Gå till innehåll

Team3000 - Sky Limit is The Only Limit


Luap

Recommended Posts

Funderat på en sak, är det bara jag som upplever att ha t.ex. en chippad xbox360 kontraproduktivt? Jag spelar inget alls, eller grymt lite om jag har oändligt utbud att välja på, medan om jag har typ 3 spel hemmavid så har jag ett större intresse av att spela igenom dem, oavsett om jag har lånat eller köpt så sitter inte i pengarna.

 

Funderar typ om jag hade sett det på samma sak då jag var liten, antagligen inte med tanke på hur otroligt förälskad jag var i tv-spel av alla dess sorter, hade en diger lista på varvade spel(faktiskt uppskrivet once upon a time), var en bit över 150 SNES spel, 100-talet NES(ingen 1000spel-i-1 skit) och 30+ på gameboyen och då hade jag innan de konsolerna avverkat både amiga 1200 och c64... <3

 

Hade ju lyxen dock att varje fredag under hela mellanstadiet att bli hämtad av pappa för att åka och hyra ett spel på videopalatset.... det var tider, sen var det ett jävla race att varva spelet innan det skulle lämnas tillbaka, vilket lyckades 9 ggr av 10, nåt enstaka horspel som vägrades klara, tre första som poppar upp är ghosts and goblins, gauntlet te nintendo och te snes den där jävla horungen som ser ut som harry potter men som hette nemo, man hoppade omkring i hans drömvärld eller nå.

 

tilt

 

edit; gauntlet var väl ett av de där skitspelen som säkert var o-varvbara också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Funderat på en sak, är det bara jag som upplever att ha t.ex. en chippad xbox360 kontraproduktivt? Jag spelar inget alls, eller grymt lite om jag har oändligt utbud att välja på, medan om jag har typ 3 spel hemmavid så har jag ett större intresse av att spela igenom dem, oavsett om jag har lånat eller köpt så sitter inte i pengarna.

 

Funderar typ om jag hade sett det på samma sak då jag var liten, antagligen inte med tanke på hur otroligt förälskad jag var i tv-spel av alla dess sorter, hade en diger lista på varvade spel(faktiskt uppskrivet once upon a time), var en bit över 150 SNES spel, 100-talet NES(ingen 1000spel-i-1 skit) och 30+ på gameboyen och då hade jag innan de konsolerna avverkat både amiga 1200 och c64... <3

 

Hade ju lyxen dock att varje fredag under hela mellanstadiet att bli hämtad av pappa för att åka och hyra ett spel på videopalatset.... det var tider, sen var det ett jävla race att varva spelet innan det skulle lämnas tillbaka, vilket lyckades 9 ggr av 10, nåt enstaka horspel som vägrades klara, tre första som poppar upp är ghosts and goblins, gauntlet te nintendo och te snes den där jävla horungen som ser ut som harry potter men som hette nemo, man hoppade omkring i hans drömvärld eller nå.

 

tilt

 

edit; gauntlet var väl ett av de där skitspelen som säkert var o-varvbara också.

 

Jag tröttnade också på spel väldigt snabbt när man kunde ladda ner nya hela tiden. Annan sak när man köper spelen, då nöter man mer, så länge inte spelet suger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 på killerwolf och svint0. Men samtidigt vill jag personligen inte köpa spel när de kommer ut i alla fall för jag tycker att de är så överprissatta tacka vet jag android/ios spel de är de lagom pris på (:

 

Om HP måste jag säga att det är de enda böckerna ever som jag läst frivilligt. Grymt bra är de filmerna är också bra men går ju självklart att få in så mycket mer i en bok. Den sista boken kommer jag ihåg att jag sträckläste i princip kunde inte låta bli hehe :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderat på en sak, är det bara jag som upplever att ha t.ex. en chippad xbox360 kontraproduktivt? Jag spelar inget alls, eller grymt lite om jag har oändligt utbud att välja på, medan om jag har typ 3 spel hemmavid så har jag ett större intresse av att spela igenom dem, oavsett om jag har lånat eller köpt så sitter inte i pengarna.

