Gå till innehåll

TIDNING: Poker Magazine


niceguyhank

Recommended Posts

Annars tycker jag tidningen var bra, men vad har Lamborghini och årgångsviner att göra i tidningen? Ointressant IMO.

Instämmer. Tycker tidning var bra i stort. Men det där med Lamborghini och vin? Ungefär som såna där konstiga massmördarreportage och dylikt man hittar i porrtidningar...vad har dom där att göra... :shock:

 

Jag skulle uppskatta mindre glamour öht, är mer intresserad av det direkt pokerrelaterade. Men det är ju bara jag. Tog en trenummersprenumeration nu iaf, får se sen om jag kommer att fortsätta prenumerera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 815
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för all feedback!

 

Vi kommer att ha ett ännu tyngre pokerfokus i nr 2.

Med flera nya pokerskribenter och mer om internetpoker.

 

Vill ni läsa mer om våra nya skribenter så kan ni kolla in vår sajt.

 

Men typiskt, dan glimne. Tur att man inte hör texten iaf.

 

Vad ni än gör låt en riktigt spelexpert korrläsa det, det är dan vi snackar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det har varit en hel den gnäll tycker jag, men tidningen var mycket mycket bättre än vad jag förväntade mig av ett första nummer.

 

"Gnället" från min sida beror på att dom som gör tidningen håller till här (för feedback), suveränt om man kan påverka tidningen och berätta vad man var nöjd/missnöjd med.

 

 

Nja, inte riktigt så jag tänkte (inte Poker Magazine heller för den delen).

Se det mer som att Rolex, Lamborgini och fint vin är något som en hel del

suktar efter, vilket man i sin tur kan få tag i om man blir bra på Poker.

Inget försvar för Poker Magazine, bara hur jag tror att de tänker.

 

Jag förstår vad du begriper. :) Men ska man göra en Pokertidning som riktar sej till så många som möjligt borde man väl inrikta sej på just poker, det skulle vara min plan om jag låg bakom en pokertidning iaf. Hur många fotbollstidningar handlar om helt ovidkommande saker t.ex? (jag vet alltså inte eftersom jag inte läser fotbollstidningar, går att ersätta med vilken nischad tidningstyp som helst)

 

 

Men typiskt, dan glimne. Tur att man inte hör texten iaf.

 

Vad ni än gör låt en riktigt spelexpert korrläsa det, det är dan vi snackar om.

 

Verkligen populärt att inte gilla Dan Glimne, visst han verkar smått förvirrad ibland som kommentator. Men han sitter nog inne med en och annan rolig pokeranekdot, nog för att fylla ut ett gäng krönikor för tidningen. Aldrig sett mannen spela, men min gissning är att han är bättre än många som läser tidningen och därför kan komma med ett och annat tips (om det nu är det dom ska ha honom till)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nja, inte riktigt så jag tänkte (inte Poker Magazine heller för den delen).

Se det mer som att Rolex, Lamborgini och fint vin är något som en hel del

suktar efter, vilket man i sin tur kan få tag i om man blir bra på Poker.

Inget försvar för Poker Magazine, bara hur jag tror att de tänker.

 

Jag förstår vad du begriper. :) Men ska man göra en Pokertidning som riktar sej till så många som möjligt borde man väl inrikta sej på just poker, det skulle vara min plan om jag låg bakom en pokertidning iaf. Hur många fotbollstidningar handlar om helt ovidkommande saker t.ex? (jag vet alltså inte eftersom jag inte läser fotbollstidningar, går att ersätta med vilken nischad tidningstyp som helst)

Det var längesen jag såg en tidning utan reklam i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var längesen jag såg en tidning utan reklam i.

 

Var länge sen jag såg en också, men du menar att artiklarna om "Tjuren som vägrade dö" och "Pop-prinsen av Pommery", var betald reklamplats?

