Gå till innehåll

The Well: Fordie


Fordie

Recommended Posts

  • Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ingen är förvånad. Lycka till, jag nominerar dig till father of the year direkt. Lite positvt tänkande måste vi ju få in.

 

:mrgreen:

 

Så nu inser du alltså att du inte klarar det så lätt som du ville få oss att tro i början av tråden och absolut inte ensam .... ?

 

 

I så fall har du klarat största biten +

cred att du skriver sanning nu!

 

Tror fan jag skall satsa en slant på att du klarar det. ;-)

 

Nja, jag tycker fortfarande att det är lätt, det svåra är att hålla sig ren och jag kan inte komma på någon som helst anledning att vara ren.

Hade jag fått min medicin utbytt till iktorivil som jag vill ha så skulle jag nog fortsatt vara ren.

 

Delgivningsgubben va här för nån dag sen men jag missade honom, så vet inte om jag fått tillbaka mitt körkort eller inte, skitjobbigt.

Kommer han i veckan igen och ger mig delgivning om att jag fått tillbaka körkortet osv, då lägger jag ner och köper bil och tar upp bilhobbyn igen.

Umgåtts endel med gamla polare som plockat ut sina snabba bilar nu till sommarn och man saknar verkligen adrenalinpundadet som är mycket härligare än vanligt pundande.

 

Kan inte nån kontakta Betsson och få dom att ge oss odds?

 

Jo, gör det. Sätt 100x pengarna på att jag klarar det. Så sätt jag hela min+tjejens inkomst på att jag klarar det och sen slutar jag och blir skitrik. PERFEKT! :D

 

ge dig.

 

Jag tyckte det var en bra idé faktist.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite nyfiken på hur du som missbrukare ser på att köra "cold turkey".

 

Läste om någon snubbe i spanien som låste in sin fru i ladan och matade henne osv och att hon pga tacksamhet över att han lyckats bota hennes beroende (osäker på vilket, förmodligen alkohol), avstod ifrån att anmäla. Vill påpeka att jag inte har den blekaste aning om sanningshalten i detta och tyvärr inte minns källan heller, men gissar på random kvällstidning.

 

Vad tror du det skulle få för resultat om någon skulle låsa in dig i en stuga i ödemarken i 6 månader och förse dig med allt nödvändigt för att överleva så som mat, toa, dusch, tv-spel, internet och allt vad du kan tänkas behöva, förutom någon som helst möjlighet att komma över någon form av droger eller läkemedel, skulle få för effekt på dig?

 

Skulle du bli ren tror du eller skulle du punda vidare så fort du kom hem igen efter 6 månader?

 

Hoppas du inte upplever frågan som respektlös på något sätt, den är uppriktigt menad och jag tycker det är oerhört intressant och fascinerande tanke, och undrar hur effektivt du tror det skulle vara.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad hungrig jag är..

 

Vänta 10 min Förre så får du svar om jag inte somnat.

Har lit eroobplem med att jag tar överodser varje kväll i hopp om att inte vakna, nen det går inget bra. o_O

 

/Fordie

 

Väntar med spänning. Dessutom kan jag ju tipsa om att OD är rätt kasst, speciellt i din sits där du lär byggt upp en hyfsat sjyst tolerans mot det mesta ;)

 

Det värsta du lär lyckas med är att paja levern eller njurarna eller bli grönsak. Du verkar dessutom vara en kille med en hel del vett och potential under den ruffiga oslipade ytan, så det torde vara bortkastat att beröva världen och dina närmaste på en sådan kille.

 

Jag tror jävlar inte att det är lätt, jag tror inte ens att det är svårt, det är förmodligen helt jävla fucking unbelievable helvetes piss-svårt, men sämre människor än du har lyckats så det är jävlar inte omöjligt.

 

This is not mission difficult, Mr. Fordie, it's mission impossible.

 

Gl

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

suck

 

fnys

 

Jag är lite nyfiken på hur du som missbrukare ser på att köra "cold turkey".

 

Läste om någon snubbe i spanien som låste in sin fru i ladan och matade henne osv och att hon pga tacksamhet över att han lyckats bota hennes beroende (osäker på vilket, förmodligen alkohol), avstod ifrån att anmäla. Vill påpeka att jag inte har den blekaste aning om sanningshalten i detta och tyvärr inte minns källan heller, men gissar på random kvällstidning.

 

Vad tror du det skulle få för resultat om någon skulle låsa in dig i en stuga i ödemarken i 6 månader och förse dig med allt nödvändigt för att överleva så som mat, toa, dusch, tv-spel, internet och allt vad du kan tänkas behöva, förutom någon som helst möjlighet att komma över någon form av droger eller läkemedel, skulle få för effekt på dig?

