Gå till innehåll

The Well: Fordie


Fordie

Recommended Posts

Nice, really nice!

No, not really.

 

Cool, really cool!

Naah, seriously not.

 

Tips: lova dig själv o bli vit på livstid från denna sörja, no more drugs, period!

 

Man ska inte sätta upp för höga mål, jag kommer aldrig sätta upp målet att vara drogfri för resten av mitt liv.

 

Som jag brukar säga: det finns inget som heter sluta, det finns bara olika långa uppehåll.

 

Detta uppehåll blir minst 3 månader. Då är jag ren. Sen får vi se hur jag tacklar livet ur en ren synpunkt.

Ska försöka få tag i några fler tramadol dock.

Visst, man ska inte byta ut suben mot 2 kartor om dagen, men skulle vilja äta 100mg morgon och 100mg kväll för det hjälper mot den VÄRSTA abstinensen och ger ingen abstinens alls när man slutar.

 

Jag har 16*50mg så det kommer jag inte långt på. Kommer nog ta en månad eller två att bli helt ren i skallen och tänkande och allt.

Kan säkert få tradolan rätt enkelt (haft förut) med tanke på både knäfel och ryggfel men vadfan..

Snacka om att <nått fint ordspråk, för hög>

 

3 månaders-regel kör ju läkarna innan man gör vissa saker, som ADHD-utredning, KBT-behandling, m.m, tydligen så är hjärnan helt återställd efter ~3 månader. Synd bara att man inte märker av det...

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om man hoppas att Fordie dör, är man en dålig människa då? Väldigt hypotetisk fråga.

 

Nej, det är du väl inte.

Men jag förstår inte.. Varför önska livet ur någon du aldrig har pratat med eller vet något om? Du vet ju inte sanningshalten i det jag skriver här te.x.

 

Nej, personligen skulle jag aldrig önska livet ur någon, speciellt INTE på ett forum, av en person jag inte har en aning om vem det är.

Snacka om vrickat. :?

 

Jag gör säkert fler "good deeds" än vad du gör också, så jag är värd mer som människa.

För er som undrar: Nej, trots att jag är "kristen" så anser jag inte att två olika individer är värda lika mycket.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl på varför man hoppas på att han ska dö?

 

Varför det?

Ge två exempel på bra och dålig människa i frågan?

 

Oavsett anledning till att man önskar livet ur någon så är man ju ingen dålig människa, däremot är man jävligt lam och fördömmande och borde krypa ut ur grottan man lever i.

 

Sen kan man ju även undra om personen önskar livet ur alla likvärdiga?

Jag menar, jag pratar ren svenska och inte neger/pundar-slang.

Jag har bil, lägenhet etc etc.

Jag betalar skatt, så även min flickvän.

Jag vill jobba och kommer börja göra det innan denna tid nästa år, annars får jag komma på ett sätt att kombinera droger och arbete.

Jag har hopp, drömmar och ser fram emot framtiden och vad den har att erbjuda.

Inte ens allvarliga rökare har fan drömmar, deras hopp är att dom har så dom kan röka tills nästa gång dom har pengar. :-D

 

OBS! Jag förnekar inte att jag lever i en psykiskt och även ibland fysisk/samhälls-misär. Men detta är hur det är i nuet iaf.

 

Jag har tom en bil med 300hk+ 400nm+ och som går snabbare än (typ(?)) alla bilar mellan 1 och 2 miljoner i hastighet (322km/h lite drygt).

Besiktad och hela köret, så kommer väl på blocket any day, men ändå.

 

*skryt äger*

Fast jag byggde inte bilen, så har inget att skryta om förutom att jag gjorde ett förbannat bra köp med tanke på att den kostar mindre än vad kostar att chipa en bil.. :)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är lite kul att du säger dig ha hållit på med droger länge, ha problem med dom, snacka ner dom men sen skiner det igenom ibland att du tycker det är rätt ballt alltsammans. du skulle nog behöva ta itu med självkänslan.

 

Jag har hållit på med droger länge.

Jag har problem med droger.

Jag ser ner på de flesta droger.

 

Det är inte självkänslan som är boven i dramat, det är snarare, ehm.. att man är så splittrad.

 

Jag tycker inte det är ballt att jag knarkar faktist, vad är det häftiga i att jag lever i psykiskt misär?

Det som skulle kunna vara lite "ballt", fast jag tycker det är mer roligt, för folk tycker man är så körd i huvudet; det är när man gör sjuka blandningar, som ikväll så landar jag på benso+alkohol+sub, det är verkligen att leka med livet och ett väldigt bombsäkert sätt att ta sitt liv.

 

Men jag förstår din tanke, helt klart.

Jag formulerar mig jävligt dumt väldigt ofta så det lätt tolkas som att jag tycker det är ballt.

Men helt ärligt, det gör jag inte, det finns mycket ballt runt om det (sex drugs 'n' rock'n'roll te.x.) men själva knarkandet är inte särskilt ballt.

 

Tom i denna stund sitter jag och dissar tjack, fast jag är påtänd av det och mår toppen liksom.

 

04:35:29 <Fordie> _hatar_ nojiga människor. åker man dit, så åker man dit, inget man kan göra åt saken. Risken är 10000000000 gånger större att åka dit om man är nojig, eftersom polisen märker det (dom får ju snabb-psykologi-kurs hur man ska läsa av nervösa människor osv) och nojig = man har något att dölja.

