Gå till innehåll

TIDNING: Poker Magazine


niceguyhank

Recommended Posts

  • Svars 815
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När kommer nästa nummer?

Verkar som att de ändrat stukturen och nu utkommer tidningen varannan månad istället. Borde alltså utkomma om 1 mån?

 

Har alltid kommit ut varannan månad. Nästa nummer kommer kring nästa månadsskifte, runt den 25:te oktober

 

Alltid är ett starkt uttryck när vi talar om en tidning som såg dagens ljus i somras! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krissan skrev:

nisse hult skrev:

Phil var ju riktig shortstack och att dom skulle göra det just för att det var HAN tyckte jag var löjligt.

Att checka till rivern tycker jag är överskattat. Enda fördelen med detta är att många tror att man har stål om man betar på flop å då lägger dom sig. En missad AK tycker jag är perfekt för detta syfte. Lite skitsnack i chaten kan jag stå ut med om jag förlorar mot allinkillen.

 

 

Fast om sidopotten är tom så är det ju... totalt meningslöst.

 

 

Håller med till 100%. Känns som en klassiker av en nybörjare som tänker "Hmmm om jag höjer nu så kanske de andra lägger sig". Vad han inte förstår att killen/tjejen som är All-in kan inte lägga sig. I stället ger han världens chans att den som är all-in dubblar upp. Är någon all-in och speciellt i turneringar så checkar man ju tills man får en hand som man tycker är bra. Bara ett blåbär försöker bluffa ut de andra.

 

 

 

Analyser av 2 st 400+ postare...

 

Är det meningslöst att beta bara för att det inte finns någon sidopott?? Huvudpotten då?? AK eller vilket par som helst kan mycket väl vara bättre än en desperat allin stack. Och när det uppenbarligen finns blåbär som lägger starkare händer än normalt tack vare att dom tror att man har en mycket stark hand gör detta till det självklara spelet.

 

Allinen DUBBLAR inte upp om han vinner, han 3, 4 eller 5 dubblar ju beroende på antal spelare! Och varför man skulle checka ner det i ett cashgame vill jag gärna veta.

 

Ok då var väl detta utagerat en gång för alla. Blev väl bara blåbärssoppa kvar efter denna totala mosning.

 

Vem snackar om cash game? Vi pratar turneringslir eller så har jag missförstått det. Du vet att det är skillnad på cash och turneringsspel?

 

I turneringsspel så vill man ju få ut motståndare och därför bör man sammarbeta och checka om man inte har något för att öka chansen att få ut den som är all-in. Så försöker du bluffa ut den andre så ökar du chansen för att den som är all in stannar kvar i turneringen. tripplar man upp eller mer så kan han bli farlig igen och sedan slå ut dig.

 

Att han inte dubblar upp är väll ganska självklart och det tror jag alla förstod. Men känner du att du måste hänga upp dig på det för att känna att du själv är duktig så kan jag bjuda på det ;) Kän dig även fri att hcak på min särskrivningar och stavfel :?

 

Sen berättar inte antal postningar hur duktig man är i poker. För isf skulle QoS sopa mattan med mig i pf.nu online :D Att dra den slutsattsen är ett likastort misstag som att försöka bluffa ut någon från en pott när någon är all-in i turneringsspel.

 

That´s jut my $0.02

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

turneringsspel handlar inte bara om att slå ut spelare, handlar också om att plocka upp så mycket chips som möjligt i kampen om höga placeringar ITM.

 

Om man tror man kan vinna chips på att betta floppen med AK när shortstacken är all in (tänkbart med ett sämre A) så varför inte?

 

Skillnad om det är nära eller på bubblan då vill man förmodligen hellre slå ut shortstacken och checkar gärna ner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

turneringsspel handlar inte bara om att slå ut spelare, handlar också om att plocka upp så mycket chips som möjligt i kampen om höga placeringar ITM.

 

Om man tror man kan vinna chips på att betta floppen med AK när shortstacken är all in (tänkbart med ett sämre A) så varför inte?

 

Skillnad om det är nära eller på bubblan då vill man förmodligen hellre slå ut shortstacken och checkar gärna ner

 

Jag håller med dig, men det jag diskuterar är när man missat och försöker bluffa den andra och det inte finns någon sido pott. Kanske inte framgår så tydligt. Preflop vill du ju höja med tex AK så att du blir HU med den som är all in.

 

Att bluffa ut den andra på en miss på floppen så ger du bara fi som är all in en mycket större chans att dra ut och vinna och därmed bli farlig igen. Meningen med att checka är att ni inte ska minska den chansen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett exempel som jag har varit med om. Jag sitter på button med AQ blinds 2/4 höjer till 16, shortstackade Alex ställer in med ca 50, "riktig slask misstänker jag". Big blind synar, jag tänker länge och callar. Flop kommer låg. Big blind checkar, jag betar ut, han visar upp AK och kastar. Jag visar upp AQ och Alex QJ Jag vann en hyffsad pott som jag inte vunnit om jag hade checkat den till rivern. :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

helena_: Hur många gånger händer det inte med det spelet att du förlorar en massa pengar då BB i detta fall sitter med högt PP??

 

Jag menar okey SB raisar ett slask raise, men när BB callar det betet då är det mer läge att lägga sina AQ eftersom du kan göra det gratis...risken är nog större att du förslorar mycket pengar oftare än att du lyckas övertyga AK att lägga handen och speciellt alla höga PP.

 

Bara en tanke.... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett exempel som jag har varit med om. Jag sitter på button med AQ blinds 2/4 höjer till 16, shortstackade Alex ställer in med ca 50, "riktig slask misstänker jag". Big blind synar, jag tänker länge och callar. Flop kommer låg. Big blind checkar, jag betar ut, han visar upp AK och kastar. Jag visar upp AQ och Alex QJ Jag vann en hyffsad pott som jag inte vunnit om jag hade checkat den till rivern. :heart:

 

Jag kan ge exempel på där short stack är all in och jag blivit ut bluffad av AK som missat floppen och jag har lägsta paret. Hade jag varit med vid show down så hade short stack inte tripplat upp pga att jag fått två par. Sedan har fd short stack slagit ut bluff fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Tidning nr.4 ska finnas i butik idag(25/10), men har någon som prenumererar fått hem den??????

 

Jag har INTE fått någon tidning......

 

Inte jag heller. Väntar ivrigt varje dag...

Någon som sett den i butiken idag?

 

Ja, jag.

 

Kan strulet bero på att Pokermagazine utsatts för hackerattack...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...