Gå till innehåll

TIDNING: Poker Magazine


niceguyhank

Recommended Posts

Jag tror att det kanske bara finns en spelare som är bättre än Ken på "breddpoker".

 

Får man vara nyfiken och undra vem?

 

Min blygsamhet förhindrar mig att svara på den frågan :-)

 

Nä, kom igen nu! Berätta!! Vi vill veta! Vem är det? Snälla, tala om det för oss. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 815
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Intressant nummer, snäppet vassare än föregående anser jag, nu när jag plöjt igenom det mesta. Artiklarna om Risk Management och spelmissbruk var intressanta. Kul att läsa slutet på Stefan Diös WSOP-äventyr från 1988 också.

 

Sedan förstår jag inte varför alla har så starka åsikter om Ken. För mig är han varken idol eller hatobjekt. Det är väl inget fel med att ha bra självförtroende, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Så Ken vill utmana alla i Sverige i 100K SEK matcher? känns som han verkligen vill vara som de stora pojkarna. Men Ken lilla, Negreanu spelar om 100-500K $. Så dit har du en bra bit. Men så länge kan Ken plaska runt i lilla Sverige och låtsas som han är en stor grabb

 

Tror du många i Sverige skulle anta en utmaning på 500k$?

Så länge inte Ken har satt på din lillasyrra tycker jag sådana påhopp är onödiga..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan förstår jag inte varför alla har så starka åsikter om Ken. För mig är han varken idol eller hatobjekt. Det är väl inget fel med att ha bra självförtroende, eller?

 

Den svenska avundsjukan. Folk tål inte att det går bra för någon. Att sedan stort basunera ut att man är svinbra, ja, då får folk dåndimpen.

 

Jag ÄLSKAR Ken! Sverige behöver mer folk av Kens kaliber.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan förstår jag inte varför alla har så starka åsikter om Ken. För mig är han varken idol eller hatobjekt. Det är väl inget fel med att ha bra självförtroende, eller?

 

Den svenska avundsjukan. Folk tål inte att det går bra för någon. Att sedan stort basunera ut att man är svinbra, ja, då får folk dåndimpen.

 

Jag ÄLSKAR Ken! Sverige behöver mer folk av Kens kaliber.

 

Just det, och en tanke som slår mig är:

I stället för att reta sig på andra så är det väl bättre att

lägga den energin på att förbättra sitt eget spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan förstår jag inte varför alla har så starka åsikter om Ken. För mig är han varken idol eller hatobjekt. Det är väl inget fel med att ha bra självförtroende, eller?

 

Den svenska avundsjukan. Folk tål inte att det går bra för någon. Att sedan stort basunera ut att man är svinbra, ja, då får folk dåndimpen.

 

Jag ÄLSKAR Ken! Sverige behöver mer folk av Kens kaliber.

Du menar alla kamakazi synar och dåligt spel av motståndare som gör att han inte kan spela "sin poker" :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan förstår jag inte varför alla har så starka åsikter om Ken. För mig är han varken idol eller hatobjekt. Det är väl inget fel med att ha bra självförtroende, eller?

 

Den svenska avundsjukan. Folk tål inte att det går bra för någon. Att sedan stort basunera ut att man är svinbra, ja, då får folk dåndimpen.

 

Jag ÄLSKAR Ken! Sverige behöver mer folk av Kens kaliber.

 

Just det, och en tanke som slår mig är:

I stället för att reta sig på andra så är det väl bättre att

lägga den energin på att förbättra sitt eget spel?

 

 

Ja. Man ska varken tycka illa om någon. Inteheller tycka bra om någon. Allt man ska göra är att koncentrera sig på sitt eget spel. Således är att äta och bajsa helt onödigt. Vänner, familj och övriga sociala kontakter är även det -EV. Ifall de inte råkar kunna mer poker än en själv. Då är de bra att ha. Allt handlar om ens egna spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan förstår jag inte varför alla har så starka åsikter om Ken. För mig är han varken idol eller hatobjekt. Det är väl inget fel med att ha bra självförtroende, eller?

 

Den svenska avundsjukan. Folk tål inte att det går bra för någon. Att sedan stort basunera ut att man är svinbra, ja, då får folk dåndimpen.

 

Visst. Ken är duktig och mycket bättre än mig och de flesta. Men har är ju knappast svinbra (än). Han kommer kanske vinna någon RIKTIGt stor tävling någon dag. Men han är verkligen inte där än. Jag har inget emot honom förutom att han är aningen stor i käften utan att presterat något. Till skillnad från t.ex. Hellmuth som är stor i käften men som verkligen har presterat mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta är en tråd om Poker Magazine eller en om Ken Lennaárd? Men jag försöker mig på en fråga om Poker Magazine iaf.

