Gå till innehåll

En Änglabok om ditten och datten i livet. Plus en del whine.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 295
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Klämt in en 7-800 händer idag. Inget märkligt men $550 upp.

 

Äntligen känns kroppen som den brukar. Gammal och utsliten ;-) men i alla fall feberfri. Blir nog inget lir ikväll. Ska nog ägna den åt myspys med frugan. Känns som EV- att lira mer idag. Brukar alltid bli så att man blir mosad av diverse konstiga händer på kvällen när man gått bra på dagen. Iaf för mig, slår nästan aldrig fel.

 

Hittade två jobb idag som verkade intressanta. Ett VD-jobb och ett som försäljningschef. Tyvärr inget i stan men jag kleta ihop en ansökan ändå och skickade efter att jag ringt och pratat med dem.

 

Helgen kommer gå i lugnets tecken för nästa blir det full fart då vi har spel på klubben igen. Har dessutom bokat in en fredagskväll lite längre fram med klubben, då tänker vi pröva att ha en cashgameafton. Blir intressant och se om det går ihop sig. Ska själva leka dealer på ett bord och ska försöka få tag i två till som vill deala mot en viss ersättning.

 

Nu ut i solen för en bit mat på stan 8-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frugan lirade PLO igår på SvS och vi har en fråga om en sak men först jag vill bara tala om att om man ska lira PLO så är det bra om man har glasögona på sig :roll::shock: Då kanske man ser att man bara har tvåpar istället för nötkåken :rolleyes:

 

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Buttom $44.38

Seat 2: SB $312.21

Seat 3: BB $54.38

Seat 4: Hero $103.23

Seat 5: CO $133.92

 

SB posts small blind $0.5

BB posts big blind $1

** Dealing down cards **

Dealt to Hero :Ts::Kd::Qd::Qs:

Hero raises $3.5

CO folds.

Buttom calls $3.5

SB calls $3

BB folds.

** Dealing Flop ** :Tc::Jd::Kc:

SB checks.

Hero checks.

Buttom checks.

** Dealing Turn ** :Js:

SB bets $8.62

Hero raises $30.17

Buttom folds.

SB calls $21.55

** Dealing River ** :8c:

SB bets [$35.92].

Hero is all-In $69.56

SB calls $33.64

SB shows :Th::5d::Td::5s: a full house, tens full of jacks.

Hero shows :Ts::Kd::Qd::Qs: two pairs, kings and jacks.

SB wins $205.69 from the main pot with a full house, tens full of jacks.

 

Sen en fråga:

Det här en hand av 5 igår där hon sprang in i 4-talet. Min fråga är till er som är PLOhajar. Kan man folda kåken på river mot en push? Nu hade han ju inget kvar efter hennes raise så fold va inte aktuellt. Men hon kanske bara skulle synat hans bet? Och hon hade några fler som kostade betydligt mer men som jag inte hittar.

 

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 4: Hero $266.28

Seat 5: SB $83.63

Seat 1: BB $35.59

Seat 2: UTG $722.01

Seat 3: CO $257.48

SB posts small blind $0.5

BB posts big blind $1

** Dealing down cards **

Dealt to Hero :Jh::Jc::Qc::Qh:

UTG folds.

CO folds.

Hero raises $3.5

SB calls $3

BB folds.

** Dealing Flop ** :Kc::9d::Ad:

SB checks.

Hero bets $6

SB calls [$6].

** Dealing Turn ** :9h:

SB checks.

Hero checks.

** Dealing River ** :Qs:

SB bets $20

Hero raises $50

SB is all-In $54.13

Hero calls $24.13

SB shows :8d::9c::5d::9s: four of a kind, nines.

Hero shows :Jh::Jc::Qc::Qh: full house, quens full of nines

SB wins $164.06 from the main pot with four of a kind, nines.

 

Själv springer man som en skadesjuten hare på PP för tillfället. Ligger nog en $7-800 under EV. Trotts detta så plussar man en del så man kanske inte ska gnälla för mkt. Men mycket vill ha mer ;-).

