Gå till innehåll

En Änglabok om ditten och datten i livet. Plus en del whine.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 295
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Läste onani köksprodukter och det verkar passande.

 

:lol:

 

Jahaja, så kan det gå.

 

Sedan en tid tillbaka har jag tagit upp min motionscykling igen. Har två rundor. En på ca 1 mil och en på ca 1½ mil. Kör milen två dagar i veckan och den längre tre.

Idag var jag ute på den långa och rätt var det va så försvann cykeln under mig. Rena blankisen som inte inte syntes på asfalten. Slog i backen med svanskotan först men klarade huvudet (hade väl inte vart nån större skada skedd iofs). Nu kan jag bara sitta i stolen med en kudde under arslet. Ett blåmärke som täcker halva ena skinkan. Motion är förenat med livsfara och vore det inte för att komma i kostymen till minsta barnbarnets bad i kyrkan nästa helg så vete fan om jag skulle fortsatt.

 

Annars så måste jag säga det igen. Imponerad över hur Aik klarar sig i elitserien. Mycket glädjande. Mindre glädjande är att fotbollen verkar ha haft en styrelse som inte kunnat plus minus och inte fattat tesen: Pengar in, pengar ut, pengar slut, utan istället levt efter pengar ut, pengar slut, mer pengar ut.

 

Med tanke på hur Aik går i elitserien passar väl detta ordspråk från Finlad bra idag:

 

Små stjärnor lyser också i mörkret
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste idag att det skulle bli iskyla. Samtidigt fick jag ett erbjudande av min morgontidning (ja jag läser pappersvarianten) om en 25% rabatt på gymmet som ligger typ "next door" där jag bor. Haken var ju att man va tvungen att binda upp sig för ett 12 månaderskort. Såg sen att de hade slängt in två badlakan till ett värde av 995 i priset. De var precis av det märket vi ändå hade tänkt köpa då vi behöver nya. Torsk som man är så gick jag ner i eftermiddags och band upp mig. Så nu är man ägare till 2 splitt nya badlakan och ett 12 månaders träningskort.

Det som är bra är att det faktiskt sätter press på mig själv att utnyttja kortet. Bra är oxå att de öppnar 06.30 så man kan gå dit på morgonen. Startar upp i morgon och tänker köra ett cykelpass. Tror jag kommer att börja med 2 mil så får vi senare om jag ska öka eller försöka nått annat oxå. Föreslå nu inte sån där skrotlyftning för det är det absolut tråkigaste jag vet. Löpband är inget heller eftersom mitt knä inte pallar för det.

 

Har några PLOhänder jag funderat på. Om någon har lust att kommentera:

 

Fi hyffsat lös, Synar ca 34% i blindsen och har en donkrange på ca 35%. Han donkar drag, tvåpar set och en hel del TPTK plus en del bluffar. Baserat på ca 1½k händer. Btn har en synfrekvens på nästan 60% på knappen och höjer bara ca 3%, han synar cb ca 50% på ca 1k händer. Jag har bara spelat två händer vid bordet.

Så hur är floppsynen? Ska vi r/f elle som nu bara syna?

Och vad gör vi på turn när Fi checkar?

 

$50 PL Omaha - Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: BB ( $50 )

Seat 3: utg ( $64.64 )

Seat 4: Hero ( $49.25 )

Seat 5: Btn ( $68.82 )

Seat 1: Fi ( $211.97 )

SB posts small blind [$0.25].

BB posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero :Ac::5c::Kd::Ks:

Utg folds.

Hero raises [$1.75].

Btn calls [$1.75].

Fi calls [$1.5].

BB calls [$1.25].

** Dealing Flop ** :8s::3d::7s:

Fi bets [$7].

BB folds.

Hero calls [$7].

Btn calls [$7].

** Dealing Turn ** :3h:

Fi checks.

Hero ???

 

 

I nästa hand har jag inte mer än 30-40 händer på någon av spelarna så ingen egentlig koll. Höjer vi alltid AA här i SB? Som spelat. Hur spelar vi denna flopp?

