Gå till innehåll

The Well: Fordie


Fordie

Recommended Posts

Jo, jag har ett tips till dig. Nästa gång du får pengar tar du 500 kr och lägger i en liten burk med brunt lock. Sen låtsas du att den burken inte finns.

 

När så månaden närmar sig sitt slut och du sitter på irc och börjar härja om pengar är det dags att öppna burken, köpa en hamburgare och se glad ut.

 

Upprepa vid behov.

 

En hamburgare? Dumt med snabbmat om man har dåligt med pengar ;)

 

Nä, men allvarligt. Jag har försökt, det går inte.

Pengar har liksom helt tappat värde för mig sen tradera-historien och 1000, 10000 och 100000 är liksom bara siffror, spelar ingen roll vad summan är så bränner jag det på en vecka och är pank och olycklig igen.

 

Sen har jag satt upp som regel (som hålls sådär.. :roll: ) att sluta låna pengar, vilket knappast är bättre, förra månaden sålde jag te.x. min bil för 300kr.

Killen la ner nån hundring på lite uppfräschning och nåt lampbyte, besikta á 300kr och sen fick han 4k för den.

Men det är skönt att vara skuldfri, hatar skulder.

Kronis skiter jag dock i, är inga privatpersoner som drabbas av det.

 

Jag ska ner på banken någon dag och fråga om det finns möjlighet att spärra så jag bara kan överföra FRÅN mitt sparkonto fyra gånger i månaden, helst en gång i veckan, annars kommer jag nog "åh, denna bil var för billig. jag bara måste köpa" *ta ut allt första veckan*.

Den risken finns väl även vid max 1 uttag/v, men jag kommer inte aktivt söka billiga saker som jag annars gör 24/7 när jag har pengar tills dom är slut.

 

Då skulle jag kunna ta ut 2000kr v1, 2000kr v2, 2000kr v3 och resten v4 (alt. 1-2k om man sparar till något).

När jag bodde tillfälligt hos min mormor och satt och beklagade mig varje söndag om hur jag supit upp 5k på helgen så gjorde vi så att hon gav mig 500kr på fre och 500kr på lör och det fick jag klara mig på.

Fungerade utmärkt, blev lika full som 5k-helgerna och fick mig en pizza när krogen stängde, så undra hur många gratisfyllor man bjudit på med tanke på att jag aldrig varit den som stött(stötit?) på gratisdrink-luder.

Jag har försökt samma princip med tjejen men det slutar bara att hon vägrar ge mig pengar även enligt uppsatt schema eller att jag ska ha pengar nån dag till något onödigt och då ska hon leka min mamma och då börjar jag riva lägenheten i adhd-utbrott.

Jag har konto hos alla svenska banker och någon av dom borde ju kunna erbjuda denna tjänst som vore ypperlig för mig.

Känns rätt IQ-befriat när man får pengar på en onsdag och bestämmer parmöte med nån polare och sin tjej, att man ska dra på bio på lördagen och man får ge återbud för att man inte har några pengar.

Dom förstår ju varför, men jag har fan bara 7 år kvar till halvpensionär och kan inte ens hålla en budget :D

 

Annars har ju tjejen levt på mig 2,5 år eller vad det är vi bott ihop nu och hon börjar tjäna mer än vad jag gör i april så kanske dags att ta igen mina 2,5 år? :)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ur ett svenssonöga är det mesta, om inte allt, i denna tråd rätt vidrigt, så specifisera dig gärna. Och du måste ju motivera också, förståruväla?

 

/Fordie

 

Måste bara fråga om du är helt dum i huvudet alternativt efterbliven? Du säger att du har blåst folk på 1M och måste ha en motivation på varför det är vidrigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ur ett svenssonöga är det mesta, om inte allt, i denna tråd rätt vidrigt, så specifisera dig gärna. Och du måste ju motivera också, förståruväla?

 

/Fordie

 

 

Nej, allt i denna tråd är inte alls vidrigt. Dina drogbekymmer/spelbekymmer eller vad nu tråden handlar om är det bara en som drabbas av, nämligen du själv. Jag anser att en människa bör få behandla sin kropp/sitt liv precis som den vill.

 

Det som är vidrigt är att du tar så lätt på att du har lurat av godtrogna människor runt 1´000´000 sek. Riktigt vidrigt, och som snygglenn var inne på - att man ens behöver specificera detta för dig säger en del om vad du är för en person. Karma Karma ditt liv är misär som sig bör, men nu behöver man inte bry sig längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara fråga om du är helt dum i huvudet alternativt efterbliven? Du säger att du har blåst folk på 1M och måste ha en motivation på varför det är vidrigt?

