Gå till innehåll

The Well: Fordie


Fordie

Recommended Posts

Pundare är ett hemskt ord kanske? lol

 

Fordie skrev att han slutat knarka tre gånger.

 

Att det vart efter negativa upplevelser efter bruk av div. drog är ganska lätt att förstå. Han vill inte sluta knarka ffs. Hur man kan tro det efter att ha följt denna tråden (och dom på Flashback) är bortom mitt förstånd. Men ointelligenta organismer finns det ju gott om.

 

Detta är alltså som svar på påhoppet ovanför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pundare är ett hemskt ord kanske? lol

 

Fordie skrev att han slutat knarka tre gånger.

 

Att det vart efter negativa upplevelser efter bruk av div. drog är ganska lätt att förstå. Han vill inte sluta knarka ffs. Hur man kan tro det efter att ha följt denna tråden (och dom på Flashback) är bortom mitt förstånd. Men ointelligenta organismer finns det ju gott om.

 

Detta är alltså som svar på påhoppet ovanför.

 

Du fortsätter att leva med ett missbruk pga av rädsla att bli kallad pundare av vissa personer än att göra ett seriöst försök att ta dig ur ditt missbruket?Och de var när du skrev "T.om labbråttor slutar knarka när belöningen blir negativ." som du bevisade att du inte fattar någonting öht. Du verkar tro att de är en walk in the park att ta sig ur ett tungt missbruk.

 

Men en sak kan jag hålla med dig om och de är att jag tror inte att fordie till 100% vill sluta med drogerna, men de har han ju tom sagt själv någonstans här i wellen har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du fortsätter att leva med ett missbruk pga av rädsla att bli kallad pundare av vissa personer än att göra ett seriöst försök att ta dig ur ditt missbruket?Och de var när du skrev "T.om labbråttor slutar knarka när belöningen blir negativ." som du bevisade att du inte fattar någonting öht. Du verkar tro att de är en walk in the park att ta sig ur ett tungt missbruk.

 

Men en sak kan jag hålla med dig om och de är att jag tror inte att fordie till 100% vill sluta med drogerna, men de har han ju tom sagt själv någonstans här i wellen har jag för mig.

När skrev jag att det är en walk-in-the-park att göra om positiva belöningar till negativa? Det är inte något man styr över själv, "chansar" jag på. Visserligen är påståendet helt åt helvete grammatiskt sett, så jag kan förstå det orimliga i att vilja förstå min poäng, men att jag inte har några erfarenheter, eller skulle veta mindre / lika mycket om missbruk som medelsvensson är ett hån mot mig.

 

Förstår inte vad du menar med att man fortsätter punda för att folk kallar en x eller y? Menar du att jag skulle tro detta, så är du värre blåst i skallen än mej.

Kan knappast vara ett särskilt vanligt missbruk det handlar om isf.

 

Antingen så vill man, eller så vill man inte. Allt däremellan är bara skitsnack imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det skrev jag inte. Du skrev att 8v var tillåtet och 12v som är "högst rekommenderat". Du har alltså fel, katten ska minst vara 12 veckor gammal

 

/jennez

 

Så det är otilltåtet att ge bort en katt som är 11v? Alltså olagligt? Visa mig BrB-paragrafen?

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T.om labbråttor slutar knarka när belöningen blir negativ.

 

Jasså, jag uppfattade det som att du var i kyrkan hög som ett as. Jaja, du var säkert där och biktade dig eller nått. SKiter i om det är lagligt eller inte, du är en pundare ändå. WP&GL :-P

 

Jag vill ha en knarkande råtta. Iskallt, finns det tillhörande nithalsband och hårspray så man kan ge honom tuppkam?

Jävligt tuffa råttor dom kommit åt som kan göra ett aktivt val att knarka eller inte knarka och dessutom har lika komplexa psyken som vi har och dessutom ett samhälle som ser ut som en atombomb (om du hajar hur jag menar, vilka är föga troligt) som dom måste ta hänsyn till.

 

Jag var där hög som ett as ja, precis som jesus och co (lärjungarna) lär ha varit när dom rökte cannabis.

