Gå till innehåll

En Änglabok om ditten och datten i livet. Plus en del whine.


Ängeln17

Recommended Posts

Jahaja.

 

Då blev man akut barnvakt åt minsta barnbarnet. Telefonen ringde 06.15 och då ville lillebror tydligen inte vänta längre. Någon vecka tidigae än beräknat. Upp med föräldrar till BB och hem med lilleman och käka frukost.

 

Lilleman gillade hemlagad sockerkaka och kaffe till frukost :-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 295
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

11.50 i fredags blev man så morfar för fjärde gången. Nu har man en hel hockeyfemma av killar och en tjej. Henna kan vi alltid ställa i mål.

 

Igår kom han hem den lille krabaten och man kan lugnt säga att man såg vem som var hans storebror. Var som att få en flashback på 15 månader. Samma ansikte dock något längre och därmed något smalare. Storebror blev så glad när han fick se honom att han bara skrek av glädje och skulle klappa honom.

 

Lustigt det här med barnbarn. Man tror när man fått det första att det är jordens 8 underverk. Sen kommer nästa underverk och man blir lika överväldigad. För varje gång tror man att nu kan man inte bli så upphetsad av nästa men ack så fel man har. Nu vill man bara skämma bort den här lilla guldklimpen precis som man gör med alla andra lite större guldklimpar. Det är också så att varje gång man får ett så inser man att livet är så mycket mer än poker och arbetslöshet. Det viktiga i livet är ju faktiskt att alla nära och kära har det bra och mår bra.

 

I vilket fall så inser man när man passat en 15 månaders kille i ett och halvt dygn att man inte längre är 25 år. Totalt slut när vi väl kom hem i gårkväll och sov som en stock från elvasnåret till åtta i morse. Länge sedan man sov nio timmar i ett streck.

 

För övrigt så ställdes gårdagens turnering på klubben in. Man kan säga att turneringsledaren valde en något viktigare sak i livet.

 

Livets misär består för närvarande av fotbollen. Fast om man vänder på tidningen så kanske det ser ljusare ut. Det som förundrar mig är hur ett lag kan vara så bra ena säsongen för att nästa vara fullständigt värdelösa. Måste ligga väldigt mycket psykologi i detta.

 

- Nu är vi mästare och allt kommer rulla på likadant i år.

 

Kanske är det problemt för mitt kära Aik. Men skam den som ger sig. Fortfarande lång tid kvar av säsongen och vi kan fortfarande återhämta oss. Dock har vi nog spelat bort chansen till en topp fyra placering. Hoppas vi får ordning på saker och ting innan CL-kvalet börjar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugn vecka. Inte lirat så mycket heller. 7k händer totalt under maj. När det gäller resultatet så är det som Balo sa till katten: - Det svänger ju!

 

Ikväll ska vi prova något nytt på klubben. En liten 20-manna turnering med snabbare struktur och mindra startmarker. Samtidigt två cg-bord. Dropp in utan föranmälan. Dock har 11 spelare redan reserverat plats i turneringen. Ska bli intressant att se om det droppar in folk för enbart cg.

 

Annars blir det till att passa lilleman i morgon. Mamma och pappa plus lillebror ska på bröllop. Söndagen går väl åt att vila då antar jag ;-). Så nätpoker kommer det inte att svämma över av i det Ängelska residentet under helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johojo. Blev ju en helt okey kväll. Blev sexton spelare till start i tureneringen. Dessutom tillkom några under kvällen som var sugna på cg. Tror det som mest va en 8-9 som spelade cg.

 

Turneringen började ju inte så bra för egen del när jag tidigt floppade toptvå med AQ i klöver och bräda AQx i hjärter. Preflopp hade det höjts till 350 (50-100i blinds) innan mig och jag valt att bara syna då jag vet att han höjer rätt mycket och min tanke va att få en bra träff och på så sätt ta hem en bra pott. Spelaren till vänster om mig kastar in en 1k marker men hade inte sagt att han skulle höja så med klubbens regler innbar det enbart en syn.

