rejält. Började veckan med att tappa $1400 på två dagar när variansen slog till i PLO. Att det dessutom inte gick att träffa nått i Texas hjälpte ju till. Tog dock tillbaka tappet nästan helt under onsdag torsdag.

 

Haft en liten dispyt med ett av barna. Gällde en sak som jag tyckte va onödig att lägga pengar på. Inte så att vi är osams men jag kan ibland tycka att det konsumeras alldeles för mycket i vårt samhälle. Inte av snålhet utan mer att det skapas så många behov av olika tillverkare idag. Behov som vi egentligen inte har förrän någon säger att det här måste du ha. Kanske är jag gammalmodig men jag anser att pengar ska spenderas men på rätt sätt. Inte onödiga saker.

 

Med ovanstående i åtanke kommer här dagen citat av Anthony Crosland:

 

 

Vinet kan du väl lämna tillbaka om det kommer från bolaget. Frågan är om det är värt besväret.

 

Jag blev med nyfiken på pengadispyten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var det för sak?

 

Vinet kan du väl lämna tillbaka om det kommer från bolaget. Frågan är om det är värt besväret.

 

Jag blev med nyfiken på pengadispyten.

 

Vinet ger jag bort i julklapp till en bekant som är vinälskare. Enklare än att gå till bolaget ;-).

 

Saken pengadispyten gällde ett köp av en ny mobiltelefon. Den förra inköptes i somras men nu bara "måste" det köpas en ny. En sån däringa GGGG.

 

Jättebra att det skapas arbetstillfällen för att fylla nischer folk är villiga att betala för, tycker jag. :)

 

Min pappa slutade tjata om sånt när han upptäckte att jag gillar Lagavulin. Kanske ett tips för ditt barn?

 

Jovisst är det bra att det skapas arbetstillfällen men när det gäller sånt här så tycker jag att det egentligen inte finns behov av att allt ska gå snabbare. Jag tror att mänskligheten kommer stressa ihjäl sig genom att man alltid måste vara nåbar, uppkopplad osv. Vi ger oss aldrig chansen att varva ner.

Jag blir så trött på alla människor som måste prata i mobiltelefon när de sitter och äter. Framför allt på restauranger. Inte ens under lunchen kan man låta bli att bli nådd. Personligen tror jag inte det finns något som e så viktigt att det inte kan vänta en timme eller så. Nu kommer nog den yngre generationen att kasta sig över mig och tala om vilken gammal stofil jag är. Så jag säger väl som jag sa i en annan db för ett tag sedan:

ICQ, msn, skype, ap, dap, lap och allt vad det heter. Nä tacka vet jag den gamla hederliga backelittelefonen med nummerskiva. Då ringde folk till man svarade utan att tycka det va konstigt att man inte hade svarat tidigare :mrgreen:.

 

Annars har det hänt grejer i ängelska släkten. Den har växt med ca 14 personer. I början av veckan tog vi nämligen tag i min frus ursprung. Hon blev adopterad som nyfödd och har aldrig fått veta något om sitt ursprung egentligen. Till och från har vi diskuterat detta och det har växt fram en önskan att få reda på sitt ursprung och varför. Detta tog vi tag i. Vips så visade det sig att hon hade 3 helsyskon och två halvsyskon. Helsyskona har hon redan talat med och ingen av dem visste att de hade en bortadopterad syster. Det visade sig att familjebilden inte var helt normal utan alla barna hade visstats i fosterhem kortare eller längre perioder. Hon var dock den enda som blev bortadopterad. Hon ser verkligen fram emot att få träffa syskonen efter alla helger och få lite mer om sitt ursprung. Jag är så glad för hennes skull.

 

Pokermässigt går det inte speciellt bra. Men det är klart att spelar man inte så är det svårt att plussa. Fördelen är att man inte backar heller ;-).

 

Med tanke på min frus framgång i sökande efter sina rötter kommer här dagens citat av Bette Midler:

 

Det svåraste när man haft framgång är att hitta någon som glädjer sig på ens vägnar
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jojo, hoho. Gott Nytt år på er allihopa som läser här, eller rättare sagt de fåtal som gör det.

 

Har ju inte blivit någon uppdatering på några veckor. Hadde så mycket att stå i veckan innan jul att det knappt blev någon poker och än mindre tid för uppdateringar här. I mellandagarna hade vi min syster med familj på besök här. Va väldigt trevligt. Hade inte träffat henne sen farsans begravning för två år sedan (de bor i Gävle, inte direkt nästgårds så man droppar förbi för en fika). Fan vad vi hade mycket att prata om. Så haft i princip två veckors pokeruppehåll. Skönt med ett liv fyllt av trevliga vardagar.