Efterfrågade dock en kyrka där jag fick bikta mig, för jag tänkte höra om det finns några maxsessioner och att min bikt kan ta något dygn eller sådär. Men det blev domkyrkan istället.

Eftersom vi fick publik när vi spelade så verkar vårat besök där ha varit uppskattat.

Vi uppskattade det också, gratis kaffe och förbannat goda kakor som jag kanske tog lite väl många av. :P

 

låter intressant, vilken/vilka droger handlade det om? hur såg testet ut? hur självadministrerades det?

kan du länka till en vetenskaplig artikel vore det kul.

 

Word. :mrgreen:

Råttan pekar på armen/tassen och forskaren stoppar ner en minifix, så tar råttan sin svans och använder som stas, sen skjuter den in en fix på 1 µg och så hör man ett litet "pip" och så faller den tillbaka och man ser hur den ligger och njuter. :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :-D :-D

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du fattar kanske inte själv att de du säger där är så ologiskt det kan bli.

 

förstår du inte varför han tar sina droger trots att han inte blir påtänd av dem och knappt får effekt längre?

 

Skulle bli mäkta imponerad om han faktist visste.

Och då är det ändå en sån här basic-sak man lärde sig typ innan förskolan.

 

du skulle kunna mena allvar.. väldigt osäker faktiskt :(

du får fundera på det över natten. kommer du inte på något så kan jag förklara för dig. eller kanske fordie själv vill förklara.. han borde kunna beskiva det hela lite bättre.

 

Här är min förklaring: http://www.wikipedia.org - sen är det bara dra i några trådar så blir det enkelt. Typ, dopamin, seratonin kan han få som ledtrådar, resten så måste jag ju säga rakt ut vad det är som får en horsare att suga kuk för en fix liksom.

 

Eftersom du fetmarkerade följande i citering utav mig:

Själv backar jag inte upp varenda påstående jag gör med vetenskapliga studier.

 

Så antar jag att det var det som var ologiskt enligt dig. Tyvärr, det kommer jag inte ligga uppe hela natten och fundera på.

 

Men visst är det synd om missbrukare. Har aldrig påstått något annat (tror jag).

Min sympati går till de som blir offer för missbrukarna dock.

 

Det är rätt roligt, det du fetmarkerar, du inser inte hur mycket du själv gör bort dig va? Du måste ju trolla?

 

Jag har btw läst en stor forskningsstudie: 1M personer från olika länder som under en ettårs tid tog heroin tothamax, alltså så dom noddade extremt, varje dag.

När dom slutade visade ingen(!) tecken på minsta abstinens eller depression/ångest/nedstämdhet. alla måde precis som innan.

 

Tyvärr har jag ingen källa på det.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:roll:

 

Även min sympati ligger hos de som blir offer för missbruket, varför jag tycker det borde legaliseras och taxeras. Oj, vad mycket staten har att vinna på det.

Och alla partier är i grund och botten kapitalister.

Känns som att jag på något sätt borde försvara mig för att jag gjort någon till ett offer för mig(?) med tanke på din formulering:

förlåt mylan, recip, pfizer, orifarm m.m att jag inte köper medicinen direkt av er utan köper den från gatan. JAG BER SÅ HEMSKST MYCKET OM URSÄKT om mitt hobbypundande på 3-4k i månaden förstör era mångmiljardärsaffärer.

Men håll ut i den ekonomiska kris ni befinner er i!

Snart får jag subutex på recept och då börjar jag betala till er!

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är min förklaring: http://www.wikipedia.org - sen är det bara dra i några trådar så blir det enkelt. Typ, dopamin, seratonin kan han få som ledtrådar, resten så måste jag ju säga rakt ut vad det är som får en horsare att suga kuk för en fix liksom.

Tack för länken till wikipedia. Den sidan har jag läst lite på innan men nu när du rekommenderar den så kommer jag att hänga där 24/7.

 

Har du några tips på sökord eller tar du bara "random page" tills du hittar det du inte visste att du sökte efter från början?

 

 

Jag har btw läst en stor forskningsstudie: 1M personer från olika länder som under en ettårs tid tog heroin tothamax, alltså så dom noddade extremt, varje dag.

När dom slutade visade ingen(!) tecken på minsta abstinens eller depression/ångest/nedstämdhet. alla måde precis som innan.

