Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Kl 04 i Vegas. Nyvaken. Jag kunde inte motstå att "blunda en stund" efter att vi kom hit igår 18.30. Resan gick smidigt, och ni kommer säkert få höra av Jens hur vi klonkade "uppgraderingen" nödutgång på flyget till Newark. Inte för att jag någonsin behöver extra benutrymme :mrgreen:

 

Väl på Newark flygplats fick jag min efterlängtade ansiktsbehandling på ett SPA som jag hittade 10min innan vi skulle vidare till Costa Rica senast vi var där. Det var gött och fick mig att känna mig som en helt ny person. Planet till Vegas var lite för litet för min smak, man hade inte ens ett eget entertainmentsystem i stolen framför sig. Som tur är var jag rejält trött vid det här laget då jag bara sov tre timmar natten före så jag slumrade nästan hela resan.

 

Vegas flygplats säger nog en del om hur lata amerikanare är. Efter att ha promenerat i fem minuter uppenbararsig ett 30m långt rullband för att sedan ta tvärt slut så det bara är att fortsätta gå. Rulltrappor på ställen där det är åtta trappsteg att gå osv.

 

När vi skulle checka in hade Jens fått höra att man kunde få schyssta uppgraderingar på rum om man gömde en liten sedel under kreditkortet när man checkade in (personalen i check in får inte ta emot dricks).

Självklart kunde inte Jens låta bli utan testade att lite dolt räcka fram en $50-sedel till killen som checkade in oss. Han sken upp som en sol och knackade vidare i datorn innan han gav oss nycklarna till ett rum på lite över 50kvm med poolutsikt på 21a våningen. Badrummet och sängen är viktigast i ett hotellrum tycker jag. Och det här badrummet har dusch med munstycke i taket samt stor glasdörr, separat toa-rum, två handfat och en enorm spegel OCH en jacuzzi! 8-)

 

Nu ska jag kolla lite amerikansk kvalitétstv och försöka somna om...

 

Toodels!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt som behövs Lisa :-)

Låter grymt, hade varit nice att vara där med er, hoppas ni får en förjävla bra resa och att ni kan klonka något.

Hälsa Jens (han ser väl detta ändå) och Kryckan

 

Japp, du har ju sett en lite av det jag har med mig när jag reser. Och det är ju inte mindre den här gången ;)

 

Tack! Jag hoppas främst på roulettklonken hehe. Synd att du inte kunde hänga på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft en episk bakfylledag i sängen/på soffan. En sån där riktigt Vid Tors Hammare, sänd en 200 kgs fängelsekund med försmak för håriga mansrumpor att göra vad han vill med mig tills jag är död, död, död. För allt är bättre än det här.

 

Vaknade upp på miatas gästsäng och mådde rätt ok. I ungefär 20 minuter. Då vaknadee även husbonden. Stod och snackade i vardagsrummet när jag drabbades av akut lust att köra porslinsbuss och eftersom jag är artig berättade jag först för miata vad som komma skulle. Hoho!

 

Efter rättat verk var det bara att styra stegen hemåt. Tog väl en timme att ta sig med apostlahästar och tåg. Väl hemma fick jag vara ifred för magen i en timme till innan det återigen var dags att ropa på Ulrik.

 

Märkligt. Man skulle ju kunna tro att man druckit en vagnslast sprit men så var inte alls fallet. Fick väl i mig en 10-11 st 33or och några små konjagare. Kanske en stor stark eller två på krogen. Och då med början från kl 15 på lördagseftermiddan. Ahja, somliga straffa Gud med en gång tydligen. Har idag, och för femtielfte gången, svurit vid min SATA-disk att aldrig röra alkohol igen. Vi får väl se hur det blir med det.

 

Hursomhelst var det homegame igår. Ett sketakul 1/2-kronors cahgame med riktigt skönt folk. Är seriöst alldeles för trött för att komma på nåt öht intressant som hände utan får nöja mig med följande:

 

* miata dominerade med en sjuhelvetetes massa buyin plus

* jobbade upp mig från ett -800 kronorshål till att avsluta 2-300 back

* åt bara en tallrik tacos till skillnad från alla andra gamar

* blev riven på bara fötterna av värdens katt, kanske var mitt eget fel

 

Får räcka så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hade du räknat med när du viftar med fossingen mitt framför nosen på katten.

 

Att den skulle lukta på den och gå runt hörnet och dö, I dunno? :mrgreen:

 

Hursom. Även om man är bakis kan man ha det riktigt jäkla bra. Lilltös #2 somnade ovanpå mig och Lilltös #1 tog kort med min iphone.

 

36396_462543778451_610578451_6202903_6176891_n.jpg

 

Aaaaaaaaw...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amatörer. Jag har under mitt snart 40-åriga liv, varav 25 mer eller mindre tillägnats berusning, aldrig någonsin spytt av bakfylla. Dessutom kan jag få folk att tro att jag är rätt nykter när jag i själva verket är rejält packad.

Bra att vara proffs på nånting här i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amatörer. Jag har under mitt snart 40-åriga liv, varav 25 mer eller mindre tillägnats berusning, aldrig någonsin spytt av bakfylla. Dessutom kan jag få folk att tro att jag är rätt nykter när jag i själva verket är rejält packad.

Bra att vara proffs på nånting här i livet.

 

mvh / jm_j från Björnens konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amatörer. Jag har under mitt snart 40-åriga liv, varav 25 mer eller mindre tillägnats berusning, aldrig någonsin spytt av bakfylla. Dessutom kan jag få folk att tro att jag är rätt nykter när jag i själva verket är rejält packad.

Bra att vara proffs på nånting här i livet.

 

Spy är för svaga människor. Jag har spytt på fyllan en gång, och då visade sig det att jag var matförgiftad.

 

InternetToughGuy_2-468x.jpg

 

Jag står för att jag blir jäkligt kass dan efter iaf ;-)

 

Måste återigen slå ett slag för att Glimne nu har börjat Vegas-blogga. Ett inlägg om dagen i tre veckor = alltid nåt att läsa till mogonkaffet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit bakfull en gång, det var när jag och en kompis fick den geniala idén att börja kvällen med tre absinthe-shots (kass absinthe, numera dricker jag riktig) för att därefter testa alla mörka saker han hade i barskåpet. Men spytt dagen efter har jag aldrig gjort, det är helt klart för fjollor. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit bakfull en gång, det var när jag och en kompis fick den geniala idén att börja kvällen med tre absinthe-shots (kass absinthe, numera dricker jag riktig) för att därefter testa alla mörka saker han hade i barskåpet. Men spytt dagen efter har jag aldrig gjort, det är helt klart för fjollor. :)
Värst vad alla ska in och vara ballers idag då :lol:

 

Ska egentligen arbeta två veckor till innan den planerade semesterperioden börjar men har börjat fundera på att plocka ut fem dagars f-penning nästa vecka och tjuvstarta ledigheten.

 

Louis CK är awesome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...