Gå till innehåll

The Well: Fordie


Fordie

Recommended Posts

  • Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Is u alive?

 

Japp.

 

Men ni skriver ju ingenting.

 

Blev det ointressant när jag sluta knarka?

Kan börja igen om ni vill ;)

 

Förövrigt så har jag flyttat till Uppsala nu.

Mycket större lägenhet än innan, så om någon har en hörnsoffa eller 3sits dom tänkt slänga, hojta isåfall!

 

I ett rum på 30kvm har jag en tvbänk, en 2 sitssoffa och ett litet soffbord.

Ganska.. Tomt. :)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju köra in hojen?

 

Orkar inte bära upp den för 4 trappor och hissen är för liten..

Annars hade jag gjort det lätt. :)

 

Hade den ju i andra lägenheten och grannarna uppskattade mig väldigt mycket när man drog ur den i köket 3 på natten.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du någon medicin för närvarande?

har du tagit någonting olagligt öht sen du slutade?

kan man få en rapport om hur du mått av att sluta?

 

mvh

 

Xanor depot

Iktorivil

Efexor

Imovane

 

Hm, nä, tror inte det.

 

Sen efexoren har jag precis börjat med i ett försök att bli av med benson, har ätit det i 5 år och haft på recept över ett år.. och tro mig, jag HATAR benso och ångrar så jävla hårt att jag någonsin tog det första pillret. Sån jävla ångest att hela tiden få gå och snåla sista dagarna innan läkaren skriver ut nya och gå och tänka "tänk om han inte skriver ut nya" osv.. Usch, blir fan gråtfärdig. Kort och gott: Rör aldrig benso om ni inte gjort det. Som min läkare säger "Du kommer aldrig må så bra som du gör medans du tar benso" och det är så rätt. Därför är det bättre att låta bli helt!

 

SSRI/SNRI har aldrig funkat på mig, förutom efexor som jag åt för något år sen. Så trots biverkningarna har jag gett mig fan på att det ska funka även denna gång. Men biverkningarna + abstinens samtidigt är inte så kul..

 

Tja..

Har inte motivation till nånting, skiter och spyr hela tiden, orkar inte äta nånting, man är konstant tok-pissnödig men när man går på toa droppar det bara lite. Att gå på affären för att köpa cigg kan ta 10 timmar från tanke tills man gjort det.

MCn har jag ställt i förådet och lagt ut på annons för jag inte orkar.

Ont överallt, muskler och leder, stel som en råtta, känns som man ska få krampanfall hela tiden (hade jag nog fått utan ikton)

 

Det jag gjort i "knarkväg" är väl att ta imovane på dagen, för det tar bort känslan av att vara sjuk samt smärtan av nån konstig anledning.

Sen har jag provat kasta i mig flera ikto och xanor men helt meningslöst, jag har alldeles för hög tolerans och det lilla pundiga man kände av tog inte bort någon abstinens.

 

Går det inte över snart så kommer jag sjunka så lågt att jag går och söker hjälp, trots att det är det sista jag vill, för då kommer man fastna med typ "3 temegesic om dagen" resten av livet.

 

Temegesic = 0,4mg buprenorfin och subutex = 8mg. Ifall du undrar.

 

Värsta är att min läkare är på att skriva ut 2st subutex om dagen åt mig.

 

Förstår ni hur mycket jag måste kämpa för att inte ta erbjudandet?

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL, det går!

Härda ut,sen vänder det,NA?

 

Försöker härda ut.

Det värsta är spyorna och konstant må illa.

Och smärtan, fast den går att leva med, det gör det inte med illamåendet.

Otroligt jobbigt att hela tiden när man är ute med polare säga "ligg nära kanten ifall du blir tvungen att tvärnita" osv.

 

Nja, NA har jag ingen lust med.

Tänkte nån typ av öppenvård, dit man går och får sin medicin och sen kanske pratar lite och sen går hem.

Fanns så i västerås, vet inte om det finns här.

Ska ta reda på det dock.

Lär ju finnas.

 

Måste komma på något sätt att finansiera privat KBT-behandling också.

Dyrt som fan.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du verkligen käkat benso konstant i 5 år, och får för dig att gå cold turkey? :shock:

 

Hoppas du klarar det, och försök stå ut så länge kroppen och psyket bara orkar, innan du tar emot subutexet.

 

:h: peace!

 

Inte varje dag, till och från.

Ett år cirka har jag ätit benso, eftersom jag har det på recept nu.

Och det är inte det jag håller på lägger av med just nu, det är subutexen.