Med den brädan och hans misstag innan flopp så blev det check till honom. Han betar ca 70% pott och alla foldar till mig. Jag sätter honom på typ AK/KK med K i hjärter eller JJ/TT. JAg funderar lite och bestämmer mig för att bara syna för att se om turn innebär en hjärter eller inte. Turn blankar, jag checkar han betar 3k, funderar lite och ställer in med ca 5 k. Att jag inte har någon FE då han inte har mer än knappa 1k kvar är jag fullständigt medveten om men jag är rätt säker på att jag leder och att han har AK/KK med k hjärter som sagt. Efter viss tvekan så inser han att han inte kan folda och synar med 88 och 8an i hjärter. Självklart kommer en hjärter på river som ger honom fyrfärgsbräda.

 

Därefter blev man ju rätt short och eftersom det höjdes rätt friskt pre så fick man inte direkt något att stjäla. Med en 8 BB i stacken hittar jag QQ i tidig pos och valde att limpa eftersom jag var rätt säker på att det skulle höjas senare. Mycket riktigt efter ytterligare några limp höjdes det i sen pos och jag ställde in. Fick syn av höjaren som hade 99, mina tanter fick stå.

 

Blev sen iskall. Försökte lite men fick vika osv. Var till slut nere på ca 5BB. Ställde med KJs efter en raise och fick själklart syn. QJo. Flopp JJ5, turn x som gav mig färgdraget dessutom, river 5 och delad pott. Handen efter tittar jag ner på mina nemisar från tidigare turneringar. TT. Ställde och fick syn av JJ. Denna gång hade jag brädan med mig och fick en T på flopp.

Lite senare fick jag JJ i SB. Utg höjer (han har varit rätt tajt.) Väljer att syna efter knappens syn och så gör även BB. Floppar set. Floppen är 4J6r. Checkar, BB betar, ursrungshöjaren synar knappen viker så jag väljer efter en stund att höja till knappt 3x hans bet. Vill det ska se ut lite som om jag har stegdraget/TP.Han funderar länge innan han viker. Efteråt säger han att han funderade på att slå om allin då han satte mig på just draget eller TP.

Därefter rullar det rätt bra det blir FB och folk lämnar en efter en. Till slut är vi på bubblan som spricker rätt fort. Med fyra har vi en mega cl och jag som tvåa och två som är lite shorta.

CL höjer i utg, jag tittar ner på AK och ställer. Efter en hel del fundering väljer han att syna med 77. En K på turn gör att jag får vinna potten.

Den ena shortisen får också dubbla upp mot CL. Sen höjer jag på knappen med KJs och BB, shortyn, ställer. Jag synar och han har 89s i annan färg. Brädan blankar, min hand vinner.

Med tre kvar böljar det lite tills CL slår ut den med minst marker. HU med andra ord. CL har ca 2/3 av markerna. Blir lite avvaktande då bägge två får kort typ 23, 24, 39 etc i ett antal händer. Jobbar sakta upp min stack till vi får en hand med 44 för mig och JJ för honom. Floppar dock set och så var vi jämna med ett litet övertag till mig.

Avslutningsvis tittar jag ner på 33 Fi höjer jag synar. Floppar set igen han betar jag ställer då det ligger ett färgdrtag ute. Han synar efter tveksamhet med AQ inte i hans färg. Turn och river blankar och resten är historia som man säger. Skönt med en vinst på klubben. Året har ju annars inte varit lysande i våra turrar för mig.

 

Nu till lilleman som ska leka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har barnbarnet blivit avhämtat av föräldrarna. Man är allt lite seg. Kvart över tre i morse vaknade vi av att han hade en madröm. Inte ville han somna om heller trots att moffa gick upp och satte sig i fåtöljen med honom i famnen. Däremot gick det bra att somna om när man fick lägga sig bredvid moffa i hans säng. Livlig lite krabat kan man säga.

Det var en armbåge i sidan, en fot i ryggen, en hand i ansiktet osv. Så där jättemycket samanhängande sömn för moffa blev det ju inte. Men vad gör det när man har lilleman bredvid sig. 06.30 tyckte han dessutom att vi sovit klart och ville leka. Sagt å gjort. 45 minuters lek i sängen och sen va det dags för frukost.