 

$50 PL Omaha - Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 3: Btn ( $46.75 )

Seat 4: Hero ( $145.9 )

Seat 5: BB ( $48.86 )

Seat 1: Utg ( $74.37 )

Seat 2: MP( $151.33 )

 

Hero posts small blind [$0.25].

BB posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero :Jd::As::Ac::Qs:

Utg calls [$0.5].

MP calls [$0.5].

Btn folds.

Hero calls [$0.25].

BB checks.

** Dealing Flop ** :7c::5h::4h:

Hero ??

 

Så till dagens citat som vi hämtar från Italien:

 

Den sundaste gymnastiska övningen är att i rätt tid resa sig från middagsbordet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Där kan jag tänka mig att folda flop faktiskt, inte många roliga turns, spelare bakom etc. som spelat måste vi väl betta nötturnen, typ uppåt 3/4 imo

 

Hand 2: Slår alltid upp så fina grisar pre oavsett pos och c-bettar i stort sett alla floppar med max 2 syn. 3 syn kan jag nog c/f.

 

/fösken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Där kan jag tänka mig att folda flop faktiskt, inte många roliga turns, spelare bakom etc. som spelat måste vi väl betta nötturnen, typ uppåt 3/4 imo

 

Hand 2: Slår alltid upp så fina grisar pre oavsett pos och c-bettar i stort sett alla floppar med max 2 syn. 3 syn kan jag nog c/f.

 

/fösken

 

Hand 1: Jo jag tvekade om det var okey att syna men valde det på de uppgifter jag hade om honom, fiksen efter bekom mig inte så mkt. Fast jag tror inte det är EV+ i längden. Sen borde jag nog betat turn som du säger. Inte nöjd i efterhand med mitt spel och därför jag vill ha inputs från andra.

 

Hand 2: Är väl så att jag är för vekt/tajt i blindsen men det beror på att jag tycker man får både två och tre syn varje gång man slår upp från dem. Måste nog bli aggresivare med denna typ av hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag precis gjort comeback till pokern efter ett års uppehåll från onlinepokern och börjat nöta PLO och studera det en hel del så diskuterar jag gärna händer, men ska verkligen inte säga att jag har facit.

 

Hand 1 tycker jag att vi kan folda utan mer information. Om man tror att han är ute och cyklar och bet/foldar mycket skulle jag raisa snarare än att syna, men vet inte hur optimalt en raise/fold-linje är :)

 

Hand 2 tycker jag att du ska raisa, 3 betta eller 4 betta o få in smeten pre om möjligt :). Att limpa UTG känns för det första halvkallt, men har sett på PLO$50 att folk faktiskt gör det med hyfsat starka händer. Så slår du upp e de inte omöjligt att han raisar dig o du kan få in smeten. Anledningen till att slå upp imo är att få lättare beslut på flop. Du kan i princip Cbetta det mesta om det inte kommer en fruktansvärd flop o du möter en duktig reg som du vet spelar många lägre rundowns (typ den floppen som kommer nu).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text

 

Så här i efterhand så inser jag att du har rätt, precis som föregående talare skrev. Jobbar på att täppa till de luckorna.

 

Idag är det sorg i änglalägret. Herrn i huset har dragit på sig nått skit. Inte blev det någon cykling inte. Legat nerbäddad med 39 i feber. Har dock orkat med några kortare pass vid borden. Har en hand som jag funderar lite på.

 

Fi är en riktig synstation Synar raise i BB ca 50%. Han viker nästan aldrig vs raise på flopp. Har en donkbet på ca 29%. Nu floppar jag ju riktigt bra och floppen är ju lättspelad. Däremot undrar jag hur vi spelar vidare på turn. Blev en del snack i chatten efteråt och jag hade väl inte riktigt samma inställning som de andra.

 

$50 PL Omaha - Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Co ( $188.07 )

Seat 2: Btn ( $49.12 )

Seat 3: SB ( $133.84 )

Seat 4: BB ( $136.65 )

Seat 5: Hero ( $50 )

Seat 6:

SB posts small blind [$0.25].

BB posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero :Qd::Jh::Ah::Js:

Hero raises [$1.75].

Co folds.

Btn folds.

SB calls [$1.5].

BB calls [$1.25].