04:38:09 <CENSURHiH> pls

04:38:17 <CENSURHiH> jag nojjar aldrig

04:38:26 <CENSURHiH> bland de mest chillade personerna i den här stan

04:45:38 <Fordie> ofta

04:45:50 <Fordie> är det sant så rör aldrig tjack plz

04:46:12 <CENSURHiH> lol dårå

04:47:02 <Fordie> innan min tjackpsykos (dumt och fel ord, vet) så var jag så jävla stolt över mitt starka psyke. så är ju verkligen inte fallet idag

04:47:57 <CENSURHiH> hmkay

04:48:04 <CENSURHiH> har inge direkt tjackplaner..

04:48:21 <CENSURHiH> förutom diverse medicinska bastarder, typ metamina

04:51:37 <Fordie> varför blinkar du inte

04:51:40 <Fordie> wtf

04:51:41 <Fordie> okej

04:51:44 <CENSURHiH> que?

04:51:45 <Fordie> gör det inte till en vana bara

04:52:06 <CENSURHiH> mk

04:52:10 <Fordie> ja, jag har så mirc ska blinka när någon skriver privat till mig, men det gjorde inte det

04:52:20 <CENSURHiH> jaha

04:52:26 <Fordie> btw heter du "xxx Wtf?" på min lur :P

04:52:37 <CENSURHiH> funkar väl bara när du inte visar query-fönstret

04:52:40 <Fordie> och seriöst, jag varnar dig inte utan anledning..

04:52:41 <CENSURHiH> haha, gott

04:52:49 <CENSURHiH> nänä

04:52:50 <Fordie> nae, ska funka ändå

04:52:52 <CENSURHiH> skippar tjacket

05:00:57 <Fordie> vafan blinkar du inte för

05:01:03 <CENSURHiH> :o

05:01:18 <Fordie> ja skippa tjacket om du anser att du har bra psyke

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Men vad gott skulle det medföra?

 

Tycker som bekant inte heller att man är en dålig människa.

Men du får gärna motivera ditt nej, se hur andra tänker :)

 

Misstänker att du har större erfarenhet är jag inom området :smile:, men tänkte ändå påpeka att du inte bör blanda iktorivil och bupernorfin (subutex) med orimliga mängder alkohol eftersom det oftast ger andningsstillestånd. Också benso/subutex är en bokstavlig killer.

 

Mm jag vet, men i början av min sub-karriär så hade jag typ som intresse att ta sub+benso tills jag inte andades och såna där "normala" saker..

Så jag har lärt mig väldigt väl var min gräns går.

 

Ikväll är dock en jobbig kväll, eftersom jag kört tjack+bens+sub+alkohol.

Tjacket börjar ju släppa och jag känner hur ögonlocken blir tyngre och tyngre, jag gör, som tur är, av med alkohol väldigt fort (jag har druckit en 70s och varit ren på kvällen, kan bevisa tror jag) men ändå slås man av tanken av vad som händer när jag sover och tjacket slutar verka helt och hållet.

 

Har iofs inte druckit några enorma mängder.

Tog inte ens 20% av min dagsdos i morse av subutex och jag tog bara 1mg ikto istället för 5-6, så det är nog fina fisken.

Fast funderar uppenbarligen på att köra i mig mer sub, men trots att jag vet var mina gränser går, så rubbar ju tjacket gränserna, det är lite jobbigt.

 

I övrigt så, har inte velat skriva det, men jag försökte ju ta livet av mig för någon dag sen, då visade kaffe hur jävla illa det är att missbruka det ihop med sub+bens.

 

Det började med att jag dumpade tjejen efter 3,5 år, på riktigt alltså, hon åkte hem till hälsingland och hela köret.

Bestämde att jag skulle sova hos morsan och bo där tills jag hittat något nytt.

Är borta hela dagen för jag kan inte vara hemma för allt påminner mig om min flickvän (vi är tillsammans igen nu).

Sen vid 22.00 så ringer mamma och frågar vilken tid jag kommer dagen efter fast hon visste att jag var i Sala-området (jag sålde min mc/vespa/whatever där) och när jag frågade om jag ska behöva köra hem i det skick jag var (lyft i och ur en mc i en bil själv, kul. + vaken ~30h?) när vi dessutom redan bestämt att jag ska komma nån timme efter jag varit i Sala och hon svarar skitsurt att jag kan väl komma då.

Så jag la på och åkte hem.

 

Skitsamma iaf så jag åt väl 2-3x vad jag har som pundardos (vilket är minst 2x hållasigfriskdos) och sen åt jag olika bensodiazepiner som godis, för jag blev liksom aldrig påtänd.

Sen när jag var hemma så när kaffet hade åkt ur helt så la andningen av och folk på FB-irc fick ringa mig och se till så jag var vaken och vid medvetande osv.

Sen gick jag igenom mitt liv i korthet:

Ingen FV, ingen framtid, ingen familj, ingen släkt, ingenstans att ta vägen (måste flytta härifrån snart), inga pengar, inga vänner, dubbla missbruk jag inte tar mig ur och som pajar mitt liv totalt och lite annat som finns tidigare i tråden.

 

Det var liksom inga "tycka synd"-fakta utan det var cold hard truth.

Jag såg liksom ingen anledning att leva mera så i med mera sub och all xanor, ikto och imovane jag hade, blev väl en 50 ikto och en 50 xanor innan det var klart. Så tjejen fick ta springnota på taxi till bollnäs från där hon bor i hälsingland (inte edsbyn) och sen planka tåget till uppsala, för att komma till mig så jag kunde sova. :roll:

 

Skitsamma, kontentan var att kaffe kan ställa till det rätt stort, alltså mina känslor svämmade(svemmade? wtf) över totalt när kaffet gick ur.