 

Tyvärr har jag ingen källa på det.

 

Det är rätt roligt, det du fetmarkerar, du inser inte hur mycket du själv gör bort dig va? Du måste ju trolla?
Ganska kul, ja. Trollar vet jag att jag inte gör. Ta en titt på dig själv istället. En bedrägerianklagad pundare som startar en well på ett pokerforum. Bland det första han skriver är att han funderar på att skaffa en unge. Bloggar namn och jävelskap är inte många musklick ifrån. TrollvarningX100. Fast det tragiska är att du inte verkar vara uppdiktad ändå. Det krävs nog väldigt mycket påhopp och falska anklagelser riktade mot mig innan jag ska känna mig förlöjligad i denna tråden. Det kanske är därför inte kan sluta skriva.. :mrgreen:

 

:roll:

 

Även min sympati ligger hos de som blir offer för missbruket, varför jag tycker det borde legaliseras och taxeras. Oj, vad mycket staten har att vinna på det.

Och alla partier är i grund och botten kapitalister.

Känns som att jag på något sätt borde försvara mig för att jag gjort någon till ett offer för mig(?) med tanke på din formulering:

förlåt mylan, recip, pfizer, orifarm m.m att jag inte köper medicinen direkt av er utan köper den från gatan. JAG BER SÅ HEMSKST MYCKET OM URSÄKT om mitt hobbypundande på 3-4k i månaden förstör era mångmiljardärsaffärer.

Men håll ut i den ekonomiska kris ni befinner er i!

Snart får jag subutex på recept och då börjar jag betala till er!

 

/Fordie

Hehe.. Jag och Astra skiter väl i dina ursäkter. De lär få betalt hur många mellanhänder det än finns. Spara energin tills rättegången. Tror inte att den sortens humor är lika uppskattad där dock. Förutsätter att du har en rättegång som väntar, brukar vara så för pundare, kanske är fel gjort utav mig att ha så hemska fördomar.

 

Jo, jag tycker oxå det är för mycket begärt av en missbrukare att bli ren innan han avkriminaliseras från samhället. Seriöst alltså, men att bara släppa knarket fritt lär inte gå så jättebra. Jag har svårt att tro att de som bestämmer skulle chansa på ett så osäkert kort.

 

Vi skulle kunna reservera en egen ö till er där ni kan få vara och jävlas. Gotland blir bra? : ) Vi måste då hugga ner alla träd och bränna ner alla hus, så att ni inte får för er att bygga en båt eller arbeta övht. Ni ska självklart vara övervakade 24/7 i forskningssyfte, så får ni x-tra mycket knark av Astra som bjuder på "näring" tillräckligt för att vara hög 2/3 av den vakna tiden. Fiska får ni göra själva, om ni glömmer av det så får ni skylla er själva. Där kan ni stanna några år, så har förhoppninsvis det värsta avlagret självdött. knarkare/samhället=Win/win.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är otilltåtet att ge bort en katt som är 11v? Alltså olagligt? Visa mig BrB-paragrafen?

 

/Fordie

 

"9 § Kattungar får inte skiljas från modern annat än temporärt, så länge de behöver hennes mjölk och omvårdnad, dock tidigast vid 12 veckors ålder.

Kattungarna får heller inte lämna uppfödaren förrän tidigast vid 12 veckors ålder om inte särskilda skäl föreligger."

 

SJVFS 2008:5

 

Det skulle räcka i vilken domstol som helst.

 

Edit: Eller snarare, det räcker för att få djurförbud. Det måste nog göras systematiskt för att någon skulle kunna få djurmisshandelspåföljder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"9 § Kattungar får inte skiljas från modern annat än temporärt, så länge de behöver hennes mjölk och omvårdnad, dock tidigast vid 12 veckors ålder.

Kattungarna får heller inte lämna uppfödaren förrän tidigast vid 12 veckors ålder om inte särskilda skäl föreligger."

 

SJVFS 2008:5

 

Det skulle räcka i vilken domstol som helst.

 

Edit: Eller snarare, det räcker för att få djurförbud. Det måste nog göras systematiskt för att någon skulle kunna få djurmisshandelspåföljder.