 

För övrigt så blir klubbturnering i morgon. Ska bli lika kul som vanligt. Får se om man kan klonka lite denna gång.

 

På jobbfronten inget nytt. Har sökt några jobb men inte hört något från nått. Börjar bli lite rastlös som den arbetsnarkoman man är. Saknar utmaningen som ett jobb innebär. Saknar även den sociala biten som en bra arbetsplats erbjuder. Nu blir det att åka och fixa lite korv och dricka till klubben.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra handen jättestandard. Du kan inte börja se spöken. Finns inget i hans linje som tyder på fyrtal imo och på svs dör folk med sämre kåkar där också. Wp ul

 

Va precis vad jag sa till henne. TY.

 

Idag blir det livespel på klubben. Tyvärr verkar vi inte bli så väldigt många men en mindre turnering ska vi få ihop det till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja. Då var ytterligare en turnering på klubben avklarad. Tyvärr blev vi inte fler än 14 efter några bortfall pga sjukdom. Men eftersom vi ökade startstacken till 12,5k och hade lagt in några ytterligare blindsperioder så blev det en riktigt trevlig tillställning ändå. Började vid 15.20 ungefär och var klara vid straxt innan 12.

Själv åkte man berg & dalbana med stacken. Upp några tusen ner till halv stack upp till startstack osv. Åkte till slut som nia när jag med ca 10BB i stacken ställer med TT mot en raise ur tidig pos. När jag får syn tror jag att jag ligger under rejält men det visar sig att han hade QJs. Tveksam syn kanske men eftersom han hade en 30-400BB i stacken så kanske den va okey. I vilket fall så kommer floppen låg i tre spader och jag har ena Tan i spader. Fi har ruter. Läget ljusnade ännu mer och när turn blankar så säger jag - Det kommer en dam på river. Och det gjorde det förståss, tyvärr inte spader dam dock. Det är tredje eller fjärde gången i år som jag åkt ut med TT på handen. En av gångerna har jag legat under mot QQ alla andra har jag blivit utdragen. Så när mina PP får stå så blir jag giftigt ;-).

 

Håller på att planera för en cg-kväll på klubben. Funderar på att köra två bord. Ett 5-5 och ett 5-10. Kanske också ett bord för en gryta med 220 i inköp. Ska se om man kan få ihop det med när lokalen är ledig.

 

Idag har vi haft en liten kille här en stund. Han börjar bli härligt stor. han far omkring som ett skållat troll och inspekterar mormor och morfars lådor. Framförallt är det en låda i köket med diverse köksredskat som alltid ska inventeras. Även morfars byrålådor brukar han plocka om i. Idag startade jag takfläkten i sovrummet och den var tydligen faschinerande. Deidda, sa han och pekade upp i taket. Sen stog vi där och kollade in den i säkert tio minuter till han underbara skrattkavalkad.

En annan sak som är rätt kul är att han vet mycket väl vad han får röra och inte. Även om han bara är drygt 14 månader så har han lärt sig att om man tittar åt ena hållet så kan man nog komma undan med att peta/tryck/dra i det som man inte få röra. När sedan mormor eller morfar säger fy skrattar han så ekar och far iväg som den värsta Emil. Så liten men ändå så stor. Jag bara älskar honom och skulle göra vad som helst för honom. Dessutom ska man snart få passa honom i några dagar när hans lillebror ska komma ut. Mitten av maj är det som gäller och allt verkar så här långt bara bra. Då har man till en hel hockeyfemma plus målvakt i antal barnbarn. Tyvärr verkar det som om det inte kommer bli fler.

 

Som vanligt efter en kväll med livespel så har man noll motivation till att lira på nätet. Så idag blir det inget men vi får väl se hur det blir i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske kanske kanske har man ett jobb på g. Tänk att få gå upp på morgonen för att vanka iväg till en arbetsplats. Fan det vore helt otroligt om man får uppleva det igen.