Efter frukost och diverse andra morgonbestyr så tyckte vi att det var dags att gå ut och titta på tågen och bussarna vid station. Alltid lika uppskattat. Märks på de små och stora glädjetjuten som kom med jämna mellanrum. En glass och päronmer hann vi också med innan det va dags att gå till affären och handla lite.Sen har dagen gått i lekens tecken förutom nån timme när lilleman tyckte det va skönt att sova middag på fm. Alltid lika skönt när de hämtar honom men samtidigt så blir det tomt. Fan vad jag älskar mina barnbarn.

 

Glömde en sak om fredagen lir på klubben. Hände en incident vid cg-bordet när det va en 45 minuter kvar. Slutade med att jag var tvungen att stänga av en spelare från fortsatt spel på klubben. Tråkigt men nödvändigt då vi hittills lyckats ha spelet på just den nivån vi vill. Lugnt och trevligt. Personen i fråga hade petat i sig en hel del öl och som så många gånger annars så försvann vettet ut i samma takt som ölen rann in. Men som sagt. Jag tolererar inte sånt uppträdande på klubben och en gång är en gång för mycket.

 

Blir nog en hel del vila ikväll ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde en sak om fredagen lir på klubben. Hände en incident vid cg-bordet när det va en 45 minuter kvar. Slutade med att jag var tvungen att stänga av en spelare från fortsatt spel på klubben. Tråkigt men nödvändigt då vi hittills lyckats ha spelet på just den nivån vi vill. Lugnt och trevligt. Personen i fråga hade petat i sig en hel del öl och som så många gånger annars så försvann vettet ut i samma takt som ölen rann in. Men som sagt. Jag tolererar inte sånt uppträdande på klubben och en gång är en gång för mycket.

 

Whut? Sådär kan du ju inte skriva utan att berätta vad som hände! Dagnammit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whut? Sådär kan du ju inte skriva utan att berätta vad som hände! Dagnammit!

 

Vae väl egentligen inte så farligt men det skapade en tryckt stämning. En av spelarna hade förlorat en del och ville låna pengar av de andra vid bordet. Ingen ville låna ut pengar men han gav sig inte.

Sen ville han köpa in för 40 sek på ett 5-10-bord vilket jag nekade. Då blev han dum och hävde ur sig det ena och andra vilket slutade med att jag talade om att han inte längre var välkommen tillbaka till klubben.

Munlädret gick i ett medans han lämnade lokalen och under tiden så förbrukade han den lilla lilla chans han hade till att få en andra chans genom att hota en av de kvarvarande spelarna med stryk nästa gång han såg denne på stan.

 

Dessutom lovade han att döda klubben genom att öppna en ny i närheten och ta alla spelare från vår klubb. Som om hot skulle bita på en gammal hund. Vid min ålder har man varit med om för mycket här livet för att ens tycka det blir lite obehagligt.

 

tycker du skötte det utmärkt iaf! wpwp!

 

Tack, tack.

 

Lirat lite idag. +$157 på THNL och ca +$800 på PLO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåså, bra jobbat mr Angel! :-D

 

Tack, tack.

 

Ja du Five Star. Konstigt att du är kungen av lowstake. Då borde du ju inte lämna bordet så fort som frugan sätter sig vid samma bord som dig.

 

 

Då va den där djävla bolkongen slipad och klar. Nu återstår bara att skaffa ny färg så man kan måla skiten igen. Känns rätt meningslöst eftersom man vet att nästa år så är det samma visa igen. Färgen gäller inte för 2011 :rolleyes:.

 

Då har man klarat av de första dagarna på nya jobbet. Känns som man är barnvakt åt alla 19-20 åringar. De flesta är väl okey ur säljarsynpunkt men flera vet knappt hur man inleder ett säljsamtal. Finns rätt mycket att ta tag i om man säger så. Igår var det en som ville ha ledigt för hans tjej tyckte att de skulle åka och spela golf idag :roll:. Undrar om man står ut i sex månader så man får nya A-kassedagar ;-).

 

Spelaren som blev avstängd från klubben hade råg i ryggen att skicka ett SmS där han bad om ursäkt och att han förstog och accepterade att han blev avstängd. Visar i alla fall på lite ***** i honom.

 

Snart dags för arbete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gratz till kneget och hoppas du står ut med odågorna :-D

 

+1

 

Tack, tack.