Benso kommer jag nog inte klara av att sluta med cold turkey, tror inte jag kommer kunna sluta med det alls. Vet inte, jag hoppas jag kan på något sätt.

Hatar skiten.

 

Jag tänker inte ta emot suben av läkaren, då är jag fast i träsket förevigt.

Även om erbjudandet är jävligt lockande så förstår jag själv hur jävla dumt det vore att tacka ja, det är dessutom mer än dubbelt så hög dos som jag tar idag.

Det är lockande att ta emot dom för att sälja, blir ju bra med pengar, men jag tror inte jag har självdisciplinen att ha subutexabstinens och ha 30st hemma och inte ta en lina.. Så nae, vågar inte.

 

Peace pårej!

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På request från en PF.nu-medlem så ska jag lägga upp vad jag precis skrev på irc.

 

03:08:13 <+Fordie> haha, min flickvän stod och rikta kniv mot mig, jaba "ja jag vet, en dag kommer du kniva ner mig", så säger hon "ska du säga, du som hotat mig med kniv på riktigt 2 gånger" och jaba "är det bara 2?" :D

 

Jaba the hut!

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte varje dag, till och från.

Ett år cirka har jag ätit benso, eftersom jag har det på recept nu.

Och det är inte det jag håller på lägger av med just nu, det är subutexen.

Benso kommer jag nog inte klara av att sluta med cold turkey, tror inte jag kommer kunna sluta med det alls. Vet inte, jag hoppas jag kan på något sätt.

Hatar skiten.

 

Jag tänker inte ta emot suben av läkaren, då är jag fast i träsket förevigt.

Även om erbjudandet är jävligt lockande så förstår jag själv hur jävla dumt det vore att tacka ja, det är dessutom mer än dubbelt så hög dos som jag tar idag.

Det är lockande att ta emot dom för att sälja, blir ju bra med pengar, men jag tror inte jag har självdisciplinen att ha subutexabstinens och ha 30st hemma och inte ta en lina.. Så nae, vågar inte.

 

Peace pårej!

 

/Fordie

 

Okej.

 

Jag missupfattade inläggen ovan. Har du slutat med sub så gör du ju givetvis helt rätt i att inte ta emot receptet. Att ens komma på tanken att agera kran för ett preparat man håller på att avänja sig ifrån låter inte heller helt 100. Håll dig borta från doktoir död ett tag till :-)

 

Angående benson; har polare som faktiskr klarat sig ur ganska kraftigt benso-missbruk, men det ska enligt dem vara det värsta dem någonsin gjort. Dock fasade dem ut det, så att gå cold är nog en ren omöjlighet.

 

Kör på bara, och plocka undan knivar och dyl. :-)

 

/Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående benson; har polare som faktiskr klarat sig ur ganska kraftigt benso-missbruk, men det ska enligt dem vara det värsta dem någonsin gjort. Dock fasade dem ut det, så att gå cold är nog en ren omöjlighet.
Det är inte omöjligt bara för att dina kompisar är kärringar.

 

Kämpa på fården

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men inte många pallar en cold turkey på benson efter långvarigt missbruk skulle jag tro. Du har gjort det antar jag, annars skulle du inte slänga dig med oförskämdheter?
Nästan men det var inte därför jag var oförskämd emot dig. Tycker det är dumt att säga att det inte är möjligt till Fordie som försöker. Menar att han lär ju märka det själv om det inte går.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan men det var inte därför jag var oförskämd emot dig. Tycker det är dumt att säga att det inte är möjligt till Fordie som försöker. Menar att han lär ju märka det själv om det inte går.

 

Uppenbarligen försöker inte Fordie ta sig ur sitt bruk av benso. Jag föreslår att du chillar lite.

 

Mitt första inlägg när jag oxå trodde det rörde sig om benso, var inte heller något inlägg för att sänka Fordie i hans kamp. Jag hintade lite smått om att det är bättre att fasa ut benson än att gå cold turkey, vilket jag fick uppfattningen om att han hade gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen försöker inte Fordie ta sig ur sitt bruk av benso. Jag föreslår att du chillar lite.

 

Mitt första inlägg när jag oxå trodde det rörde sig om benso, var inte heller något inlägg för att sänka Fordie i hans kamp. Jag hintade lite smått om att det är bättre att fasa ut benson än att gå cold turkey, vilket jag fick uppfattningen om att han hade gjort.

Asså, jag missade två inlägg ser jag nu. Har inte fått någon kaffe idag så skallen är som sirap. Sry.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...