Sen så av ovanstående anledningar.

 

Flejmar ni mig över detta så kommer jag ta bort det, så quota det fort om ni ska visa era mogna sidor igen.

 

Iaf, så vet inte om jag nämnt det, bara jag skriver mig här i uppsala (och trots det så har jag inte skickat in papprena.. så jävla dum i huvudet) så kommer en lååååååååååååååå-åååååååååååååå-åååååååååång (stamma gärna när du läser bindesträcken :D) utredning börja på mig.

Läkaren skrattade åt mig när jag berättade mina upplevelser hos psykvården och jag drog bara dom stora mötena liksom, (sök på "ännu ett möte med psykvården" eller något sånt på mig på fb så kan ni få lola litet om ni ogillar psykvården), iaf så bad han om ursäkt för att han skrattade men han sa att det är otroligt att jag inte tagit mitt liv eller anmält dom som behandlat mig och att jag blivit otroligt felbehandlad ända sen 15-årsålder då jag kom i kontakt med psykvården för första gången.

Så jag lär väl skriva under papprena och skicka in för det lät absolut intressant när han sa att jag kommer få gå några olika specialutredningar och träffa specialläkare..

Allting med special är tufft ;)

 

Nåja, det är ju min well och även om ingen har frågat (eller egentligen så har man väl nästan gjort det) så ska jag väl skriva om mitt liv litet här och vad som händer.

 

Dom flesta skiter nog i vilket och läser nog inte ens hela, men hoppas och tror att iaf Uniktnamn/Förre kommer med input och att dom som jag vill tro läser och bryr sig men inte vågar kommentera får lite insikt i vad som händer i mitt liv.

 

Just nu har jag iaf 10 dagar på mig att flytta ut ur lägenheten efter ännu en flopp med "hyresvärden", dvs andrahandskontrakt, tjejen påstår sig jobba hos polisen och att hennes kille är polis. inget av det stämmer.. wtf? hon har dessutom anmält mig för medling med en kopia där hon skriver under med mitt namn. SMART TJEJ :D:roll: Tänker ju absolut inte göra en motanmälan för att hon hyrt ut en lägenhet hon inte får (blir bedrägeri va?), avtalsbrott*2, urkundsförfalskning, olaga hot och vad det nu heter när man utger sig för att vara polis samt uppmanat min tjej att begå urkundsförfalskning.

Blir det dessutom tvistemål ska jag ha min vanliga advokat, Per Ingvar Ekblad (googla), kommer bli dyrare än dom 10 000kr hon vill ha i dubbla hyror nu helt plötsligt (trots att jag inte ens får hyra lägenheten?!??!).

Rolig tjej, jag förstår inte vad hon är ute efter med att påstå att hennes kille är polis osv, men om någon vill göra en psykoanalys så gör gärna det.

Mina psykologi A och B kommer inte på något vettigt iaf, för det är inte olagligt att inte betala hyran te.x.

Helt otroligt att jag har sånt oflyt med mina lägenheter.

Jag vill betala hyran, men får ändå inte bo kvar.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill betala hyran, men får ändå inte bo kvar.
Tanken som räknas? :rolleyes:

 

Är väl ganska svårt att vräka någon i Sverige, svårare ju yngre hyresgästen är, så därför kommer de att försöka få dig att få dig tro att du _måste_ skriva under något papper. De ligger i som fan för att inte behöva vräka på riktigt, det är mycket jobbigare för dem. Det är inte olagligt att ljuga direkt, speciellt inte såna "vita" lögner så att den som blir lurad lurar sig själv, så lita inte på ett ord förrän du har fått det på papper.. När du väl skrivit på är det kört. Om hon förfalskat din signatur så begär att få en kopia ffs, annars kanske hon viftar med den för någon annan och sen "råkar" tappa bort. Var själv nära att bli vräkt gång när min hyresvärd blev förbannad för ett par försenade hyror, plus ett par katter som sprang ute.. Han skickade nån med papper tidigt som fan på morgonen och den ville att jag skulle skriva på för att jag var ju på väg att "flytta". Precis som att jag hade sagt det innan.. Antagligen visste de att jag låg och sov oxå.. LOL Men jag skrev aldrig på obv. Fast detta visste du säkert redan. Ta kontakt med soc eller något, om du visar att du vill sköta dig i framtiden så kan du säkert få hjälp av dem. Vet att en fick låna pengar, men det beror mycket på vem man får som handläggare men nog en hel del p.ga hur man uppför sig oxå. De kan säkert ge dig tips om hur du gör för att inte spendera pengarna innan du betalat hyra osv, om det är ett problem, fattade inte riktigt. Fina knarkplaner du har, knappt 25? och redan bestämt dig för att knarka hela livet. Lycka till säger jag bara, du kommer att ångra dig.

 

Att hon säger att sin kille är snut är väl för att hålla dig på behagligt avstånd bara? Hon får väl knappast några pluspoäng i en rättstvist.. Stora bröst oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte läsa hela well, men ena stunden skriver du att ditt liv suger, hur fattig du är och att du vill göra slut på lidandet, andra att du är värd lika mycket som alla andra, att du har en fet bil mm. Vad är grejen lixom?

 

Sen, hur jävla korkad är du när du blandar sprit, tjack och benzo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen, hur jävla korkad är du när du blandar sprit, tjack och benzo?