 

Måste bara fråga om du är helt dum i huvudet alternativt efterbliven?

Du förstår inte ens vad jag ville få ut med min fråga.

Detta är ett pokerforum.

För att spela poker måste man vara minst 18 år.

När man är 18 år brukar man ha lär sig både skriva, läsa OCH tro det eller ej, FÖRSTÅ vad det är man läser!!!

Förstår om det kommer som en chock :shock:

 

Får även en känsla av att du tolkar det som att jag på något sätt är stolt eller tycker det är häftigt det jag gjort? Isåfall svarar du per automatik "ja" på båda första frågorna.

 

Detta har förövrigt avhandlats för längesen i denna tråd.

Orka posta i en tråd utan att ha läst den.

90-talist?

 

Edit: Förresten, en gång satt jag med 25000kr på 0.25/0.50 PLO på svs.

Tog drygt en timme.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, allt i denna tråd är inte alls vidrigt. Dina drogbekymmer/spelbekymmer eller vad nu tråden handlar om är det bara en som drabbas av, nämligen du själv. Jag anser att en människa bör få behandla sin kropp/sitt liv precis som den vill.

 

Det som är vidrigt är att du tar så lätt på att du har lurat av godtrogna människor runt 1´000´000 sek. Riktigt vidrigt, och som snygglenn var inne på - att man ens behöver specificera detta för dig säger en del om vad du är för en person. Karma Karma ditt liv är misär som sig bör, men nu behöver man inte bry sig längre.

 

Du verkar också ha fått för dig att det är något jag är stolt över?

Jag tar ganska lätt på det i dagsläget ja, skulle jag gå och älta all skit jag gjort mot människor så skulle jag gått under för längesen.

Det är över sex år sen jag gjorde det där på tradera.

Dagen säkerhetssystem på tradera ser ut som det gör för att jag sa till polisen hur jag gjorde, som i sin tur skickade över dokumentet helt oredigerat till tradera.

 

Hur många tror du jag räddat från att bli blåsta pga att jag berättade säkerhetshålet?

Hur mycket pengar tror du jag sparat åt godtrogna människor för att jag berättade?

Detta var 2004. Så det är nog endel.

 

Ebay använder fortfarande samma system med samma säkerhetshål, men det är så utspritt så tror inte många använder sig av den för scams.

Däremot har ju tradera släppt på ebay.se-domänen och ebay har en svensk region nu igen, även den med samma system, så det lär väl inte dröja allt förlänge innan tidningsrubriker liknande dom jag skapade 2004 dyker upp.

 

Sen är jag dömd för 110+34k om jag inte minns helt fel.

Resten är stora företag och grejer jag gjort mina bus mot, och inte vanliga godtrogna människor.

 

Hade jag haft möjlighet så skulle jag personligen åka till var och enda person av dom jag lurat och be om ursäkt och ge tillbaka deras pengar*2.

Tyvärr är detta inte möjligt, även om jag så skulle ha pengarna.

 

Och tro mig, karma har gett mig mitt straff, jag har inte karma tatuerat mitt på handen utan anledning.

 

Och mina drog- och spelbekymmer får du gärna upplysa mig om.

Jag kan erkänna att jag spelar lite väl mycket guitar hero för mitt eget bästa, grannarna uppskattar inte tre subwoofers ståendes mot tre enskilda väggar.

 

Och att det bara skulle vara jag som tar skada av mina "drog - och spelbekymmer" kan du ju inte mena seriöst.

Tror du min mor, mormor, syster, morbror och flickvän som står mig närmast, gillar att ha sett mig förstöra livet på det sätt jag gjort?

 

Skulle det bara påverka mig så skulle jag hålla på som när jag var 19 -

Fullt ös, medvetslös, varje dag i månaden.

 

Jag kan inte ens minnas när jag senast var så påtänd att jag inte minns vad jag gjort.

Det måste vara bra många år sen.

 

"Nu behöver man inte bry sig längre". Haha, så svenskt.

Precis som att du hade brytt dig om det var tvärtom, att jag gett 1Mkr till diverse utsatta personer m.m

 

Har visserligen gett mer pengar till röda korset och sos barnbyar än vad jag blåst folk på pengar, måste ju hålla karman på någorlunda nivå.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara säga håll ut, vi hejar på dig och du vet att du kan fixa det. Men bara om du ger dig fan på det, i varje sekund. Det är när det är som svårast som den enkla utvägen känns som mest lockande, och det är då du måste komma ihåg att alternativet, att ge upp, är ännu jobbigare i längden. Tänk på dina mål, allt det förlorar du om du ger upp.