Ganska precis det jag skrev några sidor tidigare då. Verkar rimligt.

 

Fordie: ang. katterna så tror jag det är "lagligt" sälja dem innan vecka tolv, ifall du ser till att de inte skiljs ifrån sin mamma. Om lagen skulle vara något som du bryr dig om dvs.

 

Förmodligen ingår saker som vräkning , knarkande husse +dyl. i särskilda skäl-delen. Ofta krävs det inte mer än lite sunt förnuft för att veta vad som är lagligt för en nykter människa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte tagit benso på hela dagen idag.

Alltså, min medicin.

I början på dagen kände jag hur det vred och spände i nacken, armar och ben, men det har gått över nu.

 

Tror knappt det är sant, jag har liksom inte lite ångest heller utan jag är helt ångestfri.

Iofs ni som satt på flashback-chatten igårkväll kanske har ett humm om varför det är så, men å andra sidan borde ju det jag gjorde om något generera en hel del ångest.

 

Nåja, intressant och kul är det iaf.

Kommer nog ta till natten däremot, ingen lust att vakna av krampanfall.

 

Skriver och svarar på era inlägg senare, har besök och ska se min älsklingsfilm Constantine som jag jämt tjatar om till honom.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"9 § Kattungar får inte skiljas från modern annat än temporärt, så länge de behöver hennes mjölk och omvårdnad, dock tidigast vid 12 veckors ålder.

Kattungarna får heller inte lämna uppfödaren förrän tidigast vid 12 veckors ålder om inte särskilda skäl föreligger."

 

SJVFS 2008:5

 

Det skulle räcka i vilken domstol som helst.

 

Edit: Eller snarare, det räcker för att få djurförbud. Det måste nog göras systematiskt för att någon skulle kunna få djurmisshandelspåföljder.

 

Happ, får väl erkänna att jag hade fel då, måste svida i mångas ögon eftersom jag ALDRIG ERKÄNNER att jag har fel enligt många här i tråden.

 

Skulle vilja se straffsatsen dock, om det ens finns någon.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, man får väl sälja t.om. ofödda kattungar, men de får inte överlåtas, d.v.s. skiljas från modern före de är 12 veckor. Man får alltså komma överens om att en kattunge ska hämtas när den är 12 veckor. Fordie hade naturligtvis tänkt göra så, bara glömt bort att skriva denna detalj :roll:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte varför folk som uppenbarligen hatar och stör sig så mycket på TS ens ger sig in i diskussionen.

 

Om jag nu inte missförstått syftet med en "well" helt så är det väl att en individ utlämnar sig och sitt privata liv och öppnar upp sig för de som är intresserade.

 

Jag finner tråden intressant av många anledningar. dels att jag och TS verkar ha enormt skilda värdegrunder att stå på och dessutom enormt skilda uppfattningar i väldigt många frågor vad det gäller allt ifrån droger till huruvida man bör skaffa barn som missbrukare osv.

 

Jag tycker det är intressant att läsa för att försöka förstå hur andra människor, med annan bakgrund, andra åsikter, andra värderingar och andra förutsättningar än jag själv resonerar och fungerar för att kunna bli en mer empatisk och socialt intelligentare människa.

 

Vad jag dock inte förstår är varför alla dessa hatare som inte verkar vara intressearde av annat än att förakta, förnedra och spy galla ens bemödar sig att skriva i tråden.

 

Hittar du en blogg du inte gillar så slutar man att läsa den, kommer det ett tv-program som man inte gillar så zappar man vidare osv.

Vad är meningen att skriva i en well och endast vräka ur sig icke konstruktivt hat? Det lär ju knappast på något sätt hjälpa TS till ett bättre liv eller att reda ut trådarna.

 

Jag tror att vi har olika uppfattning om det mesta Fordie men jag önskar dig dock lycka till med ditt projekt att bli ren och hoppas du lyckas i din strävan efter ett bättre liv. Tycker det är intressant att läsa om hur världen ter sig ur ditt perspektiv.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, man får väl sälja t.om. ofödda kattungar, men de får inte överlåtas, d.v.s. skiljas från modern före de är 12 veckor. Man får alltså komma överens om att en kattunge ska hämtas när den är 12 veckor. Fordie hade naturligtvis tänkt göra så, bara glömt bort att skriva denna detalj :roll:.

