Gå till innehåll

TIDNING: Poker Magazine


niceguyhank

Recommended Posts

Själv är det väldigt sällan som jag får någon direkt koll på någon spelare utan att lirat/snackat mycket med denne. Och då är jag fortfarande begränsad till min egen skicklighetsnivå. Det är ju långt ifrån säker att jag förstår att en bättre spelare spelar rätt eftersom han är bättre än mig vilket innebär att jag inte förstår hans spel (gjorde jag det skulle han inte vara bättre än mig).

 

Klockren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 815
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Faan jag ramlade ur igen, men denna gång ej av skratt, utan av förundran. Ken kan nog utan att överdriva anses ha GANSKA bra meriter och han ÄR verkligen där redan. I.M.O.

Av ren nyfikenhet, vad får dig att tro att du har någon som helst aning om Kens skicklighetsnivå?

 

Själv är det väldigt sällan som jag får någon direkt koll på någon spelare utan att lirat/snackat mycket med denne. Och då är jag fortfarande begränsad till min egen skicklighetsnivå. Det är ju långt ifrån säker att jag förstår att en bättre spelare spelar rätt eftersom han är bättre än mig vilket innebär att jag inte förstår hans spel (gjorde jag det skulle han inte vara bättre än mig).

 

Hjort min vän,(?) jag stillar gärna din nyfikenhet och meddelar att jag faktiskt spelat mot mannen i fråga några gånger (och blivit sönderläst), samt railat hans spel en del både live och på det här nya, "Internet".

Dock menar jag med mitt inlägg främst att hänvisa till de turneringsresultat som Ken trots allt har och som jag anser ger en hyfsad bild av hans kompetens även för någon som aldrig ens sett så mkt som hans lilltå.

 

Men som sagt, det är endast min högst personliga åsikt... Nu är det väldigt sent här... :P

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak jag reflekterade över när jag läste artikeln av Daniel N var att jag hade läst det där förut!!

Jag bläddrade lite i Supersystem 2 och visst där fanns det!

När Jennifer Harman skriver om FL och spelet på turn.

 

Sen fick jag värsta Deja Vu´n av historien om WSOP när Jesus vann. Har jag läst det någonstanns oxå? :)

 

Iaf ett mycket lyckat nummer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte månadens nummer för att ha nåt att läsa på tåget, och mina förväntningar var väl inte direkt skyhöga. Särskilt som jag just läst mitt första nummer av en annan pokertidning, Card Player Europe, som var det mest patetiska jag någonsin betalat pengar för... I alla fall blev jag positivt överraskad. Kanske inte direkt av skribenternas journalistiska talanger, eller av att artiklarna kändes superintressanta. Men den var kul att läsa. Lite som några av de svenska datortidningarna från början av 90-talet. Som tågläsning var den helt klart godkänd och jag ångrar inte köpet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst Phil Helmuths reklam för sin nya bok kan man ju undra om han är psykiskt störd. Spelen han berättar om är ju totalt kassa och när man förväntar sig att han skall vända och vinna åker han istället ut efter ett fullständigt hjärndött spel.

Att han VET att dom skall checka hela vägen för att slå ut honom är ju också löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst Phil Helmuths reklam för sin nya bok kan man ju undra om han är psykiskt störd. Spelen han berättar om är ju totalt kassa och när man förväntar sig att han skall vända och vinna åker han istället ut efter ett fullständigt hjärndött spel.

Att han VET att dom skall checka hela vägen för att slå ut honom är ju också löjligt.

Om du är all in mot tre personer så gör de oftast rätt i att checka ut dig om de inte får en väldigt bra hand som de skall slå dig med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phil var ju riktig shortstack och att dom skulle göra det just för att det var HAN tyckte jag var löjligt.

Att checka till rivern tycker jag är överskattat. Enda fördelen med detta är att många tror att man har stål om man betar på flop å då lägger dom sig. En missad AK tycker jag är perfekt för detta syfte. Lite skitsnack i chaten kan jag stå ut med om jag förlorar mot allinkillen. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phil var ju riktig shortstack och att dom skulle göra det just för att det var HAN tyckte jag var löjligt.