 

den blandningen är inte farlig alls förutom att man kan göra bort sig när man är påtänd + alkohol å benso som gör att man tappar hämningarna..

jättestora mängder benso+alkohol är såklart också farligt men krävs enormt mkt för att det ska vara livsfarligt.

 

det som är farligt är opiaterna tillsammans med benson och alkoholen (tjacket gör ju inte saken bättre.) det är livsfarligt och kan leda till döden, men det vet ju fordie också.

 

:S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den blandningen är inte farlig alls förutom att man kan göra bort sig när man är påtänd + alkohol å benso som gör att man tappar hämningarna..

jättestora mängder benso+alkohol är såklart också farligt men krävs enormt mkt för att det ska vara livsfarligt.

 

det som är farligt är opiaterna tillsammans med benson och alkoholen (tjacket gör ju inte saken bättre.) det är livsfarligt och kan leda till döden, men det vet ju fordie också.

 

:S

 

 

Lägg va nu. Fattar du hur många som tappat minne vid benzo/alkohol och gjort massa saker om dom annars aldrig hade gjort?

 

Jag skiter la i honom, men han kommer bli en livsfara för nån annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg va nu. Fattar du hur många som tappat minne vid benzo/alkohol och gjort massa saker om dom annars aldrig hade gjort?

 

Jag skiter la i honom, men han kommer bli en livsfara för nån annan.

 

haha ok :S

 

lär köra en klassiker bara; fatta hur många som tappat minne av enbart alkohol och gjort saker de aldrig annars skulle gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe. Har du testat nån gång så vet du vad jag pratar om.

 

hehe hajjar vad du menar. men skiljer ju ganska mkt från person till person vad gäller mixa bens med alkohol. orkar inte ta nån diskussion här om det iaf.

gissar att fordie kommer säga nåt om det iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men skiljer ju ganska mkt från person till person vad gäller mixa bens med alkohol.

 

Gör det verkligen det? Vad jag hört/eget erfaranhet så är det extremt lätt att överdosera benzo blandat med alkohol, och det slår till ganska snabbt, allså inget som man kan känna av (som med en vanlig fylla).

 

Allså att en gamal pundare som ena stunden drömmer om ett bättre liv och snackar om hur han ska klara sig och sen så skriver hur han sitter hemma och käkar benzo och dricker känns ju ganska oroande. Hoppas han hittar ett rakblad i närheten av sängen istället för att få för sig att gå ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu sätter jag säkert en jättesnöboll i rullning, men varför skulle man vilja önska livet ur dig om du hade pratat "neger/pundar-slang"?

 

Ville bara lägga extra betoning i att jag inte är en pundare i sättet eller på något sätt lever ett pundarliv.

Det har alltså inget med själva önskadet ur livet på någon eller ej att göra.

 

Antar att du inte träffar så många pundare.

Tänk på hur dom pratar om du ser några på bussen eller så.. "ey brushan, haru stashen len? oki nice mäjn, då gittar vi till guzzen nu" :shock:

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken som räknas? :rolleyes:

 

Är väl ganska svårt att vräka någon i Sverige, svårare ju yngre hyresgästen är, så därför kommer de att försöka få dig att få dig tro att du _måste_ skriva under något papper. De ligger i som fan för att inte behöva vräka på riktigt, det är mycket jobbigare för dem. Det är inte olagligt att ljuga direkt, speciellt inte såna "vita" lögner så att den som blir lurad lurar sig själv, så lita inte på ett ord förrän du har fått det på papper.. När du väl skrivit på är det kört. Om hon förfalskat din signatur så begär att få en kopia ffs, annars kanske hon viftar med den för någon annan och sen "råkar" tappa bort. Var själv nära att bli vräkt gång när min hyresvärd blev förbannad för ett par försenade hyror, plus ett par katter som sprang ute.. Han skickade nån med papper tidigt som fan på morgonen och den ville att jag skulle skriva på för att jag var ju på väg att "flytta". Precis som att jag hade sagt det innan.. Antagligen visste de att jag låg och sov oxå.. LOL Men jag skrev aldrig på obv. Fast detta visste du säkert redan. Ta kontakt med soc eller något, om du visar att du vill sköta dig i framtiden så kan du säkert få hjälp av dem. Vet att en fick låna pengar, men det beror mycket på vem man får som handläggare men nog en hel del p.ga hur man uppför sig oxå. De kan säkert ge dig tips om hur du gör för att inte spendera pengarna innan du betalat hyra osv, om det är ett problem, fattade inte riktigt. Fina knarkplaner du har, knappt 25? och redan bestämt dig för att knarka hela livet. Lycka till säger jag bara, du kommer att ångra dig.

 

Att hon säger att sin kille är snut är väl för att hålla dig på behagligt avstånd bara? Hon får väl knappast några pluspoäng i en rättstvist.. Stora bröst oxå.

 

Oj, hur ska jag orka svara på ett inlägg som är längre än alla dina posts totalt i denna well (som ju är rätt många), dessutom inte ens styckesindelat..

Inget illa menat, men du kan inte gått ur grundskolan med godkänt i svenska?

 

Om du inte är 90-talist förstås, då(och nu) kan man ju skriva "hej hur e d me dej ida?" och få godkänt.

 

Alltså, grejen är att hon hyrde ut en lägenhet till mig som hon inte får hyra ut.

Därför får jag inte bo kvar även fast hon får betalt av mig.

Men hon bor i Sthlm i en ny lägenhet, varför inte bara hålla tyst om att jag bor här till hyresvärden och så hyr jag så liksom, hajar inte grejen.

