Gå till innehåll

The Well: Fordie


Fordie

Recommended Posts

Haha, folk i denna well alltså :S Den ena värre än den andra, mkt underhållning! Tackar

 

Underbart ju 8-)

 

Jag fattar inte varför folk som uppenbarligen hatar och stör sig så mycket på TS ens ger sig in i diskussionen.

 

Om jag nu inte missförstått syftet med en "well" helt så är det väl att en individ utlämnar sig och sitt privata liv och öppnar upp sig för de som är intresserade.

 

Jag finner tråden intressant av många anledningar. dels att jag och TS verkar ha enormt skilda värdegrunder att stå på och dessutom enormt skilda uppfattningar i väldigt många frågor vad det gäller allt ifrån droger till huruvida man bör skaffa barn som missbrukare osv.

 

Jag tycker det är intressant att läsa för att försöka förstå hur andra människor, med annan bakgrund, andra åsikter, andra värderingar och andra förutsättningar än jag själv resonerar och fungerar för att kunna bli en mer empatisk och socialt intelligentare människa.

 

Vad jag dock inte förstår är varför alla dessa hatare som inte verkar vara intressearde av annat än att förakta, förnedra och spy galla ens bemödar sig att skriva i tråden.

 

Hittar du en blogg du inte gillar så slutar man att läsa den, kommer det ett tv-program som man inte gillar så zappar man vidare osv.

Vad är meningen att skriva i en well och endast vräka ur sig icke konstruktivt hat? Det lär ju knappast på något sätt hjälpa TS till ett bättre liv eller att reda ut trådarna.

 

Jag tror att vi har olika uppfattning om det mesta Fordie men jag önskar dig dock lycka till med ditt projekt att bli ren och hoppas du lyckas i din strävan efter ett bättre liv. Tycker det är intressant att läsa om hur världen ter sig ur ditt perspektiv.

 

 

Förre

 

Åh, en vettig människa är tillbaka, lovley.

Du får posta lite mera så att nivån inte blir allt för låg här :-P

"Jag fattar inte varför folk som uppenbarligen hatar och stör sig så mycket på TS ens ger sig in i diskussionen."

Glöm inte "inte har någon koll på vad dom pratar om"

 

Nej, jag fattar faktist inte heller. Men det bevisar ju gott och väl hur mycket liv dom har. Känns som att endel som skriver i tråden lever en missbrukares liv, det enda som saknas är drogerna ;) Fast å andra sidan kanske dom pundar andra saker, wow, cs, kaffe eller så.

 

Ja, precis. Jag blev kastad i brunnen av Cyntax tror jag det var.

Jag spelar knappt poker längre. Jag kör pokerbotar (vilket förmodligen inte är tillåtet att diskutera här) och jag spelar på 0,25/0,50 till 2.5/5 PLO typ 2 gånger i veckan. Hur intressant är det att läsa om?

Och eftersom min well är störst med råga så lär ju mitt liv vara jävligt intressant. ;-)

 

Ni ska väl om något, vara glada, över att jag är villig att öppna mig och vara 100% ärlig över hur jag lever mitt liv, en missbrukares liv.

Det är inte alla, eller snarare, det är väldigt få, missbrukare som gärna talar om sin "hobby".

Nu är ju inte jag "ut på natten och sno grejer för att få råd med min fix"-missbrukare, men jag är rätt intressant på andra sätt.

Det är väl iofs alla med adhd+aspie.

 

Måste bara tillägga att jag gillar att du kan diskutera moget och utan påhopp, trots våra olika tankar och värderingar om saker och ting.

 

Jag tycker precis som du, och därför läser jag ibland bloggar om folk som lever precis tvärtom till hur jag gör och är min exakta motpol eller hur man ska förklara, men inte fan skulle jag ha mage att sitta och gnälla och ha mig, utan gör precis som du, ställer frågor osv över saker man funderar över.

 

Anledningen till varför dom gör det tror jag är

1: Dom är avundsjuka för att jag vågar skita i allt

2: Dom vill känna sig bättre (även fast sanningen är precis tvärtom ;-))

3: Dom posthorar

4: Dom vill få utlopp för sina agressioner dom har inom sig och inte vågar ta ut på andra sätt än att sitta skyddade bakom sina skärmar. Tror väldigt få skulle säga det dom skrivit, rakt i ansiktet på mig. Nu kommer säkert folk säga "skulle jag visst", men det är inte en jävel hittils, utom min morbror, som faktist vågat säga vad han tycker och tänker om min livsstil, direkt till mig.

Konstigt...

 

Tack! Hoppas du fortsätter läsa, och framförallt skriva, så tråden inte blir som tagen från nåt wow-forum eller något där det mestadels är 13-åringar.

