Gå till innehåll

En Änglabok om ditten och datten i livet. Plus en del whine.


Ängeln17

Recommended Posts

Jahaja. Nu har det gått 4 månader och 6 dagar sedan jag betsämde mig för att avsluta min gamla dagbok. Just då kändes livet så enormt orättvist och jag hade ingen ork eller lust att knappa på ett tangentbord för att gråta ut och få medlidande eller en del hån.

 

Under dessa månader har vi ömsom gråtit ömsom skrattat. Vissa stunder har det känts oerhört svart och endast barnbarnen har fått en att le. Andra stunder har man flutit fram som på moln.

 

Anledningen till att jag tänker börja skriva db här igen är att vi fått ett positivt svar på frugans sjukdomsförlopp. Läkarna är idag säkra (så säkra som de kan vara) på att skiten (vill inte ta ordet i min mun då jag blivit väldigt vidskeplig angående detta) är på väg att ge upp. Det är dock en lång väg kvar tills hon är helt återställd.

 

I denna db kommer jag att skriva om livets mysterier, vardagligheter, roliga händelser, tråkiga händelser. Kommer också att skriva lite om hur mitt jobbsökande går (fn åt helvete).

 

Så de som kommer in här för att kolla HH´s och sånt kommer nog att bli besvikna. En och annan, mest för whinandets skull, kommer väl upp men absolut inte i några mängder. Mest kommer det att vara en massa oväsentlig text om mitt och mina käraste liv och händelser.

 

För er som undrar så kan jag berätta att jag för närvarande, sen i höstas, härjar på PartyP och nivåerna som gäller är upp till nl200. Sprungit bra och är nöjd med tillskottet till a-kassan feta checkar.

Frugan fortsätter att lira på SvS micronivåer för att oavbrutet plocka ut det hon vinner till skor, väskor och andra sånna livsväsentligheter :roll: som hon i hennes tycke inte kan vara utan i livet. jag kan ju tillägga att vi städade ur lite ur hennse garderober för ett tag sedan och jag bar nog ner en 30-40 par skor i källaren. Flera av dem knappt använda.

 

Nu är det dags för lunch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 295
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför banna du supertequila? För att han skämta med sin kompis?

öööh, han skrev att han hatade araber. jag som sjevl e arab tyckte fan inte de va kul asså!!! sånt sm han aldrig vågat säga face to face!!1 kmr knulla honoom

.. lycka till engeln alltid följt dina dahböcker !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför banna du supertequila? För att han skämta med sin kompis?

 

Jag bannade honom inte.

Han jämförde en arab med ett skadedjur. Rätt logisk varning som därmed resulterade i en bann eftersom han hade andra varningar aktiva.

 

Tur man e arbetslös ;-). Annars skulle man fan inte hinna med att fixa allt till i morgon. Dessutom har jag lagt mig till med ovanan att sova nån timme på maten. Fast den ovanan är skön.

 

Din tur att slå ut mig imorrn då!

 

:-D Beror väl på vem som får kärringarna på hand och vem som får AK ;-). Damerna brukar ju inte vilja stå direkt. Men skit samma kul ska det bli och hoppas på cg i annat fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var kul att se att du börjar skriva här igen - då har man en bra anledning till att börja hänga här lite mer igen. Visste inte att du var sån high stakes lirare på nl200 nu för tiden :-) - gl!

 

Och så himla skönt att höra att det gått så bra med behandlingen!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa ju att jag skulle använda boken till whine. Men får väl för sakens skull börja med lite brag.

 

Kollade genom HM idag. Tappade bort databasen (hur fn det nu är möjligt, men fick in nått skit i datorn som jag inte höll på att bli av med vilket innebar att jag fick installera om en del saker) :oops: i slutet av november så fick börja om i december med en ny.

 

Sprungit rätt bra dock under EV. Började på nl50 ~33k händer, sen mixat med nl100 ~54k händer. Även skottat nl200 ~17k händer. Väldigt nöjd för att vara jag.

 

2470765180103383768S600x600Q85.jpg

 

Nu ska jag ägna större delen av em och kvällen att iordningställa lokalen och allt annat till helgens tvådagarsturnering vi ska lira. Ska försöka klämma in lite webbradio oxå. LHC borde väl krossa Djurgården hemma i första matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt!