 

Skulle du bli ren tror du eller skulle du punda vidare så fort du kom hem igen efter 6 månader?

 

Hoppas du inte upplever frågan som respektlös på något sätt, den är uppriktigt menad och jag tycker det är oerhört intressant och fascinerande tanke, och undrar hur effektivt du tror det skulle vara.

 

 

Förre

 

Sorry, glömde bort (läs: känns som det gått 10 min för mig sen jag posta förra inlägget. Hade det inte varit för att det börjar bli ljust hade jag inte svarat nu heller)

 

Jag ser CT som enda vägen att bli ren egentligen. Faktist.

Däremot har jag helt fel set&setting för CT.

Tokfattig, inget att göra om dagarna, känner inte en käft som bor här (ja, förutom en kille som blivit utsedd till flashbacks största pundare 3 år irad i polls. kanske fel person att bli ren med).

Mitt liv är att sitta framför datorn, påtänd, och se hur många ovänner per dag jag kan skaffa över IRC, typ.

 

Stämmer säkert. Min gamla beroendekliniksläkare sa till min morsas kompis som känner honom irl, att hade dom bott kvar i libanon eller vad det nu var, så hade han slängt in sin heroinberoende brorsa i en källare och ett par böcker och där hade han fått sitta tills han blir ren.

 

Om någon låste in mig skulle jag ta livet av mig pga cellskräck, spelar ingen roll om det va 1000kvm stuga så skulle jag göra det.

Jag skrek och härja och grät och fanåhans moster när jag var LPTad och satt här i Uppsala på ulleråker. Fick inte ens följa med på promenaderna om dagarna, förståeligt kanske iofs då jag hade stuckit direkt.

 

Hade jag varit där frivilligt hade jag blivit ren, men jag hade börjat knarka igen så fort jag kom tillbaka till det mönstret jag har idag, dvs sitta framför datorn. I skrivande stund är jag så kissnödig att jag har ont i bollarna men är inte motiverad nog att gå och pissa, och jag är tvärpåtänd, så du kanske förstår varför jag vill sluta. Drogerna ger mig INGENTING längre. Får ingen som helst eufori. Jag och tjejen har inte haft sex på säkert en månad.

Har tusen saker att göra, fixade en sak för nån dag sen när jag tog amfetamin dock.

 

Skulle jag ha ett jobb med OK arbetsuppgifter och/eller arbetskamrater, få mitt körkort tillbaka, ha ett garage med min projektbil i så skulle jag vara drogfri på nolltid. För lyckan av att få hålla på med bilar och när dom är klara, man startar dom, utan att kolla så allt funkar så drar man iväg utav bara fan och adrenalinet pumpar sönder hjärtat.. Ahh, den känslan slår allt som finns i detta liv. Alla droger, all kärlek, alla pengar. ALLT.

 

Absolut bäst hjälp JAG skulle kunna få är nog öppenvård där dom ger EXAKT den medicin jag ber om + 2-3 psykologer/psykiatriker + 1-2 kontaktpersoner (såna som ser till så man inte sitter hemma).

Akut-trappa ner drogerna på typ en vecka. Sen sakta trappa ut benson medans man har väldigt mycket samtalsterapi och fysiska aktiviteter ihop med sina kontaktpersoner. Sen uppfölja denna terapi&kontaktpersoner tills jag kan börja jobba, fortsätta med kontaktpersonerna som ser till att jag får in rutin att börja jobba och få andra vanliga saker som rutin, sen när jag börjat få ett vanligt svensonliv så kan man kanske hålla lite telefonkontakt och ja.. Sen vet jag inte.

Mitt grundproblem enligt alla med erfarenheter av liknande liv som mig och alla läkare etc är ADHDn. Får jag ingen hjälp med min ADHD kommer jag aldrig bli drogfri eller kunna hålla mig drogfri.

Jag har ju som sagt (tror jag) provat metamina nu.

Det var både en positiv och negativ upplevelse.

Tillräckligt negativ för att jag sitter och tittar på burken hela tiden och känner att jag vill prova igen men inte vågar.

Funkar inte metaminan finns ingenting att göra mot min ADHD rent medicinskt sett. Hade dom hittat min ADHD när jag var ung hade mitt liv inte varit såhär idag, man mår alltid lika bra när läkarna berättar det för en. :roll:

 

Kanske ska tilläggas att ovanstående har jag blivit lovad i olika grader i 8,5 år.

 

Hoppas du fick det svar du sökte.