Sen är det en ny historia varje gång om varför jag inte får bo här, bl.a. så sa hon att killen hon hyr av måste ha tillbaka sin lägenhet så då skulle han ta den här osv.. Inte hört något av den killen btw och det är väl två månader sen.

Tjejen verkar lida av något riktigt allvarligt, värre än mig tom och då är det illa. :roll:

 

Nu har hon dessutom som sagt polisanmält mig för medling och dragit ihop VÄRSTA historian om hur hon varit här och bett mig flytta ut och jag VÄGRAR osv, helt sjukt..

Det jag sagt är att vi håller på letar nytt men gärna bor kvar och att vi betalar in hyran om hon vill. Men ena dagen ska hon ha 10-15k osv för att vi ska få bo kvar (fast vi inte får, för hyresvärden), och då ska vi även få kontrakt på att vi får bo här minst ett år, ett sånt har jag redan liggandes här brevid mig som hon brytit mot och förfalskat mitt namn att jag godkänner att vi bryter det avtalet. Syns väldigt tydligt att det inte är jag som skrivit det och jag har kopia på hennes urkundsförfalskning så hon är ju inte jättesmart.

Kan scanna in om ni vill läsa så kan jag ringa in det som är sant och det som inte är sant.

 

Jo, jag vet att det är ett helvete att vräka folk, innan denna lägenhet + förra så flyttade jag runt och sket helt enkelt i att betala hyran för jag visste att dom inte kunde kasta ut mig hur som helst. :lol:

Men nu när jag faktist vill ha en fast punkt och bo på samma ställe och börja bygga upp ett liv och ha ett ställe att kalla hem (inte haft ett "hem" sen jag flytta hemifrån för 5 år sen), så stöter jag på dom förra idioterna och sen idioten jag hyr av nu.. Wtf liksom. Dessutom trivdes jag skitbra på förra stället och här trivs jag skitbra, fast trivs mindre och mindre här pga fegisgrannarna så skulle vara skönt om man hittade något annat.

 

Hittade en lägenhet jag skulle få hyra typ i förrgår, pratade med henne vid 20.00 och vi skulle komma kl11 på morgonen och kolla, jag var påtänd som fan och hade varit vaken typ 3 dygn så jag ringde morsan och bad henne ringa och kolla om vi inte kunde komma på kvällen då tjejen kom hem och jodå, det gick bra.

Dagen efter får vi veta att hon hyrt ut till någon annan, vad i helvete liksom?

Och inget "hon hörde väl att du var påtänd" och lama påhopp nu, för så var inte fallet.

 

Om jag skrivit att jag tänkt knarka hela livet så har jag varit ironisk, minns inte ens att jag skrivit det...? Håller på för fullt att sluta knarka på riktigt nu.

Juni+juli+aug ska jag som sagt vara ren. Juni står bakom hörnet.

Var ren 3 dagar fram tills idag.

Eller två dagar, men tredje dagen var jag inte påtänd så det räknas inte ;)

 

Soc hjälper nog inte i dagensläge. Hade sossarna suttit i regeringen hade det varit värt ett försök, inte nu. I enköping ansökte tjejen om pengar till busskort eftersom hon hade jobb och fick inte det och hon hade varken fått eller tagit ut pengar någonsin på sitt konto. Soc har väl mer eller mindre skyldighet att betala bensin/busspengar till en som har fått anstälning och behöver pengar för att ta sig dit. Hon fick inte ens matpengar.

 

När jag flyttade från sala fick jag 20k i möbelbidrag. Fick 2000kr typ några dagar innan jag skulle få lön osv. Men detta var när sossarna satt, hoppas dom vinner iår igen. ;)

 

Ja, det lär ju vara något sånt. Hon vågar inte ens prata med mig.

När jag messar något till henne så svarar hon till min morsas pojkvän som får vidarebefodra det till mig. Och hon vågar inte svara i telefon när jag ringer. Hon vågar inte svara i tele när morsan eller hennes kille ringer heller.

Jävla fucktard.

Ska polisanmäla henne för massa saker.

Har mögel i lägenheten här te.x., fan vad jag ska ha pengar för att jag fått problem med allergin medans jag bott här, min polare är saneringstekniker sen flera år tillbaka och kan nog vara med och berätta hur extremt farligt just detta mögel är ;)

 

Kanske lyckas få råd med ett hus innan det är över. :P

Nejdå. Men ändå.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte läsa hela well, men ena stunden skriver du att ditt liv suger, hur fattig du är och att du vill göra slut på lidandet, andra att du är värd lika mycket som alla andra, att du har en fet bil mm. Vad är grejen lixom?

 

Sen, hur jävla korkad är du när du blandar sprit, tjack och benzo?

 

Jag är ju inte mindre värd än någon annan för att jag hatar livet och inte vill leva såhär. Och jag har fet bil.

Jag vet vad du egentligen vill med frågan, men tänker inte svara för att du formulerar dig så jävla dåligt.

 

Det är farligt att dricka vatten också.

 

Sprit, tjack och benso? Oj, vilken farlig blandning.

Jag blandar mycket oftare benso, sub och sprit och det är som att knacka på dörren till helvetet och du gnäller på något som folk blandar varje helg och har väldigt låg dödlighet?

"Vad är grejen lixom?"

 

Håll koll på faktan innan du yttrar dig.

 

Vem är det som är korkad liksom.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den blandningen är inte farlig alls förutom att man kan göra bort sig när man är påtänd + alkohol å benso som gör att man tappar hämningarna..

jättestora mängder benso+alkohol är såklart också farligt men krävs enormt mkt för att det ska vara livsfarligt.

