Snygglenn Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 Tips för att orka komma igång att träna? Ser ut som att jag tränar fast jag inte sprungit över 100 meter på typ sex år så kan inte använda fetma som motivation. Röker sen typ sju år tillbaka och intalar mig själv att jag måste sluta med det innan jag börjar ut och springa för annars är det typ lönlöst och alla rökare som försökt sluta vet hur jävla omöjligt det är.. Är alltid trött, har förmodligen världens sämsta blodcirkulation eftersom jag aldrig rör på mig och pga rökningen så skulle verkligen behöva ändra mina vanor lite. Har funderat på att köpa de dyraste jävla joggingskorna jag hittar eftersom jag skulle få så dåligt samvete om jag inte använde dem då men inte orkat gå ner på stan för att se om jag hittar några än.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kimzors Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 du kan summera det där ganska enkelt... FML Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 du kan summera det där ganska enkelt... FML nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sorkoas Postad 14 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 14 April , 2010 Jag skulle satsa på att trappa ned med rökandet och sedan börja med lätt motion. Dagliga promenader på behagliga nivåer. Gå i trappor osv så att du tvingas få upp lite flås. Trappa på promenaderna därifrån så att de blir mer högintensiva. Köp en pulsklocka och försök ligga på bortåt 120 i puls kanske (osäker på % där, sorry). Sedan kan du börja med lite lätt jogging inmixat med dina promenader. Kör typ jogga 5 min, gå 5, jogga 5, gå 5, jogga 3, gå 6, jogga 3, gå 6 osv. Då ligger du ständigt på en puls på 120~180 men ändå på en nivå då du inte är uppe i maxpuls allt för länge och hinner återhämta dig en del när du går mellan varje intervall. Cykelturer är även det bra för att få igång flåset och mycket lättare att motivera sig till än att gå ut och jogga längre sträckor. Jag själv är rökare och har haft problem med att lägga av helt. Tror dock jag faktiskt kan hålla mig till att röka 2-3 cigg per dag och ändå hålla uppe ett helt okej flås utan att träna allt för överdrivet. Jag ska dra igång en seriösare satsning själv snart gällande konditionsträning som jag kommer att skriva om här så bara att fortsätta läsa dagboken. Lycka till! Edit: Motivationen vet jag inte riktigt? Du kommer att må MYCKET bättre om du rör på dig och äter bra, så är det bara. Efter att du har kommit igång ordentligt så kommer du även att känna dig mycket fräschare och friskare som människa vilket kommer att stärka ditt självförtroende och göra dig allmänt piggare och gladare. Läs även stycket om "runner's high" från länken nedanför. Det ruset är GRYMT. http://en.wikipedia.org/wiki/Endorphin Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sorkoas Postad 14 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 14 April , 2010 Idag var jag som sagt nere och testade styrkelyftsdräkten. Körde ett par lätta lyft på 60 kg i knäböj utan knälindor eller bälte. La på 90 kg och drog på mig lindor och bälte. Det kändes riktigt tungt att hitta en bra andning och jag blev ganska matt redan innan lyften. Även djupet kändes lite halvjobbigt med en så pass tight dräkt. Minst 90 graders djup är det som gäller på tävling så jag vet inte om jag vågar chansa med att köra med dräkt, även ifall i bästa fall skulle kunna hjälpa mig att lyfta 10-20 kg mer. Jag tror att jag ska göra en luring och gå in på 170 kg utan dräkt och sedan chansa på 190 kg med den på. Marklyften kändes helt fel med dräkten på helt. Testade även där på 60 och 90 kg. Dock så tror jag att det är nuts att ha den på över benen så att det blir som att ha på sig tighta cykelbyxor som går upp över magen. Får avväga även där hur det känns när jag lastar på mer vikter under uppvärmingen på lördag och se om det är värt att testa köra med dräkt öht. Igår och idag så har jag legat på larvigt lågt kcal-intag. Bägge dagarna runt 1500-2000 kcal + motion i form av promenader. Ska äta rätt mycket de kommande dagarna som uppladdning och blev lite rädd