Gå till innehåll

TIDNING: Poker Magazine


niceguyhank

Recommended Posts

  • Svars 815
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Känner Carlo irl och jag vet att han e fotograf men är han grym eller eftersom du skriver så? Vore iofs fett tufft 8-)

 

Carlo är en asgrym fotograf! Han är helt klart en av dom som skjuter skönaste bilderna i Sverige. Men om han är grym som person har jag inte en aning om.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidningen kom idag! Har än så länge bara läst Kens ledare och känner att jag måste ta en paus en stund. Han har mycket energi den mannen.

Han tar upp pokerexplosionen, hur många som han tror kommer gula, varför han är kaxig, att Davidssen skrattade när han drack öl, läget i skolan/vård/omsorg i Sverige, att det inte är nedsättande att kalla en korv för "zigenarkorv", att han varit med i "Late night Poker" och att han där inte blev kallad "The Swede" (men att han ville det). Att dom är bättre på att tro på sig själva i Usa än i Sverige och då får man tåla några dryga sopor. Han har tre svar på varför han inte spelar höga stakes och sen avslutar han det hela med att utmana alla på poker.

Missförstå mig inte! Jag tycker om att läsa det han skriver! Men jag blir lite orolig att tidningen snart läggs ner eftersom det känns som Ken känner sig tvingad att skriva så mycket på så kort tid på nåt vis.

 

Ps. I vår klubblokal har vi ett stort porträtt på Ken. Vi brukar fråga porträttet om händerna var dåligt eller bra spelade. Då ler Ken bara. Ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag hinner först. Jag antar Kens utmaning, under förutsättning att vi kan spela någonstanns där vi inte kommer att åka på en skattesmäll för den som vinner (dvs jag).

 

Matchen skall också liverapporteras här på forumet och/eller på pokerresultat.org

 

Hoppas Ken antar utmaningen. Det ska bli en intressant match att följa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äash, jag kan inte läsa. Det var no-limit, då var det inte intressant, alldeles för lite i stacken jämfört med blindarna.

 

Ken, om du läser det här och går med på 20-40 i blindar, 100K i upptag, så är jag intresserad...

 

I och för sig så har jag ju patentmedicinen - Ken har aldrig vunnit en 70-prcentare moit mig, under 15 års tid. Allt jag behöver göra är alltså att vänta på tills jag har AQ mot AK, och sedan ställa in som underdogg... fast det vore ju lite dumt om hans otur skulle sluta just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyfsat missnöjd, fick trycksvärta på fingrarna efter att ha försökt läsa senaste numret. En sån grej kan jag ju såklart tåla, men tråkigt när texten smetas ut så det inte går att läsa. :( ...

 

Låter nog tidningen vila en dag eller två innan jag fortsätter läsa klart. Alternativt sitter upp å läser. ;)

 

Verkade bra så långt jag läste iaf. Trodde däremot att det här numret skulle handla om Gus Hansen, är det istället nästa nummer? Det numret man ser på prenumerationstalongen vs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyfsat missnöjd, fick trycksvärta på fingrarna efter att ha försökt läsa senaste numret. En sån grej kan jag ju såklart tåla, men tråkigt när texten smetas ut så det inte går att läsa. :( ...

 

Låter nog tidningen vila en dag eller två innan jag fortsätter läsa klart. Alternativt sitter upp å läser. ;)

 

Verkade bra så långt jag läste iaf. Trodde däremot att det här numret skulle handla om Gus Hansen, är det istället nästa nummer? Det numret man ser på prenumerationstalongen vs.

 

Har du ingen buttler som kan stryka sidorna åt dig? ;) Annars får du själv göra det gör det dock ej på max värme

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag hinner först. Jag antar Kens utmaning, under förutsättning att vi kan spela någonstanns där vi inte kommer att åka på en skattesmäll för den som vinner (dvs jag).

 

Matchen skall också liverapporteras här på forumet och/eller på pokerresultat.org

 

Hoppas Ken antar utmaningen. Det ska bli en intressant match att följa!

 

Vadå antar utmaningen? Det var ju han som utmanade!

 

Gillade att läsa Isbergs artikel om risk management. Det där med slantsinglingarna satte verkligen myror i huvudet på mig! :) Har bara hunnit läsa den och ledaren i princip, och håller med PianoPer om att Ken verkar ivrig att få ut allt han har att säga.. Tvära kast var det. I övrigt undrar jag vad det är för tomte som sitter och korrekturläser tidningen. Vet inte hur det är i detta nummer men i de tidigare (speciellt första) har jag suttit och stört mig på stavfel, särskrivningar, saknade ord, ord som kommer två gånger i rad, inkonsekventa stavningar och gud vet allt. Det drar ner en del på helhetsintrycket som jag i övrigt tycker har varit väl godkänt så här långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom retar sig på hans kaxiga attityd.

Jag tror att det kanske bara finns en spelare som är bättre än Ken på "breddpoker". Kanske tjugofem som är bättre turneringsspelare. Kanske 10 som är bättre cashgamespelare i sitt favoritspel.

Låt gå för att Ken är bättre än mig, men har han någon stor turneringsvinst över alla de år han spelat? Har han gjort nog med pengar för att aldrig behöva spela mer och kunna leva gott på vinsterna? Han ägnar mer tid åt sin person än pokerspelet och det stör nog en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt gå för att Ken är bättre än mig, men har han någon stor turneringsvinst över alla de år han spelat?.

 

En del av vad han presterat i år:

 

Tournament / Event Date Place Points Winnings

 

2005 London Open

No-Limit Hold'em Final Day 8/05/05 5 280 $110,000

 

2005 Third Annual Five-Star World Poker Classic

No-Limit Hold'em Final Day 4/13/05 1 972 $241,920

 

2005 Third Annual Five-Star World Poker Classic

No-Limit Hold'em Final Day 4/08/05 7 225 $11,420

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det kanske bara finns en spelare som är bättre än Ken på "breddpoker".

 

Får man vara nyfiken och undra vem?

 

Min blygsamhet förhindrar mig att svara på den frågan :-)

 

Till ovanstående turneringsvinster kan läggas Kens 3 (tror jag) SM-tecken i skilda pokergrenar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt gå för att Ken är bättre än mig, men har han någon stor turneringsvinst över alla de år han spelat?.

 

En del av vad han presterat i år:

 

Tournament / Event Date Place Points Winnings

 

2005 London Open

No-Limit Hold'em Final Day 8/05/05 5 280 $110,000

 

2005 Third Annual Five-Star World Poker Classic

No-Limit Hold'em Final Day 4/13/05 1 972 $241,920

 

2005 Third Annual Five-Star World Poker Classic

No-Limit Hold'em Final Day 4/08/05 7 225 $11,420

Jag måste säga att jag är väldigt förvånad... Finns det någon databas man kan söka på statistik om spelare i som ni kan posta en länk till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag är väldigt förvånad... Finns det någon databas man kan söka på statistik om spelare i som ni kan posta en länk till?

 

Denna sida är rätt bra för att kolla enskilda spelare:

 

http://pokerdb.thehendonmob.com/

 

Direktlänk till din favorit ;)

 

http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=148

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...