 

Själv talar jag bara utifrån erfarenheter från att kämpa sig vidare i marathonlopp när hela kroppen skriker stanna. Lite gradskillnad. Men ändå.

 

Lycka till! Du fixar det.

 

Jag har talat ut med morsan helt idag. 1h 14min snackade vi och nu börjar väl hjulen snurra lite kanske.

 

Du får hoppas läkarna borta på Ulleråker är med på att följa min plan till total frihet både från droger och mediciner.

 

Din jämförelse med ett marathonlopp är ganska kul.

När jag får panikångest så är det ungefär likadant, bara att det är hjärnan och inte kroppen som skriker stanna :)

 

 

:shock:

 

:shock: 6 år sen. :shock:

 

 

 

Så, vilka här sörjer på allvar än idag dom som dog 9/11?

Räknas inte om du hade någon anhörig som dog där.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig sörjt de som dog 9/11. Min sympati gick till Irakierna inte lång tid efteråt. Dem tycker jag synd om än idag. Men så var det inte jag som startade invasionen heller.

 

Jag tycker f.ö att ditt påvisande av säkerhetsbristen inte på något sätt väger lika tungt som att du stulit miljoner av ovetandes privatpersoner. Om din roll i det hela skulle spela så stor roll som du målar upp.

 

Har visserligen gett mer pengar till röda korset och sos barnbyar än vad jag blåst folk på pengar, måste ju hålla karman på någorlunda nivå.

LoL det där är inte karma. Tror du att du slipper helvetet om du gör så eller? Har sett att du använder ordet Gud flera gånger, så jag räknar dig som minst ovetandes kristen (+knarkskadad).

 

Tycker att du ska prata mer med din mamma. Du verkar behöva henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, vilka här sörjer på allvar än idag dom som dog 9/11?

 

Jag vet inte vad detta har med saken att göra, men jag sörjer inte, och har aldrig sörjt folk som omkom vid tornen. När supermakten USA drabbas så kablas det ut över hela världen, annars ser det dagligen ut som 9/11 på mängder av ställen på våran jord, utan att folk knappt lägger notis om de.

 

Därtill inte sagt att jag tycker det är tragiskt att världen ser ut som den gör, men min riktiga sorg fokuserar jag på folk i min närhet.

 

edit: jag kanske kan säga att jag ständigt bär på sorg för att världen ser ut som den gör, men jag har svårt att tänka på misären på daglig basis. Då går man under mentalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det dikuterar vi två olika saker här. Jag kan verkligen inte känna sympati för dig i fråga om scammar som du begått, oavsett hur länge sen det var. Det är fel, och du borde skämmas än idag, vilket du inte verkar göra.

 

Med det sagt så hoppas jag verkligen på det bästa för dig. Jag hoppas innerligt att du lyckas bekämpa drogproblemet, och jag tror att du kan fixa det. Kämpa på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig sörjt de som dog 9/11. Min sympati gick till Irakierna inte lång tid efteråt. Dem tycker jag synd om än idag. Men så var det inte jag som startade invasionen heller.

 

Jag tycker f.ö att ditt påvisande av säkerhetsbristen inte på något sätt väger lika tungt som att du stulit miljoner av ovetandes privatpersoner. Om din roll i det hela skulle spela så stor roll som du målar upp.

 

LoL det där är inte karma. Tror du att du slipper helvetet om du gör så eller? Har sett att du använder ordet Gud flera gånger, så jag räknar dig som minst ovetandes kristen (+knarkskadad).

 

Tycker att du ska prata mer med din mamma. Du verkar behöva henne.

 

Jag har "stulit" cirka 60-70k av oventandes personer och ungefär lika mycket av oventandes personer som inte tycker det är konstigt att jag vill ha 15k in på mitt konto men inte kan prata tele för att jag är döv och stum och bor på gotland så jag inte kan träffas.

Jag vet då inte, men jag skulle inte betala till någon som utgav sig för att vara sån.

Resten är från företag som mediamarkt, biltema, mekonomen, etc etc.

DÄR ligger "runt miljonen". Så stora koncerner påverkar nog inte några privatpersoner, sen behöver du inte komma med "utan såna som dig skulle priserna vara lägre" för det stämmer lika väl som att politiker håller vad dom lovar.

 

Jaså, är det inte karma?

Vad är det då?

Gör goda gärningar och goda saker händer dig och vänd på det och du får samma effekt.