 

det som är farligt är opiaterna tillsammans med benson och alkoholen (tjacket gör ju inte saken bättre.) det är livsfarligt och kan leda till döden, men det vet ju fordie också.

 

:S

 

Tjacket gör visst saken bättre om man blandat och sugit i sig en dödlig dos alkohol+bens+opiater eftersom tjacket utsöndrar en helvetes massa adrenalin och noradrenalin som förmodligen kommer hålla en vid liv om man börjar få det taskigt med andningen och hastigheten på hjärtat.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg va nu. Fattar du hur många som tappat minne vid benzo/alkohol och gjort massa saker om dom annars aldrig hade gjort?

 

Jag skiter la i honom, men han kommer bli en livsfara för nån annan.

 

Lägg av nu va. Jag har pundat benso i över 5 år varav 3 år våldsknarkade jag det och senaste 2 åren har jag haft det på recept. Under den tiden jag haft det på recept har jag spårat ur kanske 1-2 gånger, och då är det mot mig själv jag spårat ur och inte mot andra.

Jag är inte nån nybörjarsvenne som inte fattar konsekvenserna av att kasta i sig 10 roppar och 10 öl direkt.

 

Jag blir väl snarare mer och mer livsfara för andra när psykiatrin inte hjälper mig när jag bär på väldigt många instängda agressioner och är en agressiv person i övrigt, en dag smäller det och jag blir en av dom här personerna som ställer mig på ett torg med en AK47 och smattrar ner alla jag ser innan jag sätter sista kulan i skallen på mig själv.

 

83 måste vara IQ, för det är knappast födelseår.

 

haha ok :S

 

lär köra en klassiker bara; fatta hur många som tappat minne av enbart alkohol och gjort saker de aldrig annars skulle gjort?

 

Word.

Edit: Jag hymlar ju inte direkt med hur mycket och hur ofta jag stoppar i mig droger.

Detta var på den tiden jag inte var beroende av något och mest rökte weed, jag hade bara druckit alkohol (typ en platta 33or och några cider, så ingen jättemängd heller) den här kvällen KÄNSLIGA VARNAS

Ehm. Återkommer med länk, sidan är nere för dom håller på flyttar sina servrar.

Kan iaf berätta att 5(!) grannar hade ringt polisen och anmält pågående mord i min lägenhet. Slutade med att jag somnade i skogen pga blodförlust efter jag sprungit ifrån ambulanspersonaen. Heja alkohol! (What?)

 

 

hehe. Har du testat nån gång så vet du vad jag pratar om.

 

Jaså, så du har testat vara bensopundare i fem år? Vilka doser åt du och vilka bensodiazepiner?

 

Tänkte på att det är skillnad på hoppas att någon ska dö, och önska livet ur/vilja döda någon.

 

Aha.

 

hehe hajjar vad du menar. men skiljer ju ganska mkt från person till person vad gäller mixa bens med alkohol. orkar inte ta nån diskussion här om det iaf.

gissar att fordie kommer säga nåt om det iaf..

 

Ja, det skiljer en hel del mellan en sån som mig, som ätit benso i 5 år, tre år "maxxa fullt, ta allt du kommer över och släpp loss" och två på recept, dvs VARJE DAG av den starkaste bensodiazepinen (nåja, en av dom starkaste), jämfört med någon svensson som aldrig provat benso eller provat några gånger och sen går på krogen.

Jag kan som sagt stoppa i mig 20 xanor och gå omkring som om ingenting hade hänt. När jag började punda benso fick jag blackout på 2-3.

Jag har kört bil efter 66 imovane (ingen benso, men branog nära kemiskt sätt och hur dom verkar på hjärnan), min morsa somnade på en halv och minns inte ens hur hon kom till sängen.

 

Återigen så skriver jag inte detta för att jag är ball eller tycker det är ballt, jag tycker det är jävligt tragiskt och jag önskar att jag var en sån som flippade på 2 benso och 5 starköl.

 

 

Gör det verkligen det? Vad jag hört/eget erfaranhet så är det extremt lätt att överdosera benzo blandat med alkohol, och det slår till ganska snabbt, allså inget som man kan känna av (som med en vanlig fylla).

 

Allså att en gamal pundare som ena stunden drömmer om ett bättre liv och snackar om hur han ska klara sig och sen så skriver hur han sitter hemma och käkar benzo och dricker känns ju ganska oroande. Hoppas han hittar ett rakblad i närheten av sängen istället för att få för sig att gå ut.

 

Det är väl klart det gör det?

Det står inte att saker är vanebildande alt. starkt vanebildande i bipacksedlarna utan anledning.

Det är inte för att det är kul folk börjar med alkohol, provar cannabis och sen sitter och skjuter heroin 5 år senare. Nej, det är för att saker slutar fungera eller för att man måste ta såna jävla höga doser för att bli hög att det är mer värt att ta en tyngre drog.

 

Och ja, det är väldigt lätt att det slår slint när man tar benso+alkohol, blir man förbannad har man inga hämningar etc.

Men har man tagit benso flera år så vet man detta och knarkar efter förmåga, alltså man vet var sin gräns går och går inte över gränsen om man vet att man ska ut i sociala sammanhang.

 

Sen är benso+sprit blandningen så jävla hypad så det är inte sant.

Det är dom hypnotiska bensodiazepinerna, alltså dom sövande (nitrazepam, flunitrazepam (roppar dvs), triazolam mf) som är farliga, och det är alltid såna jag sneat på.