** Dealing Flop ** :9s::Th::Kh:

SB checks.

BB [$2.62].

Hero raises [$13.11].

SB folds.

BB calls [$10.49].

** Dealing Turn ** :Kc:

BB checks.

Hero ???

 

Nu blire Idol och varmt te.

 

Dagen citat passar på ovanstående hand. Vi hämtar det från Nalle Puh.

 

Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev det ju svårt. Parade brädor e alltid jobbiga, speciellt på en bräda som denna där en kåk verkligen är fullt möjlig (KT,TT och 99 är väl alla möjliga händer). Samtidigt så känns det som att checka bakom är hyfsat vekt. Jag har sett en hel del på Cardrunnersfilmer och finns en lirare där som heter MissBanana tror jag som spelat in en hel del filmer. Han spelar i övrigt ganska LAG och högvariansspel i de filmer jag sett och det tror jag inte passar på dessa nivåer, däremot en viktig sak som han sagt (och som även Petter i variansbyrån sa i ngn film på PokerCampus) är att ett vanligt misstag är att se spöken innan de ens finns. Om man börjar checka bakom för många händer ger man upp värde. Bättre då att betta till dess att man är övertygad om att man är slagen.

 

Jag har prövat den principen lite och även om den kanske inte alltid fungerar så känns det som att på PLO€50 där jag spelat är det väldigt populärt att peela en flop för att sen vika en turn. Skulle han nu ha kåk så lär han tro att du är pot commited och reraisa all-in. Skulle han bara syna turn om du bettar (vilket jag nog hade gjort, ett bet runt halvpott kanske, säkert otroligt exploativt, men wtf vi pratar PLO50) så checkar vi bakom river, alt viker antar jag om han donkbettar. Check-raisar han all-in på turn så tycker jag vi kan hitta vik. Vi kommer betta runt 16 kanske och då ha $20 kvar lr ngt, och tror aldrig han raisar med något du slår så kan vika med gott samvete.

 

Funderar vi dessutom över handranges. Vad donkbettar han med? 29% är ganska brett och jag antar att det innehåller både låga rundowns med steg och färgdrag på denna bräda som tvåpar som KT (dumt) men även händer som T9. Eftersom du har nötfärgdraget med så känns de som att du drar ganska bra i denna hand.

 

Om vi checkar bakom på turn kommer han ganska troligen betta typ alla rivrar och du får ett jobbigt beslut att ta. Dessutom, om han, vilket inte är helt uteslutet är på någon slags draghand kommer du missa det värdet du får om han synar turn igen för då kommer han inte betala ett bet om du gör det på rivern.

 

Återigen, jag kan vara helt ute och cykla, men de e så jag skulle resonera. Please flame me så jag lär mig ngt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev det ju svårt. Parade brädor e alltid jobbiga, speciellt på en bräda som denna där en kåk verkligen är fullt möjlig (KT,TT och 99 är väl alla möjliga händer). Samtidigt så känns det som att checka bakom är hyfsat vekt.

 

Först vill jag säga att det är kul att du är tillbaka. Extra kul att du har bra synpunkter och delar med dig av dom.

 

Just det du beskriver är väl det som gör handen klurig. Vet inte hur mkt jag backat på parade brädor och försöker täppa till den luckan, dvs inte bli för nyfiken. Samtidigt så vill man inte vara för vek. Svår balansgång tycker jag.

 

Jag vet att jag har många läckor i mitt spel. Två som jag verkligen jobbar med är att jag nog är för tajt pre. Framförallt i pos. Den andra är att jag har en tendens att vara för nyfiken, inte riktigt ge Fi cred för en bättre hand.

 

Väntar lite med att tala om hur jag spelade handen vidare för att se om det kommer några fler åsikter.

 

Återigen, jag kan vara helt ute och cykla, men de e så jag skulle resonera. Please flame me så jag lär mig ngt :)

 

I min db flamemas ingen. Så länge man försöker skriva konkreta saker om de få händer jag postar.