Jag har karma tatuerat just för att jag har så jävla många bra och tydliga exempel på när bra och oväntade saker hänt mig pga jag gjort något osjälviskt och goda gärningar och såklart, tvärtom.

 

Jag använder Gud rätt mycket, ja. Jag är troende, men inte kristen per definition. Jag tror inte på Gud så som extremreligiösa gör, jag tror inte han skapade livet. Jag tror inte på "himmel och helvete", men absolut på ett liv efter detta.

 

Skulle Gud finnas enligt den definition man får om man tolkar bibeln bokstavligt så tror jag inte jag hamnar i helvete för att jag lurade några stackare på pengar, jag har gjort mycket värre saker än så, men det är tydligen accepterat. Roligt hur folk fungerar. :roll:

 

Nåja, tänker inte beskriva hur min tro ser ut särskilt djupgående.

 

Fin dagisnivå som avslutning du fick till där ;)

Jag må behöva min mor, men inte på samma sätt som du, för jag antar att du lär låna mor eller fars kreditkort och personnummer för att kunna spela.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det dikuterar vi två olika saker här. Jag kan verkligen inte känna sympati för dig i fråga om scammar som du begått, oavsett hur länge sen det var. Det är fel, och du borde skämmas än idag, vilket du inte verkar göra.

 

Med det sagt så hoppas jag verkligen på det bästa för dig. Jag hoppas innerligt att du lyckas bekämpa drogproblemet, och jag tror att du kan fixa det. Kämpa på.

 

Ja, scammarna är dock slutdiskuterat från min sida sålänge folk på allvar tror jag blåst PRIVATPERSONER på ~1Mkr. (Jag länkar tom till tidningsartikeln nånstans i tråden där det klart och tydligt står 110k)

Okej, jag får ta på mig lite av skulden att folk tror att det är så med tanke på min formulering när jag svarade på flashback-scammen.

 

Jag känner ingen skam för vad jag gjorde när jag var en dum liten snorunge som inte kunde styra mina impulsgrejer (jag hittade säkerhetshålet och hade pengar på mitt konto efter 2 minuter ungefär, det fanns inte en tanke på att tänka på konsekvenser eller vilka som påverkades).

Jag har allmänt svårt att känna SKAM i allmänthet när jag gör saker, som görs "omedvetet medvetet" som min läkare så fint kallade mina impulsgrejer när jag fick ADHD-diagnosen.

 

Däremot känner jag en jävla ånger och skulle som sagt om jag hade pengar (och möjlighet, där klämmer största skon) att besöka personerna personligen och be om ursäkt.

 

Jag tror 90% av folket antingen har glömt, säger "äh, det var sålängesen" och/eller helt enkelt inte bryr sig.

Men det är klart att när jag berättar något sånt här så ska folk som inte har bättre saker för sig picka på en som en jävla hackspett.

 

Och vad det gäller drogproblemet så ja, det ordnar sig nog.

Som jag förstått det har Uppsala den bästa psykiatrin i Sverige?

Så mina förhoppningar är höga iaf, trots mina erfarenheter från denna stad.

 

Har sagt åt min läkare att jag är trött på att dom säger att jag inte får jobba

och sitta hemma och glo i väggen hela dagarna.

Så det ska bli intressant att se hur saker och ting blir nu när jag byter läkare, min andra läkare var ju bara intresserad av att göra mig ännu mer beroende av mediciner och sket i hur jag mådde.

 

Saknar min Annika från Sala, trots 30 år som läkare så grät hon under våra möten ibland.

Hon lyckades göra mig till gränsen på lycklig under en ettårsperiod, sen blev hon sjukskriven pga utbrändhet. :shock:

 

Kul iaf att du kan diskutera på en mogen nivå, stor kudos för det.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad detta har med saken att göra

 

Ok, då vet jag.

 

Hur bidrar du till att världen ska förändras?

Eftersom det är tragiskt att den ser ut som den gör, så tar jag för givet (eller åtminstonde hoppas jag) att du gör något för att förändra?

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har "stulit" cirka 60-70k av oventandes personer och ungefär lika mycket av oventandes personer som inte tycker det är konstigt att jag vill ha 15k in på mitt konto men inte kan prata tele för att jag är döv och stum och bor på gotland så jag inte kan träffas.

Jag vet då inte, men jag skulle inte betala till någon som utgav sig för att vara sån.

Resten är från företag som mediamarkt, biltema, mekonomen, etc etc.