Typ fragbite. :)

 

Lycka till dig med, vad du nu än må ha för problem, för väljer att aktivt tro att ingen människa har ett perfekt liv utifrån den specifika individens öga.

 

Sen måste jag tillägga att mitt liv ter sig ur ett visst perspektiv även när jag är drogfri, det är ju liksom inte drogerna som gett mig mina värderingar osv, dom har ändrats väldigt lite sen jag började med drogerna.

Det som kanske ändrats är att jag hatar droger mer nu än vad jag gjorde i början av min "karriär", men även mina diagnoser har ju sin del i spelet av hur jag upplever livet.

 

 

Du skriver en del bra inlägg. Det här var ett av dem imo.

 

Tecken på mognad enligt mig.

Annars så +1

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är många som blivit drogfria på behandlingshem, eller rättare sagt, av behandlingshem.

Oändligt många fler än de som kört din metod.

 

Din metod,att låsa in sej,ger inte en enda ny frisk tanke, vilket är det som behövs.

 

Ingen kan bli drogfri utan att vilja det själv,men hjälpen man får på behandlingshem är b.la hjälpen att lära sej vilja själv.

Motivation är a och o,du får ingen motivation av att spärra in dej själv i ett rum o tända av,sitta på torken eller nåt liknande.

 

Det svåra med droger är inte att sluta, det har alla missbrukare gjort flera gånger, det svåra är att inte börja igen.

 

 

Men man måste ha något efter behandlingshemsssvängen, det går inte att sluta med intaget av "friska" tankar,då kommer snart dom "sjuka" tankarna tillbaka, antar att det är därför det finns NA,AA,Länkar mm, dom har ju fattat det o vill fortsätta vara drogfria o nyktra.

 

My 5 cents amigos....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att jag (likt Förre) var hemma och sög på mammas tutte när jag var ung, så tror du fel. :-P

 

Mitt påstående gäller fortfarande. Antingen vill man eller så vill man inte. Ni verkar mena att man inte vill om man inte kan, och isåfall är ni antagligen PK-skadade.

 

Precis. De har gjort bedömningen att de inte klarar av det själva, men det är ganska tydligt att en person VILL sluta om den är villig att offra ett ben.

 

Vad skulle du själv offra för att vara fri från beroende av droger fr.o.m nu?

Inte ett skit, right? Då är du en liten pundare iaf.

 

Jag vet varifrån ordet kommer, och även hur det används på rätt sida av Sverige.

 

Nej, du verkar vara en riktigt hårding. :mrgreen::roll:

50cm runt dina e-biceps? :)

 

Ja, jag är otroligt jävla PK-skadad. lol.

Läs rockdolls trådar på flashback så ska du få se ett klockrent exemplar på "vill men ändå inte"

Jag menar hursomhelst inte att man inte vill för att man inte kan.

 

"Vad skulle du själv offra för att vara fri från beroende av droger fr.o.m nu?"

Eftersom det är en icke-fråga så går den heller inte att besvaras korrekt.

Men sure. Jag skulle inte offra ett skit för att bli drogfri, nej.

Jag skulle kunna offra rätt mycket för att bli icke-beroende av benso däremot, dock inte ett ben eftersom jag kan glömma allting vad racing-karriär i framtiden innebär, inte något mellan benen eftersom jag vill ha barn och ingen arm eller så. Skulle jag ha ett barn skulle jag däremot lätt kunna kastrera mig ofrivilligt för att vakna och inte vara beroende av varken buprenorfin eller bensodiazepiner.

 

 

Jaså, du använder pundare som en generalisering av knarkare?

Det gör varken svenssons eller knarkare så du är rätt säregen.

Under din sten med dina andra "leverunderensten"-vänner så kanske alla gör det dock, vad vet jag.

 

Oj, förlåt om jag förolämpade dig, snälla misshandla mig inte med din extremt vältränade e-kropp och erfarenheterna från ditt föredetta värsting-liv. :cry:

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är många som blivit drogfria på behandlingshem, eller rättare sagt, av behandlingshem.

Oändligt många fler än de som kört din metod.

 

Din metod,att låsa in sej,ger inte en enda ny frisk tanke, vilket är det som behövs.

 

Ingen kan bli drogfri utan att vilja det själv,men hjälpen man får på behandlingshem är b.la hjälpen att lära sej vilja själv.

Motivation är a och o,du får ingen motivation av att spärra in dej själv i ett rum o tända av,sitta på torken eller nåt liknande.

 

Det svåra med droger är inte att sluta, det har alla missbrukare gjort flera gånger, det svåra är att inte börja igen.

