Gå till innehåll

The Well: Fordie


Fordie

Recommended Posts

  • Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Hur ska jag sluta knarka när allt är såhär? Någon med erfareheter får gärna ge

input.

 

Thx.

 

/Fordie

 

NU har jag ingen egen erfarenhet, jag har bara min far som exempel som är nykter alkolist sen några år tillbaka. Han drack och slutade i omgångar med sin egen förmåga flertalet gånger, och var precis som dig säker på att han var man nog att styra över sitt eget drickande.

Men till slut föll poletten ned för gubben, för varje gång han slutade och höll upp i 1/2- 1 1/2 år så var det alltid något som fick honom att börja igen.

I slutändan var det endast hans egen vilja med hjälp av behandling som bet på honom, han går för övrigt ännu ca. 2 gånger i veckan på AA möten.

 

Sluta medecinera dig själv, följ de råd du får och gå med i något nätverk där även de har viljan att sluta knarka. ENSAM ÄR EJ STARK! SÖK HJÄLP!

 

Sen vill jag även säga att det som du tycker att gud pissar dig i ansiktet, och att du kan tilta över ett kontokort eller en MC som ej fungerar. Det är för fan inte ens problem. Och din vilja av att sluta knarka kommer aldrig att hålla så länge du ser knark som njutning och lösning av problem.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen idé; han är fortfarande i förnekelsestadiet. Man kan bara hoppas att det inte går helt åt helvete innan han kommer ur det.

 

Va? Vad har du rökt? Vad förnekar jag? Jag erkänner ju att jag är beroende och att jag har problem.

 

Fan, nu får jag ångest som inte kunde hålla mig från att svara dig.

 

Nåja, imorgon börjas det. Hoppas den värsta motivationsbristen försvinner rätt snabbt för jag har bränt massor med pengar på MCn och vill inte låta den bli stående nu när jag bara är några timmar från att få den att gå.. Har både gnista och bensin, så det är bara "hm-felsökning" kvar.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, vad fan ska du med en MC till? det är ju 1.5m snö ute.

 

Ja men innan det var sånt här väder ute och bara vanligt med snö och asfalt på vägarna så var det skitkul att köra.

 

Ligga i 60 och gasa till och upp på ställ.. otroligt roligt :)

 

Men som det är nu är det lite problem med styrningen, så passar på att ta in den och fixa iordning till mint condition.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du for mc?

 

MC och MC. Muskelmoppe som jag brukar kalla det. Är en vespa med 150cc motor. Sitthöjd lägre än en vanlig moped och förstärkt ram, trimmad och helt utan varvspärr. Förbannat rolig att köra. :)

 

Till sommarn har jag dock bokat en cbr900rr, har betalat depositionen på den och betalar in lite då och då och hoppas ha den fullt betalad till senast maj.

Då ska Fordie ha kul! :)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kombinera med att springa eller nåt. Ständigt bättre tider t ex ger fin motivation.

 

 

Jag har motivation genom att skruva MC. Jag har aldrig tidigare skruvat 4T mc och senaste dagarna har jag lärt mig i princip allt, och jag är kunskapsbög som fan så det är motiverande.

 

I övrigt har jag plockat ut en medicin som fungerade på mig förut, en vanlig SNRI (som ssri, alla lyckopiller är ssri typ, skillnaden med snri är att den påverkar även noradrenalin = bra för folk med ADHD). Men det är det, då jag åt den var jag bara deprimerad, hade inte ångest, panikångest etc. Men den är mot ångest och panikångest och shit också, den är mot typ allt jag lider av.

Men jag vet inte om jag vågar ta den? Förra gången hade jag ingen downperiod första två veckorna och jag är livrädd att få det den här gången, vill inte sitta framför datorn och nån säger "fan vad du suger fordie" och jag börjar storböla te.x., och sen har jag redan (för första gången på 7 år) planer på att ta mitt liv, och såna planer förstärks eller utförs under dom två första veckorna.

 

Någon som varit riktigt jävla trasig både fysiskt och livskvalitétsmässigt och börjat med SSRI/SNRI?

ALLA lyckopiller är det så har du tagit nåt har du tagit det.

Zoloft, citalopram, efexor, seroxat, prozac.. jag kan fortsätta i evigheter.

Alla är samma sak. Ungefär som att jämföra sofiero med kung :)

 

Splittrad som fan. Har annan medicin jag blir enormt lycklig av, men den räcker aldrig 2v, fick 30, brukar få 100..

 

PF = Psykiskaproblemforum :)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...