 

Minns jag inte fel så skrev jag att dom säljes när dom är 12v men att jag inte är den som är den, dvs att vill någon ha en katt när den är 11v och 6d så lär jag ju inte säga nej.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugn och fin nu, jag tycker du verkar göra en hel del framsteg. Jag tänkte mer på vissa inlägg jag läst av dig på flashback (ja nyligen), jag orkar inte leta upp och kopiera in här. Men de var nått om att du kastat i dig en jäkla massa sub, krypton och benso. Sen de jag menade att du måste förändra ditt sätt att tänka osv var att jag läste att du asbolut inte ville in på behandlingshem (bla) för att du brydde dig för mkt om vad andra skulle tänka om dig. Vill du verkligen bli helt fri från drogerna är de väl skit samma om nå trångsynta äckel stämplar dig som en pundare? Tycker även du gör de väldigt lätt för dig och skyller på alla andra och hittar således på anledningar att börja punda igen. Ta tex när "gud pissade på dig" för du inte hittade ditt bankomatkort lr va de var.

 

Nu vart de väldigt rörigt och jag fick inte ens fram hälften av de jag ville ha sagt. Men av de jag läst av dig här och på FB så tror jag nog du får kämpa ännu mer om du skall bli drogfri.

 

Jag vet som sagt inte ett piss om dig som person eller om din bakrund utan ser de bara ur ett allmänt perspektiv.

 

Ta inte de jag skrev allt för negativt nu, jag hoppas verkligen du blir drogfri innan sommaren. Lycka till!

 

 

Edit: Joeduck visar prov på vilken extremt ointelligent och trångsynt människa han är. "T.om labbråttor slutar knarka när belöningen blir negativ." :roll:

 

Grejen är ju att trådarna om droger på flashback är väldigt gamla, jag skriver väl tillochmed i trådarna att det är sånt som hänt förut?

 

Det finns massa anledningar till att jag inte vill på behandlingshem, inte bara för hur folk skulle tänka/tycka eftersom det bara är typ två personers tankar jag skulle bry mig om, dom andra bryr jag mig inte om vad dom tycker och tänker.

 

Och man blir inte drogfri genom att sitta på ett behandlingshem, effekten blir snarare tvärtom och det lär ju finnas statistik som bevisar det jag säger; att fler börjar knarka mer än vad dom gjorde innan vs antalet som blir drogfria.

Min personliga erfarenhet (som är rätt begränsad visserligen) visar att _alla_ som kommer ut börjar knarka igen alt. MER innan dom kom in.

Jag känner inte någon som slutat knarka efter behandling även fast dom verkligen velat.

Den hårda sanningen är att ska man sluta knarka så är det "sick boy"-metoden man får köra. Dvs cold turkey, låsa in sig hemma med tre burkar; en för spyor, en för skiten och en att kissa i. Sen får man träna självdisciplin.

 

Ja, det är klart man hittar anledningar att knarka hela tiden, precis som att man skyller på knarket för att man är som man är ;)

Jag och en polare som ligger på ungefär samma nivå diskuterar alltid det där, våra diskussioner är rätt intressanta, och vi har kommit fram till det jag precis skrev liksom.

Minsta lilla så har man en anledning att knarka, och gnäller någon på ens beteende så skyller man på drogerna.

Sen inte sagt att man tar tunga droger för att man tappar bort sitt kontokort liksom, det finns ju en hel del bakomliggande faktorer också...

 

Det jag läser på FB och även här bör du ta med en nypa salt.

 

Tar ingenting som skrivs på ett moget sätt som negativt, att sitta som dom andra och hålla på är däremot lagom omoget.

 

Jag är drogfri innan sommaren, nemas problemas :roll:

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När skrev jag att det är en walk-in-the-park att göra om positiva belöningar till negativa? Det är inte något man styr över själv, "chansar" jag på. Visserligen är påståendet helt åt helvete grammatiskt sett, så jag kan förstå det orimliga i att vilja förstå min poäng, men att jag inte har några erfarenheter, eller skulle veta mindre / lika mycket om missbruk som medelsvensson är ett hån mot mig.