Att checka till rivern tycker jag är överskattat. Enda fördelen med detta är att många tror att man har stål om man betar på flop å då lägger dom sig. En missad AK tycker jag är perfekt för detta syfte. Lite skitsnack i chaten kan jag stå ut med om jag förlorar mot allinkillen. :shock:

 

Fast om sidopotten är tom så är det ju... totalt meningslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phil var ju riktig shortstack och att dom skulle göra det just för att det var HAN tyckte jag var löjligt.

Att checka till rivern tycker jag är överskattat. Enda fördelen med detta är att många tror att man har stål om man betar på flop å då lägger dom sig. En missad AK tycker jag är perfekt för detta syfte. Lite skitsnack i chaten kan jag stå ut med om jag förlorar mot allinkillen. :shock:

 

Fast om sidopotten är tom så är det ju... totalt meningslöst.

 

Håller med till 100%. Känns som en klassiker av en nybörjare som tänker "Hmmm om jag höjer nu så kanske de andra lägger sig". Vad han inte förstår att killen/tjejen som är All-in kan inte lägga sig. I stället ger han världens chans att den som är all-in dubblar upp. Är någon all-in och speciellt i turneringar så checkar man ju tills man får en hand som man tycker är bra. Bara ett blåbär försöker bluffa ut de andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krissan skrev:

nisse hult skrev:

Phil var ju riktig shortstack och att dom skulle göra det just för att det var HAN tyckte jag var löjligt.

Att checka till rivern tycker jag är överskattat. Enda fördelen med detta är att många tror att man har stål om man betar på flop å då lägger dom sig. En missad AK tycker jag är perfekt för detta syfte. Lite skitsnack i chaten kan jag stå ut med om jag förlorar mot allinkillen.

 

 

Fast om sidopotten är tom så är det ju... totalt meningslöst.

 

 

Håller med till 100%. Känns som en klassiker av en nybörjare som tänker "Hmmm om jag höjer nu så kanske de andra lägger sig". Vad han inte förstår att killen/tjejen som är All-in kan inte lägga sig. I stället ger han världens chans att den som är all-in dubblar upp. Är någon all-in och speciellt i turneringar så checkar man ju tills man får en hand som man tycker är bra. Bara ett blåbär försöker bluffa ut de andra.

 

 

 

Analyser av 2 st 400+ postare...

 

Är det meningslöst att beta bara för att det inte finns någon sidopott?? Huvudpotten då?? AK eller vilket par som helst kan mycket väl vara bättre än en desperat allin stack. Och när det uppenbarligen finns blåbär som lägger starkare händer än normalt tack vare att dom tror att man har en mycket stark hand gör detta till det självklara spelet.

 

Allinen DUBBLAR inte upp om han vinner, han 3, 4 eller 5 dubblar ju beroende på antal spelare! Och varför man skulle checka ner det i ett cashgame vill jag gärna veta.

 

Ok då var väl detta utagerat en gång för alla. Blev väl bara blåbärssoppa kvar efter denna totala mosning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Poker Magazines senaste nummer (3) är det fel i deras pokerskola. Oddstabellerna visar chansen istället för oddsen. Och det trots att de först haft en genomgång av skillnad mellan chans och odds!

 

Tex anger de oddsen för färgdrag då man har 4 i samma färg till 5.2. Men all Hold'em spelare vet väl att det är 4.22 (dvs 9 kort som ger färgen och 38 som inte ger färgen => 38/9 = 4.22) Chansen däremot är 47/9 = 5.22.

 

Kan inte alla hold'em spelare dessa fundamentala odds och borde se detta innan det går ut i press? Artikelförfattaren har då inte sett det då han använd just dessa odds i sina exempel dessutom.

 

Doc

 

P.S Eftersom jag är en sån grön nybörjare så reserverar jag mig givetvis för att jag förstått allt fel och är fullständigt ute och cyklar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte att innehållet i tidningen var över förväntan. Trevlig läsning. Men. Ken Léenard får fan ta och skippa politiken. Jag syftar på tidningens inledande spalt där han höjer USA till skyarna med ett småbarns entusiasm. Den delen var jag inte speciellt imponerad av.

 

Kanhända det, själv reagerade jag på att det han skrev verkade motsägelsefullt.

 

I början skrev han att många av dessa unga spelare som har gjort sig en hacka kommer att få det svårt och bli panka så småningom.

 

I slutet ondgjorde han sig över Sveriges trångsynta inställning som har

gjort att många begåvningar inte vågar pröva vingarna.

 

Låter som en motsägelsefull inställning i mina öron i varje fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...