 

Det är väl dags att summera 2010 nu så här på årets första dag. Vi gör väl ett försök till en minisjälvbiografi:

 

Karriärmässigt:

Året började i arbetslöshetens tecken och det va oerhört frustrerande att inte ha ett meningsfullt jobb. Inte minst för min egen personliga utveckling. Sen fick jag ju tag i ett jobb som va både intressant och utmanande. Trivdes helt okey och fick använda all min erfarenhet för att utveckla organisationen. Mycket inspirerande. Vida fantastiska resultat (inte bara brag utan även i siffror). Tyvärr så blev det inte hållbart i längden då jag inte kunde infoga mig i ägarnas syn på hur försäljning skulle skötas. Eftersom jag hade ansvaret för försäljningen kunde jag inte ställa mig bakom det sätt de ville bedriva försäljningen och efter ett antal diskusioner blev situationen ohållbar. De sa upp mig (med mitt goda minne) när min provanställning var slut och så va man åter i arbetslöshetens håla. Dock är det för mig ett bättre alternativ än att utföra ett jobb som jag har ansvar för men inte kan stå upp för.

Har dock fått ett jobb som är "vid behov". Första tillfället är vecka 2. Ska ansvara för byggandet och rivandet av en utställningshall/mässhall. Mycket jobb under några få dagar men så bra betalt att man inte kan tacka nej. Tyvärr krockar det med Mike Times turnering och jag har därför tyvärr lämnat återbud dit.

 

Pokermässigt:

När det gäller nätpoker så gick de första fyra månaderna helt okey. Plussade väl en så där $12k i runda tal. Sen iom mitt nya jobb så la jag mer eller mindre ner nätliret. Gick väl ungafär +-0 fram till oktober. Försökte ta upp nätliret igen när jag blev utan jobb men hade/har oerhört svårt att hitta motivationen eftersom jag inte hittar det roliga i att sitta och grinda flera timmar om dagen. Tycker livet har så mycket annat att erbjuda. Ska iaf försöka ge mig på det igen nu under 2011.

Livemässigt spelade vi ett antal turneringar på klubben. Lite svårt att få ordentligt med folk i alla men roligt och trevliga människor är det så man har alltid trevligt och roligt i motsatts till nätpokern. Hade inte korten eller variansen med mig under året och hittade bara en klonk, en seger.

 

Livet i allmänhet:

Året som gått har varit det bästa i hela mitt liv, oavsett jobb eller inte. Framförallt är det min underbara frus fantastiska seger över sin sjukdom som gör att året är så bra. Allt annat blev så oväsentligt att det hade inte gjort något om jag blivit hemlös ens. När man sett sin kära plågas under så lång tid men aldrig ge upp utan bara kämpa på så vill man så innerligt att hon ska få vinna att det gör ont i en bara man tänker på det. När det sedan blev verklighet så infann sig en känsla som inte går att beskriva för någon som inte upplevt det.

 

Vi fick dessutom tillökning i familjen med ytterligare ett barnbarn. Alltid lika roligt. Att sen i slutet av året få en tillökning i form av två systrar och en bror med familjer till min fru gjorde faktiskt året komplett.

 

Det får väl räcka och täcker väl in mitt år i ett nötskal. Allt annat som hänt är egentligen inte ointressant men väldigt trivialt sett till ovanstående.

 

 

Det låter jätteroligt, vad kul för din fru! Hoppas att alla syskonen är lika trevliga som ni. :)

 

Det verkar de vara. Redan under årets första veckor ska hon träffa den ena av systrarna. Man måste ju komma ihåg att även om det är stort för min fru så har hon alltid vetat om att hon va bortadopterad och att det fanns syskon. Vänd på det och se det med hennes syskons ögon som inte haft en susning om att det haft en syster till. Det är vad jag kallar omvälvande händelser i livet.

 

Nu till matlagningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan man pratar (skriver) ska man alltid kolla fakta så man har kött på benen. Kollade i HM för förra året och måste rätta mig själv. Spelade mer än jag trodde sista halvåret och fick ihop en bra summa då med. Totlat såg året ut så här då:

 

2031761170103383768S500x500Q85.jpg

 

Så man ska nog inte klaga även om man kunnat sprungit mer i fas med aiev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Här uppdateras det ofta :mrgreen:.