 

Appropå cykla. Kände mig frisk i morse så gick iväg till gymmet och tänkte cykla. Jodu, funkade i ungefär 10 minuter. Därefter kändes man som en urvriden disktrasa och nu ligger man här igen. Gamla hundar lär sig aldrig som farsan skulle sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

parad turn

 

Klassiskt läge, tycker varken check eller bet är hemskt.

 

 

Bettar jag turn och får syn checkar jag river bakom och viker mot en eventuell pottdonk.

 

Föredrar kanske check för att slippa vika mot c/r, ibland från sämre hand. Beror på FIs tendenser (med explo-tänk som grund).

 

River synar jag oftast bet om check-check turn. Beror mest på allmän read, timing och sizetells (på denna nivå). Instapott på river kan jag vika mot, 80% nutz på plo50. Har jag checkat turn och får en check på river värdbettar jag nog ofta och hoppas på syn från KKK-triss, rivrad sämre färg eller sämre kåk (om vi kåkar river)

 

 

Som sagt, vad du än väljer ser jag inte att du gör någon större tabbe.

 

 

****

Det du annars kanske kan fundera på är din raise-size. Kanske bättre med runt 3/4 (eller mindre) med hela din raise-range på denna brädtyp. Kolla t.ex. galfonds vids, pottar gör han i princip aldrig. Ser samma trender hos de bättre regsen på PLO€200. Du förlorar inte mycket värde (om något) och sparar mer när det går snett (uttrycker mig inte optimalt här ;)).

 

Utöver detta verkar en del fisk och dåliga regs uppfatta "icke-pottningar" som mindre starkt. Bara detta tror jag kompenserar mer än väl för ev. förlorat värde. Du är obv stark 90 ggr av 100 när du raisar postflopp och vill nästan alltid inducera moves som gör att det åker in (eller få hjältesynar/idiotsynar av sämre made hands och pissdrag).

 

...och om man tänker explo istället för GTO i denna specifika hand är du så grymt stark på flopp att du inte vill skrämma bort FI. Potta flopp är nog inte optimalt ur något perspektiv m.a.o. ;)

 

 

*****

 

 

En annan fråga för att få dig att fundera på size. Du raisar pre med KKxx från knapp. Två syn, båda har raise cd runt 15%, std alltså, inga moves. Flopp 449 med färgdrag som du har (eller inte har, skillnad tycker du?). Check-check till dig. Bettar du? Om ja, size?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först. Tack för dina synpunkter Mr.

 

Klassiskt läge, tycker varken check eller bet är hemskt.

 

Som sagt, vad du än väljer ser jag inte att du gör någon större tabbe. ?

 

I efterhand tycker jag att jag borde betat turn men just då så var jag säker på att han satt på ett tvåpar eller set på flopp.

Jag checkade turn och river visade en tredje K. Vår kompetenta Fi ;-) checkade och så gjorde jag med och han visade upp KQ67es i spader.

Jag tror inte jag fått bort honom på turn men tror jag tappar värde i längden då han sällan kåkar eller träffar fyrtalet på river men troligen synar både turn och river då han troligen vet att jag gör samma spel med nötfd på flopp.

 

Note to myself: Bli aggresivare, vik mot omslag.

 

 

Det du annars kanske kan fundera på är din raise-size. Kanske bättre med runt 3/4 (eller mindre) med hela din raise-range på denna brädtyp. Kolla t.ex. galfonds vids, pottar gör han i princip aldrig. Ser samma trender hos de bättre regsen på PLO€200. Du förlorar inte mycket värde (om något) och sparar mer när det går snett (uttrycker mig inte optimalt här ;)).

 

Utöver detta verkar en del fisk och dåliga regs uppfatta "icke-pottningar" som mindre starkt. Bara detta tror jag kompenserar mer än väl för ev. förlorat värde. Du är obv stark 90 ggr av 100 när du raisar postflopp och vill nästan alltid inducera moves som gör att det åker in (eller få hjältesynar/idiotsynar av sämre made hands och pissdrag).

 

...och om man tänker explo istället för GTO i denna specifika hand är du så grymt stark på flopp att du inte vill skrämma bort FI. Potta flopp är nog inte optimalt ur något perspektiv m.a.o. ;)?