 

Gårdagen gick i födelsedagfirandets tecken. Vi hade hela klanen här som firade att en av döttrarna fyllt år. Blir lite stimmigt numera. Totalt 15 personer om man räknar in det senaste nyförvärvet på 3 veckor. 9 vuxna och sex barn.

Hade en smörgåstårta för 12 (köpt) och en silltårta för 10 (hemgjord) personer plus 12 korv med bröd till barnen. Borde ju bli lite över till söndagslunchen tänkte man. Jo tjena Malena. En skock hungriga vargar rensade rent. Inte en brödsmula kvar.

 

Annars så har man inte lirat mycket poker inte. Tror inte jag har mer än än 12-13k händer i maj. Svänger som en vindflöjel i storm kan man säga. Dock plus för månaden både i TH och PLO.

 

Idag går i vilandets tecken. Koppla av och inte göra nått förutom att jaga reda på lita middagsmat då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har man då tagit ett beslut. Inte något livsförändrande eller världsomspännande. Nä bara ett litet som docj troligen kommer att glädja en hel av PFs befolkning.

 

Jag har idag sagt till om att jag från och med i morgon inte längre har lust att sitta barnvakt på PF. Det nöjet är från och med då enbart till för mina barnbarn. Jag lämnar alltså moderatorrollen för att enbart bli en vanlig användare på PF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja. Då var maj förbi. Bästa månaden på länge. Inte pokermässigt utan lifemässigt. Inte bara fått jobb utan även kunnat va i K-holm två gånger och latjat med barnbarnen.

 

Rent pokermässigt har den varit okey. Inte lirat så mkt då jobbet tar en hel del tid. Lirade på klubben i lördags och var med bra. Hade ungefär snittstack när jag kollar ner på JTo i BB. Utg +1 höjer och sb synar vilket gör att jag får bra odds för en syn. Flopp kommer AKQr-klonk. Check-check och utg+1 betar. Fold jag raise 2,5x hans bet. Han funderar en liten stund och ställer sen in. Att han har AA/KK/QQ/AK eller ev AQ hade jag redan satt honom på preflopp. Blixtsyn förståss och han täcker mig marginellt. Turn kommer T och då tänker jag att nu blir det splitt eller så kåkar han. Visst. River Q och så va den turneringen slut. Lirade sen lite cg och plusade en 5-600.

 

Resultatet för maj blev:

 

2027956170103383768S500x500Q85.jpg

 

Att man aldrig kan få springa ÖVER AIEV. Till detta lägger jag en $7-800 från PLO där jag inte har någon 100-koll men nånstans däremellan ligger det.

 

Nu åter till arbetet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte nog med att man jobbar i veckorna. Man får jobba på helgerna med. Håller på att bygga en altan med tak på 48 kvm till dotra och svärsonen. Inte bara jag utan svärson och hans far med. Fast det hjälper inte en gammal man. Helt slut i kroppen efter att hållit på mellan 9-18 idag.

 

Vem har tid att spela poker förutom storfräsarna i klubben som lirar CCs SM. Två av medlemmarna är kvar tillsammans med 29 spelare till. 27 ITM.

 

Gogogo klubb Engeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej dagboken. Loong time no seen ;-).

 

Har gjort ett frivilligt (eller rättare sagt - tappade all lust till att vara social) uppehåll sedan början av juni. Läget här hemma blev då väldigt jobbigt. Gick rätt fort från lätt positiv stämning till djup depresion kan man säga.

Under juni och fram till slutet av juli trodde vi att Fi ledde. Vi kräktes och mådde fruktansvärt dåligt. Dock har det vänt igen och det går nu framåt igen. Tydligen inte helt ovanligt enligt de som kan sånt här. Än är inte sista riverkortet lagt och vi tror fortfarande på att vi kommer att vinna denna långa HU.

 

Jag är nog en usel anställd. Eller en "pain i the as" för mina chefer. Just nu så är jag på kollisionskurs med min nuvarande arbetsgivare. Det som verkade bra visade sig inte hålla måttet i mina ögon. Och genom att jag är som jag är så framförde jag det lugnt och stilla (lovar att det va så) på ett ledningsmöte. För att göra en lång story kort kan vi säga att min åsikt om hur man bedriver seriös försäljning inte stämmer överens med hur VD och ägarna tycker det ska bedrivas. En ledstjärna för mig har alltid varit att man ska inte lura folk när man ska sälja något och det funkar inte så i detta fall.