Ser det inte som respektlöst eller något, kolla vad folk skrev åt mig bara för 2-3 sidor sen ;)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar med spänning. Dessutom kan jag ju tipsa om att OD är rätt kasst, speciellt i din sits där du lär byggt upp en hyfsat sjyst tolerans mot det mesta ;)

 

Det värsta du lär lyckas med är att paja levern eller njurarna eller bli grönsak. Du verkar dessutom vara en kille med en hel del vett och potential under den ruffiga oslipade ytan, så det torde vara bortkastat att beröva världen och dina närmaste på en sådan kille.

 

Jag tror jävlar inte att det är lätt, jag tror inte ens att det är svårt, det är förmodligen helt jävla fucking unbelievable helvetes piss-svårt, men sämre människor än du har lyckats så det är jävlar inte omöjligt.

 

This is not mission difficult, Mr. Fordie, it's mission impossible.

 

Gl

 

 

Förre

 

Ledsen att du fick vänta så länge på svaret.

Jag är just nu påtänd av: sbutex, xanor, valium, amfetamin, imovane. Så man är lite knepig.

Och ja, jag kan ju till och med stava så min tolerans är rätt hög.

Efter 12-14mg subutex och 30-40mg xanor har jag kört bil och blivit stoppad av polisen och dom har inte ens frågat om jag är påtänd. Jag hatar det.

Senaste veckorna har jag knarkat för drygt 1000kr om dagen och jag har inga pengar så jag fattar inte hur jag lyckas. Iofs så allt jag äger nu från att ha haft hightech hem är en 28" crt-tv och min dator som jag sålt alla värda delar i.

Däremot har jag hållt mitt löfte att inte dra på mig några nya skulder nu när jag äntligen är skuldfri privat! Eller en skuld kvar har jag, men han är så rik så han frågar inte ens efter pengarna. Men det ska såklart betalas.

 

Kul att du nämner paja levern. Läs mitt senaste inlägg i min blogg (länk finns i första inlägget i denna tråd). Då kanske du förstår varför jag tar överdos varje dag och hoppas på att inte vakna.

Det+snart ingenstans att bo+jag och tjejen bråkar 24/7+jag sitter bara inne+jag har ingen bil så känner mig i princip inlåst+att jag är beroende som satan av tunga opioider och en av dom starkaste bensodiazepinerna som finns ger mig inte ens ångestlindring längre.

Det är sådär halvkul sits.

 

Jo, jag får ofta höra "Peter, du som är så jävla smart, varför gör du såhär med ditt liv?".

Jag har liksom inget svar. Allt började när farsan tog sitt liv. Självdestruktiviteten blev som ett beroende i sig, som nånting att ta till när det blev för jobbigt. Det kan vara för att jag tar på mig skulden för min farsas död, även fast jag såklart vet att det inte är mitt fel att han gjorde det.

 

Fan, nu börja jag gråta, sorry, men orkar inte skriva klart inlägget, hoppas du förstår. Återkommer sen.

 

Edit:

Sådär.

Det är inte jättesvårt att sluta, eller jo, det är det väl, men jag kan absolut om jag vill. Det är bara drygt en veckas helvete att bli av med subutexen som är mitt värsta problem pga kostnaderna, xanoren får jag ju gratis av läkarna så.

 

Grejen är att fortsätta hålla sig ren. Då när jag var ren 6 så hade nästan alla abstinenssymtom försvunnit. Jag hade ingen aptit och totalt motivationslös, det var väl det enda.

Men grejen är att tristessen+adhdn dödar mig, och tro mig, drogmissbruk förstärker adhdn som fan. utuba alprazolam withdrawal och/eller subutex withdrawal så får du se vad dom säger. Alla berättar det som står i ADHD DSM-IV.

Som just nu har jag tagit massa saker, men det jag är mest påverkad av är amfetamin och subutex och tiden FLYGER fram. Det är helt sjukt.

Jag tar en cigg, kollar på klockan. 5. Går på toa, tar en cigg, läser nåt forumsinlägg, kollar klockan. 6. Går och klappar katten lite för han blivit så konstig sen vi fick kattungar (http://pokerforum.nu/forum/koep-och-saelj/61225-saeljes-4-kattungar-om-8-12v.html#post1467633). vips är kl7.

Skrev den där annonsen. vips är kl8 (jag skriver 550kpm på typera så irl är det nog närmare 600-650, så var tar tiden vägen?)

 

Nåja. Bortsett från tristessen, så ADHDn. Alltså, jag stör mig på mig själv, förstår du hur jobbig jag är nykter då? Det går så snabbt i min hjärna att jag är konstant nojig över att få EP-anfall pga det.

Allt ska gå i 300, jag kan inte ligga still, försöker jag vara still får jag ont i hela kroppen.

Det spelar ingen roll vad jag gör heller, det går inte tillräckligt fort.