 

Har egentligen inte hänt så mycket. Lirat en del men inget monsterantal händer inte. Ligger klar plus iaf, så nöjd.

 

Hade årets första turnering på klubben i lördags. 21 hugade vill vara med. Åkte som 10-11 när jag med 8-9BB synade co´s push (med någon BB mindre) i SB. Rätt säker på att jag leder åtta av tio mot honom där vilket jag gjorde med mina KT mot hans Q7. Dock ville inte brädan blanka utan en 7:a på turn gjorde så jag fick ta plats i looserlounge eller cgbordet som andra kallar det.

Där hann jag med att backa en 5-600 också så det va ingen bra kväll resultatmässigt. Däremot mycket bra kväll rent socialt. När så många trevliga människor föses samman i ett rum så blir det högt i tak, många skratt och en otroligt givande kväll. 29 januari kör vi igen.

 

Hade faktiskt änglavakt i fredags. Knallade in till stan för att uträtta några ärenden. Gick där och som vanligt filosofierade man om livets väsentligheter. Sex, drugs and rock´n roll. Fick plötsligt en ingivelse att titta uppåt. Tur va väl det då det någon/gra meter framför mig kom ett sjok (stavning? :shock: ) av blötsnö nerfarandes från hustaket. Hann precis stanna och det damp i backen straxt framför mig. Blev faktiskt rätt skakis.

 

Ska försöka bli bättre på att uppdatera här. Dock kanske inte denna vecka då det blir massor av jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja, då har man gjort hälften av jobbet. Resten ska påbörjas i morgon 18.00 då det blir ett 28 timmars pass. Jobbat 37 timmar i ett sträck och sovit i nästan 20 därefter. Så värst mycket poker har det ju inte blivit. Blir nog inget förrän i nästa vecka. Nu ska jag käka frukost eller rättare sagt brunch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Alltså. Jobba så många timmar på så få dagar var ingen höjdare. Även om betalningen var kanon. Tog mig flera dagar att sova ikapp. Var konstant trött Måndag-Onsdag. Åldern börjar ta ut sin rätt :rolleyes:.

 

Annars är det rätt stilltje på jobbfronten tyvärr. Söker en hel del jobb men det verkar vara stört omöjligt att få komma till. Diskuterat en hel del med coachen om detta och det finns tre saker som ligger mig i fatet tror jag:

 

1. Åldern.

2. För tungt cv för många av jobben.

3. De jobb som jag söker på annan ort. Oftast så tar de hellre någon från närområdet om det finns någon kvalificerad, vilket det idag oftast finns.

 

Funderar en hel del på hur jag ska komma runt dessa problem.

 

Snart stundar det roliga saker. Två av barnbarnen fyller snart år. 11 respektive 2. Till den lille är det lätt att köpa, en lastbil som är lika stor som honom har jag hittat. Den kommer bli succé. Den äldre är lite klurigare. Han börjar bli stor. Leksaker är uteslutet, dataspel har han, kläder är ju lagom roligt att få i den åldern. Så vad köper man till en kille i den åldern? Förslag någon.

 

Hade lilleman här några timmar i förrgår. Han e så liten men ändå så stor ;-). Han vet mycket väl vad han får och inte får göra. Han är fullkomligt medveten om att han inte får leka med TVn. Så då står han framför den hytter med hela handen och säger - Ajajaj, och så trycker han på den, flinar och sticker iväg som en raket. Han har också lärt sig var kakorna finns. När han blir sugen kommer han och drar moffar i byxbenet och säger - mer, går sen till skafferiet, öppnar det och pekar på burken.

 

Rent spelmässigt har det inte blivit så värst mycket. Dock tillräckligt för att både plussa och bli galen. Ligger dock klart plus för månaden så helt okey.

Nästa lördag är det turnering på klubben igen. Redan 9 anmälda så vi kan nog bli en del. Har fått lite problem med levedrantören av dryck. Hoppas det löser sig till februariturren. Vi har fått klart med lokal till vårt KM. Blir tvådagars precis som förra året. Långfredag och påskdagen. Kul om vi kunde slå antalet deltagare från förra året. Nyhet för året är att vi ökad längden på blindsnivåerna. Från 60 till 75 minuter. Startstack 30k gör att det kommer bli mycket spelvänligt. Mer info i klubbtråden 2011 års Klubbmästerskap PK Engeln

Sen funderar vi på att köra ett tvådagarsevent 4-5 juni fast det har vi inte bestämt än.

