Gå till innehåll

En Änglabok om ditten och datten i livet. Plus en del whine.


Ängeln17

Recommended Posts

Trots att jag aldrig träffat sig vare dig eller din fru så må jag säga Härligt!

 

Skönt för Er båda och övriga familjen. Hoppas det håller sig borta och en dag som denna som du säger spelar det ingen roll om du inte fick det önskade jobbet men vad gör det en dag som denna.

 

Fira x-tra ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 295
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som grädde på moset fick min syrra samma besked för ett par veckor sen :h:

 

 

Delad glädje är dubbel glädje. Hälsa från oss.

 

Tack, tack allihopa.

 

Snacka om ketchupeffekt. Idag har jag fått två svar på jobb jag sökt och ska träffa dem i nästa vecka. Ett som säljare här i stan och ett som försäljningschef vilket kommer innebära mycket resor i landet och jaga slöa väskdängare.

Skulle det mot förmodan bli så att jag kan välja kommer valet att bli svårt. Ett chefsjobb med allt vad det innebär i lön, förmåner mm vs ett jobb där jag själv påverkar lönen men där jag kommer vara hemma varje kväll. Även om vi blivit friskförklarade så finns det en del problem som jag inte gärna lämnar henne ensam med.

 

Tyvärr kommer vi att bli tvugna att ställa in helgens poker då lokalen tydligen var dubbelbokad vilket innbar att vi fick kliva åt sidan. Vi får sikta in oss på den 13 november då vi kommer ha ett adderad pris till ett bra värde samt en bounty (inget stort men en kul grej) på en person. Hoppas vi kan bli ett bra antal. Återkommer om det adderade priset och bountyn när vi fått allt klart.

 

Nu ska här passas barnbarn. Lunch på MacDonkan ligger i planen. Dessutom en del lek i bollhavet och andra små busiga upptåg. Går nog åt hela eftermiddagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gjort något jag aldrig gjort förut (och jag har gjort/prövat massor).

Jag har gjort en anställningsintervju via nätet ;-). Är ju sjukt svårt. Snacka om att behöva väga varje ord och fundera över hur rekryteraren tolkar just det ordet och ifall vi tolkar det på samma sätt. live har man ju möjligheten att kontra med: - Vill du vara vänlig och specifiera vad du menar med xxxxx. Eller en möjlighet att utveckla sitt svar. Här är det skrivet och klart. Bara hoppas att vi tolkar orden på samma sätt.

Jobbet i sig verkar intressant. Är inget av de två som jag ska på intervju om i nästa vecka utan ett tredje. Tog en dag från jag skickat min ansökan till de hörde av sig och ville att jag skulle göra detta via nätet.

 

Annars rätt lugnt. Vi har njutit av nyvunna frihet och bara brytt oss om varandra i helgen eftersom det inte blev något spel på klubben.

Appropå klubben ja. Vi har nästa turnering den 13 november och har fått möjlighet att addera ett paket till Superweekend i Tallin. Vi har adderat det till förstapriset. Har på tre dagar fyllt mer än en tredjedel av platserna. Intresset verkar bli bra och vi kanske kan slå rekord i antal deltagare för året.

 

Istället för att skriva om turneringen här så länkar jag till vår klubbsida här på PF där ni kan läsa mer om ni är intresserade Superweekend Tallin hos PK Engeln.

 

Ska nog försöka mig på det där med internetpoker ikväll. Ska försöka uthärda mer än 10 minuter iaf.

 

Dagens citat är hämtat från väggen i vårt sovrum. Rakt ovanför sänggaveln där våra huvuden vilar när vi sover. Vi satte upp det när det var som tyngst:

Omnia vincit amor

 

Ni som inta har koll på er latinska får väl googla.:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår tvingade jag mig att spela detta spel som kallas poker på internet. Spelade två bord TH och två bord PLO (50). Funkade ju bra även om det va dötråkigt. Det kanske blir roligare om man tvingar sig att spela ;-), vem vet.

 

Gick iaf helt okey

 

2645641050103383768S425x425Q85.jpg

 

Något över det resultatet plus på PLO så 5½-6 inköp upp.

 

Idag ska jag träffa min egna arbetsförmedlare. Hoppas han ett bra jobb åt mig ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas han ett bra jobb åt mig ;-).

 

:-( Hade han inte.

 

Varit på en intervju idag. Gick väl sådär tror jag. Ny intervju i morgon.

 

Tvingade mig att lira några timmar igår igen. Lirar 2 bord TH och 2 PLO. Plusade straxt under 4 inköp (0,25/0,50). Fity - fifty ungerfär.

 

Otroligt vad folk är dåliga på framförallt PLOborden. Pottbet pre och tre gator med AAXXds med topset och nötfärgsdraget. Syn alla gator av 2 spelare, en med TP och 5högt fd och en med hålpipa och rivrat tvåpar. Säger som näst minsta barnbarnet, tack, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra intervju idag. Tror jag gjorde ett gott intryck. Får se om det räcker och måste också fundera på om jag verkligen vill ha jobbet. Stämde väl inte hundra överens med arbetsbeskrivningen i annonsen. Tveksamt om det är värt att flytta för. Fast ett jobb är ett jobb. Så vi får se.