DÄR ligger "runt miljonen". Så stora koncerner påverkar nog inte några privatpersoner, sen behöver du inte komma med "utan såna som dig skulle priserna vara lägre" för det stämmer lika väl som att politiker håller vad dom lovar.

Förstår vad du försöker få fram, men skillnaden är rätt stor mellan olika politikers lögner och priserna på olika varor, så jag tycker att det du påstår att du gjort, är ett verk av ett rövhål ändå. Att skylla på att folk är idioter för att det går att blåsa dem, går nog att jämföra med politikers lögner dock.

 

Jaså, är det inte karma?

Vad är det då?

Gör goda gärningar och goda saker händer dig och vänd på det och du får samma effekt.

Jag har karma tatuerat just för att jag har så jävla många bra och tydliga exempel på när bra och oväntade saker hänt mig pga jag gjort något osjälviskt och goda gärningar och såklart, tvärtom.

Ok, det att skänka pengar är inte vad jag kallar karma iallafall. Betala sig fri från skuld är typisk kristen idioti. Skönt för självkänslan för vissa säkert, och det är inte allt för ovanligt att folk drar sina egna kopplingar. Själv skulle jag hellre jobbat som volontär än att skänka en årslön, om det var bara för att "betala tillbaka". Skänker aldrig några pengar till folk jag inte känner, vilka snyfthistorier de än drar fram. En neger, eller potatisnäsa, som gråter i dumburken berör mig inte alls faktiskt. En knarkare som tjötade hål i skallen på mig, fick plocka pengar på mitt golv en gång dock. Var väl ~50 kr eller så han hittade till slut. Tror att han nästan var lika nöjd som mig när han gick. :lol:

 

Fin dagisnivå som avslutning du fick till där ;)

Jag må behöva min mor, men inte på samma sätt som du, för jag antar att du lär låna mor eller fars kreditkort och personnummer för att kunna spela.

 

/Fordie

Haha.. nej, jag behöver varken fejka min identitet eller låna pengar. Slösar inte så mycket som jag gjorde förr, och spara pengar bara "för att" är aldrig en prioritet, men jag skulle gärna ha en buffert på någon årslån eller så, att göra slut på. :) Har förmodligen lånat ut mer till min farsa än vad jag lånat av honom. Han är iofs pensionär.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår vad du försöker få fram, men skillnaden är rätt stor mellan olika politikers lögner och priserna på olika varor, så jag tycker att det du påstår att du gjort, är ett verk av ett rövhål ändå. Att skylla på att folk är idioter för att det går att blåsa dem, går nog att jämföra med politikers lögner dock.

 

Jag håller med om att det var idiotiska saker och tycker folk som gjort/gör lika saker som jag gjort är dumma i huvudet, så vi är överrens om den saken.

Att jag ger ett sken av att inte bry mig och liknande rår jag inte över, jag är lika kall även om jag så är på en väns begravning.

 

Ok, det att skänka pengar är inte vad jag kallar karma iallafall. Betala sig fri från skuld är typisk kristen idioti. Skönt för självkänslan för vissa säkert, och det är inte allt för ovanligt att folk drar sina egna kopplingar. Själv skulle jag hellre jobbat som volontär än att skänka en årslön, om det var bara för att "betala tillbaka". Skänker aldrig några pengar till folk jag inte känner, vilka snyfthistorier de än drar fram. En neger, eller potatisnäsa, som gråter i dumburken berör mig inte alls faktiskt. En knarkare som tjötade hål i skallen på mig, fick plocka pengar på mitt golv en gång dock. Var väl ~50 kr eller så han hittade till slut. Tror att han nästan var lika nöjd som mig när han gick. :lol:

 

Nej, att skänka pengar är inte karma, men det är en god gärning som påverkar karman.

Om du med "betala sig fri från skuld", menar skulden jag har i det brott jag begått och den "synd" jag begått mot dessa personer så är det absolut inte därför jag bl.a. skänker pengar åt röda korset.

Det påverkar inte självkänslan ett dugg (förutom när söta kassörer ler åt en).

Jag känner att jag vill hjälpa utsatta människor helt enkelt, att mina 5-10kr varje gång jag handlar så går kanske 5-10kr i månaden till de behövande och resten till dom anställda försöker jag att inte tänka på, jag försöker istället tänka att nångång, nånstans, kanske det spelar någon roll, fast det förmodligen inte gör det.