 

Givetvis för att du börjat skriva DB igen, den är efterlängtad.

 

Men om du ursäktar, ditt pokerspel och ditt DB författande kommer i andra hand :mrgreen:

Fantastiskt att få höra om de positiva svaren !!!

 

(Hälsa att hon ska se till ge tusan i mina blinds!) :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty ty allihopa.

 

Kul fenomen på PF. I en dagbok är man inte vatten värd men i en annan är man m8 ;-).

 

Anyway. Styrt och ställt för att få i ordning lokalen till morgondagens turnering. Nu är allt på plats. Bord, marker, dricka mm. En del småpyssel kvar i morgon fm så kan vi köra klubbens första klubbmästerskap. En 2 dagars (fredag & söndag) med 30k i startstack och entimmes blindsnivåer.

 

Passade förresten på att köpa blommor till min underbara fru idag. Kan hon va värd då hon lovat leverera den beställda maten till i morgon efter 5 nivåer. Man kan aldrig ge den man älskar för mycket blommor.

 

Apropå blommor ja. Frugan skrev ju i ett av de sista inläggen i förra db att vi/hon hade fått en jätteorchide från ett antal människor här på PF som hon knappt träffat. Hon ber att få hälsa att de står fortfarande efter nästan 4 månader och varje dag påminner henne om att det finns medkänsla hos många människor.

 

Riga? Någon som varit där? Som belöning åt oss så beställde vi idag en resa med båt dit och hem. La till två nätter på hotell också. Åker i mitten av juni. Verkar helt okey. Hotellet va ett nyöppnat Tallinkhotell.

 

Nu blire myspys i soffan och en whisky. Det har jag gjort mig förtjänt av idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du typ 70 bast? Har fått det för mig...

 

Är ungefär som jag känner mig idag. Annars brukar man få dra av tjogotal år..

 

 

vägrar läsa bara för att du är moderator...

 

Valet är fritt, men du ångrar dig sen ;-).

 

 

Jahaja. 4 timmar sömn är nog bra som uppladdning inför KM på klubben. Först satt vi uppe ett tag igår och sen kunde man inte somna. När man väl gjort det så blev man väckt av ett djävla liv i trapphuset. Hur svårt är det att lämna en lägenhet klockan 01.30 efter en fest och förstå att man inte ska skrika sig hes i trapphuset.

Fast det har de fått klart för sig nu. Man kan säga att de först skulle mopsa upp sig men när även en annan granne (modell 195cm, 120kg muskler) kom utfarandes i trapphuset så blev det både tyst och tomt väldigt fort.

Att sen somna om igen tog ju ett tag. Adrenalinet for liksom runt som en störtflod. Sen vaknade man som vanligt vid sextiden. Gammal vana från den tiden då man hade ett jobb att sköta.

 

Straxt dags att sätta igång bullbaket, dvs väcka tanten som lovat färska vanilj och kanelbullar till klubben idag. Känns som om man skulle behöva stoppa i sig lite frukost snart. Får väl bli så. Kanske ska fixa till en riktig frukost med ägg, bacon och allt annat tills man väcker henne.

 

BTW: Inte fan krossade LHC Djurgården igår, snarare tvärt om. Å AIK går kräftgång i Kvalserien och i fotbollen går vi tågen. Inte alls alltså. Hemska sportvår!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där ja. Nu är allt klappat och klart för KM. Ska bara få i mig lite mat och sen åter till lokalen. 33 spelare är det som vill bli PK Engelns första klubbmästare. Bra prispott blir det med. Lite drygt 10k till vinnaren.

 

Så go go Ängeln. Dags att klonka hem årets första liveseger förhoppningsvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att höra att det verkligt väsentliga verkar gå åt rätt håll. Och då menar jag inte din winrate på NL200 :-) Du är en av topparna för mig i ett forum som annars har ett visst och något påfrestande överskott av pubertala, testosteronstinna och inte alltid så insiktsfulla eller socialt intelligenta unga män 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att höra att det verkligt väsentliga verkar gå åt rätt håll. Och då menar jag inte din winrate på NL200 :-) Du är en av topparna för mig i ett forum som annars har ett visst och något påfrestande överskott av pubertala, testosteronstinna och inte alltid så insiktsfulla eller socialt intelligenta unga män 8-)

 

+1 w/ :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...