I så fall hoppas jag att någon pokerorganisation har råd/intresse att köpa in sej på 7 sidor till nästa nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen populärt att inte gilla Dan Glimne, visst han verkar smått förvirrad ibland som kommentator. Men han sitter nog inne med en och annan rolig pokeranekdot, nog för att fylla ut ett gäng krönikor för tidningen. Aldrig sett mannen spela, men min gissning är att han är bättre än många som läser tidningen och därför kan komma med ett och annat tips (om det nu är det dom ska ha honom till)

 

Nu räcker det ju iofs inte att vara bättre än många av läsarna för att vara kvalificerad som pokerskribent. Men vi får hoppas att hans texter är mer av det historiska "runtsnack"-slaget, där tror jag definitivt han kan få till mycket läsvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det har varit en hel den gnäll tycker jag, men tidningen var mycket mycket bättre än vad jag förväntade mig av ett första nummer.

 

"Gnället" från min sida beror på att dom som gör tidningen håller till här (för feedback), suveränt om man kan påverka tidningen och berätta vad man var nöjd/missnöjd med.

 

Preacher, driver du eller? Läs nedan så ska vi se om Du inte kan ha blandat ihop mitt nick med Nocturnal5...

 

saxat från förra sidan, skrivet av busen 2005-06-21

 

Ja, det vore inte så dumt. Cardplayer har redan gjort en artikel tror jag men det skulle inte skada med en i PM heller.

 

Det har varit en hel den gnäll tycker jag, men tidningen var mycket mycket bättre än vad jag förväntade mig av ett första nummer. Jag tyckte att tidningen var billig för vad man fick, hade bra artiklar och att det var bra att inte alla handlade om poker och dessutom tyckte jag att det inte alls var för mycket reklam. Bra jobbat!

 

 

Gnäll och gnäll. Innehållet är definitivt underhållande och PM mkt prisvärd. Jag anser bara att man ska kunna förvänta sig vissa grejer från en tryckt skrift och korrekt svenska bör vara en av dem?!

 

Sen kanske Kens ledare ska vara lite inkorrekt för att det gör den mer personlig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo idag damp den ner tidningen, har inte läst hela ännu. Men jag har läst Isbergs artikel om table selcetion; vilken jag gillade.

Har också läst omaha analysen fast jag egentligen inte hade tid, men med en sådan överskrift gdaily så får triviala saker såsom ansvarstagande stå tillbaka. :D fann den artikeln övergripande bra, men tycker att man kunde ha valt en situation som det inte var så tomtigt spel i.

Annars har jag bara bläddrat igenom tidningen. Men det verkar vara ett rejält upplyft mot förra nummret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En rolig och en tråkig sak damp ner i min brevlåda idag, det tråkiga var lönespecen :evil:

men det uppvägdes av ett GULD nummer av Poker magazine, tidningen osar verkligen av kunskap, spännande repotage och intressant spelteori.

Bra jobbat!

 

Tack tack

 

Tack för Omaha lektyren, mycket uppskattat! bra jobb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Jag fick tidningen i dag och kan säga att jag gillade de exklusiva annonserna. ;) Alltid roligt när det är annonser för Breitlingklockor, Porsche och annat exklusivt. Dock sjönk betyget, då jag såg någon gettoannons för Adidas eller något annat gettomärke. Bort med sådan reklam! Jag vill kunna drömma mig bort i en exklusiv atmosfär.

 

Jag såg också att det var något reportage om Alex Stevic. Ska bli roligt att läsa, då Alex är en stor favorit. Ett mindre intressant reportage verkar vara det om Kniven, då han är ett av mina stora hatobjekt.

 

I övrigt hade jag inte tid att läsa mer ingående i tidningen, men nog besannades mina fasor, då det verkade vara väldigt novisa saker som avhandlades. När jag såg artikeln "Pokerskola", ja, då kom jag bums att tänka på PC för alla...

 

Men, men. Jag ska läsa lite mer ingående i tidningen när jag kommer hem på söndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...