 

*saknar spoilerfunktion som vanligt*

 

Kolla siffror på vad såna där företag får in, hur mycket som går till hjälp, hur mycket skadorna för vad <insert random katastrof> kostat, tänk på att det är enbart Sveriges donationer räknade på siffrorna du ser och du kommer ställa dig två frågor:

1. Var tar alla pengar vägen som inte går till hjälp?

2. Hur kan en katastrof inte vara över efter två år, om man ser till samhällsåteruppbyggnad etc med tanke på alla pengar som faktist går till hjälp?

 

När jag skrev meningen "för att hålla karman på en jämn nivå" så stod jag mellan att lägga en :roll: och en ;) på slutet, till slut sket jag i att posta någon smilie alls, så klart förståeligt att man kan missa ironin i inlägget.

 

Jag har volontärjobbat helt utan vinning, dock bara åt enskilt folk och aldrig som någon välgörenhet.

Aldrig haft någon möjlighet till det ens tror jag(?)

 

Ok, lite brat-fjortisvarning om du kastade småpengar på golvet åt en knarkare, för det är så jag tolkar att du gjort...?

Om så är fallet, vaskar du på krogen också? :lol:

 

Haha.. nej, jag behöver varken fejka min identitet eller låna pengar. Slösar inte så mycket som jag gjorde förr, och spara pengar bara "för att" är aldrig en prioritet, men jag skulle gärna ha en buffert på någon årslån eller så, att göra slut på. :) Har förmodligen lånat ut mer till min farsa än vad jag lånat av honom. Han är iofs pensionär.

 

Jag förväntade mig ännu ett fragbite-svar men fick tydligen inte det, så här har jag ingenting att svara på. :oops:

 

Eller jo. Nu kom det, väntade med att trycka skicka tills jag kom på något.

 

Du verkar inte vara särskilt rik, så varför kasta pengar på golvet så en knarkare får plocka upp det?

Ville du känna dig som en bättre människa än honom? Öka din gömda dåliga självkänsla? (Observera att jag spekulerar och inte påstår något).

Anledningen till att jag frågar är att jag själv är skadeglad utav helvete, men faktist aldrig sett poängen med ren förnedring av något slag.

Och du skriver _ditt_ golv, varför hade du en knarkare hemma hos dig?

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, som jag fattat det så verkar dagiset vara slut för idag, så då kan jag passa på att berätta om mitt senaste påhitt.

Tänkte jag skulle se hur länge jag klarar mig varje morgon från att inte ta min medicin, dvs benson, innan jag får panikångest eller så kraftig ångest att jag måste ta.

 

Idag klarade jag mig fyra timmar, hade inte särskilt mycket ångest (förutom när jag tänkte på att jag inte hade ångest, då fick man ju ångest direkt.. rolig man är), men till slut så började det spänna i huvudet och det brukar vara första tecknet på krampanfall så jag vågade inte utmana ödet och tog medicinen.

 

Får se hur det blir ikväll när jag vaknar.

 

Observera att jag bara tagit 3st(!) xanor idag. Jag brukar ta 8-10st per dag.

Blir en till natten nu för att inte vakna av krampanfall, för jag känner hur det spänner och rycker i fingrarna så det är garanterat abstinens (youtube: alprazolam withdrawal så förstår ni), men känner faktist inte av den psykiskt något, skumt nog.

 

Godnatt!

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag börjar förstå hur du tänker ifåga om gamla synder. Mycket är nog att du distanserat dig från det gamla och försöker att inte bekymra dig så mycket för det, kan hobbypsykologen (:mrgreen:) i mig ha rätt i det? Jag antar att jag kan förstå den inställningen.

 

Skitbra att experimentera med att inte ta medicinen i början av dagen. Med tiden kanske du kan klara dig längre och längre, kan vara ett bra steg i rätt riktning som du tar på egen hand.

 

Håller fortsatt tummarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag börjar förstå hur du tänker ifåga om gamla synder. Mycket är nog att du distanserat dig från det gamla och försöker att inte bekymra dig så mycket för det, kan hobbypsykologen (:mrgreen:) i mig ha rätt i det? Jag antar att jag kan förstå den inställningen.

 

Skitbra att experimentera med att inte ta medicinen i början av dagen. Med tiden kanske du kan klara dig längre och längre, kan vara ett bra steg i rätt riktning som du tar på egen hand.

 

Håller fortsatt tummarna!

 

Hehe, roligt att du tar upp det.

På senare dagar har jag börjat må dåligt över mitt gamla liv, det jag dock inte vet är om det är för att jag vill ha förändring och så mycket av mitt gamla liv påverkar mitt liv idag, det kommer ju ta flera år innan jag är helt borta från det liv jag levt och minnena kommer ju aldrig försvinna.