 

Blir nog en del spel idag men inte ikväll då vi ska ha lite mys. Lördagkvällarna som inte är klubbkvällar är vikta för samkväm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker på att han inte gillar att få kläder? Min äldsta grabb är 11 och han gillar (liksom far sin) skjortor och blir alltid glad när han får det. Kanske tröjor med nåt häftigt tryck? Annars: Läser han böcker? Serier? (Sherlock Holmes-böcker och seriealbum med Rocky är hits hos min kille) Gillar han musik? Har han Spotify eller nån liknande tjänst som det går att köpa "presentkort" till för nedladdning?

 

Eller en ren upplevelsepresent kanske? I den åldern tror jag många gillar att få lite ensamtid med nån vuxen. Kanske en heldag i Stockholm eller Göteborg (om han inte redan bor där)? Själv har jag många fina minnen av saker jag gjorde ensam med min farfar (de tillhör faktiskt de mest positiva barndomsminnen jag har)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret. Kläder går som sagt bort då han inte är mycket för sånt. Han är en hockeykille som tränar/spelar 4 dagar i veckan och övrig tid gillar han att masa sig runt i sina myskläder. Däremot var det några andra av förslagen som ska kollas upp.

 

Idag var jag på besök hos min jobbcoach. Utvecklades till slut på ett sånt sätt att jag var tvungen att fråga vad hon höll på med. Då kröp det fram att de kanske har en rekrytering på g där hon tycker jag skulle passa alldeles utmärkt till tjänsten. Dock var det inte helt klart och hon skulle träffa uppdragsgivaren i morgon och få en full profil på vem de söker. Ifall den passar på mig så skulle hon föreslå att de hade en perfekt matchning och inte behövde gå ut med annons och sånt där. Jag vet inte än vad det är för jobb, men eftersom hon har bra koll på vem jag är och vad jag kan och vill så antar jag det är något som i så fall skulle intressera mig. Lite positivt i all misär när det gäller jobbsökning. Nu är det bara att vänta.

 

Igår kunde jag inte låta bli att skotta lite i PLO. Lirar ju normalt PLO $50 eller $100. Såg dock ett bord med fyra av mina älsklingsspelare från $50 sitta med 35-50BB vid ett bord PLO$200. Inte en haj så långt ögat såg. Satte mig blixtsnabbt med fullt inköp och hoppades på att ingen mer skulle upptäcka bordet. Tyvärr fick jag rätt iskalla kort men eftersom älsklingvarianten var limp från alla fyra så kunde man alltid kolla några floppar per varv. Tyvärr fick jag inte va ensam, utan efter ca 10 min kom en reg till. Gjorde inte så mycket då jag pos på honom och vet ungefär vad han håller på med. Vi undvek också varandra så mycket som möjligt. Lirade iaf dryga 30 min och gick av från bordet med ett plus runda slängar $350. Bra sittning ;-). Hade totalt en riktigt bra dag igår.

 

Fått beskedet att vi troligen kan få storfint främmande på klubben på lördag. Ett gäng från Kumla funderar på att hedra oss med ett besök. Yx-Harry, Våldtäkts-Jim och Manslukerskan är preliminära då de tydligen har frigång på lördag. :mrgreen: Blir trevligt att se dessa igen. Om inte annat brukar de vara artiga och åka ur tidigt och på så sätt bidra till prispengarna. De brukar även gilla att betala rake i cg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått beskedet att vi troligen kan få storfint främmande på klubben på lördag. Ett gäng från Kumla funderar på att hedra oss med ett besök. Yx-Harry, Våldtäkts-Jim och Manslukerskan är preliminära då de tydligen har frigång på lördag. :mrgreen: Blir trevligt att se dessa igen. Om inte annat brukar de vara artiga och åka ur tidigt och på så sätt bidra till prispengarna. De brukar även gilla att betala rake i cg.

 

Mansslukerskan? Nu är jag inte knusslig när det gäller kön. Ingen kommer att gå säker på lördag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mansslukerskan? Nu är jag inte knusslig när det gäller kön. Ingen kommer att gå säker på lördag!

 

För övrigt har jag funderat lite över epitetet MANslukerska.

Den enda karln jag lyckats sluka den senaste tiden är just Mike... och hur manlig är han egentligen..?!?!?!

 

Nåväl, jag ser glatt fram mot att få bidra ekonomiskt till pokerhajarna på lördag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...