 

 

Lycka till! Hoppas min donation från igår hjälper dig en bit på vägen

 

(KK vs AA)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh gud så glad jag blir :D

Välkommen tillbaka till dagboksavdelningen! Hade helt missat att du hade startat upp igen, men nu är jag med på noterna.

Skönt att höra att det verkar ordna upp sig med frugans tillstånd. Lycka till med livet och pokern!

Även mina tummar finns till låns närhelst de kan tänkas behövas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare ett par dojjor till gumman alltså...

 

Mm, tyvärr :-(. Får snart bygga om ena sovrumet till skosalong tror jag.

 

Ty Kk.

 

 

Det är inte glamoröst. Det är inte lyxigt. Det är inte välbetalt. Det är inte bra tider.

 

Men jag har ett JOBB!!!!!! Börjar den 17 maj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, tyvärr :-(. Får snart bygga om ena sovrumet till skosalong tror jag.

 

Ty Kk.

 

 

Det är inte glamoröst. Det är inte lyxigt. Det är inte välbetalt. Det är inte bra tider.

 

Men jag har ett JOBB!!!!!! Börjar den 17 maj.

 

Spelar ingen roll. WP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte säga att variansen varit med mig direkt under april. ca $1500 under EV. Så resultatet blev ju riktigt dåligt faktiskt.

Dock kan man lägga till några $100 från PLO. Där har jag egentligen ingen koll men av br att döma borde det ligga där.

 

2619613820103383768S600x600Q85.jpg

 

 

När det gäller jobbet så är det som säljcoach för pubertetsstinna tonåringar. Ungefär som att va moderator här alltså :mrgreen:. Arbetstider 14-20(21). Som sagt inget drömjobb men ändå ett jobb.

 

Idag bär det iväg till en annan stad i svedala. Ett av barnbarna har fyllt år och det ska vi fira. Att dessutom barnets mor fyllde för några dagar sedan gör ju att man fick två flugor på smällen så att säga.

 

Ha en trevligt helg och ut på gatorna med er och gör vad man nu gör där.

 

Dagen citat:

När vi är ointresserade tar ögona stillbilder, när vi är intresserade gör de långfilmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sköna dygnsvanor du lagt dig till med. :)

 

:-D Se det som en metafor istället ;-)

 

Att fira fördelsedagar med en morfar närvarande är inget för mjukisar. Gårdagens resultat slutade med:

 

Ett lillfinger ur led.

En stukad vris (ordentligt)

Ett uppskrapat knä.

Två såriga armbågar.

 

Men kul hade vi, de små liven och jag. Först lekte vi "slänga olydiga barn i sopptunnan". Därefter "akta dig för monstret" och avslutningsvis "stora stygga björnen.

 

Idag har gått åt att vila ut en gammal mans kropp och som vanligt åkte man på tvättstugan. Dock inte i Sten, sax, påse. Det har jag gett opp och tar tvättstugan utan att bli förnedrad i detta självspäkningsspel :roll: numera.

 

BTW: Alla skador ovan kom på morfar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi flyttade in i lägenheten för sex år sedan ville frugan ha ett trägolv på balkongen. Inga problem med det. Köpte lite trallvirke och la det. underhöll det varje år med lite olja.

Sen för 2-3 år sedan ville frugan ha en färgad olja. Brunt skulle det va. Va ju snyggt som bara den sa hon. Sagt och gjort. Ner till färgaffären och pratade med en expert. Fick med mig ett antal liter hem. På med skiten och det blev väl okey. Sen underhållit det varje år med lite olja. Så långt inga problem.

 

I år vill kvinnan i huset inte längre ha ett brunt trägolv på balkongen. Nä nu ska det va ljusgrått, men bara lite. Många och långa diskussioner om detta har försigått i familjen under vintern. Som vanligt så foldar mannen på river mot en allin.

Tänkte sätta igång idag och slipa av trägolvet. Beräknade tiden som behövdes till 2 dagar. Jo tjena Malena. Slipat i 5 timmar idag och inte ens kommit en fjärdedel av ytan. Fan ta den som uppfann olika färger. Detta projekt kommer bli min död.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...