Och att man överdoserar är för att man har dålig självdisciplin ihop med att man hela tiden vill må bättre och till slut smäller det.

Man känner visst av det, men det tar ganska lång tid för benso att slå fullt ut och på fyllan går tiden saktare vilket innebär att man stoppar i sig fler innan det man redan stoppat i sig börjat verka.

Ska man dricka och ta benso utan erfarenheter så gäller benso först, alkohol sen.

 

Och dina dåliga erfarenheter kan du inte sätta in mig i, för jag fungerar inte likadant som dig, våra GABA-system fungerar lika olika som dag och natt eftersom mina GABA-receptorer är konstant beroende olika kemikalier annars får jag uppleva trevliga saker som psykoser, krampanfall, starka chocktillstånd, i värsta fall döden. Det händer inte dig om du inte äter benso, right?

 

Ännu en gång skriver du en sak som bekräftar att 83 i ditt namn står för IQ och inte födelseår.

Jag är ute rätt mycket bland väldigt mycket folk med tanke på att denna stad aldrig sover.

Tur för dom att jag aldrig spårar ur då.

 

 

Sen vill jag bara ännu en gång (typ 10000onde gången) påpeka att jag inte glorifierar droger på något sätt.

Håll er ifrån droger, det kommer förstöra era liv, det är mitt råd till alla som frågar mig vad som är sjyst att prova eller blanda med det dom tänkt ta (om det nu inte är någon jag vet redan pundar massa).

 

Men jag accepterar helt enkelt inte att folk sitter och skriver massa jävla osanningar och sprider lögner hit och dit.

 

Men helt klart, är du en svensson som får någon medicin som slutar på -lam eller -pam och har en helkväll med grabbarna kanske du ska stå över sömnmedicnen när du ska sova eller ångestdämpande medicinen du tar kvällstid.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ju inte mindre värd än någon annan för att jag hatar livet och inte vill leva såhär.

 

nej, men jag tycker att du är mindre värd eftersom din psyke är så svagt att du tillåtit dig själv komma dit du är idag.

 

Jag vet vad du egentligen vill med frågan, men tänker inte svara för att du formulerar dig så jävla dåligt.

 

lol. bra sagt där.

 

Det är farligt att dricka vatten också.

 

Det är farligt att bryta in sig på en dagis med en bomb och våldta alla där också.

 

Sprit, tjack och benso? Oj, vilken farlig blandning.

Jag blandar mycket oftare benso, sub och sprit och det är som att knacka på dörren till helvetet och du gnäller på något som folk blandar varje helg och har väldigt låg dödlighet?

 

som jag skrev, jag skiter i om du dör, är mest orolig att du kommer skada nån annan. eller låt mig omformulera, nån som är värd mer än sig. så du får gärna ge dig på pundare.

 

Vem är det som är korkad liksom.

 

gissa 2 gånger?

 

Jag blir väl snarare mer och mer livsfara för andra när psykiatrin inte hjälper mig när jag bär på väldigt många instängda agressioner och är en agressiv person i övrigt, en dag smäller det och jag blir en av dom här personerna som ställer mig på ett torg med en AK47 och smattrar ner alla jag ser innan jag sätter sista kulan i skallen på mig själv.

 

lite svårt att tro det, speciellt när jag ser din bild på din blogg och läser dina inlägg.

 

83 måste vara IQ, för det är knappast födelseår.

 

:-(

 

Word.

Edit: Jag hymlar ju inte direkt med hur mycket och hur ofta jag stoppar i mig droger.

Detta var på den tiden jag inte var beroende av något och mest rökte weed, jag hade bara druckit alkohol (typ en platta 33or och några cider, så ingen jättemängd heller) den här kvällen KÄNSLIGA VARNAS

Ehm. Återkommer med länk, sidan är nere för dom håller på flyttar sina servrar.

Kan iaf berätta att 5(!) grannar hade ringt polisen och anmält pågående mord i min lägenhet. Slutade med att jag somnade i skogen pga blodförlust efter jag sprungit ifrån ambulanspersonaen. Heja alkohol! (What?)

 

ok. jag kan också dra till med en exempel. min ex, hennes bästa kompis/mentor blev våldtagen och dödad(ca. 30 knivhugg mot huvudet, i bl.a. ögonen, kinden och öron). medans hon blev våldtagen och knivhuggen så var hon medveten. när ambulansen kom in i lägenheten så var det så mycket blod att dom inte kunde avgöra om det var kille eller tjej som låg där.

 

Han som gjorde det, var exakt som du, fast lite mer erfaren då. Han hade hållt på och pundat/druckit i 10-15 år. Så du är ej där än, men du är på god väg. Och gissa vad, han pratade exakt som du (ja, jag känner honom). Han var erfaran och hade koll på vad han gjorde, och alla vi andra va nybörjare och vi fattade inget.

 

kan dra med en yngre kille som exempel, bara för omväxlings skull. Här i mitt område, så skulle en granne ha en lanparty. En av hans kompisar, en kille som bor inne i stan och plugar på universitetet tog vagnen och sin laptop och begav sig hitåt. En av mina gamla kompisar, som är 84 eller 85, satt på vagnen och gick efter han. Han frågade om hans laptop. När den andra killen sa nej så blev han huggen till döds och blev av med sin laptop. Ganska stor fall och dom flesta från Göteborg har hört talas om det. Detta var för nåt år sen.