Men du vet ju inte lika mycket om ett missbruk som en missbrukare själv, vilket bevisas med vad du skriver bara några rader ner:

 

Antingen så vill man, eller så vill man inte. Allt däremellan är bara skitsnack imo.

 

Påståendet stämmer rent teoretiskt, men inte i praktiken.

Det finns många, MÅNGA, som vill sluta men ändå inte.

Förstår om det där blir lite svårt att förstå för dig, men så är det.

 

Sen finns det ännu fler som VILL men inte KAN. En opioid/opiat-avtändningen är ingenting du kan föreställa dig hur mycket du än vill och ev. tror att du kan.

Det finns nog många som skulle välja att ta bort ett ben permanent om heroinberoendet försvann med det, om dom fick det valet.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte varför folk som uppenbarligen hatar och stör sig så mycket på TS ens ger sig in i diskussionen.

 

Om jag nu inte missförstått syftet med en "well" helt så är det väl att en individ utlämnar sig och sitt privata liv och öppnar upp sig för de som är intresserade.

 

Jag finner tråden intressant av många anledningar. dels att jag och TS verkar ha enormt skilda värdegrunder att stå på och dessutom enormt skilda uppfattningar i väldigt många frågor vad det gäller allt ifrån droger till huruvida man bör skaffa barn som missbrukare osv.

 

Jag tycker det är intressant att läsa för att försöka förstå hur andra människor, med annan bakgrund, andra åsikter, andra värderingar och andra förutsättningar än jag själv resonerar och fungerar för att kunna bli en mer empatisk och socialt intelligentare människa.

 

Vad jag dock inte förstår är varför alla dessa hatare som inte verkar vara intressearde av annat än att förakta, förnedra och spy galla ens bemödar sig att skriva i tråden.

 

Hittar du en blogg du inte gillar så slutar man att läsa den, kommer det ett tv-program som man inte gillar så zappar man vidare osv.

Vad är meningen att skriva i en well och endast vräka ur sig icke konstruktivt hat? Det lär ju knappast på något sätt hjälpa TS till ett bättre liv eller att reda ut trådarna.

 

Jag tror att vi har olika uppfattning om det mesta Fordie men jag önskar dig dock lycka till med ditt projekt att bli ren och hoppas du lyckas i din strävan efter ett bättre liv. Tycker det är intressant att läsa om hur världen ter sig ur ditt perspektiv.

 

 

Förre

:roffe:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för länken till wikipedia. Den sidan har jag läst lite på innan men nu när du rekommenderar den så kommer jag att hänga där 24/7.

 

Har du några tips på sökord eller tar du bara "random page" tills du hittar det du inte visste att du sökte efter från början?

 

Mina kompisar kallar mig säkert "vandrande fassbok" för att jag inte kan något om droger/mediciner.. :roll:

 

 

Ganska kul, ja. Trollar vet jag att jag inte gör. Ta en titt på dig själv istället. En bedrägerianklagad pundare som startar en well på ett pokerforum. Bland det första han skriver är att han funderar på att skaffa en unge. Bloggar namn och jävelskap är inte många musklick ifrån. TrollvarningX100. Fast det tragiska är att du inte verkar vara uppdiktad ändå. Det krävs nog väldigt mycket påhopp och falska anklagelser riktade mot mig innan jag ska känna mig förlöjligad i denna tråden. Det kanske är därför inte kan sluta skriva.. :mrgreen:

 

Vet inte vilken smiliey som passar in till allt som skrivs innanför dessa citatmärken, men det är nog ett par stycken. :D

Btw, pundare = amfetaminmissbrukare.

Du som var wiki-expert och allt borde väl ha koll på det?

 

Hehe.. Jag och Astra skiter väl i dina ursäkter. De lär få betalt hur många mellanhänder det än finns. Spara energin tills rättegången. Tror inte att den sortens humor är lika uppskattad där dock. Förutsätter att du har en rättegång som väntar, brukar vara så för pundare, kanske är fel gjort utav mig att ha så hemska fördomar.

 

Jaså, så du är VD och talar för alla på Astra Zenica nu också? Shit bre, ship some drugZ d00de.