 

Har faktiskt börjat exprimentera med mina betsize. Dock allt för ofta blir det pottraise eller pottbet. Just det du säger om att "spara" lite är det jag funderat på samtidigt som man ju vill ha syn i vissa lägen. Nu varierar jag bettet lite olika utan någon egentlig tanke. ½pottar nötter eller tomma cb likaväl som jag pottar dem. Tror iofs inte att spelare på denna nivå lägger sånt på minnet (kan ju fel) men alltid bra att lägga sig till med en bra vana istället för en felaktig. Framför allt måste jag ju veta varför jag betar en viss size.

 

Note to myself: Jobba på betsizen.

 

 

En annan fråga för att få dig att fundera på size. Du raisar pre med KKxx från knapp. Två syn, båda har raise cd runt 15%, std alltså, inga moves. Flopp 449 med färgdrag som du har (eller inte har, skillnad tycker du?). Check-check till dig. Bettar du? Om ja, size?

 

Ärligt talat vet jag inte rakt ut. Ibland pottar jag ibland ½pottar jag ibland 3/4 pottar jag. Klar läcka du påtalat. Skillnad med färgdrag är väl marginell bättre eftersom brädan är parad.

 

Note to myself: Se ovan.

 

Har funderat en del på vad jag behöver för att spela fult motiverat och koncentrerat och framförallt tillräckligt ofta. Jag har ju tidigare skrivit att jag har tröttnat på internetpokern och något direkt sug har jag inte fått. Däremot så ska jag försöka ta upp spelet igen för att dra in lite extra medans jag söker nytt jobb igen.

 

Tack för dina synpunkter!

 

Så har därför bestämt att i denna db redovisa dagsresultat i form av antalet händer och resultat. Även br utveckling. Dvs den på siten. Finns en del bakom som jag behåller för mig själv. Kommer redovisa resultaten i THNL och PLO var för sig. Spelar fortfarande allt på Party och håller mig till $50. Kommer kliva upp när jag har 50 inköp för NL och 75 för PLO. Dock kommer jag att när jag ser bra bord skotta innan dess. Skulle rullen krympa till under 1500 kommer jag att gå ner i nivå.

 

Så:

BR 1/11 var $2000 efter ett uttag till julklappar och lite annat.

Resultat:

1-19/11

NL+ $213

PLO + $671

BR 19/11 $2884

 

20/11:NL 137 händer + $8

PLO 117 händer + $68

 

Tot för november:

NL + $221

PLO + $739

BR 20/11 $2952

 

 

Orkar inte fler händer idag då febern tär på hjärnan (det lilla som finns kvar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber om ursäkt för dålig uppdaterin men har legat nerbäddad i 38-39 graders feber. Har orkat klämma in ett fåtal händer och här är uppdateringen.

 

Söndag:

Usel dag. Hyffsade kort, träffade dåligt eller någon som träffade bättre. Inte mycket att orda om. Höll ihop spelet bra ändå:

 

21/11

NL 262 händer - $76

PLO 218 händer - $35

 

Måndag:

Spelade bra ända till sista händerna då jag gav bort nästan 2 inöp i PLO genom en usel syn på flopp efter att jag 3-betat i SB med AAxxes. Flopp komm xxQ jag betade ut ½pott fick omslag och vägrade ge Fi (en megafisk) cred så degen åkte in. Skulle självklart kunnat folda den så det va ett uselt spel. Fi hade QQxxr. Några händer senare fick jag in det med AAKQds va 7788ds, plockade upp nfd på flopp men en 8 på turn så rök det drygt ett inköp till:

 

22/11

NL 662 händer + $120

PLO 531 händer - $ 149

 

Totalt för november:

NL + $265

PLO + $555

BR 22/11 $2820

 

Ska försöka spela lite nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag nästan febefri. Bra det. Ska träffa coachen på fredag så det vore skönt att va frisk då.

 

Orkade med två pass igår på vardera ca en timme o fyrtiofem minuter. Gick helt okey. Tycker jag börjar hitta rätt i in aggresivitet i PLO. Spelar betydligt tajtare oop och synar ner mindre. Dock synar jag ner alldeles för mycket, framförallt i 3 och 4 betade potter pre. Där måste vi jobba vidare. Tycker oxå jag hittat mer rätt i min betingsize och vet oftare varför och hur jag ska hantera olika scenarion därefter.

