Gå till innehåll

Team3000 - Sky Limit is The Only Limit


Luap

Recommended Posts

Om jag tycker det är kul att bygga med Lego när jag är 36 ser jag inget problem i det. Tycker jag Harry Potter-böckerna är bra läser jag dem utan att fundera för mycket på om jag råkar vara den tilltänkta målgruppen eller inte.

 

Vad gäller filmatiseringen av Astrid Lindgren-böckerna är det största problemet att det är så sjukt dåliga barnskådisar. Det hjälper ju inte att slänga upp proffs som Allan Edwall och Lena Nyman när man släpper lös en kille som Dan Håfström (Birk Borkasson).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rätt dassig jämförelse tycker jag, men för att svara.

 

Äta glass-Håller idag med

Leka med puttekulor- Håller inte

Byta pokemonkort-Håller inte

Spela tv-spel- Håller idag med

Leka krig-Håller bara om det är liknande paintball eller lazedome och om det inte är ens enda hobby

Bygga koja- Håller förutsatt att man bygger åt/med sina barn och inte har tänkt bo där själv när den är färdig.

Vara uppe sent-Håller idag med

Läsa Harry potter och inte förstå att det är en barnsaga-Håller inte

Åka rutschkana-Håller inte

 

Jag är 20+ och skulle kunna tänka mig att göra allt ovan om tillfälle bjöds, med ev. undantag för harrypotter-korten, men det har aldrig intresserat mig. Att du tog dig tid att skriva en så grå håller/håller inte-lista tyder på att du:

 

a) Är en bitter äldre människa med vagina.

b) Är en bitter äldre människa med penis, som fått för lite vagina.

 

Skärp dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så allt man tycker var roligt när man var kid är ok att gilla även som vuxen?

 

Ja det tycker iallafall jag. Vem fan kan bestämma vad någon annan "får" gilla eller ens tro sig kunna bestämma vad som anses "okey" att göra eller gilla? Det vore ju däremot ett riktigt sjukt beteende att anta en roll i ett modernt samhället där man styr över andras intressen och företeelser.

 

Det är iallafall min åsikt. Jag skulle inte chockeras och bli anstött om jag såg Birgit 72 år, och Sven-Sulla 71, åka rutschkana nere i parken. Det skulle defenitivt förgylla min dag.

 

edit: när du ställer frågan som du gör så antar jag att du har något extremt exempel i åtanke(typ gå naken på publik strand eller liknande), men alla basic grejer som anses okey för barn, tycker jag ska anses okey för vuxna oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så allt man tycker var roligt när man var kid är ok att gilla även som vuxen?

 

det är väl upp till en själv att avgöra?

 

jag tycker fortfarande att det är kul med fotboll, tecknade serier, göra roliga spontana grejer, spela tv-spel, läsa böcker och massa annat kul. var aldrig ett chid som åt mitt eget bajs, insekter eller annat som du och sulla kanske gjort mtp att ni verkar tycka att det är helt cp att fortfarande göra samma saker som förut.

 

tex åka rutschkana. vadå håller inte :-P? det kanske inte håller för oss nu när vi är större och inte får nog med fart för att det ska vara riktigt kul. då kanske man gör något annat som att åka berg-och-dal bana och efter det fritt fall och sen fallskärm. samma princip, bara att man hela tiden söker efter en ny typ av upplevelse.

 

tänk om alla i världen växte upp till att bli gråa gnällspikar a la sulla. hade fan gjort er gott att umgås med kroon och pk. speciellt kroon på söndagar för sulla iaf. på gc så hinkade kroon ut ur samtliga turrar på tråkiga beats (samtliga värre än de skithänderna du postar i din db sulla) och när sista turren var bust så klappade han händerna och skrek glatt ut; "blir det utgång eller?" innan han poppade upp en smirre.

 

du kanske mår bra nu sulla och jag respekterar obv din åsikt, du har rätt att tycka vad du vill. men tror du hade mått ännu bättre och ökat din livskvalitet om du haft 1% av kroons positiva livsinställning eller PKs kunglighet.

 

fan kanske beställer hem harry potter-böckerna efter all hype. har läst de tre första men det var måååånga år sedan. bara sett första filmen dessutom så behöver inte oroa mig för spoilers :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt dassig jämförelse tycker jag, men för att svara.