Sitter jag och spelar guitar hero med hyper speed 5 (har du provat det?) så känns det som slowmotion. När jag är påtänd, eller "normal", så blir jag spyfärdig av hyper speed 5 och expert, för det går så fort.

Jag orkar inte med mig själv helt enkelt. Och om man tycker jag pajar mitt liv när jag är påtänd så ska du veta hur det är när jag är nykter och verkligen inte kan styra impulserna som jag kan någorlunda väck.

Som jag är i nuvarande stund när jag tagit lite amfetamin så är det: tänka lite, handla. När jag tar bara sub + medicinen är det: handla och tänka samtidigt.

När jag bara tar medicinen är det handla, handla, handla, handla. Tänka på mina handlingar. Repeat. Som när jag sopa på min polare för han inte hade grejer åt mig när jag kom dit. Nu var han som tur var för väck för att komma ihåg (eller så låtsas han som han inte kommer ihåg) så vi är fortfarande polare. Men hemvägen så sprang man mellan dåligt samvete och "fan, jag borde ha misshandlat honom brutalt"-tankar.

 

Fan, jag är bajsnödig, men bajsade inatt för första gången på kanske 2v, så det var ju bara blod, så nu har jag en skorpa över hålet och kan inte pga smärta.

 

Säger bara en sak:

B ö r j a A L D R I G k n a r k a!

ö..r

r.....j

j.........a

a............A

.................l

A...............d

L..................r

D....................i

R......................g

I.........................K

G..........................n

.............................a

k..............................r

n...............................k

a.................................a

r

k

a

!

 

Vackert va?

Edit. Fan, hade satt en såhär \ också. Men när jag tröck spara hamnade det så det blev | |. Aja.

 

Edit2: HAH! Fick till det! Gör en citera och kolla längst ner så ni ser koden.

Har man för mycket fritid tro?

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klipp dej och skaffa ett jobb emå.

 

Så fort det blir lite varmare om nätterna ska jag raka mig skinnhead.

Får inte jobba, men har börjat gnälla på mina läkare och säger att jag tänker börja jobb snart ändå för jag inte står ut med att sitta hemma.

Emo är jag icke, snarare rocker.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du från Österby eller Örbyhus?

 

Finsk man född i Sthlm, uppväxt i Upplands-bro(sthlm) och sen flyttat framåtillbaka mellan hälsingland och sthlm. Numera Uppsala.

 

Aldrig ens varit där tror jag, och det är få ställen i Sverige, under norrlandsgränsen, jag inte varit i/på/hos/vid/osv.

 

Varför denna fråga?

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan vilken natt jag haft, haha. Verkligen något att berätta för barnbarnen.. Allt från att bråka med mcdonaldspersonal om burgare (vi var där 10 min innan frukost men fick inte beställa vanliga burgare), bråk med turkar inne på mcdonken som rånade donken typ (skojar inte), varit på kyrkan och spelat på alla instrument där, sen när vi blivit tillsagda har vi gått till nästa instrument, till slut hade vi en stor publikt som stod och heja på oss och då kom inte sursnubben och sa till oss att sluta spela mer :D

 

Ja, det är bara ett axplock. Orkar inte skriva allt, och sen har jag tagit så mkt substanser inatt att jag glömt bort allt jag tagit.

Bäst var dock utanför donken, en kille ber om en cigg och jag frågar helt sonika "Flöddrar du för att du tagit benso eller är full?" haha, ni skulle sett killens min :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: "njaa lite röka och alkohol".

 

<3 såna här nätter/dagar. synd att man aldrig minns dom och dom sällan inträffar.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finsk man född i Sthlm, uppväxt i Upplands-bro(sthlm) och sen flyttat framåtillbaka mellan hälsingland och sthlm. Numera Uppsala.

 

Aldrig ens varit där tror jag, och det är få ställen i Sverige, under norrlandsgränsen, jag inte varit i/på/hos/vid/osv.

 

Varför denna fråga?

 

/Fordie

 

fick för mig att jag kanske visste vem du var, my bad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://data.fuskbugg.se/skalman01/lustigt.JPG

 

Vem är skyldig? :)

"Osynlig" sa mig inte så mkt ;)

 

Fick till en sjyst read mot dig iaf när jag synade med typ 6 hög för låg.

Iofs 12bb syn med hela stacken inne, och potten va nästan 100bb så ganska commitad.

 

/Fordie

 

Here I am!

 

IRL så har du en bit kvar till fast mark. Har ingen patentlösning för det, men ladda ner denna *Bortagen länk* o kanske andra ljudböcker av Brian Tracy. Han är bra på att inspirera.

Inlägget varnat och torrentlänk borttagen/ Crappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...