 

 

Men man måste ha något efter behandlingshemsssvängen, det går inte att sluta med intaget av "friska" tankar,då kommer snart dom "sjuka" tankarna tillbaka, antar att det är därför det finns NA,AA,Länkar mm, dom har ju fattat det o vill fortsätta vara drogfria o nyktra.

 

My 5 cents amigos....

 

Klart det är många som blivit rena av att sitta på behandlingshem, men nu pratar jag år 2000 och framåt, inte på 80-talet när man fortfarande blev behandlad som en människa. Eller du kanske vet ett bra behandlingshem?

Jag vet dåliga, jättedåliga och extremt dåliga där den sista är likt amerikanska fängelsen och det händer att man inte får mat, åker på stryk osv. Perfekt sätt att göra någon drogfri! :roll:

 

Min metod ger visst nya tankar. Har du provat? Man tänker igenom sitt liv betydligt mycket mer än på ett behandlingshem där man i PRAKTIKEN inte pratar med någon utan bara trappar ner på sina droger och inte behöver tänka igenom hur jävla sunkig man är egentligen. Att du LÄST att man får prata med psykologer/läkare varje dag osv är sånt som endast existerar i TEORIN.

 

Jag håller med om att det svåra inte är att sluta. Jag kan sluta varje dag om jag vill, och sen börja dagen efter.

Jag säger exakt det du skriver till alla som säger "Men du vill ju, och jag vet att du har lätt för att sluta med saker du är beroende av".

 

Jag håller även med om att man behöver något efter att man blivit ren, men ren blir man inte på ett behandlingshem, det blir man någon annanstans.

 

Btw så antingen har du suttit på behandlingshem och hör till undantagen som faktist blivit rena eller så är du en behandlingshemsförespråkare för allt bra du läst om det. Vilket av det är det? Med tanke på ditt nick så gissar jag på det första och jag gissar på att det var nångång mellan 85-95 som du satt på behandlingshem, eventuellt tidigare.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

97 första gången, 2000 andra gången.

 

Alla som jobbat på de behandlingshem jag varit på är själva missbrukare,inaktiva givetvis, men med massor av kunskap i bagaget, kunskap och erfarenheter.

 

Det är dom enda jag litar på i den svängen, vad skulle dom ha för anledning att inte vilja hjälpa till?

 

Om du nu får dom där bra tankarna av din metod,så kör på kamrat,jag unnar alla succe i den här branschen, så att säga.

 

Dock tror jag inte på din metod, även det av erfarenhet, jag vet ju vad det var som hjälpte mej, inte var det självisolering.

 

Nu snackar vi inte samma droger förmodligen,men sättet att bli kvitt ett missbruk skiljer sej nog inte så värst mycket,oavsett missbruk.

 

Det har funnits en hel del golddiggers i rehabsvängen, inget snack om det,men en majoritet av hemmen är seriösa och vill ha resultat.

 

Och jag är ganska säker på att det enda en missbrukare tar åt sej i fråga om missbruk, det tar han från andra missbrukare,som gått vägen före.

 

Ingen läkare,kurator,pedagog,psykiatriker, arbetsförmedlare,chef eller någon annan utan en egen historia är egentligen värd att lyssna på,vad vet dom egentligen?, hur det känns??

 

icke sa Nicke.

 

Lycka till nu, håller tummarna för dej!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att jag (likt Förre) var hemma och sög på mammas tutte när jag var ung, så tror du fel.

 

Med din träffsäkerhet och ditt retoriska skarpsinne så förstår jag att du kände dig träffad och blev ledsen över min post.

 

Är det någonting mer du tror dig känna till om min uppväxt som du vill dela med dig av? Kanske min mors vikt eller yrkesval (fet och prostituerad naturligtvis) eller tänker du bara fortsätta att göra bort dig allmänt och fortsätta att intellektuellt ligga på samma nivå som en 8-åring, och nej då menar jag inte en ovanligt smart 8-åring utan en helt vanlig medioker 8-åring?

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med din träffsäkerhet och ditt retoriska skarpsinne så förstår jag att du kände dig träffad och blev ledsen över min post.

 

Är det någonting mer du tror dig känna till om min uppväxt som du vill dela med dig av? Kanske min mors vikt eller yrkesval (fet och prostituerad naturligtvis) eller tänker du bara fortsätta att göra bort dig allmänt och fortsätta att intellektuellt ligga på samma nivå som en 8-åring, och nej då menar jag inte en ovanligt smart 8-åring utan en helt vanlig medioker 8-åring?

 

 

Förre

Fortsätt med att ryggdunka Fordie istället. Jag är klar med den här tråden. Jag kommer dock att läsa den i framtiden, om den klarar sig utan att bli låst/slängd, troligen för att gotta mig i misären som frodas, men inte för att delta i någon diskussion.