för att jag skulle lägga på mig allt för mycket som skulle plåga mig mentalt då bantningen egentligen är viktigare än en klubbtävling. Jag kommer i vilket fallt att se till att äta riktigt bra kolhydrater och protein och ligga på ett intag av bortåt 4000 kalorier onsdag till fredag samtidigt som jag rör på mig en del i form av promenader/cykling för att hålla mig fräsch i kroppen och inte bli för stel genom att vara stillasittande. Ni får gärna komma med tips på vad ni hade ätit varje dag för vad ni anser vara optimal uppladdning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cardshark52 Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 Jag har tränat regelbundet(3-4ggr/veckan) i 2.5 månad nu, jag är 182 och väger 74.5. Käkat gainer sen lite mer än en månad tillbaka, räcker det? Vad annars behöver jag köpa mer? Vill få en ganska väldefinierad kropp, med synliga magmuskler och hyfsat snygg överkropp. Tränar 5 ggr i veckan nu, är det optimalt eller för mycket/lite? Edit: Försöker ligga på 5 ggr i veckan men blir ibland så att jag springer vissa dagar och skiter i att träna dom dagarna. Så 3-4 dagar i snitt styrketräning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 Jag har tränat regelbundet(3-4ggr/veckan) i 2.5 månad nu, jag är 182 och väger 74.5. Käkat gainer sen lite mer än en månad tillbaka, räcker det? Vad annars behöver jag köpa mer? Vill få en ganska väldefinierad kropp, med synliga magmuskler och hyfsat snygg överkropp. Tränar 5 ggr i veckan nu, är det optimalt eller för mycket/lite? Edit: Försöker ligga på 5 ggr i veckan men blir ibland så att jag springer vissa dagar och skiter i att träna dom dagarna. HEJJJJ shippa hur ditt träningsupplägg är... samt så är gainer ett komplemet till en bra kost, vill du upp i vikt så är gainer nöt att ta för att få ett energiöverkskott (krävs för bygga muskler). I annat fall är det ändå bra dirr efter träning så man kan trycka in lite skit i musklerna. Att vara väldefinerad handlar bara om låg % underhudsfett som man bara kan få av att deffa ner sig, mao de går inte att "byta ut fett mot muskler" i de hänseendet iom att muskler=enerigöverskott och deff=energiunderskott.... Om du har svårt hitta volym så tryck i dig massa bra mat och gainer samt kör basövningar och vila bra emellan MVH Sorkens lärling Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skrim Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 Jag har tränat regelbundet(3-4ggr/veckan) i 2.5 månad nu, jag är 182 och väger 74.5. Käkat gainer sen lite mer än en månad tillbaka, räcker det? Vad annars behöver jag köpa mer? Vill få en ganska väldefinierad kropp, med synliga magmuskler och hyfsat snygg överkropp. Tränar 5 ggr i veckan nu, är det optimalt eller för mycket/lite? Edit: Försöker ligga på 5 ggr i veckan men blir ibland så att jag springer vissa dagar och skiter i att träna dom dagarna. Så 3-4 dagar i snitt styrketräning. Tillsätt mer protein. Förslagsvis blandar du gainer ihop med ett protein pulver för att öka intaget av protein vilkte i sin tur ökar muskeltillväxten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 HEJJJJshippa hur ditt träningsupplägg är... samt så är gainer ett komplemet till en bra kost, vill du upp i vikt så är gainer nöt att ta för att få ett energiöverkskott (krävs för bygga muskler). I annat fall är det ändå bra dirr efter träning så man kan trycka in lite skit i musklerna. Att vara väldefinerad handlar bara om låg % underhudsfett som man bara kan få av att deffa ner sig, mao de går inte att "byta ut fett mot muskler" i de hänseendet iom att muskler=enerigöverskott och deff=energiunderskott.... Om du har svårt hitta volym så tryck i dig massa bra mat och gainer samt kör basövningar och vila bra emellan MVH Sorkens lärling Har väldigt svårt att se att man inte ska kunna lägga på sig muskler samtidigt som man ligger på ett kaloriunderskott. Det beror främst på hur mycket träningsvana man har och hur ens kropp fungerar. Skulle dock också ge rådet bulka och sedan deffa vid behov. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lemiux Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 . Tyvärr var även Eiselts Double Pro slut i chokladsmak där FML. Sökte men hittade det inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 Jag har tränat regelbundet(3-4ggr/veckan) i 2.5 månad nu, jag är 182 och väger 74.5. Käkat gainer sen lite mer än en månad tillbaka, räcker det? Vad annars behöver jag köpa mer? Vill få en ganska väldefinierad kropp, med synliga magmuskler och hyfsat snygg överkropp. Tränar 5 ggr i veckan nu, är det optimalt eller för mycket/lite? Edit: Försöker ligga på 5 ggr i veckan men blir ibland så att jag springer vissa dagar och skiter i att träna dom dagarna. Så 3-4 dagar i snitt styrketräning. om du inte reda läser kollozeum så rekommenderar jag starkt att lusläsa det forumet. där finns all tänkbar information om precis allt som handlar om styrketräning & kost som man bör veta. http://www.kolozzeum.com/forum Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lemiux Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 Tyvärr var även Eiselts Double Pro slut i chokladsmak där FML. Hittade inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecklenburgare Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 Är som du kanske har märkt en chokladare. Fortfarande inte hittat ett proteinpulver med jordgubbssmak som jag gillat Och då ska vi inte snacka om vanilj...fifan. Gillar inte FXs choklad, kan inte dricka den med vatten. Så det får bli mjölk. Vilket iofs är lugnt nu när man inte börjat tänka på beach2010 än. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sorkoas Postad 14 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 14 April , 2010 Jag har tränat regelbundet(3-4ggr/veckan) i 2.5 månad nu, jag är 182 och väger 74.5. Käkat gainer sen lite mer än en månad tillbaka, räcker det? Vad annars behöver jag köpa mer? Vill få en ganska väldefinierad kropp, med synliga magmuskler och hyfsat snygg överkropp. Tränar 5 ggr i veckan nu, är det optimalt eller för mycket/lite? Edit: Försöker ligga på 5 ggr i veckan men blir ibland så att jag springer vissa dagar och skiter i att träna dom dagarna. Så 3-4 dagar i snitt styrketräning. Även jag tycker att du ska gå in som Tottyville sa och läsa på rejält på kolozzeums forum om kost och träning. Det är lite för breda frågor du ställer. Kosttillskott som jag anser vara viktigast är en bra proteinkälla att inta före/efter träning. I ditt fall så skulle jag köra på EAA innan träningen sedan bara dra en gainer direkt efter träning och en till 1h efter det. Osäker på proteinmängden i just din gainer men försök komma upp i minst 20-25g/dos. Jag hade även sett till att alltid få i mig en kaseinproteinkälla på kvällen innan läggdags. Kasein är ett långsamt protein (jämfört med vassle som är snabbt) och är då bra för muskelsyntesen medan du sover (där du även faktiskt där har en viss förbränning). Kreatin är även givet för mig. Rent kreatinmonohydrat (CreaPure) är det som gäller. Förutom det så kör jag alltid på 3-4st Omega3-kapslar per dag och någon form av multivitamintillskott. Preworkout-preparat har vi haft en lång diskussion om här som du skulle kunna gå tillbaka och läsa. Rage osv är skönt som fan men det är mycket placebo och inte alls ett måste för ökad prestation. Hur många träningsdagar per vecka som är bra går inte att svara på bara så där. Det handlar om vad du får in för träning. Själv har jag kört 4-5 gånger i veckan. Oftast har det sett ut så här: Måndag - 5-8 tunga set marklyft, mage Tisdag - 5-8 tunga set bänkpress, 3-4 tunga set smalbänk, 4-5 tunga set triceps Torsdag - 5-8 tunga set knäböj, mage Fredag - 3-4 lätta set bänkpress, 5-6 tunga set rodd, 2-3 tunga set latsdrag, 2-3 tunga set trapezius Lördag - 2-3 tunga set framsida axlar, 5-6 tunga set bicepscurl, 5-6 tunga set triceps, 2-3 set ovansida axlar, 2-3 set baksida axlar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 Hurdan uppvärmning kör du/rekommenderar du? De flesta verkar ju köra någon form av cardio och sedan typ sträcka ut musklerna, men jag (utan att vet hur bra/dåligt det är) kör typ bara några set av samma övningar men med låga