 

Äta glass-Håller idag med

Leka med puttekulor- Håller inte

Byta pokemonkort-Håller inte

Spela tv-spel- Håller idag med

Leka krig-Håller bara om det är liknande paintball eller lazedome och om det inte är ens enda hobby

Bygga koja- Håller förutsatt att man bygger åt/med sina barn och inte har tänkt bo där själv när den är färdig.

Vara uppe sent-Håller idag med

Läsa Harry potter och inte förstå att det är en barnsaga-Håller inte

Åka rutschkana-Håller inte

 

Mest efterblivna inlägget nånsin. Du tog över förstaplatsen från dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det okej att som tioåring att bli ammad av sin mamma? Tror de flesta skulle rycka på ögonbrynen. Även att se typ en fyraåring bli det, men det är inte helt ovanligt.

 

När man var yngre var det väl ändå allmänt accepterat att man smög på tjejerna i omklädningsrummet och vice versa. Tror knappast det skulle bli speciellt uppskattat om man gjorde det på gymmet idag.

 

Visst detta är kanske halvt extrema saker, hade lite andra saker på lager men de var lite väl extrema för att skrivas. :)

 

Men i och med att man växer upp får man också andra perspektiv, jag själv skulle till exempel aldrig lägga mig på butiksgolvet och skrika idag för att mamma inte vill köpa en soffa till mig. :>

 

Kort sagt, allt man gjorde som barn är inte accepterat som vuxen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i och med att man växer upp får man också andra perspektiv, jag själv skulle till exempel aldrig lägga mig på butiksgolvet och skrika idag för att mamma inte vill köpa en soffa till mig. :>

 

Som sagt, nu var ju dina exempel lite väl extrema för att kunna platsa i denna debatten, och det sista du skrev om att lägga sig på golvet och skrika var nog aldrig accepterat när du var liten pojk heller skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, nu var ju dina exempel lite väl extrema för att kunna platsa i denna debatten, och det sista du skrev om att lägga sig på golvet och skrika var nog aldrig accepterat när du var liten pojk heller skulle jag tro.

 

Nej men verkade som folk här tycket att allt man gjorde som lite är ok att göra nu och att allt är upp till var och en. Visst det är klart det är, men samtidigt har de flesta utvecklats mer med åren och inser att vissa saker gör man bara inte som vuxen. Nu menar jag givetvis inte att läsa t.ex. HP. Jag själv tycker att något av det bästa som finns är att läsa Kalle Anka & Co på skithuset. :)

 

Nej klart det aldrig är ok att ligga och skrika på golvet i en butik, men likväl gör barn det. Vi kan nog vara överens om att tankar skulle gå lite annorlunda om du såg en man på 25 år ligga och skrika eller en liten kille på fem år. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa "nya" fantasyboken jag läst:

 

The name of the wind

Patrik Rothfuss

 

Löjligt bra, lite frustrerande dock att det är del 1/3 och det har tagit 3 år för honom att värka ut del 2 (trots mer eller mindre färdigt manus). Den kommer om ett par veckor. Det lär bli ytterligare ett par års väntan på sista delen... :(

 

Så jävla rätt du har alltså, jag har gått runt i ca 2år och predikat om Name Of the Wind. Helt jävla sjukt hur en ny författare kan ploppa ut med en sån överjävligt bra bok, jag tror jag läst den 5 gånger på nått år. Tjock, avancerad, realistisk, mörk, bra som fan helt enkelt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, snacka om att det är lätt att få igång folk...

 

Antar att det är för mycket Potter-lovers här för att min snabbtpåkomna lista ska lämnas oberörd.

 

Vad jag menade var såklart inte att peka pekpinne åt vad folk ska göra o tycka. Listan är min åsikt och riktar sig mest för att visa OP att det visst finns massvis med grejer man gjorde som barn som för de flesta inte funkar som vuxen. För mig är det byta pokemonkort, för nån annan är det tv-spel, för en tredje är det lördagsgodis eller vad fan som helst.