 

*edit: nej, jag känner inte dig och din släkt, och jag blev inte ledsen för att du påstod att jag hatar TS, det kändes inte tillräckligt verklighetsförankrat för att tas på allvar, men jag är läskunnig och använder mitt intellekt emellanåt.

 

 

Joeduck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt med att ryggdunka Fordie istället. Jag är klar med den här tråden. Jag kommer dock att läsa den i framtiden, om den klarar sig utan att bli låst/slängd, troligen för att gotta mig i misären som frodas, men inte för att delta i någon diskussion.

 

*edit: nej, jag känner inte dig och din släkt, och jag blev inte ledsen för att du påstod att jag hatar TS, det kändes inte tillräckligt verklighetsförankrat för att tas på allvar, men jag är läskunnig och använder mitt intellekt emellanåt.

 

 

Joeduck

 

Ryggdunka? jag tycker nog lite synd om dig tror jag. Du har knappast ens läst mina poster i den här tråden. Bara för att jag inte som du lever genom att frossa i andra människors misär och kan önska människor som inte lever enligt mina normer, principer och värderingar lycka till i deras kamp mot sina inre demoner så betyder det knappast att jag ryggdunkar.

 

Till skillnad ifrån dig har jag konstruktivt och sakligt tagit upp ett antal kritiska frågeställningar gentemot Fordie och konstaterat att jag i väldigt många frågor inte alls delar hans synpunkter på tillvaron eller sätt att hantera sina problem. Min övertygelse är dock att man kan göra detta på ett respektfullt sätt och antagligen har bättre chanser att få vettiga svar om man gör så.

 

Du borde prova det någon gång!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen Förre. Det var många fina ord där. Jag ska försöka att lägga tekniken du beskriver på minnet, så att jag lättare kan identifiera skitsnack i framtiden.

 

Det är väl knappast något du behöver lära dig identifiera då jag tycker du har lyckats vara 100-procentig i din produktion hittills i den här tråden!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl knappast något du behöver lära dig identifiera då jag tycker du har lyckats vara 100-procentig i din produktion hittills i den här tråden!

 

 

Förre

Det tar jag som en komplimang. Men vänta bara, jag kommer att nå till dina nivåer en dag. :-)

 

Knarkpoker?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Det är bara droger som kan sätta igång belöningssystemet enligt dig va? :)

 

/Fordie

Hehe, nej knappast va. Jag frågade i posten du länkar till eftersom jag inte hade spelat rush och jag undrade om det gick att beskriva skillnaden. Kort därefter spelade jag en timme och det var inte riktigt som jag trodde. Dvs enarmad bandit.. Jag gick från ett inköp till fem på kort tid, dock förlorade jag nästan allt på lika kort tid p.ga varians och att jag försökte balansera mitt spel. :-P Spelar tillräckligt mycket på spelhistoria för att inte ha dragits till det efteråt.

 

På tal om rush, är inte det ganska perfekt att automatisera eftersom man slipper ta hänsyn till tidigare/framtida händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om rush, är inte det ganska perfekt att automatisera eftersom man slipper ta hänsyn till tidigare/framtida händer?

 

Jag funderar på att göra en bot till det iallafall.

 

However, glad valborg på er allihopa.

Själv blir det sub+ikto+tjack+supa :)

 

Tror jag tagit nytt rekord i antal substanser i kroppen:

Amfetamin, nikotin, koffein, alkohol, tramadol, subutex, iktorivil, alprazolam, buprenorfin, diazepam, zopiklon..

Typ, tror jag glömt någon. Iofs låg tidiga rekordet på 8 "riktiga droger" :)

En holk på det här och sen skulle jag pissa full sticka på nya multistickorna :D

 

Men har lagt ut över 2100 på olika mediciner och vitaminer för att verkligen bli ren nu.

Frågan är bara vadfan jag ska göra istället?

Har lovat mig själv att juni, juli och augusti blir "vita månader" (höhö)

Skulle vilja haft lite pengar så jag kunde mekat mer med min bil :)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

However, glad valborg på er allihopa.

Själv blir det sub+ikto+tjack+supa :)

Nice, really nice!

 

Tror jag tagit nytt rekord i antal substanser i kroppen:

Amfetamin, nikotin, koffein, alkohol, tramadol, subutex, iktorivil, alprazolam, buprenorfin, diazepam, zopiklon..

Typ, tror jag glömt någon. Iofs låg tidiga rekordet på 8 "riktiga droger" :)

Cool, really cool!

Men har lagt ut över 2100 på olika mediciner och vitaminer för att verkligen bli ren nu.

Frågan är bara vadfan jag ska göra istället?

Har lovat mig själv att juni, juli och augusti blir "vita månader" (höhö)

Tips: lova dig själv o bli vit på livstid från denna sörja, no more drugs, period!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...