Därför har jag börjat se mig om efter nytt jobb eftersom jag har en känsla av att min "provanställning" inte kommer övergå i en fast tjänst. Det roliga är att när man var arbetslös var det skitsvårt att komma till en intervju. Som anställd har jag redan varit på tre stycken. Två som inte har blivit något och idag en som var positiv. Ända felet i denna är att jag i så fall kommer att vara tvungen att veckopendla. Stockholm är byn som jag i så fall kommer jobba i.

 

Rent pokermässigt har det (av förståeliga skäl kanske) inte spelats så mycket i sommar. Den som står för den biten är frugan. Hon vevar runt på microstake hos SvS och plockar ut det hon vinner och "fonderar" till barnbarna. Eller köper saker till dem. Det har blivit så lite spel från min sida att de ringde från siten och undrade om jag var missnöjd med vår deal eftersom jag i princip slutat spela. Förklarade bara som det va och att jag faktiskt hade börjat jobba igen vilket varit mitt mål hela tiden. Nuförtiden spelar jag nästan uteslutande PLO eftersom jag tycker det är betydligt mer stimulerande än "tvåkortsallin".

 

Lovar att uppdatera dig lite oftare i framtiden kära dagbok (hur svårt kan det vara att hålla det löftet ;-) ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock har det vänt igen och det går nu framåt igen. Tydligen inte helt ovanligt enligt de som kan sånt här. Än är inte sista riverkortet lagt och vi tror fortfarande på att vi kommer att vinna denna långa HU.

 

 

Det finns inga ord. :h:

Riktigt skönt att höra att det vänt. Hälsa motfallskärringen att så som hon spelar vinner ni denna HU utan problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste recention av denna bok, verkar bra.

 

Länken misslyckades, den heter stängt pga hälsoskäl av Agneta klingspor.

 

Redan läst, men tack för tipset. Och ja. För personer i vår situation är den grymt bra. Troligen väldigt bra för de flesta faktiskt.

 

Vet ni hur mycket 30 kubikmeter :shock: jord är? Vi har handskyfflat och kört på skottkärra en tredjedel idag. Bara två tredjedelar :-( kvar till helgen.

 

Idag ringde det på mobilen igen. Stockholmsresa på torsdag igen. Nytt jobberbjudande. Snacka ketchupeffekt. Denna gång ett job som, håll i er;-) :

 

Vicepresident.

Var bara tvungen att fråga om det var för Burundi, kunde inte låta bli :mrgreen:. Men det var det inte. Intressant lät det i allafall även om det innebär att flytta tillbaka fjollträsk igen.

 

När vi höll på med jordskyfflingen idag satt barnbarnet (näst minsta) på trappen och hade sin saftmugg med sig. Där stog också en tillbringare med vatten. När jag tittade till vad han höll på med, han pratade oavbrutet nämligen, så satt han och hällde vatten på sin mugg medans han pratade högt, ställde ner tillbringaren, tog sin mugg och drack under ett högljut mmmmmm. Detta upprespades under säkert 20 minuter. Samma sak varje gång. Han hade sett hur morfar gjorde när morfar drack vatten och skulle självklart göra samma sak :-D. Morfar grabb helt klart.

 

Ska försöka se om jag orkar lira lite nu. PLO blir det. Frugan vevar runt så det står härliga till på SvS i detta nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pust. Så har vi då hanskyfflat ut 30 kubikmeter jord. Typiskt att det inte räckte. Saknades ca 1-2 kubikmeter. Gick åt lite mer än beräknat. Jaja, det får dom fixa själva. Sen är det bara att vänta på att gräset kommer så får man va behjälplig och rulla ut det. Sen kan de släppa ut barnbarnen på tomten utan stövlar och regnkläder.

 

Såg på CCs hemsida att två av våra klubbmedlemmar ställde upp i shorthandeventet. Gick ju hyffsat. 1:a och 3:a ;-). Tror fan det att det är tufft att vinna något på klubben.

 

Kollat lite på företaget som jag ska till på torsdag. Verkar solitt kan man lugnt säga. 59 millar i omsättning 13 i nettovinst. 58 anställda. Soliditet 163%. Där kan man nog jobba som vicepresident ;-). Men vi tar ett steg i taget. Först intervjun och göra ett bra intryck så man kommer vidare till nästa gallring.