 

Annars ringde mobilen i morse när jag satt på tåget. Va en annan rekryterare som undrade om det gick bra att vi hade en kortare intrevju via telefonen. Självklart sa man ja. Diverse frågor och svar senare frågade hon om jag hade tid att träffa dem på måndag om så blev fallet. Var tydligen en chefsrekryterare som skulle titta på vad jag sagt. Jag sa så klar ja till det.

Satt sedan och tänkte på svaren och kom fram till att jag inte gillade vad jag själv svarat. Normalt så förbereder jag mig för vilken typ av frågor som jag tror kan komma men här var det liksom pang på. Dessutom brukar jag läsa igenom platsannonsen flera gånger för att veta vad jag sökt och vad de vill ha.

Precis när jag satt där och dissade mina egna utläggningar så ringde det igen. Samma rekryterare ville ställa några frågor till. Till slut fråga hon vad jag hade för minimigräns för den fasta ersättningen. Nä, nä, den gubben går inte jag på. Anger man nått sånt så kommer lönen inte ligga speciellt mycket högre. Så jag förklarade att jag tyvärr inte kunde svara på frågan eftersom jag inte fått en bättre specifikation på vad jobbet innebar samt att helheten i lönepaketet var oklart. Förklarade att det beror ju på vad det är för förmåner som, sjukförsäkring, pensionsförsäkring, friskvård mm som kommer med jobbet. Först därefter kan jag ta ställning till vad lägsta fasta lönen ska va. Hon accepterade det efter viss tvekan. Då trodde jag nog att mina chanser var rökta med tanke på de usla svaren jag gett tidigare.

Dröm om min förvåning när telefonen ringde på väg hem. Samma rekryterare undrade om det gick bra att räffas på måndag. Där ser man vad man kan ta miste. En kortare intervju som jag själv tyckte va usel från min sida resulterade i ett personligt möte. Fördelen med detta är att det är på hemmaplan. Inte här i stan men i en närliggande.

 

Antalet platser som är lediga i vår nästa turnering minskar stadigt. Kanske sätter vi årsrekord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till slut fråga hon vad jag hade för minimigräns för den fasta ersättningen. Nä, nä, den gubben går inte jag på. Anger man nått sånt så kommer lönen inte ligga speciellt mycket högre. Så jag förklarade att jag tyvärr inte kunde svara på frågan eftersom jag inte fått en bättre specifikation på vad jobbet innebar samt att helheten i lönepaketet var oklart. Förklarade att det beror ju på vad det är för förmåner som, sjukförsäkring, pensionsförsäkring, friskvård mm som kommer med jobbet. Först därefter kan jag ta ställning till vad lägsta fasta lönen ska va.

 

Proffs!

 

För övrigt glädjs jag självklart åt de andra goda nyheterna som lämnats i dagboken under den senaste tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Proffs!

 

För övrigt glädjs jag självklart åt de andra goda nyheterna som lämnats i dagboken under den senaste tiden.

 

8-) Tack, tack.

 

Måste bara lägga upp en hand som jag lirade idag. Skitkul. Gud vad han gnällde i chatten om att jag höjde på flopp med bara 2 outs :lol:

 

 

1: Fi (34.18)

2: x (227.53)

3: Hero (147.08)

4: xx (26.53)

xx post SB 0.25

Fi post SM 0.50

** Giv **

Hero :9s::2s::8d::9d:

*** Bet Runda 1 ***

x 0.50

Hero 0.50

xx 0.50

Fi Passa

*** Flop(Board): *** : :7c::Jh::Ts:

xx checkFi 2.00

x 2.00

Hero 10.00

xx Fold

Fi 10.00

xx Fold

*** Turn(Board): *** : :Td:

Fi check

Hero check

*** River(Board): *** : :9c:

Fi check

Hero 12.00

Fi All-in 23.68

Hero 23.68

*** Showdown *** :

Fi :2h::5s::7h::7d:

Hero 69.58

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pust.

 

Efter en dryg höst så kan vi andas ut och sikta mot nästa år. Hoppas de insett vad som behövs.

Däremot ser ju vintern ut att bli roligare än vad jag förväntat mig. Nu ska man inte dra för höga växlar då det bara spelats 19 omgångar men än så länge så........

 

Vad jag pratar om? Mitt kära Gnaget så klart.

 

Ska straxt käka en tidig lunch för att sen ge mig iväg på anställningsintervju. Taggad då jag faktiskt skulle vilja ha det jobbet. Ny marknad nya utmaningar, vad skulle kunna va mer stimulerande och utmanande?

 

Klubbturren på lördag verka bli full. Inte många platser kvar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående intervjun jag var på. Efter att ha analyserat den igårkväll kom jag fram till att jag inte hade kunnat gjort den bättre. Med andra ord så är det nu upp till dem. Räcker jag inte till så gör jag inte. Faller jag bort av oss fyra som e kvar är det troligen på grund av brancherfarenhet, eller rättare sagt bristen på den. Tolkade dock svaren jag fick så att de höll med mig i att det faktiskt är bra att få in nytt blod som ser saker på andra sätt än som de i branchen gör. Men, men, man vet aldrig.