 

Tycker överlag att de senaste sidorna i dagboken visar vilka PMS-fjortisar som egentligen läser och postar här då de går i taket över något som inte var skrivet som en generell sanning utan som en personlig åsikt för att visa att OP hade en haltande jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är normalt och vem bestämmer vad som är normalt?

 

Du, jag och din nästa. Högst subjektivt som redan påpekats men sen gillar folk att hävda sina åsikter och vips så är det någon som inte kan ta att någon annan tycker si o så och måste därför påpeka detta varpå... osv. du fattar.

 

Sulla, kanske ska lägga till ett ;) i mitt tidigare inlägg men såklart folk reagerar då ditt inlägg lät "såhär är det, deal with it!" och sånt gillar inte folk att få kastat i ansiktet, vare sig det är sant eller inte.

 

Screw u guys, Im going home.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du, jag och din nästa. Högst subjektivt som redan påpekats men sen gillar folk att hävda sina åsikter och vips så är det någon som inte kan ta att någon annan tycker si o så och måste därför påpeka detta varpå... osv. du fattar.

 

Sulla, kanske ska lägga till ett ;) i mitt tidigare inlägg men såklart folk reagerar då ditt inlägg lät "såhär är det, deal with it!" och sånt gillar inte folk att få kastat i ansiktet, vare sig det är sant eller inte.

 

Screw u guys, Im going home.

 

Är helt med på dina noter, skulle såklart postat " det här är exempel på grejer jag gjorde när jag var liten men inte gör nu. Ett par exempel på att alla grejer man gör i barndomen inte uppskattas lika mycket av en själv idag. OBS OBS OBS, detta är mina personliga värderingar och kan inte appliceras på alla" Men det är lätt att vara efterklok och jag kunde inte gissat att folk var så oerhört lättstötta. Stor ironi att man får säga att jag har fitta/inte får ligga tillräckligt men man får inte hacka på HP eller tracka folk som samlar pokemonkort efter att de fyllt 20 för då lackar folk ur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är lätt att vara efterklok och jag kunde inte gissat att folk var så oerhört lättstötta. Stor ironi att man får säga att jag har fitta/inte får ligga tillräckligt men man får inte hacka på HP eller tracka folk som samlar pokemonkort efter att de fyllt 20 för då lackar folk ur.

 

Jag tror att poängen folk försöker få fram är att det är efterblivet att inte tycka om eller inte göra saker idag bara för att man tyckte om eller gjorde dem när man var barn. Det är också exakt det NikLasVegas skrev (i exemplet använde han tv-spel) och som du då svarade så här på:

 

Rätt dassig jämförelse tycker jag, men för att svara.

 

Äta glass-Håller idag med

Leka med puttekulor- Håller inte

Byta pokemonkort-Håller inte

Spela tv-spel- Håller idag med

Leka krig-Håller bara om det är liknande paintball eller lazedome och om det inte är ens enda hobby

Bygga koja- Håller förutsatt att man bygger åt/med sina barn och inte har tänkt bo där själv när den är färdig.

Vara uppe sent-Håller idag med

Läsa Harry potter och inte förstå att det är en barnsaga-Håller inte

Åka rutschkana-Håller inte

 

Du kommer helt enkelt in och försöker vara lite duktig och peka ut vad som är ok eller inte (eller jaja, nu säger du att du inte menade så men det var så jag och andra tolkade det som). Klart folk inte uppskattar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What about all those things man älskade göra som ung men älskar ännu mer idag ? Till exempel

 

kissa på någon annan, gärna bli kissad på medan ,

tramsa runt me bajs ,

titta på det andra könets organ

samla kottar

 

 

Tyvärr har alla saker ovan något sexuellt att göra, jag är kanske on to something så att säga ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa "nya" fantasyboken jag läst:

 

The name of the wind

Patrik Rothfuss

 

Löjligt bra, lite frustrerande dock att det är del 1/3 och det har tagit 3 år för honom att värka ut del 2 (trots mer eller mindre färdigt manus). Den kommer om ett par veckor. Det lär bli ytterligare ett par års väntan på sista delen... :(

 

gillar du fantasy kan jag tipsa om Sagan om Belgarion och Sagan om Mallorea (dom hänger ihop) av David Eddings....sjukt underhållande böcker, han var jävligt duktig på att skapa roliga karaktärer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...