 

Inga speciella potter igår utom möjligen en där jag hade KKQJds och 3-betade i pos samt 5-betade AI. Vann potten med stege vs AAxxes och fick mycket kritik i chatten för min 5 bet. Men va fan, om jag synat hade jag bara haft dryga 30BB kvar av 100. Så jag tyckte det va lika bra att skyffla in smeten även om jag förstog att han hade AA.

 

23/11

NL 655 händer + $139

PLO 427 händer + $244

 

Totalt för november:

NL + $404

PLO + $799

BR 23/11 $3203

 

Nu vila lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen feberfri helt. Tar det lugnt idag med för att inte få en flaschback ;-).

 

Ska köra en del i em och kväll sen är det pokerfritt i morgon. Alltid så på fredagar. Då har vi myspys i soffan och käkar gott. På lördag blir det oxå spelfritt. Lilleman i klanen ska nämligen bada i kyrkan då med efterföljande fika. Blir en del att stå i på fm och på kvälen lär man va helt slut. Blir nog en hel del lek med alla barnbarna.

 

idag bestämde vi oxå att julen ska firas med hela klanen. Blir förståss här så nu får man börja planera. Mycket mat som ska lagas, totalt 9 fullvuxna vargar och 5½ små. Tur att mycket går att fixa i förväg. Kvar till slutet blir väl bara sillen och skinkan.

 

Orkade med två pass igår. Ungefär lika länge som igår men tyvärr inte lika lyckosamma. Är iaf nöjd med mitt spel. Att sen variansen och badbeatsen var emot är inget man kan göra nått åt. Höll ändå ihop spelat och efter att ha varit 7 inköp ner så slutade det i stort sätt på +-0.

 

24/11

NL 719 händer - $50

PLO 454 händer + $32

BR $3185

 

Totalt november:

NL + $354

PLO + $831

 

Roligast :roll: igår va handen när jag hade AhAs i BB. Utg höjer, co kallsynar, jag 3-betar. Utg 4-betar, co kallsynar, jag 5-betar ai. Bägge synar.

Utg hade KhKc

co hade Jh8h

 

Självklart kom tre h på flopp så man fick lite hopp. Resten blankade dock. Tur att co va short, ca 60BB och jag och utg hade ca 110BB. Innebar ju att jag i stort gick +-0 i handen.

 

Nu fika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skinkan och sillen går väl också att fixa i förväg? :)

 

Jag verkar btw ha blivit glutenintolerant också. Nu äter jag iofs inte kolhydrater alls om jag kan undvika det för tillfället, men för framtiden, har du några bra brödrecept som inte smakar blörk?

 

Jo iofs men med förväg menar jag några veckor typ. Och det funkar inte med dem. Köttbullar, kåldolmar mm går ju att frysa in.

 

Ska kolla om vi har kvar några glutenrecept. Näst äldsta tjejen är ju oxå det så vi :roll: (läs frugan) bakade mycket sånt när hon bodde hemma.

 

Spelat 1½ timme. Pissesion. Backade 5 inköp mot bordens fiskar. De träffade allt. Spelade iofs okey, förutom nån pott där jag spjewade bort ett inköp genom att 4beta ai m A9s i utg efter att BB 3-betat för 5 gången i rad. Klart han hade AK då.

Annars hade jag en 92/42/15 två platser till höger om mig på ett bord. Kanon tycker jag. Tyvärr träffade han allt på floppen eller sin 2-4 outare på river.

 

Nu paus och sen försöker vi ta tillbaka skiten ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, just därför, jag minns att du sagt det. Fast då lät det på dig som att du stod för allt bakandet. :mrgreen:

 

Ta tillbaka skiten!

 

Klart jag stog för bakandet. Jag skötte ju vispandet ;-). Nä alvarligt. Visst bakade jag en del men eftersom hon haft mer ledighet än mig så va det naturligt att hon bakade det mesta.

 

Hittade inte recepten. Tror hon fick med sig dom när hon flyttade. Men jag vet att vi hämtat flera bra recept härifrån:

 

Glutenfritt bröd

 

Nu ska vi försöka en stund. Har ju en stoploss på 10 inköp så vi får se hur det går. Winn or die liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick det? :)

 

Inte alls :cry:

 

Idag har vi spenderat dagen åt diverse julklappsinköp. Många barn och barnbarn kräver att man börjar i tid. Gäller dela upp inköpen så man orkar bära hem paketen.

 

Gårdagens spel var en katastrof rent resultatmässigt när det gäller cg. Kvällspasset började bra med att jag hämtade in 4 inköp på en halvtimme. Sen slog någon på doomswitchen igen. Antingen fick man bara skit eller så träffade man bara näst bäst. Lösaste spelarna träffade allt. Höll dock ihop spelet och tiltade inte bort något. Kollade igenom HM i morse och hittade egentligen ingen pott där jag kunde spelat annorlunda. Möjligen några där jag kanske skulle vikt rivern men inga jättefel. Var bara en sån dag när variansen var åt fel håll. Sjukast va spelaren med 98/0/0 över 500 händer som vann närmare 9 inköp totalt. Han träffade allt, precis allt och lite till.

 

Dagen slutade 2 inköp under max förlust eftersom jag inte slutade i tid. Detta för att jag gick långt i en liten turre som räddade dagsresultatet och jag orkar inte spela enbart ett turneringsbord då jag troligen skulle ha blivit så uttråkad att jag gjort bort mig i den då. Slutade till slut 3:a och fick bokföra ett litet plus totalt igår.

 

25/11

NL 1370 händer - $308

PLO 877 händer - $244

MTT + $624

BR $3257

 

Totalt november:+ $1253

NL + $42

PLO + $587

MTT + $624

 

Nu är det två pokerfria dagar som gäller. Annat roligare och trevligare står på agendan. Efter igår så känns det faktiskt skönt att inte tänka poker på några dagar. Behövs nog för att rensa skallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft två helt pokerfria dagar. Riktigt skönt att ägna sig åt ett normalt familjeliv.

 

Igår var det som sagt dop för minsta bb. Det var totalt 3 småttingar som skulle döpas i kyrkan. Gissa vem som utmärkte sig ;-).

Allt började när prästen tog honom från pappa och la honom på rygg i famnen. Det skulle han inte ha gjort . Lilleman gillar inte ligga på rygg i famnen längre. Han tog i och försökte resa sig upp och eftersom det inte gick så tog han in all luft han kunde och ut kom ett ilsket förnärmat skrik. Prästen var då tvungen att hålla honom framåt över dopfundet. Då trodde lillaman att han skulle bli ikastad i vattnet verkade det som. Han satt ner sin små händer på kanten till dopfundet och spjärnade emot allt vad den lilla kroppen orkade. Lägg till en argt irriterad skrik av full hals så har ni bilden klar.

När sen prästen "hällde" vatten på hans huvud då lät det som om han trodde han skulle dö. Var först när han fick komma tillbaka till pappas famn som han tvärtystnade och blängde på prästen som om han försökte döda honom med blicken. Som tur va så var det en van präst och han bara skrattade och sa att det va en liten livlig krabat med stark egen vilja redan, och det ska gudarna veta att han har. Samma präst hade döpt storebror för dryga året sen. Dessutom är han väldigt lugn och tycker att det är barnas rätt att stöka i kyrkan under tråkiga dop. Då menar jag de som var med som åskådare.

En som inte stökade var storbror. Han satt tyst och stilla i moffas knä hela akten, tittade storögt på allt och alla. Enda gången han öppnade munnen va när han kastade ner moffas kamerafodral på golvet och med hög stämma förklarde - Botta.

 

Efter akten var det fika med tårta. Hade räknat med att leka med alla barnbarnen som va där. Av det blev intet. Det va totalt tio barn där i åldrarna knappt två år till elva år. De lekte allihopa och hade så kul att de nästan missade tårtan. Efteråt så va det bara att hjälpa till med städning och annat av lokalen. Kom hem lagon till åttasnåret, bra trött utan lek.

 

Idag har det bara slappats och kopplats av här hemma. Har lirat ungefär en timme och fått in 345 händer iaf. Drygt 3 inköp upp so far. Som vanligt på söndagar har man tvättstugetjänst. Ska försöka lira lite mellan maskinerna. Dock inte längra än till 21.00. Har det som stopptid på söndagar oavsett resultat.

 

På lördag lirar vi årets sista turnering på klubben. Ska bli intressant att se hur många vi blir. 15k i starstack och 25-50 i startblinds. 700 för icke medlemmar 670 för medlemmar. Har vi tur bakar hon lite saffransbullar till kaffet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har man fått leka med istället. Haft de två minsta här när mamma skulle fixa naglar. stor succé när vi hade köpt en ny leksaksbuss. och en tecknad film med rallybilar. Bilar är stort just nu.

 

Tyvärr går det trögt på jobbfronten. Inget som är aktuellt eller nära just nu. Har fått reda på att det som var intressant gick till en annan. Var tajt sa de men brancherfarenheten vägde över till den andras fördel. Inte mycket att orda om.

 

Fick iaf ihop en del händer igår. 830 st för att vara precis. Just nu är inte NL Holdem och jag något som passar ihop. Antingen är man iskall eller så träffar man inget eller halvbra. Håller dock ihop spelet bra och tiltar inte. Vilket annars kan va lätt mot 90-50/1/0 spelare som träffar allt.

PLO går betydligt bättre. Blivit aggresivare, bättre betsize, slutat betala av, spelar positionen bättre. Går åt rätt hål och stadigt uppåt på kurvan.

 

28/11

NL 474 händer + $9

PLO 356 händer + $269

BR $3535

 

Totalt november: + $1531

NL + $51

PLO + $856

MTT + $624

 

För att förtydliga så spelar jag alltid 2 bord NL och 2 bord PLO när jag inte spelar MTT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte orkat uppdatera varje dag men det har gått ner och upp. I måndags backade jag $450 varav 361 på NL. En sån dag när man inte räffar men alla andra träffar. Igår däremot gick det bättre plusade $630 på NL. PLO variansen var dock inte nådig. Backade $256. Inte mkt att orda om. Fick in det som favorit några gånger men blev utdragen.

 

Skottade lite på NL100 och det gick ju bra. Såg mycket värde annrs brukar jag inte göra det. Här är en hand där jag väljer att inte 5-beta KK. Därefter så är jag WB eller WA. Har h*n JJ, QQ eller AK så är det ju bättre att han får bluffa så mkt som möjligt än att han viker. Har han AA eller fdraget så åker skiten in ändå och jag torskar. 55, 66, 99 finns inte i hans 4-bets range imo. Ända som kan straffa mig är om han sitter på AKs i c och då får jag väl bita i det sura äpplet. Åsikter?

 

Fi är en reg jag spelat mycket mot. 31/21/5,4, fold vs 3-bet 28%. 4-bet 1,7%. AGfaktor 2,5. Allt på dryga 1,7k händer.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

Hero ($201)

SB ($71.49)

BB ($118)

UTG ($104)

CO ($279)

 

Dealt to Hero K:spade:K:diamond:

 

fold, CO raises to $4, Hero raises to $11.12, fold, BB calls $10.12, CO raises to $35, Hero calls $23.88, fold,

 

FLOP ($81.62) 9:club:6:diamond:5:club:

 

CO bets $66, Hero calls $66,

 

TURN ($213) 9:club:6:diamond:5:club:2:spade:

 

CO bets $178, Hero calls $100,

 

RIVER ($414) 9:club:6:diamond:5:club:2:spade:2:club:

 

 

CO shows A:heart:Q:club:

(Flop 17.1%, Turn 6.8%)

 

Hero shows K:spade:K:diamond:

(Flop 82.9%, Turn 93.2%)

 

Hero wins $403

 

Så när vi sammanställer November slutade den okey. Även om det nån gång vore kul att springa över EV, eller iaf mitt på.

 

2326866050103383768S500x500Q85.jpg

 

November totalt:

NL + $527

PLO + $511

MTT + $624

 

Nu siktar vi mot det dubbla i december.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...