Gå till innehåll

Team3000 - Sky Limit is The Only Limit


Luap

Recommended Posts

Sorry, leftade innan jag läste din post. mkt episk kväll, hade vart kul o hooka. Lämnade phiphi idag, nu patong o tramadolfest :) vilka e ni o vart ska ni sen?

 

Mvh/ Koh Pippar

 

no problemas, blev lugnt för vår del iaf så. får bli en annan gång!

 

Nu är vi på railey beach i krabi.. riktigt jävla nice! träffat massa sköna människor. vi blir nog här minst 2 dagar till sen kanske koh panjan och fullmoon om vi orkar det.. annars blir det antingen direkt till macau eller till nån liten chill ö i thailand och detoxa.

 

efter macau blir det förmodligen bali. aldrig varit där. verkar riktigt nice där!

 

det är jag gretko och en pokerpolare som inte hänger på pf.. emilio_15 och tallkotten är ckså i asien. vi ska hooka upp me dem sen i macau igen tror jag.

 

så nånstans på backpackertouren ses vi nog. vore skoj!

 

rörigt skrivet. är inte nykter.

 

god natt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

no problemas, blev lugnt för vår del iaf så. får bli en annan gång!

 

Nu är vi på railey beach i krabi.. riktigt jävla nice! träffat massa sköna människor. vi blir nog här minst 2 dagar till sen kanske koh panjan och fullmoon om vi orkar det.. annars blir det antingen direkt till macau eller till nån liten chill ö i thailand och detoxa.

 

efter macau blir det förmodligen bali. aldrig varit där. verkar riktigt nice där!

 

det är jag gretko och en pokerpolare som inte hänger på pf.. emilio_15 och tallkotten är ckså i asien. vi ska hooka upp me dem sen i macau igen tror jag.

 

så nånstans på backpackertouren ses vi nog. vore skoj!

 

rörigt skrivet. är inte nykter.

 

god natt

 

tja emop!

 

har två förslag ifall ni vill till någon chill ö i thailand.

 

Koh Tao - väldigt avslappnad Ö där ni bland annat kan dra ut på en daytrip där ni får snorkla, simma bland hajar och avsluta med ett besök på en av världens vackraste ö:ar. det är helt magiskt fint där och ni behöver inte åka på just daytripen för att dra dit. annars så är Koh Tao känt för att folk tar dykcert. där och det är fullt med ungdomar vilket obv betyder att Ön har bra fester. så drar ni, lär ni träffa folk som ska ut på kvällen. så antar väl att det blir svårt att ta det lugnt där. den här ön ligger för övrigt typ 1-2 timmar ifrån Koh Phangan så då kan ni nöta av båda? när vi var där så hade vattnet slukat upp stranden, så man fick hänga vid poolen eller dra till den vackra ön jag talade om.

 

ska ni till koh phangan så råder jag er att bo på Ao Ta Pan Noi stranden som ligger en 40 minuter ifrån själva fullmoon festen. det är ju långt till festen, men samtidigt kommer ni bo på den lugna sidan av ön där bakfyllan försvinner när ni steker på stranden med en iskall banan milkshake i frid utan massa ljud och krossat glas på stranden. vi bodde på en resort som hette ban panburi typ. var så jävla nöt och låg 10 sekunder ifrån stranden. ni måste även besöka på reggaebaren som ligger på den sidan. det var som koh lipe, avslappnat, men mer öppet. där satt det alltid flera i en ring, från världens olika hörn, som skickade runt.. öl... och bara mådde bra. dom som jobbar där är dom skönaste och flummigaste människorna jag träffat och gör riktigt goda drinkar. ni kommer även träffa ungdomar som er där och alla drar på fullmoon så då blir ni en större grupp istället.

 

 

Koh Lipe - om det fanns GTO i chill ö så är Lipe det. det är en massa familjer och äldre där som åker dit enbart för att ta det lugnt. stranden är väldigt vacker och våra dagar såg ut såhär; vakna, äta, dra till stranden där man tog en öl/glass, äta igen, internetcafé och äta något något mindre innan man drog till Reggaebar som ligger vid stranden. där köper man bla öl och ligger på stranden. himmelen är obeskrivligt fint, miljontals av tydliga stjärnor så långt ögat kan se. det finns obv även andra ungdomar på ön och alla är så öppna att det oftast slutade med att vi till slut satt en 6-8 personer i en ring, alla från världens olika hörn, som skickade runt öl och hade hur kul som helst. samtidigt är det ganska meckigt att ta sig dit. men det är orörd ö så ni lär tycka om det det!

 

2 cents ifrån moi!

 

Puni: hur gick miniraisen?

gl alla i dagboken på touren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

no problemas, blev lugnt för vår del iaf så. får bli en annan gång!

 

Nu är vi på railey beach i krabi.. riktigt jävla nice! träffat massa sköna människor. vi blir nog här minst 2 dagar till sen kanske koh panjan och fullmoon om vi orkar det.. annars blir det antingen direkt till macau eller till nån liten chill ö i thailand och detoxa.

 

efter macau blir det förmodligen bali. aldrig varit där. verkar riktigt nice där!

 

det är jag gretko och en pokerpolare som inte hänger på pf.. emilio_15 och tallkotten är ckså i asien. vi ska hooka upp me dem sen i macau igen tror jag.

 

så nånstans på backpackertouren ses vi nog. vore skoj!

 

rörigt skrivet. är inte nykter.

 

god natt

 

Låter mycket najs det där :) Det sägs att vi såg emilio15 vid en hotelfrukost på phiphi. Easylife var till 80 % eller mer säker på detta, men mtp att han aldrig träffat honom irl eller pratat med honom personligen så vågade han inte ta steget att bjuda upp till dans. Givetvis ansåg vi andra att det hans ansvar, då det var han som teasade oss. + hans polare (vet inte om det var tallkotten) såg farligare ut än starfitter i sin björndräkt...