 

Inte mycket poker i den här dagboken men här är en hand från igår.

 

Fick ett djävla whinande i chatten för den här :lol:. Men va fan 100 outs känndes det som ju. Alla utom jag e ju bra djupa.

 

 

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Capecode ( $433.33 )

Seat 4: Hero ( $97.51 )

Seat 2: iggen ( $131.61 )

Seat 5: Mr ( $179.21 )

Mr posts small blind [$0.5].

Capecode posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero :Ad::9s::Ks::Jd:

iggen calls [$1].

Hero raises [$4.5].

Mr calls [$4].

Capecode calls [$3.5].

iggen calls [$3.5].

** Dealing Flop ** :Kd::Qd::5s:

Mr checks.

Capecode checks.

iggen checks.

Hero bets [$18].

Mr raises [$36].

Capecode folds.

iggen is all-In [$127.11]

Hero is all-In [$75.01]

Mr calls [$91.11].

** Dealing Turn ** :Jc:

** Dealing River ** :Th:

iggen shows :Kh::Kc::8s::2s: three of a kind, kings.

Hero shows :Ad::9s::Ks::Jd: a straight, ten to ace.

iggen wins $63.64 from side pot#1 with three of a kind, kings.

Hero wins $292.47 from the main pot with a straight, ten to ace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pust. Så har vi då hanskyfflat ut 30 kubikmeter jord. Typiskt att det inte räckte. Saknades ca 1-2 kubikmeter. Gick åt lite mer än beräknat. Jaja, det får dom fixa själva. Sen är det bara att vänta på att gräset kommer så får man va behjälplig och rulla ut det. Sen kan de släppa ut barnbarnen på tomten utan stövlar och regnkläder.

 

Såg på CCs hemsida att två av våra klubbmedlemmar ställde upp i shorthandeventet. Gick ju hyffsat. 1:a och 3:a ;-). Tror fan det att det är tufft att vinna något på klubben.

 

Kollat lite på företaget som jag ska till på torsdag. Verkar solitt kan man lugnt säga. 59 millar i omsättning 13 i nettovinst. 58 anställda. Soliditet 163%. Där kan man nog jobba som vicepresident ;-). Men vi tar ett steg i taget. Först intervjun och göra ett bra intryck så man kommer vidare till nästa gallring.

 

Inte mycket poker i den här dagboken men här är en hand från igår.

 

Fick ett djävla whinande i chatten för den här :lol:. Men va fan 100 outs känndes det som ju. Alla utom jag e ju bra djupa.

 

 

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Capecode ( $433.33 )

Seat 4: Hero ( $97.51 )

Seat 2: iggen ( $131.61 )

Seat 5: Mr ( $179.21 )

Mr posts small blind [$0.5].

Capecode posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero :Ad::9s::Ks::Jd:

iggen calls [$1].

Hero raises [$4.5].

Mr calls [$4].

Capecode calls [$3.5].

iggen calls [$3.5].

** Dealing Flop ** :Kd::Qd::5s:

Mr checks.

Capecode checks.

iggen checks.

Hero bets [$18].

Mr raises [$36].

Capecode folds.

iggen is all-In [$127.11]

Hero is all-In [$75.01]

Mr calls [$91.11].

** Dealing Turn ** :Jc:

** Dealing River ** :Th:

iggen shows :Kh::Kc::8s::2s: three of a kind, kings.

Hero shows :Ad::9s::Ks::Jd: a straight, ten to ace.

iggen wins $63.64 from side pot#1 with three of a kind, kings.

Hero wins $292.47 from the main pot with a straight, ten to ace.

 

Den är en No-brainer, wp!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat lite på företaget som jag ska till på torsdag. Verkar solitt kan man lugnt säga. 59 millar i omsättning 13 i nettovinst. 58 anställda. Soliditet 163%. Där kan man nog jobba som vicepresident ;-). Men vi tar ett steg i taget. Först intervjun och göra ett bra intryck så man kommer vidare till nästa gallring.

 

Om inte annat så kanske de behöver någon som visar dem hur man räknar ut soliditeten i ett företag. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...