 

Han killen som högg den andra började med piller när vi gick i skolan och han hade koll på det, han visste exakt hur måpnga han kunde ta och hur han skulle blanda dom. Han hade kanske (miss)brukat i 4-5 år.

 

Gissa vad, båda dessa grabbar hade blandat benzo/alkohol och ingen av dom minns nåt. Dom säger att dom aldrig nånsin skulle göra nåt sånt.

 

Ska vi dra till med mer exempel?

 

Jaså, så du har testat vara bensopundare i fem år? Vilka doser åt du och vilka bensodiazepiner?

 

va?

Det är väl klart det gör det?

Det står inte att saker är vanebildande alt. starkt vanebildande i bipacksedlarna utan anledning.

Det är inte för att det är kul folk börjar med alkohol, provar cannabis och sen sitter och skjuter heroin 5 år senare. Nej, det är för att saker slutar fungera eller för att man måste ta såna jävla höga doser för att bli hög att det är mer värt att ta en tyngre drog.

 

Jag håller inte med dig. Jag har missbrukat cannabis i 5 år, då har jag rökt nästan varje dag. Jag har inte börjat med heroin. Trots att cannabis slutar fungara efter nån månad och man känner av jättelite bara :S Och jag har många kompisar som också gått samma spår mig mig, har kompisar som fortafrande röker på och har gjort det dagligen i ca 10 år.

 

Det är oftast dom som är mobbade/svaga som går över till tyngre. Jag har testat allt utom sprutan, och visst är det skönt att va på topp, men man får tänka på konsekvenserna också. Vem tycker inte det är skönt att käka en karta trama varje dag lixom? (nej, jag tänkte ej börja stava lixom liksom =) )

Och ja, det är väldigt lätt att det slår slint när man tar benso+alkohol, blir man förbannad har man inga hämningar etc.

Men har man tagit benso flera år så vet man detta och knarkar efter förmåga, alltså man vet var sin gräns går och går inte över gränsen om man vet att man ska ut i sociala sammanhang.

 

Yeah right. Önska att fler va som du :roll:

Sen är benso+sprit blandningen så jävla hypad så det är inte sant.

Det är dom hypnotiska bensodiazepinerna, alltså dom sövande (nitrazepam, flunitrazepam (roppar dvs), triazolam mf) som är farliga, och det är alltid såna jag sneat på.

 

Här måste jag erkänna mig besegrad. Jag har ingen koll på dom olika piller. När jag säger benso så menar jag endast dom sövande (igentligen syftar jag endast på rippar/roppar.

Och att man överdoserar är för att man har dålig självdisciplin ihop med att man hela tiden vill må bättre och till slut smäller det.

Man känner visst av det, men det tar ganska lång tid för benso att slå fullt ut och på fyllan går tiden saktare vilket innebär att man stoppar i sig fler innan det man redan stoppat i sig börjat verka.

 

låtter vettigt.

 

Ska man dricka och ta benso utan erfarenheter så gäller benso först, alkohol sen.

 

Det var så jag fick mina black out :oops:

 

Och dina dåliga erfarenheter kan du inte sätta in mig i, för jag fungerar inte likadant som dig, våra GABA-system fungerar lika olika som dag och natt eftersom mina GABA-receptorer är konstant beroende olika kemikalier annars får jag uppleva trevliga saker som psykoser, krampanfall, starka chocktillstånd, i värsta fall döden. Det händer inte dig om du inte äter benso, right?

 

Ditt eget fel.

Ännu en gång skriver du en sak som bekräftar att 83 i ditt namn står för IQ och inte födelseår.

Jag är ute rätt mycket bland väldigt mycket folk med tanke på att denna stad aldrig sover.

Tur för dom att jag aldrig spårar ur då.

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joeduck, var får du "stora bröst också" ifrån mitt i allt? Haha. Helt osammanhängande och har absolut inte med någonting att göra.

Sitter och garvar som fan åt det, men funderar vad du menar med det?

 

/Fordie

Att hon har stora bröst obv. Kan inte avslöja hur jag kom fram till detta. Blir säkert anmäld av nån feministdåre isf..

 

Jag gick f.ö ut ur gymnasiet när du ff kissade i blöjorna (dvs då du gick i högstadiet ;)). Ska vidarebefodra dina åsikter på min svenska till min gamla svenskalärare om jag träffar henne i framtiden, eller inte förresten.. Jag har aldrig läst ut en bok, skönhetslitteratur alltså. Recensioner och skit gjorde jag inte utan att fuska obv, min skrivstil är lika med en kråkas, ändå fick jag bara medel eller högre betyg. I engelskan blev jag skickad till en hjälpklass (med dyslektiker och allmänt skoltrötta) däremot, men det var i 7:an precis efter att jag fått en ny klassföreståndare som uppenbarligen inte förstod min kapacitet. Var ganska fåniga engelskakurser i tre år, ändå kom jag inte så långt efter. Har t.om fått betalt som översättare engelska->svenska ett par gånger, slapp dessutom obligatoriska grupparbeten och muntliga redovisningar i muppklassen, så jag tycker inte att de åren var förgäves, men jag tvivlar på att jag kommer hälsa ifall jag möter hon på stan.

 

Hoppas du har en hemsk AT, den behöver du nog.

 

När jag flyttade från sala fick jag 20k i möbelbidrag. Fick 2000kr typ några dagar innan jag skulle få lön osv. Men detta var när sossarna satt, hoppas dom vinner iår igen.
LOL jo, vi får hoppas.. Tror att de måste klanta sig oerhört ifall de ska förlora iofs.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...