 

Vårat 8-manna crew kommer idag att splittas i två grupper om 4. Vi skiljs åt i den av gud glömda staden patong i eftermiddag efter lite strandhäng. Stevebutabi, Dödsfisken, Easylife och 070 som ska stanna länge till i asien beger sig till bali; rika som de är. Undertecknad åker till Ao Nang (krabi) i 5 dagar tillsammans med prizonic, svs RicMeKnivn och svs Goldfish för lite chillande. Sedan blir det ett par nätter i bangkok o hemresa den 24e. Om ni är kvar i krabi bör vi mötas upp. PMa msn eller tel nr isf.

Ha en fortsatt trevlig resa!

 

Mvh/Sad ending89

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag har 2 st dvi-uttag på min 6månader gamla stationära, är det 100% säkert att jag kan köra 2st 30" skärmar med full upplösning då?

 

köpte väl semi-top of the line dator tror jag..

 

om du inte minns , öppna datorn och titta vad de står på grafikkortet, och googla. Antagligen så kommer det nog gå, men beroende på grafikkortet så kan det vara att rekommendera att införskaffa ett till av samma modell och köra sli/crossfire vilket inte bör kosta många kr för att splitta jobbet lite, få ner temperaturen lite(-> blir stabilare) 2x30" full upplösn med mkt bord/skit igång nåt spel kanske kan få kortet att jobba rätt hårt.

 

Detta är ju såvida att burken din inte är så pass liten/trång att det blir problem med luftflödet från gfxkorten.

 

 

edit; om du är rädd för att hålla på med datorer räds icket, troligen behöver du bara lätta på 2 skruvar som är antagligen möjliga ta med endast handen, dra ut plåten o titta bara på gfx kortet o leta namn/stämpel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag har 2 st dvi-uttag på min 6månader gamla stationära, är det 100% säkert att jag kan köra 2st 30" skärmar med full upplösning då?

 

köpte väl semi-top of the line dator tror jag..

 

antar att du menar med upplösningen 2560x1600, ja, processorkravet brukar vara 3GHz, men det antar jag att en 6mån-gammal stationär dator besitter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

processorkravet brukar vara 3GHz

 

Nja. Kravet är isf att processorn klarar av det, inte vilken klockhastighet den har. Spelar ju viss roll om en processor har 4 kärnor eller 1.

 

Om du har köpt en topp-range-dator med 2 dvi-utgångar så kan jag nästan garantera att det kommer att fungera. Annars är det bara att slänga in ett bättre graffekort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter mycket najs det där :) Det sägs att vi såg emilio15 vid en hotelfrukost på phiphi. Easylife var till 80 % eller mer säker på detta, men mtp att han aldrig träffat honom irl eller pratat med honom personligen så vågade han inte ta steget att bjuda upp till dans. Givetvis ansåg vi andra att det hans ansvar, då det var han som teasade oss. + hans polare (vet inte om det var tallkotten) såg farligare ut än starfitter i sin björndräkt...

 

Vårat 8-manna crew kommer idag att splittas i två grupper om 4. Vi skiljs åt i den av gud glömda staden patong i eftermiddag efter lite strandhäng. Stevebutabi, Dödsfisken, Easylife och 070 som ska stanna länge till i asien beger sig till bali; rika som de är. Undertecknad åker till Ao Nang (krabi) i 5 dagar tillsammans med prizonic, svs RicMeKnivn och svs Goldfish för lite chillande. Sedan blir det ett par nätter i bangkok o hemresa den 24e. Om ni är kvar i krabi bör vi mötas upp. PMa msn eller tel nr isf.

Ha en fortsatt trevlig resa!

 

Mvh/Sad ending89

 

låter nice!

 

Vi ska lämna railey beach idag och dra till aongang om nån timme. Vi blir där några dagar sen bär det förmodligen av mot macau.

 

Jag skickar dig ett pm med mitt nummer. Om ni hinner se detta i tid så smsa gärna och reka boende på aonang om ni vet något bra. Vi vill ha pool, ac och helst internet.

 

hörs och ses!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade ett meganice boende i Aonang. Dyrt för att vara thailand men sjukt jävla fint och asbra lina. Det ligger förmodligen lite off dock.. Vi blir väl kvar här i minst två dagar iaf.

 

Vi ska röra oss ut nu och käka och eventuellt dricka lite bärs. Ni pfare som är i Aonang hör av er till min mobil om ni vill hooka upp. PMat nummret till dig Namlleh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var supertrevligt att träffas ikväll Namlleh & co!

ses imorn på dagen eller middag på kvällen!

jag sover förmodligen rätt länge då jag grindar atm.. så förmodligen passar det nog bäst att hooka upp på kvällen.

hörs imorn angående det.

 

Nöjet var helt och hållet (eller mer) på vår sida :) verkligen trevligt, även om det var problematiskt att hitta till en bar med ett så sjukt namn. Särskilt när man blir bortlurad 2km och springer runt och frågar massa randoms, särskilt mtp att vi från början typ satt vägg i vägg... Vi behöver nog också sova semilänge, ska sova nu vid 05 sas. Dock drar vi troligtvis till någon nära ö/strand med båt även om vi kommer iväg typ vid 13-14 snåret. Om ni e vakna vid 12-13 så kan ni ju smsa om ni vill hänga på, annars siktar vi på 15 rätters i erat penthouse eller något i den stilen.

GL me grinden, hälsa dom andra och gonatt osv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...