 

Funderar typ om jag hade sett det på samma sak då jag var liten, antagligen inte med tanke på hur otroligt förälskad jag var i tv-spel av alla dess sorter, hade en diger lista på varvade spel(faktiskt uppskrivet once upon a time), var en bit över 150 SNES spel, 100-talet NES(ingen 1000spel-i-1 skit) och 30+ på gameboyen och då hade jag innan de konsolerna avverkat både amiga 1200 och c64... <3

 

Hade ju lyxen dock att varje fredag under hela mellanstadiet att bli hämtad av pappa för att åka och hyra ett spel på videopalatset.... det var tider, sen var det ett jävla race att varva spelet innan det skulle lämnas tillbaka, vilket lyckades 9 ggr av 10, nåt enstaka horspel som vägrades klara, tre första som poppar upp är ghosts and goblins, gauntlet te nintendo och te snes den där jävla horungen som ser ut som harry potter men som hette nemo, man hoppade omkring i hans drömvärld eller nå.

 

tilt

 

edit; gauntlet var väl ett av de där skitspelen som säkert var o-varvbara också.

 

 

~ Too many people grow up. That's the real trouble with the world, too many people grow up. They forget. They don't remember what it's like to be 12 years old. They patronize, they treat children as inferiors. Well I won't do that. ~ Walt Disney

 

Jag kunde hålla med mer. Tror och tycker dock inte det är svart på vitt. Tex tror jag inte man får ut lika mycket av att läsa barnböcker när man är 30 som man fick när man var 7.

Däremot tror jag att man kan tycka att det är precis lika kul att delta i ett snöbollskrig hur gammal man än är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 på killerwolf och svint0. Men samtidigt vill jag personligen inte köpa spel när de kommer ut i alla fall för jag tycker att de är så överprissatta tacka vet jag android/ios spel de är de lagom pris på (:

 

Om HP måste jag säga att det är de enda böckerna ever som jag läst frivilligt. Grymt bra är de filmerna är också bra men går ju självklart att få in så mycket mer i en bok. Den sista boken kommer jag ihåg att jag sträckläste i princip kunde inte låta bli hehe :D

 

Bästa böckerna jag har läst är nog serien "Imorgon när kriget kom", den serien funderar jag faktiskt på att läsa om nu när de börjar släppa filmer i Australien på den. Än så länge är 1 av 8 filmer ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi snackar barn- böcker/program etc som är värda än så måste jag nämna Avatar - Den sista luftbändaren. (Den som också blivit till värdelös film).

 

http://www.imdb.com/title/tt0417299/

 

Tecknat barnprogram som gått på Nickelodeon. Grindade igenom nästan alla avsnitt på bara några veckor. Det är på något sätt mysigt och smått beroendeframkallande att titta på.

Måste vara nöten för barn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa "nya" fantasyboken jag läst:

 

The name of the wind

Patrik Rothfuss

 

Löjligt bra, lite frustrerande dock att det är del 1/3 och det har tagit 3 år för honom att värka ut del 2 (trots mer eller mindre färdigt manus). Den kommer om ett par veckor. Det lär bli ytterligare ett par års väntan på sista delen... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte sånt här. Jag har t.ex spelat Super Nintendo idag. Det gjorde jag även när jag var 14. Varför placera saker i ålder?

 

Rätt dassig jämförelse tycker jag, men för att svara.

 

Äta glass-Håller idag med

Leka med puttekulor- Håller inte

Byta pokemonkort-Håller inte

Spela tv-spel- Håller idag med

Leka krig-Håller bara om det är liknande paintball eller lazedome och om det inte är ens enda hobby

Bygga koja- Håller förutsatt att man bygger åt/med sina barn och inte har tänkt bo där själv när den är färdig.

Vara uppe sent-Håller idag med

Läsa Harry potter och inte förstå att det är en barnsaga-Håller inte

Åka rutschkana-Håller inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

obv så håller det inte o bestämma vad som ska hålla allmänt.

 

Upp till var och en o göra det som gör livet lyckligare för dem.

 

t ex gillar Puni att toffla, jag att vara pedo, Shahin att whina, slaktavfall att bekämpa sina psykos-demoner, Hjort att ta tillväxthormoner, heltok ladyboys, PK att vara allmänt kunglig, Kungkroon att vara årets forumit, officegänget att heja på soplag i fotboll, GG och Emop1 att vara GTO, IFS att föredra 2+2 före pf.nu, mm.

 

Lycka är subjektiv och odefinierbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...