Samtidigt kan det lika gärna vara så att jag saknar mitt gamla liv.

Idag sitter jag ju bara inne och glor i väggen från att ha levt ett fartfyllt liv med "sex, drugs 'n' rock'n'roll" så att säga..

Är splittrad som fan, om jag ska vara ärlig.

 

Jag saknar ju förstås inte det kriminella, men jag saknar dom gamla goda tiderna ihop med vännerna och där ingick ju tyvärr (i guess) endel kriminalitet.

Man kommer ju aldrig få det lika roligt med några andra, "icke frisläppta", människor, på ett lagligt vis.

Ungefär som citatet "Man kan ha roligt utan att supa/knarka, men varför chansa?" - då förstår du nog hur jag tänker.

 

Men men, jag spammar på som vanligt. Du kan mycket väl ha rätt i det du säger, jag bekrymrar mig över att trots att jag tar distans från mitt gamla jag så ligger jag i en gråzon där jag inte lever ett nytt liv.

Jag tar distans från det gamla, men lever inget nytt, så egentligen har ingen ändring skett.. Eller nåt sånt.

Fan, blir bara virrig när jag försöker tänka på detta.

 

Däremot känner jag ett största behov av att få börja jobba och komma tillbaka in i samhället än att dra ut med några polare, käka piller och sno en bil, så det lär ju iallafall vara en fördel.

 

 

Jao, idag gick det inget vidare dock.

Vaknade med grym ångest så tog direkt, ångesten försvann dock innan jag fått effekt av medicinen så ångrade att jag tog den, sen cirka tre timmar efter det så fick jag sjuuuk ångest så var tvungen att ta igen.

Men det KAN ha att göra med att jag skulle fixa lite saker redan i torsdags som är viktiga för mig och jag har fortfarande inte tagit tag i det utan suttit och hoppas på att det ska ta tag i sig självt, vilket det såklart inte gjort :rolleyes:

 

Nåja, ska till morsan idag (söndag) och käka middag och sova där.

Se vad hon säger om mina splittrade känslor.

Annars får jag ringa mormor, hon är gammal och vis :lol:

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att det var idiotiska saker och tycker folk som gjort/gör lika saker som jag gjort är dumma i huvudet, så vi är överrens om den saken.

Att jag ger ett sken av att inte bry mig och liknande rår jag inte över, jag är lika kall även om jag så är på en väns begravning.

 

 

 

Nej, att skänka pengar är inte karma, men det är en god gärning som påverkar karman.

Om du med "betala sig fri från skuld", menar skulden jag har i det brott jag begått och den "synd" jag begått mot dessa personer så är det absolut inte därför jag bl.a. skänker pengar åt röda korset.

Det påverkar inte självkänslan ett dugg (förutom när söta kassörer ler åt en).

Jag känner att jag vill hjälpa utsatta människor helt enkelt, att mina 5-10kr varje gång jag handlar så går kanske 5-10kr i månaden till de behövande och resten till dom anställda försöker jag att inte tänka på, jag försöker istället tänka att nångång, nånstans, kanske det spelar någon roll, fast det förmodligen inte gör det.

 

*saknar spoilerfunktion som vanligt*

 

Kolla siffror på vad såna där företag får in, hur mycket som går till hjälp, hur mycket skadorna för vad <insert random katastrof> kostat, tänk på att det är enbart Sveriges donationer räknade på siffrorna du ser och du kommer ställa dig två frågor:

1. Var tar alla pengar vägen som inte går till hjälp?

2. Hur kan en katastrof inte vara över efter två år, om man ser till samhällsåteruppbyggnad etc med tanke på alla pengar som faktist går till hjälp?

 

När jag skrev meningen "för att hålla karman på en jämn nivå" så stod jag mellan att lägga en :roll: och en ;) på slutet, till slut sket jag i att posta någon smilie alls, så klart förståeligt att man kan missa ironin i inlägget.

 

Jag har volontärjobbat helt utan vinning, dock bara åt enskilt folk och aldrig som någon välgörenhet.

Aldrig haft någon möjlighet till det ens tror jag(?)

Jo, man kan bortförklara det mesta och alltid är det någon annan som är värre. I slutändan är det bara sina egna handlingar som spelar roll dock. Att kasta pengar på människor som har det sämre, tycker jag inte är speciellt nobelt, oavsett vad anledningen är. Förutom knarkare då. ;)

 

Ok, lite brat-fjortisvarning om du kastade småpengar på golvet åt en knarkare, för det är så jag tolkar att du gjort...?