Jag har nog nån rättegång som väntar ja, men det har ingenting med droger att göra, så du har rätt i att dom inte lär uppskatta om jag börjar skämta om läkemedelsföretag mitt i allt. :roll:

 

Jo, jag tycker oxå det är för mycket begärt av en missbrukare att bli ren innan han avkriminaliseras från samhället. Seriöst alltså, men att bara släppa knarket fritt lär inte gå så jättebra. Jag har svårt att tro att de som bestämmer skulle chansa på ett så osäkert kort.

 

Vi skulle kunna reservera en egen ö till er där ni kan få vara och jävlas. Gotland blir bra? : ) Vi måste då hugga ner alla träd och bränna ner alla hus, så att ni inte får för er att bygga en båt eller arbeta övht. Ni ska självklart vara övervakade 24/7 i forskningssyfte, så får ni x-tra mycket knark av Astra som bjuder på "näring" tillräckligt för att vara hög 2/3 av den vakna tiden. Fiska får ni göra själva, om ni glömmer av det så får ni skylla er själva. Där kan ni stanna några år, så har förhoppninsvis det värsta avlagret självdött. knarkare/samhället=Win/win.

 

Än en gång visar du brist på kunskap inom ämnet, varför ger du dig ens in i diskussioner där du verkligen har NOLL KOLL?

Jämför holland mot oss och kolla dödlighet pga tunga droger mot sveriges statistik.

Kolla Usas statistik, där dom har legaliserat cannabis och även andra lätta droger.

Kolla länder där dom har avkriminaliserat tunga droger och kolla siffran.

Citatet "Det är inte lika roligt när det inte är olagligt" stämmer jävligt bra på dom länderna där dom avkriminaliserat bruk av tunga droger som heroin, kokain osv.

Låt wikipedia gå varmt nu så får du se.

 

Cannabis går mer och mer mot en legalisering, fast det verkar ha undgått dig.

Tror du det är en chansning dom gör eller kan det vara så, nej nej nej, att dom tittar på andra länders statistik som visar att legalisering av cannabis ger: Mer pengar till staten pga att dom skattar brasset, polisen inte behöver lägga samma resurser på det, det slutar vara en gateway drug vilket leder till färre tunga missbrukare.. Nej, så kan det ju förstås inte vara. Den hårda sanningen är att det är så.

 

Javisst, gotland lär dock inte räcka, med tanke på att vi lär ta med typ halva sverige, för jag antar att även helgknarkare ingår i din låda "missbrukare"?

I kategorin "helgknarkare" har vi en handfull politiker, poliser, åklagare och andra för-svensson-viktiga personer.

Men det låter bra, skulle gärna sitta och röka fredspipa med dileva eller dra en lina bus med håkan hellström, dom verkar roliga.

Patrik isaksson lär vara nice att dra en sil horse med 8-)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du vet ju inte lika mycket om ett missbruk som en missbrukare själv, vilket bevisas med vad du skriver bara några rader ner:

..

Påståendet stämmer rent teoretiskt, men inte i praktiken.

Det finns många, MÅNGA, som vill sluta men ändå inte.

Förstår om det där blir lite svårt att förstå för dig, men så är det.

Tror du att jag (likt Förre) var hemma och sög på mammas tutte när jag var ung, så tror du fel. :-P

 

Sen finns det ännu fler som VILL men inte KAN. En opioid/opiat-avtändningen är ingenting du kan föreställa dig hur mycket du än vill och ev. tror att du kan.
Mitt påstående gäller fortfarande. Antingen vill man eller så vill man inte. Ni verkar mena att man inte vill om man inte kan, och isåfall är ni antagligen PK-skadade.

 

Det finns nog många som skulle välja att ta bort ett ben permanent om heroinberoendet försvann med det, om dom fick det valet.

Precis. De har gjort bedömningen att de inte klarar av det själva, men det är ganska tydligt att en person VILL sluta om den är villig att offra ett ben.

 

Vad skulle du själv offra för att vara fri från beroende av droger fr.o.m nu?

Inte ett skit, right? Då är du en liten pundare iaf.

 

Jag vet varifrån ordet kommer, och även hur det används på rätt sida av Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...