 

Efter en längre semester utanför sverige så missade jag att köpa nummer två av tidningen. Har letat runt i Uppsala men kan inte hitta den nånstans.

Så jag undrar om det går att beställa gamla nummer? Eller få tag på nån annanstans. Kanske alla tidningar som inte sålts skickas tillbaka och att man kan köpa gamla nummer av tidningar där? Vart det nu är.

 

Får börjat prenumerera nu så det inte händer igen, men likväl skulle jag vilja få tag på nummer 2. Är det möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan förstår jag inte varför alla har så starka åsikter om Ken. För mig är han varken idol eller hatobjekt. Det är väl inget fel med att ha bra självförtroende, eller?

 

Den svenska avundsjukan. Folk tål inte att det går bra för någon. Att sedan stort basunera ut att man är svinbra, ja, då får folk dåndimpen.

 

Visst. Ken är duktig och mycket bättre än mig och de flesta. Men har är ju knappast svinbra (än). Han kommer kanske vinna någon RIKTIGt stor tävling någon dag. Men han är verkligen inte där än. Jag har inget emot honom förutom att han är aningen stor i käften utan att presterat något. Till skillnad från t.ex. Hellmuth som är stor i käften men som verkligen har presterat mycket.

 

Vad pratar du om? Bara för två veckor sedan kom han 5a i Lodon Open och vann väl runt 100-150 000 dollar. Tidigare i år har han även kammat hem stora pengar i turneringer i Vegas.

Han har även hamnat på relativt bra placeringar i WSOP.

Menar du att man måste vinna WSOP main event innan man är en duktig spelare eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Man ska varken tycka illa om någon. Inteheller tycka bra om någon. Allt man ska göra är att koncentrera sig på sitt eget spel. Således är att äta och bajsa helt onödigt. Vänner, familj och övriga sociala kontakter är även det -EV. Ifall de inte råkar kunna mer poker än en själv. Då är de bra att ha. Allt handlar om ens egna spel.

 

Loool, jag ramlar ur soffan! Hahaha

 

Visst. Ken är duktig och mycket bättre än mig och de flesta. Men har är ju knappast svinbra (än). Han kommer kanske vinna någon RIKTIGt stor tävling någon dag. Men han är verkligen inte där än. Jag har inget emot honom förutom att han är aningen stor i käften utan att presterat något. Till skillnad från t.ex. Hellmuth som är stor i käften men som verkligen har presterat mycket..

 

Faan jag ramlade ur igen, men denna gång ej av skratt, utan av förundran. Ken kan nog utan att överdriva anses ha GANSKA bra meriter och han ÄR verkligen där redan. I.M.O.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Man ska varken tycka illa om någon. Inteheller tycka bra om någon. Allt man ska göra är att koncentrera sig på sitt eget spel. Således är att äta och bajsa helt onödigt. Vänner, familj och övriga sociala kontakter är även det -EV. Ifall de inte råkar kunna mer poker än en själv. Då är de bra att ha. Allt handlar om ens egna spel.

 

Loool, jag ramlar ur soffan! Hahaha

 

Visst. Ken är duktig och mycket bättre än mig och de flesta. Men har är ju knappast svinbra (än). Han kommer kanske vinna någon RIKTIGt stor tävling någon dag. Men han är verkligen inte där än. Jag har inget emot honom förutom att han är aningen stor i käften utan att presterat något. Till skillnad från t.ex. Hellmuth som är stor i käften men som verkligen har presterat mycket..

 

Faan jag ramlade ur igen, men denna gång ej av skratt, utan av förundran. Ken kan nog utan att överdriva anses ha GANSKA bra meriter och han ÄR verkligen där redan. I.M.O.

 

Nej det är han inte. När han antar Negreanus utmaning är han där. Om han gör det får han mycket respekt. Tills dess är han en riktigt duktig pokerspelare, en hyfsad kommentator och ganska gapig. Det är allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faan jag ramlade ur igen, men denna gång ej av skratt, utan av förundran. Ken kan nog utan att överdriva anses ha GANSKA bra meriter och han ÄR verkligen där redan. I.M.O.

Av ren nyfikenhet, vad får dig att tro att du har någon som helst aning om Kens skicklighetsnivå?

 

Själv är det väldigt sällan som jag får någon direkt koll på någon spelare utan att lirat/snackat mycket med denne. Och då är jag fortfarande begränsad till min egen skicklighetsnivå. Det är ju långt ifrån säker att jag förstår att en bättre spelare spelar rätt eftersom han är bättre än mig vilket innebär att jag inte förstår hans spel (gjorde jag det skulle han inte vara bättre än mig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...