Om så är fallet, vaskar du på krogen också? :lol:

 

Jag förväntade mig ännu ett fragbite-svar men fick tydligen inte det, så här har jag ingenting att svara på. :oops:

 

Eller jo. Nu kom det, väntade med att trycka skicka tills jag kom på något.

 

Du verkar inte vara särskilt rik, så varför kasta pengar på golvet så en knarkare får plocka upp det?

Ville du känna dig som en bättre människa än honom? Öka din gömda dåliga självkänsla? (Observera att jag spekulerar och inte påstår något).

Anledningen till att jag frågar är att jag själv är skadeglad utav helvete, men faktist aldrig sett poängen med ren förnedring av något slag.

Och du skriver _ditt_ golv, varför hade du en knarkare hemma hos dig?

 

/Fordie

"vaska på krogen"? Jag äter nästan aldrig på restaurang men det är inte för att det är dyrt. Vill veta vad det är jag äter. Nej, det var alltså pundaren som letade pengar på mitt golv och jag blev lovad att han inte skulle stöka ner, eftersom det var stökigt som fan redan blev det lite renare efteråt. Win-win! Lite skadeglädje var det nog. En kompis som jag har tröttnat på, kan man säga. Eller kompis och kompis, en idiot som stjäl av folk som litar på honom har nog inga riktiga kompisar. Kastade inga pengar men skulle gärna gömt en femhundring om det blir städat efteråt. Bättre människa tycker jag definitivt man kan vara om man gör vad man kan för att inte snylta så mycket på andra, för sin egen tillfredställnings skull.

 

Nej, är ej rik. Så fattig att jag spelar pf.nu+everest's freroll, som jag f.ö vann. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, man kan bortförklara det mesta och alltid är det någon annan som är värre. I slutändan är det bara sina egna handlingar som spelar roll dock. Att kasta pengar på människor som har det sämre, tycker jag inte är speciellt nobelt, oavsett vad anledningen är. Förutom knarkare då. ;)

Vi kan träffas när du får löning så leker vi leken "Hinner Fordie plocka upp sedeln innan den når marken?", sedlarna jag hinner ta får jag behålla. Ska bara vara tusenlappar! ;)

 

"vaska på krogen"? Jag äter nästan aldrig på restaurang men det är inte för att det är dyrt. Vill veta vad det är jag äter. Nej, det var alltså pundaren som letade pengar på mitt golv och jag blev lovad att han inte skulle stöka ner, eftersom det var stökigt som fan redan blev det lite renare efteråt. Win-win! Lite skadeglädje var det nog. En kompis som jag har tröttnat på, kan man säga. Eller kompis och kompis, en idiot som stjäl av folk som litar på honom har nog inga riktiga kompisar. Kastade inga pengar men skulle gärna gömt en femhundring om det blir städat efteråt. Bättre människa tycker jag definitivt man kan vara om man gör vad man kan för att inte snylta så mycket på andra, för sin egen tillfredställnings skull.

 

Nej, är ej rik. Så fattig att jag spelar pf.nu+everest's freroll, som jag f.ö vann. ;)

 

Haha ja, sök på det på kollozeum-forumet.

Brats har nu när dom inte får spruta ner golvet, börja "vaska".

Dom går fram till bartendern, beställer 20 shots och säger "vaska hälften", varav bartendern HÄLLER UT 10 av dom! Fet respekt jao! LOL.

:ola: :ola: :ola: :ola: :ola: :ola: :ola: :ola: :ola: :ola: :ola: :ola:

 

Ah, ok. Då förstår jag.

Grattis till vinsten btw! ;)

 

I övrigt så måste jag erkänne att jag ljugit rätt mycket i denna tråd.

Jag höll mig drogfri i fyra dagar då när jag skrev att jag var ren, sen var jag på igen till den 5e mars, sen var jag ren sex dagar och sen dess har jag varit påtänd 24/7.

 

Har varit och sökt hjälp hos avgiftningen här, men dom tycker jag ska komma till något som heter POA (psykiatrisk observationsavdelning) och bli HELT REN innan jag får komma till avgiftningen. Jag får alltså inte ens äta mina läkarordinerade mediciner hos POA. Och vad är syftet med avgiftning om jag ska vara där tills jag blir helt ren, och sen åka till avgiftningen? Att bli helt ren tar några veckor och vid det laget är man ju inte fysiskt beroende längre.

 

Ska ringa till beroendekliniken på måndag istället för jag förstår verkligen inte hur dom tänker i POA-Till-avgiftning-grejen. MAKES NO SENCE!

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...