 

Idag har jag haft en fantastisk dag även om vädret kunde varit bättre. Lekt med barnbarn i snöyran. Byggt ljuslyktor, snögubbar mm. Gammal man blir som barn igen.

 

Nu är det bara sex platser kvar till på lördag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har man spelat massor (för att va mig). nästan 1k händer. Backade 9 inköp på nl50. Följande händer största förlusterna:

 

KKx4 inte en fick stå.

AAx2 vann inte någon.

AKs 3 förlust i varje.

PP floppat set x 3, inte en fick stå.

 

Bästa :roll: va nog den med AKs där jag 3-betar på knapp och BB kallsynar. De andra foldar. Flopp KK3, bet. Turn 3 Bet. River 3 c/r AI. Fi hade 39o.

 

Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Räcker jag inte till så gör jag inte. . .

 

Vilket jag tydligen inte gjort eftersom jag inte hört något mer från dem. De skulle hört av sig fredag eller måndag.

 

I lördags spelade vi ju en turre med ett adderat Superweekendpaket i förstapris. Kul som fan va det även om jag åkte runt 20 plats efter rena istiden när det gällde korten. Åkte med AK vs 77 i en pott där utg höjt, 77 och knappen synat och jag i BB ställde in med ca 20BB. Endast 77 hittade synen och brädan blankade.

Det som va roligast var att vi fyllde turneringen till råge. 37 anmälda men två föll bort. En som aldrig dök upp och en som satt fast i Nyköping med punktering och inget resevdäck :shock:. Nu siktar vi på sista turren för året på klubben. Den 4 december. Inköp 670 för medlemmar och 700 icke medlemmar. 15k i startstack. Kan bli skitkul. Funderar på att "lyxa till det" beroende på hur många föranmälan vi får in.

I den interna rankingligan är det spännande värre. Vi är väl 6 stycken som har chans till seger beroende på hur många som spelar sista turren. Skiljer 20 poäng mellan sexan och ettan. Själv ligger man femma, 14 poäng efter ledaren.

 

Annars hade jag ett intressant samtal angående ett jobb här i stan idag. Får se hur det utvecklar sig. Hoppas på återkoppling inom en vecka.

 

Igår var det fars dag. Hade lite käk och fika här för ungarna. Alltid lika roligt att få göda dem. Fick några mindre saker som uppskattas högt. Är inte så att jag tycker de ska köpa något men de vill göra det. Själv skickade jag en tanke till gubben däruppe och bad han hälsa till mor oxå. Och med det i åtanke så kommer här dagens citat:

 

Vi försörjer oss på det vi får, men vi skapar ett liv av det vi ger.

Winston Churchill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket jag tydligen inte gjort eftersom jag inte hört något mer från dem. De skulle hört av sig fredag eller måndag.

 

Så är det ja. Var inte sämre man än att jag skickade ett mail igår kväll där jag ställde frågan och bad om en återkoppling om varför i så fall. Ville oxå veta hur hon tyckte att jag gjort ifrån mig på intervjun. Alltid bra med feedback så man kan utveckla sig, eller korrigera felaktigheter man begår. Även om man är till åren och en rutinerad räv så är man lite nervös varje gång. Framför allt om det är ett jobb man verkligen skulle vilja ha.

 

Idag fick man finbesök när man satt och åt frukost. Var lilltjejen som kom förbi på en kaffe. Hon hade lämnat in deras bil på verkstan för besiktning då de fått en parkeringsskada. Självklart va de två minsta guldklimparna med. Fan va kul vi hade. Moffar hade köpt en ny bil igår. Den lekte vi med som bäst när rekryteraren ringde för återkopplingen. Kul att prata med henne samtidigt som en tvååring drar morfar i byxorna och tycker det är viktigare att leka med bilen än att morfar pratar i telefon. Och iofs har han ju rätt lilleman.

Fick iaf de svar jag ville ha och fick veta att jag fortfarande var aktuell men att två andra sökande låg före eftersom de hade brancherfarenhet. Inte mycket att säga om. Det hade varit tajt sa hon så brancherfarenheten vägde över. Fick positiv feedback på hur jag hanterat intervjun och det tar jag med mig som en positv sak för denna gång.

 

Dagens citat med tanke på det här med feedback:

 

Om det är något du inte gillar - ändra på det. Om du inte kan ändra på det - ändra din attityd!

Maya Angelou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW. Idag kom en efterlängtad julklapp i förskott. För ett matlagningsfreak som jag är det här den bästa uppfinningen sen man kom på hur man gör el ;-)

 

2290379030103383768S425x425Q85.jpg

 

En stabil skärbräda med gummifötter och sex utbytbara skärplattor till olika sorters mat. Billg? Nä men smakar det så kostar det.

 

Intresserad? Kolla denna länk i så fall Oana köksprodukter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...