Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

Bokade oss på en ny bil igår förresten. Nu ska vi bli sådana där miljöpartister (lolz) som kör miljöbil :mrgreen:

 

Blev en sprillans Kia Ceed SW ECO -10. Skattefri i fem år, sju års nybilsgaranti och med en massa trevligt lullull som farthållare, backsensor, usb/aux-ingång till stereon blablabla... Sparar +20k om året på att byta bort V70:n. Leverans om en månad ungefär. Good times.

 

Lilltösen på fyra år underhåller sig med att spela Angry Birds på iphonen. Sic kul att kolla hur snabbt hon tar till sig teknik :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

 

21 Century suger. Det är Woodbury Common Outlet som gäller. Punkt slut.

- Vi är här fyra dagar, då lägger vi inte en heldag på woodbury utanför NYC när jag redan varit där två gånger i Vegas under denna resa, även fast jag vet att den är bättre än C.21.

 

En promenad längs Brooklyn Bridge i soluppgång är inte fel.

- redan gjort två gånger.

 

Statue of Liberty är överskattad. Ska man tvunget se henne på nära håll rekas en tripp med båtarna som trafikerar fastlandet.

- aldrig åkt ut dit. slöseri med tid. vill man se den, gör man det från brooklyn bridge.

 

Försökte åka till Naturhistoriska senast vi var där men det var söndag och spårvagnarna gick inte förbi där på söndagar. Wtf liksom.

- spårvagnar? tunnelbanan går ju dit. annars kan man gå ;)

 

 

 

 

Annars är ju bästa New York-tipsen: Soho, Meatpacking district och The Village. Är man här en vecka eller mer kan man dra ut till outlet, helst vår eller höst så man slipper svettas så mycket utomhus. Central Park är alltid fint.

 

Annars måste jag säga att NYC inte kommer i närheten av Vegas i år! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en vid Seaport, nära Wall Street.

 

10 South Street Seaport

199 Water Street

New York, NY 10038

212-809-9000

 

Förövrigt en vidrig affär, känns som dom kör deras egna parfym i ventilationssystemet, klarade 5 minuter.

 

Tack! Tyckte jag läste noga på hemsidan, tydligen inte.

Dock bor vi närmre 5th ave, så det blir dit vi går. Ang parfymen så älskar jag den! Man känner på långt håll om man är i närheten av butiken. Smart för oss shopping-galningar (talar för mig, inte Jens nu).

Det som är lite störigt däremot är den höga musiken, men det är de knappast ensama om i usa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket lyft för resan det var att byta hotell! Nu mår man bra igen. Idag blev det mer shopping (bl.a A&F's femvåningsaffär, oh man) och en tur till FN-högkvarteret. Nu blir det finmiddag för att fira sista kvällen i Thö Jo Äss of Äj. Yay!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

PhilLaakGang.jpg

Här hade Doylan gått hem till sin fru som fyllde år igår (men det finns fler och bättre bilder på AB)

 

Jag vet inte om man får säga så här, men på bilden ovan framstår Lisa som mer "framtung" än Jennifer. :shock:

 

Snyggt klonkat Jens!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur jag tänkte nu? Well, whine över lite jetlag efter en månad i vegas/ny borde vara belagt med minst en månads strafftittande på Hem Till Gården.

 

Sommarlovs-tv kan aldrig bli lika bra som när Granberg/Settman gjorde det. Alternativt det där medeltids-sommarlov, vad hette det? Salde? Varför? Jo, det var sommaren då TF började med sexy-time :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...