vikter. Tankar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecklenburgare Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 Hurdan uppvärmning kör du/rekommenderar du?De flesta verkar ju köra någon form av cardio och sedan typ sträcka ut musklerna, men jag (utan att vet hur bra/dåligt det är) kör typ bara några set av samma övningar men med låga vikter. Tankar? Varför slösa energi på uppvärmning? Bara in och köra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 Hittade inte? Choklad var som sagt slut på gymvaruhuset. De har 3-pack för sjukt bra priset 499kr. Beställde på mmsports.se istället igår Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cardshark52 Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 Tack för alla svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecklenburgare Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 Zappa förbi förkväll på TV4, där sitter Paolo och berättar hur man ska gå ner i vikt. En fjärdedel kolhydrater, en fjärdedel protein och hälften sallad. Han har även skrivit den mest sålda träningsboken någonsin. Och har den mest avancerade träningstjänsten. Motimate! http://www.motimate.se/ Hans son är 10 år och kan göra 10 armhävningar, WOW! Ja han sparar inte på superlativ i.a.f. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lemiux Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 Choklad var som sagt slut på gymvaruhuset. De har 3-pack för sjukt bra priset 499kr. Beställde på mmsports.se istället igår Är det 2.25 * 3 eller 2,25 * 1? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sorkoas Postad 14 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 14 April , 2010 Hurdan uppvärmning kör du/rekommenderar du?De flesta verkar ju köra någon form av cardio och sedan typ sträcka ut musklerna, men jag (utan att vet hur bra/dåligt det är) kör typ bara några set av samma övningar men med låga vikter. Tankar? Stretching innan träningen ska vara dumt då jag fått höra att rörliga muskler är svagare än stela muskler. Det enda jag gör i form av uppvärmning om jag nu ska lyfta tungt är att aktivera de muskelgrupper som övningen i fråga gäller på lättare vikter. Till exempel när jag ska köra ett tungt marklyftspass så kan jag värma upp med ett par set vanlig stångrodd på ~60kg och ett par set rodd i dragmaskin med raka armar (dvs utför "draget" med korsryggen) på liknande vikter för att sedan köra ett par lätta set raka marklyft (60~90kg) innan jag börjar lasta på vikter. När jag kör bänkpress händer det att jag kör någon lätt axelövning annars om det känns bra så kör jag bara på med uppvärming på lättare vikter vanlig bänkpress även där. Inför knäböjspass så värmer jag inte upp alls just utan en vanlig serie kan se ut så här typ: 10x70, 6x100, 3x120, 2-3x140, sedan börjar jag räkna mina "tunga" set. Kör jag cardio före träningen är det i princip enbart för att få in mer förbränning i träningen. Och då är det även väldigt lågintensivt (max 50-55% av maxpuls) och inte längre än 30-40 min. Men det är inget jag sysslar med alls om jag ska köra övningar som involverar benen under gympasset. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sorkoas Postad 14 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 14 April , 2010 NHL på tv kl 01 som måste ses men ska upp kl 8. Hinner man trycka in en nap före och en efter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecklenburgare Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 NHL på tv kl 01 som måste ses men ska upp kl 8. Hinner man trycka in en nap före och en efter? Klart! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cardshark52 Postad 14 April , 2010 Rapport Share Postad 14 April , 2010 Aja, medans man ändå är igång kan jag fråga efter lite övningar för magen, helst med vikter:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 15 April , 2010 Rapport Share Postad 15 April , 2010 Är det 2.25 * 3 eller 2,25 * 1? En förpackning är 750 gram. Sidan ger helt enkelt mängdrabatt. Låter ju relativt dyrt men kasein är mycket dyrare än vassle så det är ett sjukt bra pris för den kvaliteten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts