Gå till innehåll

En Änglabok om ditten och datten i livet. Plus en del whine.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 295
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:evil::cry::evil: :evil:

 

Hatar vårvägar när de inte sopat dem.

 

Hämtade ut en ny bil i fredags och idag fick man två stenskott i vindrutan. Som tur är så blev det ena en spricka nerifrån vänster sida snett upp över synfältet så det är bara att åka in till verkstan på fredag och sätta i en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm

Jag kan inte se att du bokat tid?

Mvh

GlasmästarCrappy

 

 

FakeEdit: Aha du ville göra det på hemmaplan :) Fullt förståligt

 

Jahaja. Ser att ni inte har någon ordning på papprena alltså. Då får man väl leta upp någon firma som vet vem och när de bokat tid för byta av framruta ;-) .

 

 

Man kan lätt säga att det svänger rejält. För 5 veckor sedan hade jag hur mycket tid som hellst att spendera på allt möjligt. Nu känns det som om jag skulle behöva ytterligare 24 timmar på dygnet för att hinna med. Inte för att min nya arbetsgivare pressar mig utan för att jag är så vetgirig när det gäller denna nya branch och våra produkter.

Är på resnade fot för det mesta och har redan, efter att bara ha jobbat ordentligt i 1½ vecka redan öppnat upp fyra nya konton, dvs plockat in nya kunder på orter där vi inte hade någon representation (obs, not so hidden brag). Att vi denna vacka har överträffat förra årets försäljning för hela april tack vare min försäljning gör ju inte att man mår sämre direkt. Faktiskt ganska skönt att få visa min arbetgivare att de satsade på rätt häst.

I morgon ska jag dessutom själv hålla i en utbildning för butikspersonal för första gången. Har tidigare bara varit med på två stycken. Det ska bli mycket intressant och fantastiskt roligt.

 

Hlegens pokerturnering har tyvärr drabbats av ett antal avhopp. Folk skyller på det mesta, trasiga bilar, jobb mm. Sanningen är nog mer att de inte vågar möta våra spelare ;-) på klubben. Ingen nämd ingen glömd.

 

Nu blir det lite hockey innan jag troligen som vanligt stupar i säng runt 22-tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer på Lågfredag Mike?

Dev SKA dit, liksom Ängeln som tar med med motfallskäring, så kan vi räkna in en av de absolut bästa CC sammankomster jag någonsin hört talas om (Vilket iofs inte säger så mycket)

 

Blir liksom lite svårt eftersom vi lirar Klubbmästerskapet på långfredagen och påskdagen. 30k i startstack, 75 min blindsperioder. Garanterat spelvänlig struktur. 900 eller 950 kronos beroende på om man är medlem eller inte.

 

Lyckades bubbla på klubben igår. Surt sa räven även om jag tycker jag spelade bra hela vägen. Men när inte min AQ får dra ut AA (ai pre) när jag har 13-14BB så var det ridå.

 

Nu ska vi firar världens sötaste tjej som fyller nio. Det hurrar vi för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det många platser kvar till påskturren? Jag ska ju tydligen på 50-årsfest på påskafton så Gbg-eventet på långfredagen får stryka på foten. Funderar istället på att joina er i Lkp.

 

this-is-an-outrage.jpg

 

@ Ängeln: Ska försöka hitta lite rengöringsprodükter nu i veckan och påbörja projekt Rent Hus ffs™ framåt påskveckan. Hör av mig om jag behöver mer tips. Tack för superutförligt svar. Also, kul att det verkar gå bra på jobbet :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det många platser kvar till påskturren? Jag ska ju tydligen på 50-årsfest på påskafton så Gbg-eventet på långfredagen får stryka på foten. Funderar istället på att joina er i Lkp.

 

Ja det finns det. 28 st för att vara exakt i detta nu.

 

this-is-an-outrage.jpg

 

@ Ängeln: Ska försöka hitta lite rengöringsprodükter nu i veckan och påbörja projekt Rent Hus ffs™ framåt påskveckan. Hör av mig om jag behöver mer tips. Tack för superutförligt svar. Also, kul att det verkar gå bra på jobbet :-D

 

Vassego no problemas. Maila om du vill veta var i din stad du hittar produkterna. Maila på min jobbmail så ska jag svara omg. Sitter precis och jobbar så.

 

Kul det här. Hållit i min andra utbildning idag. Gick som på räls. I morgon hade jag bokat en butiksutbildning här i stan för 4-5 butikspersonal. Trodde jag ja. Ringde idag för att stämma av och då visade det sig att det skulle komma 40 målare oxå :shock:.

Nu snackar vi elddop alltså. Yrkesfolk med (troligen) förutfattade meningar och med kunskap om allt om färg och fasader och hur man ska göra. Så kommer lilla jag med en helt annan bild och ska dessutom tala om varför de tänker fel. Troligen har väl några lika många år i yrket som min äldsta är gammal. Man kan inte annat än att älska utmaningen. Det kommer bli skitskoj. Sitter precis och filar lite på presentationen i PowerPoint. Gäller att ha torrt på fötterna så att säga.

Så om jag inte hör av mig igen har jag troligen blivit lynchad i morgon ;-), men skam den som ger opp i förväg. Ta besten vid horna och utmana för att få igång en dialog istället för monolog är mitt motto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...